Gå till innehåll

Brister på microstakes?


gorillai

Recommended Posts

Spela tightare i SB! Känns väl sådär att ha samma range BTN som SB :lol: (Har dock samma problem själv att jag lirar för tight på BTN och för löst i SB)!

 

Vet inte om du missade, men skrev en lite förklaring till varför jag är lös i SB. Vet inte om det är +ev tbh heller riktigt. Folk får gärna dela med sig av ur mycket man vill öppna när alla har foldat fram till SB. :P

 

Hur ser dina stats ut i allmänheten, något annat som sticker ut? Och hur mycket anser du att man ska ha i knappen/co? Vet inte om jag är nöjd med något riktigt men mina stats vid knappen känns väl ganska standard? Går väl säkert att spela lösare. Men jag upplever oftast att jag är för lös gentemot andra regs än att jag är för nitig hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske spelar lite för löst för dessa nivåer, men är ute efter att utvecklas. Kanske är svårt att såga och kritisera någon efter stats men har ni tips i övrigt ang dessa stakesen så tar jag gärna emot dem!

 

Har svårt att se att du ska slå högre nivåer med en spelstil som du inte krossar lägsta nivåerna med. Så tycker du ska försöka spela optimalt för nivån/bordet sedan får du ändra vissa grejjer om samma spelstil inte funkar lika bra på nästa nivå/annat bord. Spela mkt explo, cbetta inte utan edge om firren foldar 25% mot cbets, steala inte brett från sb om bb 3bettar mkt osv.

Skulle aldrig cbetta 80% mot 0,5/1 fiskarna som spelar utan foldknapp.

steala mer co och knapp?

 

(Kollade mina två senaste sessioner , senaste spelade jag 24/20/7 och den innan 34/28/13 , tycker det är viktigare att anpassa sig efter motståndet på dessa nivåer än att ha "perfekta ranger")

 

GL !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har svårt att se att du ska slå högre nivåer med en spelstil som du inte krossar lägsta nivåerna med. Så tycker du ska försöka spela optimalt för nivån/bordet sedan får du ändra vissa grejjer om samma spelstil inte funkar lika bra på nästa nivå/annat bord. Spela mkt explo, cbetta inte utan edge om firren foldar 25% mot cbets, steala inte brett från sb om bb 3bettar mkt osv.

Skulle aldrig cbetta 80% mot 0,5/1 fiskarna som spelar utan foldknapp.

steala mer co och knapp?

 

(Kollade mina två senaste sessioner , senaste spelade jag 24/20/7 och den innan 34/28/13 , tycker det är viktigare att anpassa sig efter motståndet på dessa nivåer än att ha "perfekta ranger")

 

GL !

 

Tack för kommentaren! Om inte BB 3betar, om vi har t.ex säg någon 40/10/1 fisk eller t.ex en nitig reg är öppna den största delen ifrån sb ok då? Om vi säger att reggen inte kommer sitta och vilja försvara hela tiden. Känns som att många nitreggs bara går på autopilot och c/far i sådana situationer pre.

 

Spelar rätt mycket explo, känns dock som att jag gör något fel. Känner mig jättekass på poker, och andra sidan tycker jag att många andra regs på samma nivåer gör jättemycket misstag. Men det känns aldrig som att det blir straffade. Har inte så lätt heller för att hitta mina egna brister, vill ändra något men vet inte vad riktigt, låter nog sjukt dumt. Fisken blir ju obviously aldrig bättre, men har ju som sagt gått dåligare i år än vad det gjorde förra året då jag pressade mycket mer volym och jag dessutom nyss hade börjat med poker också, lol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

position position position! Jag får känslan av att du typ petat ihop en range som används för varje pos oavsett, sen diffar de ju lite men det är väldigt marginellt, sb kan vara fine att ha högt om du vill spela explo lågt men då får du sluta cbetta en massa kalla händer och ge upp eller barrela en massa gator, det blir kompicerat men det finns värde att hämta i hög sb openrange.

 

UTG tycker jag du öppnar för brett, tighta till.

 

CO lite tunnt, in med mer

 

BTN e typ på toook för tight inget fel i att ha 3-4x så bred range där som utg (din utg tycker jag ska ner dock)

 

kom på efter jag skrivit att jag inte vet om dina siffror är first in eller om det är överlag, jag utgår själv alltid från first in och är de inte first in så kan du väl ta och bortse från hela inlägget då allt blir fel, eventuellt fundera på att börja använda lite first in och fundera på varför osv : ) GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för kommentaren! Om inte BB 3betar, om vi har t.ex säg någon 40/10/1 fisk eller t.ex en nitig reg är öppna den största delen ifrån sb ok då? Om vi säger att reggen inte kommer sitta och vilja försvara hela tiden. Känns som att många nitreggs bara går på autopilot och c/far i sådana situationer pre.

 

Spelar rätt mycket explo, känns dock som att jag gör något fel. Känner mig jättekass på poker, och andra sidan tycker jag att många andra regs på samma nivåer gör jättemycket misstag. Men det känns aldrig som att det blir straffade. Har inte så lätt heller för att hitta mina egna brister, vill ändra något men vet inte vad riktigt, låter nog sjukt dumt. Fisken blir ju obviously aldrig bättre, men har ju som sagt gått dåligare i år än vad det gjorde förra året då jag pressade mycket mer volym och jag dessutom nyss hade börjat med poker också, lol.

 

Måste ju veta mer än preflopp statsen, att öppna jättebrett mot en 40/10/1 som inte foldar mot cbets låter ju inte så smart men foldar han istället 80% mot cbets kan man ju i princip öppna 100% . Sen så finns det en hel del fiskar som foldar ~30% mot cbets flopp och turn och har sedan typ 85% fold mot riverbets, då äre dags att börja trippelbarella sönder tills dom fattar något (vilket de inte kommer göra;) )

 

En toknitreg kommer inte heller anpassa sig som du säger så steala på, men cbetta honom sparsamt då hans range obv krossar din när han väl flattar.

 

Alla gör mkt misstag på våra nivåer, gäller att försöka minimera dem bara;)

 

checksynar och checkraisar du floppen tillräckligt? Tycker många som cbettar så hårt som dig checkfoldar typ varje gång de inte cbettar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

position position position! Jag får känslan av att du typ petat ihop en range som används för varje pos oavsett, sen diffar de ju lite men det är väldigt marginellt, sb kan vara fine att ha högt om du vill spela explo lågt men då får du sluta cbetta en massa kalla händer och ge upp eller barrela en massa gator, det blir kompicerat men det finns värde att hämta i hög sb openrange.

 

UTG tycker jag du öppnar för brett, tighta till.

 

CO lite tunnt, in med mer

 

BTN e typ på toook för tight inget fel i att ha 3-4x så bred range där som utg (din utg tycker jag ska ner dock)

 

kom på efter jag skrivit att jag inte vet om dina siffror är first in eller om det är överlag, jag utgår själv alltid från first in och är de inte first in så kan du väl ta och bortse från hela inlägget då allt blir fel, eventuellt fundera på att börja använda lite first in och fundera på varför osv : ) GL!

 

Jo kände lite så också att min range är helt knas när jag såg mina 3bets-siffror. Känns ju rätt efterblivet att man skulle 3beta mer eller mindre lika mycket ifrån blindsen som jag gör vid knappen.

 

Om jag ska tighta till UTG-rangen, vad är det man vill ha kvar ungefär? Vad jag kan tänka nu så öppnar jag väl ungefär alla pockets, Alla suitade ess, A10+, KJ+ QJ+, lite K10s, alla sc efter 87+ ungefär och en del one gappers typ J9s, QTs och T8s ibland. K10s och liknande, QJo, A10o, AJo, KJo och onegappers lär väl vara det jag borde dra ner på (Rätta mig om jag har fel eller om någon inte samtycker). Känner som att alla broadway-händer med knektar utan QJs spelar sig svindåligt ur poss.

 

Ingen aning om det är first in btw, allt är tagit ifrån leak tracker i PT 4, antar att det är first in iaf.

 

Ska tänka på resten och försöka röra om i grytan lite i praktiken imorgon eller när nästa session blir. Jättekul att folk kommenterar som sagt :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ut som du spelar "abc-poker", om det nu finns något sånt nuförtiden, och från ditt inlägg antar jag att du plussar marginellt(?).

 

Jag tycker att dina pre-ranges ser lite skeva ut, våga utnyttja knappen och tighta till blindsen istället. Spela explo och lär dig dina motståndare, svs har ju max 5 bord, så man har tid och möjlighet att lära sig om sina FIs. Men enligt mig finns det sjukt mycket pengar i att spela solidt mot regs och värdebetta sönder fiskarna på micro-svs.

 

Lite mer konkret:

Öppna upp din BTN-range ganska mycket, tighta till blindsen och kanske UTG, position och highcards är allt på SVS. Experimentera på knappen, jag tycker att folk (fisk/dåliga regs) synar sjukt mycket 3bets OOP, så använd din position.

Cbeta inte för mycket utan vettig equity/bra kort att bomba vidare på.

 

Ang. öppna SB: När det är foldat fram till dig, släng in "BB fold vs SB steal" i HUDen, har BB en siffra över 62.5% gör du autopengar när du höjer till 3bb. Alltid trevligt att ha som riktlinje. Sen får man såklart värdera FI mer än så, tex hur mycket de viker mot cbets.

 

Hmm, jag är lite omykter och tyckte det här verkade vara en trevlig tråd, men vetitusan om jag kommer fram till något vettigt :) Lycka till!

 

Edit: Gillar att det kom typ 5 inlägg medan jag skrev, +1 på de.

 

3beta inte för mycket skit från blindsen, folk vägrar folda, använd highcards.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste ju veta mer än preflopp statsen, att öppna jättebrett mot en 40/10/1 som inte foldar mot cbets låter ju inte så smart men foldar han istället 80% mot cbets kan man ju i princip öppna 100% . Sen så finns det en hel del fiskar som foldar ~30% mot cbets flopp och turn och har sedan typ 85% fold mot riverbets, då äre dags att börja trippelbarella sönder tills dom fattar något (vilket de inte kommer göra;) )

 

En toknitreg kommer inte heller anpassa sig som du säger så steala på, men cbetta honom sparsamt då hans range obv krossar din när han väl flattar.

 

Alla gör mkt misstag på våra nivåer, gäller att försöka minimera dem bara;)

 

checksynar och checkraisar du floppen tillräckligt? Tycker många som cbettar så hårt som dig checkfoldar typ varje gång de inte cbettar..

 

Ne det är ju sant, cbetar ganska friskt mot alla som har runt 50-55 fcb på flop+, sen skjuter jag rätt ofta turn mot folk som har runt 30. Skjuter sällan tre gator tom då det känns som det oftast viker turn om de är någorlunda tomma (Jag har nog fel här, haha). Skjuter river ibland om alla drag missar och jag känner mig "säker".

 

Jag har en vän som huserar runt i krokarna på pf, lite högre nivåer än mig dock. Han har inspirerat mig rätt mycket och jag har "tagit efter" mycket ifrån honom eller vad man ska säga, diskuterat poker och frågat mig fram osv. Han c/r inte speciellt mycket, och jag har således inte heller riktigt lagt ner tid på att tillämpa det precis. Har faktiskt ingen större koll vad man bör gå c/r på för brädor eller vad man ska ha för sorts händer. Du får gärna göra mig lite visare ang begreppet c/r. Har nog hänt att jag gör det ibland på torra brädor när man har nuts och fi är en lagregdonk, känns väl dock som att jag borde ha en större c/r-range än så :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa spela en session utan hud och titta på korten istället kanske för att få bättre känsla vilka brädor som lämpar sig att cbetta osv?

Jag checkraisar inte heller ofta , men gissar på att jag checksynar mkt mer än dig då lowstakesregs som cbettar lika mkt som dig inte har så mkt att komma med de gånger de inte cbettar??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ut som du spelar "abc-poker", om det nu finns något sånt nuförtiden, och från ditt inlägg antar jag att du plussar marginellt(?).

 

Jag tycker att dina pre-ranges ser lite skeva ut, våga utnyttja knappen och tighta till blindsen istället. Spela explo och lär dig dina motståndare, svs har ju max 5 bord, så man har tid och möjlighet att lära sig om sina FIs. Men enligt mig finns det sjukt mycket pengar i att spela solidt mot regs och värdebetta sönder fiskarna på micro-svs.

 

Lite mer konkret:

Öppna upp din BTN-range ganska mycket, tighta till blindsen och kanske UTG, position och highcards är allt på SVS. Experimentera på knappen, jag tycker att folk (fisk/dåliga regs) synar sjukt mycket 3bets OOP, så använd din position.

Cbeta inte för mycket utan vettig equity/bra kort att bomba vidare på.

 

Ang. öppna SB: När det är foldat fram till dig, släng in "BB fold vs SB steal" i HUDen, har BB en siffra över 62.5% gör du autopengar när du höjer till 3bb. Alltid trevligt att ha som riktlinje. Sen får man såklart värdera FI mer än så, tex hur mycket de viker mot cbets.

 

Hmm, jag är lite omykter och tyckte det här verkade vara en trevlig tråd, men vetitusan om jag kommer fram till något vettigt :) Lycka till!

 

Edit: Gillar att det kom typ 5 inlägg medan jag skrev, +1 på de.

 

3beta inte för mycket skit från blindsen, folk vägrar folda, använd highcards.

 

Jo du var ganska så rätt ute :).. Intressant det med huden btw, ska nog slänga in det som standard! Tack så mycket, roligt att du droppade en kommentar och lycka till själv! :D

 

Testa spela en session utan hud och titta på korten istället kanske för att få bättre känsla vilka brädor som lämpar sig att cbetta osv?

Jag checkraisar inte heller ofta , men gissar på att jag checksynar mkt mer än dig då lowstakesregs som cbettar lika mkt som dig inte har så mkt att komma med de gånger de inte cbettar??

 

Drog ett försök utan hud, slutade runt 36/32/13 ungefär, där jag testade att veva sjukt vilt ifrån knappen. Fick tightat till mig lite i UTG och BB iaf. Var rätt veka spelare så blev ändå rätt mycket spel ifrån SB, men i princip inga 3bets. Blev lite färre cbet på flopp, kändes nästan som jag cbetad för lite. Men det är väl kul att testa lite nytt och försöka vara kreativ!

 

Gjorde några små försök med c/r och check/syn, blev mestadels katastrof. Jag har nog lite för dålig känsla för det än så länge, men ska testa det lite mer. Sprang i nötter gång på gång när jag skulle c/r. Det sista har du nog rätt i f.ö att jag borde iaf gå check/syn oftare iaf. Lyckades lite bättre hittills än att c/r:a iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...