Gå till innehåll

Roller satsar på karmarigg! (100k händer, all vinst till välgörenhet)


glasvegas

Recommended Posts

Ny challenge

"+Karma +EV?"

Kommer spela 100k händer på svs med en startrulle på 2000:-

All eventuell vinst efter dessa 100k händer ger jag till välgörenhet. Kommer ge 3-4 alternativ på välgörenhetsorganisationer när målet närmar sig sitt slut och sedan tänkte jag låta er på PF rösa om vilken organisation som ska få pengarna.

 

Motivationen har på senaste tiden varit dålig som resultat av en långvarig downswing. Tror detta kan motivera mig att spela bättre och mindre resultatorienterat. Visar jag ett negativt resultat efter dessa 100k händer lägger jag ner pokern. Hur det än går kommer jag åtminstone känna mig stolt över mig själv för intentionen att göra något gott.

 

BR-kraven för att kliva upp i nivå ligger på 5000bb, dvs när bankrullen når 10.000kr = 1/2. 20.000kr = 2/4.

 

 

H: 2983 / 100.000

R: 1025:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 370
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Alltid kul med nya utmaningar. Jag har ju absolut ingen aning hur din privatekonomi ser ut, men att donera hela rubbet känns lite väl givmilt. Varför inte ge bort 50% och investera 50% i dig själv? Typ utökat resekonto, uppgradera garderoben, etc. :)

 

 

Om du nu skall ge bort 100% skall du göra det till något som du tror på och vill gynna. Inte till något folk röstat fram här, imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wow stor eloge till detta! Men kan hålla med om det coberg skriver. Beror ju såklart på din situation för övrigt.

 

Kanske rent ut av win-win för de som ska få pengarna om du själv har litet incitament att kriga på? Och med en liten egen rulle efteråt kan du ju alltid fortsätta göra liknande satsningar där du kanske donerar 25%, 10% osv.

 

Håller alla tummarna (2 st) att du ska börja springa som en gud! GL!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid kul med nya utmaningar. Jag har ju absolut ingen aning hur din privatekonomi ser ut, men att donera hela rubbet känns lite väl givmilt. Varför inte ge bort 50% och investera 50% i dig själv? Typ utökat resekonto, uppgradera garderoben, etc. :)

 

 

Om du nu skall ge bort 100% skall du göra det till något som du tror på och vill gynna. Inte till något folk röstat fram här, imo.

 

Tänkte man kunde få bra tips på vettiga organisationer om man involverade PF. Dessutom blir det ju jag som väljer vilka man kan rösta på.

 

Ang. att ge bort allt, tänkte det vore kul att göra en fin gärning. Dessutom kommer det nog inte bli några gigantiska summor om jag springer någorlunda likt senaste månaderna. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul projekt! Det var kul när Kroon hade en barncancerfond för PF där många donerade en viss procent av deras månadsvinst men det rann ut i sanden. Jobba på så lovar jag att donera 10% av det du dragit in också, sätter en cap på 10k bara ifall du skulle springa som gud på skyttebanan. :)

 

GL och se till att försöka köra hela vägen till målet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul projekt! Det var kul när Kroon hade en barncancerfond för PF där många donerade en viss procent av deras månadsvinst men det rann ut i sanden. Jobba på så lovar jag att donera 10% av det du dragit in också, sätter en cap på 10k bara ifall du skulle springa som gud på skyttebanan. :)

 

GL och se till att försöka köra hela vägen till målet.

 

Grymt! Ska se till att inte ge upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet-fold turn mot passiv spelare?

 

Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

Hero (SB): $197.50 (197.5 bb)

BB: $44.61 (44.6 bb)

MP: $460.82 (460.8 bb)

CO: $423.07 (423.1 bb)

BTN: $40.94 (40.9 bb)

 

Preflop: Hero is SB with A:spade: A:diamond:

MP calls $1, CO raises to $4, BTN folds, Hero raises to $14, 2 folds, CO calls $10

 

Flop: ($30) 4:heart: 6:club: 3:spade: (2 players)

Hero bets $16, CO calls $16

 

Turn: ($62) 9:spade: (2 players)

Hero bets $39, CO raises to $82, Hero raises to $167.50 and is all-in, CO calls $85.50

 

River: ($397) 3:heart: (2 players, 1 is all-in)

 

Results: $397 pot ($9.92 rake)

Final Board: 4:heart: 6:club: 3:spade: 9:spade: 3:heart:

Hero showed A:spade: A:diamond: and lost (-$197.50 net)

CO showed 7:club: 5:club: and won $387.08 ($189.58 net)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svår sits. Väldigt dragig bräda.

CO är också en sån position som kan steala med mediokra händer (låga pocketpair eller låga connectors) så chansen är ju mkt möjlig att han sitter på en sån hand.

 

Samt att du säger att han är passiv och nu börjar bli aggressiv så är det ännu ett tecken på att du bör folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det nästan så man vill hitta explofolden med tanke på att ultrapassiva fiskarna aldrig petar in det utan nuts. :mrgreen:

 

Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

SB: $200 (200 bb)

Hero (BB): $407.01 (407 bb)

MP: $65.59 (65.6 bb)

CO: $261.40 (261.4 bb)

BTN: $240.68 (240.7 bb)

 

Preflop: Hero is BB with J:club: J:spade:

MP folds, CO raises to $3.50, BTN raises to $11, SB folds, Hero calls $10, CO calls $7.50

 

Flop: ($33.50) J:heart: 2:diamond: 3:club: (3 players)

Hero checks, CO checks, BTN checks

 

Turn: ($33.50) Q:heart: (3 players)

Hero checks, CO bets $20, BTN folds, Hero raises to $58, CO calls $38

 

River: ($149.50) 4:diamond: (2 players)

Hero bets $96, CO raises to $192.40 and is all-in, Hero calls $96.40

 

Results: $534.30 pot ($13.35 rake)

Final Board: J:heart: 2:diamond: 3:club: Q:heart: 4:diamond:

Hero mucked J:club: J:spade: and lost (-$261.40 net)

CO showed 5:heart: A:heart: and won $520.95 ($259.55 net)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wow stor eloge till detta! Men kan hålla med om det coberg skriver. Beror ju såklart på din situation för övrigt.

 

Kanske rent ut av win-win för de som ska få pengarna om du själv har litet incitament att kriga på? Och med en liten egen rulle efteråt kan du ju alltid fortsätta göra liknande satsningar där du kanske donerar 25%, 10% osv.

 

Håller alla tummarna (2 st) att du ska börja springa som en gud! GL!:-)

 

Tyty! Om jag ska vara ärlig känns det som en större morot att spela ihop en vettig summa till välgörenhet en gång i livet, än att grinda ihop pengar att lägga på bankkontot. Jag gör det som en engångsgrej och om det går bra kommer jag må bra över att ha gjort en god gärning och samtidigt ha bättre självförtroende som pokerspelare när jag kan grinda vidare när min challenge är över. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en session på 1825 händer och sprang riktigt kyligt men lyckades tillslut vända det till ett litet plus på 100:-

Förutom AA-handen (fortfarande osäker på min shove) jag la upp är jag nöjd över mitt spel iaf, ska börja kommentera hur nöjd jag är med spelet, går igenom boken Mental Game of Poker igen och ett av de bättre tipsen är att betygsätta sitt spel för att ge sig själv en klapp på axeln när man springer kallt, och givetvis samtigt lättare inser när man springer som en gud trots att man kanske spelat dåligt.

 

Min förhoppning är att ha spelat 15.000 händer innan veckan är slut.

 

H: 4808 / 100.000

R: 1125:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyty! Om jag ska vara ärlig känns det som en större morot att spela ihop en vettig summa till välgörenhet en gång i livet, än att grinda ihop pengar att lägga på bankkontot. Jag gör det som en engångsgrej och om det går bra kommer jag må bra över att ha gjort en god gärning och samtidigt ha bättre självförtroende som pokerspelare när jag kan grinda vidare när min challenge är över. ;-)

 

Amen dåså! Full gas då:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle jag vilja donkbeta den floppen?

 

Helt ärligt så vet jag inte. Det är nog eftersom att jag fick resultatet som jag blev tveksam på din check. Med facit i hand är allting lättare :D

 

Men ja, jag vet inte hur jag skulle gjort på flopp. Ett donkbet hade kanske varit helt fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda som talar för att donka flopp är för att CO är passivfisk som kommer checka bakom hela tiden men antagligen syna mot ett donkbet med par/drag osv.

 

Om ni antar att BTN är en reg så kommer han ju knappast betta med air i en mw-pott.

 

Genom att donka flopp så slipper vi att både fisken och regen checkar bakom och de får ett gratis kort. Sedan är det ju inte heller en farlig bräda så vi mår ju egentligen inte dåligt över att låta de få se turn gratis och ha chans att plocka upp par/2par/set osv :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista handen känns helt fel från början till slut.

Hade betat flopen alla gånger, har de ingenting får man vara glad för 33.50.

Hade betat turn, AK och två hjärter lär hänga på.

På tok för stor bet på River, enda anledningen till representera stegen och pott-commita när har setet är väl om du eventuellt var orolig han kan haft QQ, eftersom du syna hans omslag är det inte troligt.

 

Lycka till med karma grejen. Ska göra nått liknande när får flytt på mitt egna spel :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att donka flopp är ju übermegaslakt imo, han kommer ju beta jättemycke luft på den brädan, och det finns ju sjukt få värdehänder han kan ha som han kan syna/gå c/r med. Får man fråga vad du nickar på svs eller vill du vara anonym? :)

 

Resonerar precis likadant. Har suttit som ett frågetecken över tidigare inläggs konsensus över att donkbet är given linje. :mrgreen:

 

Outar inte. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resonerar precis likadant. Har suttit som ett frågetecken över tidigare inläggs konsensus över att donkbet är given linje. :mrgreen:

 

Outar inte. :-D

 

Tror du misstolka mitt inlägg.

Vill fortfarande checka floppen men gav som svar på varför man ens funderar över att donka flopp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar inte AA annorlunda mtp att jag faktiskt tror det finns värdehänder vi slår i motståndarens range, inte alls omöjligt att folk spelar QQ och KK så.

 

Jag har ingen donkrange med JJ på den floppen. Har vi det så måste vi åtminstone överväga att ha med JJ så vi även kan ha nuts. Så att det skulle vara OMG-dåligt att donka är OMG-dåligt.

 

Gillar check på den turnen men jag tror jag spelar syn, cr river (typ utom möjligen Ah).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...