Gå till innehåll

Statistikprogram för svenska spel


Andrebjarn

Recommended Posts

Hej!

 

Jag har en fundering, är det ok att ha statistikprogram på svenska spel (av den typen som spar info om % syn/ raise etc på andra spelare)?

 

Om det är ok, vilka program kan användas mot svenska spels pokerklient? Finns flera att välja på får ni väldigt gärna rekkomendera ett enkelt program samt vart jag kan köpa detta.

 

Det vore kul att få en uppfanning av motståndarnas spelstil, men även om sin egen.

 

//A:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för snabbt svar. Jag har hört att det programmet är bra men att det inte skulle funka tillsammans med Svs:s klient. En kompis har köpt det men får det inte att ladda in datan från klienten. SBS helt enkelt då, det ska jag hälsa honom ;-)

 

Jag har en plan att koppla datorn mot 2 skärmar där jag kör klienten ren på en och statistiken ren på den andra, någon som gör så och i så fall hur funkar det?

 

//A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som är avgörande är tydligen om det "ger råd" levande. Om ett program ger förslag på hur du ska agera är det inte tillåtet. Ett program som sparar tidigare spel och statistik ska vara tillåtet.

 

Jag köpte HEM och är väl inte direkt nöjd. Det är en krånglig programvara som gärna kraschar och är svår att ställa in. Sen begriper jag inte riktigt allt vad allt går ut på men det får man väl lära sig med tiden.

 

Man måste vara och peta i en massa saker för att få det att fungera. Man måste peka på vilken katalog som handhistoriken finns i, man måste i vissa fall ställa in i vilken tidzon servern befinner sig i och andra krångligheter som vilken plats man föredrar att sitta på osv.

 

Men jag upplever det inte speciellt krävande av datorn. Det verkar funka även på lite äldre datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att både Holdemmanager 1 och 2 fungerar utmärkt med Svs, ang att ha klienten igång samtidigt så gör man så att man importerar händer under pågående spel och då är där en "hud" som visas: http://www.parttimepoker.com/wp-content/uploads/2010/04/Rush-Poker-HUD1.jpg

 

Som visar hur spelaren har agerat på dem händerna du har sparat där han har varit med och spelat , typ VPIP och PFR :-)

 

Vpip = hur ofta han gärna ser en flopp (procentuellt)

Pfr = hur ofta han höjer före floppen

 

sen är där en massa mer man kan se, väldigt användbart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TAck, Scaniac, för den infon. Då kan jag alltså inte dela upp bilden så att jag ser statiatiken separat. Har hört att det blir rörigt när alla "statistiktavlor" kommer bredvid alla spelarna runt ett 10-bord.

 

Om jag helt fick välja skulle jag vilja se varja spelares:

 

Andel syn preflopp

Andel raise preflop

 

Andel syn turn

Andel raise turn

 

Andel syn river

Andel raise river

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag har använt PT 3 sedan 2008 på SVS och det fungerar alldeles utmärkt när man väl ställt in allt enligt instruktionerna och lärt sig funktionerna.

 

Har nu köpt PT4 och bara testat den lite och...tycker inte att den ger mycket mer än att det var lite kul med "läcktrackern" och autonotefunktionen, i övrigt så upplever jag den annorlunda uppställd och obekväm än så länge.

 

Vanans makt antar jag. Bägge går dock att pröva gratis ett tag men det är väl värt i längden att köpa ett program om man har tänkt sig spela regelbundet och vinnande...De kostar bara några hundralappar typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...
  • 3 months later...
Hu får man poker tracker 4 att fungera med svenska spel?

svs klient verkar inte finnas med i programet

 

Du kanske redan fått svar på din fråga, men jag svarar iaf ifall någon annan undrar samma sak och letar sig hit.

 

Du väljer klienten "GTECH G2 Boss", det är den klienten svenska spel använder sig av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vanans makt antar jag. Bägge går dock att pröva gratis ett tag men det är väl värt i längden att köpa ett program om man har tänkt sig spela regelbundet och vinnande...De kostar bara några hundralappar typ.

 

Eftersom ingen hittills har nämnt det så kan jag tillägga att ni kan få HM2 gratis om ni spelar ihop en bonus hos någon av deras samarbetspartners. Det gjorde jag, 100$ in på mitt HM2-konto efter ett par dagars spelande på William Hill Poker. Kan rekommenderas om ni liksom jag inte har spelat ihop en tillräcklig rulle än. Tryck på "Get it Free" på deras hemsida så ser ni hur.

Vad gäller programmet så är jag efter 1½ månad fortfarande nykär. :roffe:

 

EDIT: såg nu att tråden var 56 år gammal :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...