Gå till innehåll

Hur kasst spelades denna?


berghet

Recommended Posts

Från SM:

 

Halvtilt efter att ha tappat en semistor pott mot IGOR. Synar floppen för att ställa turn om det kommer ett lågt kort som kan se ut att vara passande för mig som sitter i bb och förhoppningsvis få honom att vika ett högt pocket om han skulle råka sitta på det.

 

Hur fel ute är jag? :-)

 

PokerStars - Hold'em Tournament - $600/1200 Blinds - 5 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Igor_Armas (BTN): $56,300

djokocha (SB): $35,001

HERO (BB): $20,191

VinterNoll2 (UTG): $28,903

D0nn1E_DARKO (CO): $36,420

 

Pre-flop: Dealt to HERO K:spade: J:diamond:

VinterNoll2 raises to $2,400, HERO calls $1,200

 

Flop: ($6,150) 6:heart: 5:club: 9:heart: (5 Players)

HERO checks, VinterNoll2 bets $2,800, HERO calls $2,800

 

Turn: ($11,750) 4:club: (5 Players)

HERO bets $14,841 and is all-in

 

 

 

, VinterNoll2 calls $14,841

 

River: ($41,432) 7:club: (5 Players)

 

VinterNoll2 Showed A:diamond: A:heart:

VinterNoll2 wins $41,432

 

Snapsyn och hejdå :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att försöka få ngn random som man inte har read på att folda AA här är lite optimistiskt i min värld!

 

Vi hade brottats en del tidigare och det var nu han inte skulle få köra över mig mer tänkte jag :)

 

Sen sitter han väl inte på AA alla gånger där direkt? Jag vet inte men just då kändes det som ett OK spel att göra på den brädan, men så här i efterhand kan man ju tänka en gång till! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad reppar du? Och varför all-in på turn?

 

Tanken var väl att reppa typ en låg suited connector i det läget, vi hade en del historia och kände att han inte behövde vara allt för stark där och eftersom vi var runt bubblan trodde jag inte han ville syna av light på den brädan.

 

Håller helt klart med om att spelet inte var helt 100, därför jag ville ha lite feedback här. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All-in preflop är standardspel här. Du får bra odds för att syna men KJ är en perfekt hand att pusha med. Ska du prompt göra något kreativt så få in det på floppen istället då din equity är mycket bättre än när du missat turn. Men som sagt borde du inte ha KJ så rätta till preflop istället. Du borde ha åtminstone en hålstege på floppen med hela din synrange här så då kan du bara mata in allt direkt.

 

Otur att han hade AA, ny turnering =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken var väl att reppa typ en låg suited connector i det läget, vi hade en del historia och kände att han inte behövde vara allt för stark där och eftersom vi var runt bubblan trodde jag inte han ville syna av light på den brädan.

 

Håller helt klart med om att spelet inte var helt 100, därför jag ville ha lite feedback här. :-)

 

 

Ok, problemet är att färgdraget inte sitter på turn då du pushar vilket innebär att du måste ha prickat par alt två par. Sätter du honom på en pocket i detta läget är chansen noll för läggning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All-in preflop är standardspel här. Du får bra odds för att syna men KJ är en perfekt hand att pusha med. Ska du prompt göra något kreativt så få in det på floppen istället då din equity är mycket bättre än när du missat turn. Men som sagt borde du inte ha KJ så rätta till preflop istället. Du borde ha åtminstone en hålstege på floppen med hela din synrange här så då kan du bara mata in allt direkt.

 

Otur att han hade AA, ny turnering =)

 

Ok, problemet är att färgdraget inte sitter på turn då du pushar vilket innebär att du måste ha prickat par alt två par. Sätter du honom på en pocket i detta läget är chansen noll för läggning.

 

Sätter honom som sagt var inte nödvändigtvis på en jättestark hand här, tror han väldigt ofta har c-bettat en hand som typ AT+ KT+ som missat brädan i detta läge.

 

Men min förhoppning var ju att jag eventuellt skulle kunna få honom att släppa ett pocket om han skulle råka sitta på det i det läget när vi var runt bubblan. Sen att det var just AA han satt på gjorde det väl lättare för honom.

 

Tack för all input, nästa gång blir det back to basics i guess! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du borde inte flatta in speciellt mkt suited connectors i den här spoten med din stack, spec inte så låga som träffar denna brädan. Går att argumentera för att spela utan synrange öht där.

 

Din linje ser otroligt icke trovärdig ut eftersom du antagligen knackar dina turnade 2p för att checkjamma, hade övervägt att syna alla A-högt typ då din linje skriker nån form av drag eller randombluff. Har svårt att se nån värdehand du spelar såhär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du borde inte flatta in speciellt mkt suited connectors i den här spoten med din stack, spec inte så låga som träffar denna brädan. Går att argumentera för att spela utan synrange öht där.

 

Din linje ser otroligt icke trovärdig ut eftersom du antagligen knackar dina turnade 2p för att checkjamma, hade övervägt att syna alla A-högt typ då din linje skriker nån form av drag eller randombluff. Har svårt att se nån värdehand du spelar såhär.

 

Bra skrivet. Checkpush på turn var väl min första tanke efteråt också för att det skulle se mer trovärdigt ut, sen att jag spelade hela handen jävligt kasst är en annan femma :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

går väl iofs nästan alltid argumentera för att plocka bort linjer ur sitt spel, men i bb vs hj 17bb effektivt blir vi bli sjukt exploitade om vi inte spelar med synrange imo.

 

Håller med, inte för att jag räknat på det men verkar vara koncensus nuförtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade också spelat med synrange men tror det går att klara sig hyfsat väl även utan. "sjukt exploitad" tror jag inte man blir om man har en bra jamrange iaf.

 

Exempelvis är man antagligen better off om man bara spelar jam/fold än att spela händer post som OP gjorde här. No offence osv :)

håller med om att man kan klara sig rätt så okej överlag utan flatrange här men det mtp hur ofta man behöver ge upp sin bb tycker jag vi tappar alldeles för mycket. överlag tror jag vi är på samma sida här men ville bara förtydliga att det troligen inte är optimalt att spela utan synrange här i bb.

 

 

håller med om att jam/fold spelar bättre än OPs linje och för att flatta ur position lär man vara gansak bekväm i att spela postflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade också spelat med synrange men tror det går att klara sig hyfsat väl även utan. "sjukt exploitad" tror jag inte man blir om man har en bra jamrange iaf.

 

Exempelvis är man antagligen better off om man bara spelar jam/fold än att spela händer post som OP gjorde här. No offence osv :)

 

Uppenbarligen :lol:

 

Kass man känner sig nu som donka bort sig i det där läget :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...