Gå till innehåll

Tömt konto på Moneybookers


Recommended Posts

Jag har nyligen blivit rånad på en del pengar som jag hade på skrill, eller tidigare moneybookers. När jag skulle logga in märkte jag att mitt konto hade blivit borttaget och kontaktade då supporten. Efter en hel del konversation och inskickande av dokument för att stärka min identitet fick jag reda på att mitt konto hade blivit länsat och att dom startat en utredning. Några dagar senare fick jag beskedet att de avslutat sitt arbete rörande fallet och att de inte kommer att ersätta min förlust.

 

Någon som har råd om hur jag ska fortsätta nu? Bara försöka glömma och inse att pengarna är borta eller är det värt att göra en polisanmälan? Utan att vara särskilt insatt så känns det som att en polisanmälan inte kommer att ge någonting. Tacksam för råd och tips, summan det gäller är ca 30 000 SEK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog ganska långsökt att du kommer få tillbaka dessa pengar men jag skulle kontakta skrill och be att få ut till vilka/vilken pokersida de skickat pengarna till.

Tar för givet att de har satt in pengar via ditt skrill och sedan chipdumpat till ett annat konto och sedan tagit ut pengarna.

När du har fått mail till siten så kontakta deras support och be de kolla på det. Du kanske lyckas få tag på ett namn/kontonr pengarna sedan har överförts till och därifrån göra en polisanmälan.

 

Är nog ingen mening att göra polisanmälan direkt utan att ha grävt fram så mycket som möjligt

 

Edit: Som sagt inte så stor chans att du får tillbaka pengar men kan vara värt att få reda på vem som gjort det så det inte är någon "kompis" och är det inte en kompis iaf få göra en polisanmälan på personen som har gjort det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog ganska långsökt att du kommer få tillbaka dessa pengar men jag skulle kontakta skrill och be att få ut till vilka/vilken pokersida de skickat pengarna till.

Tar för givet att de har satt in pengar via ditt skrill och sedan chipdumpat till ett annat konto och sedan tagit ut pengarna.

När du har fått mail till siten så kontakta deras support och be de kolla på det. Du kanske lyckas få tag på ett namn/kontonr pengarna sedan har överförts till och därifrån göra en polisanmälan.

 

Är nog ingen mening att göra polisanmälan direkt utan att ha grävt fram så mycket som möjligt

 

Edit: Som sagt inte så stor chans att du får tillbaka pengar men kan vara värt att få reda på vem som gjort det så det inte är någon "kompis" och är det inte en kompis iaf få göra en polisanmälan på personen som har gjort det

 

De lämnar inte ut någonting till dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De lämnar inte ut någonting till dig.

 

Moneybookers eller pokersiten?

 

Att moneybookers inte lämnar ut vart ditt eget konto har satt in pengar någonstans låter otroligt. Att pokersiten inte gör det låter troligt men man kan alltid be pokersiten göra en utredning om vad som har hänt på kontot som är kopplat till hans moneybookers. Möjligtvis hittar de något som inte stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Moneybookers eller pokersiten?

 

Att moneybookers inte lämnar ut vart ditt eget konto har satt in pengar någonstans låter otroligt. Att pokersiten inte gör det låter troligt men man kan alltid be pokersiten göra en utredning om vad som har hänt på kontot som är kopplat till hans moneybookers. Möjligtvis hittar de något som inte stämmer.

 

Det är ditt konto så du kan själv logga in och se var pengarna förts över. Men pokersiten lämnar inte ut något. De gör inte heller någon utredning utan polisanmälan. I.a.f. inte i mitt fall. Jag kan dessutom nästan lova dig att en site aldrig någonsin skulle lämna ut några uppgifter om annat konto till gemene man.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minnet är vagt, och det var ett par år sedan men jag vill minnas att jag reagerade på Moneybookers ToC.

Jag kommer inte ihåg från vilket belopp det gällde, men när man accepterar ToC

så friskriver man också Moneybokers från allt ansvar och kan inte ställa några som helst krav på dem.

Det kan givetvis ha förändrats, någon som vet bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ditt konto så du kan själv logga in och se var pengarna förts över. Men pokersiten lämnar inte ut något. De gör inte heller någon utredning utan polisanmälan. I.a.f. inte i mitt fall. Jag kan dessutom nästan lova dig att en site aldrig någonsin skulle lämna ut några uppgifter om annat konto till gemene man.

 

Hans konto hade blivit borttaget så han kunde inte logga in.

 

Som jag skrev i förra inlägget så tror jag inte heller att de lämnar ut uppgifter från gemene man. Men han borde ändå kunna kontakta siten, fråga vilken konto som är kopplat till hans moneybookers, är kontot stängt så be moneybookers skicka uppgifter till honom så att han kan styrka att det är hans moneybookers. Om någon har använt någons annans moneybookers så borde väl siten kunna skicka kontohistorik/HH´s osv för det kontot som han sedan kan göra en polisanmälan ifrån och genom det få fram vem det har dumpats till.

 

edit: det jag ville få fram var att jag tror det är lönlöst att göra en polisanmälan innan man har fått fram så mycket som möjligt om ärendet själv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffa dosa till MB, så sjukt värt att slippa sånna här saker.

 

Vill minnas att jag läst om folk med dosor som fått sina Moneybookers hackade också. Nu minns jag inte detaljer, men vill minnas att det var något i stil med att man kunde återställa lösenordet på samma sätt trots att man hade dosa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får mail hela tiden om att någon försökt komma in på mitt moneybookers konto men skrivit fel lösen. Frågan är ju hur de får tag på mailadressen som man har reggad där? För min del kan de gärna lägga ner sitt liv i att komma in på mitt konto för har aldrig haft ett öre där och kommer obv inte att ha hädan efter heller. Hoppas det löser sig för dig och att du kan få tillbaka dina stulna pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu fått åtkomst till mitt konto igen. Enligt historiken har transaktionen i fråga gjorts till: clientbetcity@gmail.com

 

Det säger mig ingenting och hur ska man kunna ta det vidare härifrån?

Rimligtvis är det betcity.com betalningen gått till, finns en rullista längst ner till vänster om du vill ändra till engelska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får mail hela tiden om att någon försökt komma in på mitt moneybookers konto men skrivit fel lösen. Frågan är ju hur de får tag på mailadressen som man har reggad där? För min del kan de gärna lägga ner sitt liv i att komma in på mitt konto för har aldrig haft ett öre där och kommer obv inte att ha hädan efter heller. Hoppas det löser sig för dig och att du kan få tillbaka dina stulna pengar.
Händer mig också hela tiden, lite obehagligt. :-(
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

De där säger ju dock inte ett smack.. När ja skriver in min gmail address där får jag fram exakt samma (Mountain View, CA).. Antar att det kanske är där servrarna för gmail finns eller liknande.

 

Sajten i övrigt verkar ju vara ren scam också för att locka kunder att köpa deras tjänster..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte använt tjänsten själv men läste en del recensioner osv. innan jag lade upp länken och fann inget som gjorde mig vidare orolig över att det skulle vara en scam. Däremot hittade jag dokumenterat en del misstag begångna, en del grova med tråkiga konsekvenser.

 

Att ge ett varuprov, som här förmodad plats för servrarna, på en betaltjänst är väl knappast ett bevis på bedrägeri. Det är väl snarare praxis. Men som sagt, jag har inte använt tjänsten själv och kan ha fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...