Gå till innehåll

Ruric


Recommended Posts

  • Svars 85
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är givetvis kortsiktigt man är inne nu. Och som du ser i posten ovan så hoppas och tror jag att den går upp till 1,2 nu i första omgången. Många triggers närmsta tiden. 21 juni, 28 juni och 17 juli är datum att hålla reda på. Går gidkännandet från obligationsägarna igenom nu snart så blir det en rejäl trigger.. Men hoppa inte in i denna aktien innan du redan har koll på alla möjligheter och risker... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Ruric börjar bli intressant igen och jag hoppas kunna hitta en fin ingång inom de närmaste veckorna.

 

Seabird är en annan aktie som jag definitivt går in på nu de närmaste dagarna efter det hårda kursfallet nu vid q2 rapporten i fredags. Ganska övertygad att den kommer öka 100% innan årets slut och ser den som otroligt prisvärd i dagsläget.

 

 

Presentation skriftlig

http://www.earningsimpact.com/Transcript/83027/SBDXF/Q2-2013-Earnings-Call#sthash.rQNKR4Wt.dpbs

 

 

 

2013 SUMMARY OBSERVATIONS FOR THE SECOND QUARTER

 

* Revenues for the quarter were $40.2 million, a decrease of 17% compared to

the comparable period in 2012 and down 17% relative to Q1 2013.

* Contract revenues for the period were $36.2 million, down 17% from Q2 2012

and down 25% from Q1 2013.

* Multi-client revenues were $4.0 million, a decrease of 22% from $5.1 million

reported in Q2 2012 and up from $0.1 million reported in Q1 2013.

* Significant increase in investment in new multi-client surveys; multi-client

activity during the period increased from 4% of vessel capacity in quarter

one to 22% of vessel capacity in quarter two.

* Contract surveys during the second quarter represented 57% of vessel

capacity compared to 84% during quarter one; due to increased multi-client

surveys, preparation of Geo Pacific for initial project and fleet

repositioning.

* EBITDA was $3.7 million compared to $17.2 million for Q2 2012 and $11.1

million for Q1 2013.

* EBIT for the quarter was negative $2.4 million compared to $7.7 million for

Q2 2012 and $5.1 million for Q1 2013.

* Vessel utilization for the period was 79%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är givetvis kortsiktigt man är inne nu. Och som du ser i posten ovan så hoppas och tror jag att den går upp till 1,2 nu i första omgången. Många triggers närmsta tiden. 21 juni, 28 juni och 17 juli är datum att hålla reda på. Går gidkännandet från obligationsägarna igenom nu snart så blir det en rejäl trigger.. Men hoppa inte in i denna aktien innan du redan har koll på alla möjligheter och risker... ;)

 

Hur gick det med denna? Och vad hände med frackingbolaget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jag är ganska övertygad om att det positiva svaret inte kommer idag och kommer det så kommer det givetvis i PM efter stängning. Jag värderar att sälja under dagen idag då jag tror på en fortsatt stigning idag på förväntningarna som råder. Tror faktiskt att aktien kommer röra sig mellan 1,2-1,4 idag men det återstår att se.

Vidare är min personliga uppfattning att dommen kommer dröja ett par veckor och man därför har chansen att få en förmånlig ingång nästa vecka igen.

Dessutom är det egentligen inte dommen som jag personligen väntar på utan det är den skriftliga överenskommelsen mellan BH och aktieägare och den tror jag kommer mycket snart nu. Dessutom kommer uppvärderingen av fastigheterna snart göras så det är en spännande tid framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe nej som jag nämnt i tokens bok så investerar jag riskdelen på bolag som kommer ha höga förhoppningar på sig den närmaste tiden framöver och sedan försöker jag hoppa av innan förhoppningarna grusas. Enkel logik egentligen.

 

Går snart in i aktien igen och kommer då sitta lång fram mot q3 iaf så vågar inte hoppa av inför 25/9

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Bara 3 dagar kvar till rättsfallet ska upp igen och Ruric ligger redan på kronan. Tror/hoppas att den kommer dra iväg till 1,50 på det förväntningsrally som kommer nu och har faktiskt inte bestämt mig helt än om jag vågar sälja eller inte på onsdag. Har gjort riktigt bra med pengar på detta trevliga case redan men har stora förhoppningar för månaderna framöver med.

 

Norse är handelsstoppad idag på företagets egen begäran då de ska gå ut med meddelande och jag är försiktigt negativ med inställningen att de kanske har fått sålt en del acres men antagligen till ett ganska lågt pris så jag har inga större förhoppningar.

 

Seabird ligger runt 6,60 nu så har gjort 10% på den sen jag gick in på 6,0 för knappt en månad sen. Denna har jag stora förhoppningar på på lite längre sikt som jag sa när jag gick in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...
Ökade lite igår, men har fortfarande ett gav på 0,64 vilket känns tråkigt.

Men får hoppas att februari blir en trevlig månad

 

Jag sålde av mitt innehav i Ruric i höst men jag är ganska säker på att den kommer ha en fin utveckling nu i februari.

 

Trist med så högt gav såklart men tror den snart ligger i de trakterna igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går det för dig med dina högrisksatsningar rent allmänt, NipSlip? Hinner du casha hem innan det kraschar då och då, eller är du med hela vägen ner varje gång?

 

Undrar också. Känns som mina investeringstips i Norse-tråden

inte var lika spännande som dina ( Nipslip)men lite mer lönsamma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...