Gå till innehåll

Greg Raymer arresterad!


chrand

Recommended Posts

Bara så sjukt att man inte får bestämma vad man själv vill göra med sin kropp så länge man inte skadar nån annan människa.

 

Vill jag sälja sex eller vill jag knarka,eller vill jag köpa sex så är det inte någon annans problem vad jag gör bakom stängda dörrar

 

Tycker väl inte riktigt som du men OK låt oss säga det för diskussionens skull att du får göra vad du vill men du vet väl att det förekommer tvång och trafficking när det gäller prostitution?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 325
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tycker väl inte riktigt som du men OK låt oss säga det för diskussionens skull att du får göra vad du vill men du vet väl att det förekommer tvång och trafficking när det gäller prostitution?

 

Det är inte riktigt samma sak eftersom de personer som tvingas till att sälja sex per definition inte bestämmer själva vad de vill göra med sina kroppar.

 

Man behöver inte heller legalisera tvång eller trafficking bara för att man legaliserar sexköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker väl inte riktigt som du men OK låt oss säga det för diskussionens skull att du får göra vad du vill men du vet väl att det förekommer tvång och trafficking när det gäller prostitution?

 

du vet väl att det förekommer tvång och trafficking när det gäller arbete? förbjuda arbete?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte riktigt samma sak eftersom de personer som tvingas till att sälja sex per definition inte bestämmer själva vad de vill göra med sina kroppar.

 

Man behöver inte heller legalisera tvång eller trafficking bara för att man legaliserar sexköp.

 

Det är helt sant ur ett språkligt perspektiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte riktigt samma sak eftersom de personer som tvingas till att sälja sex per definition inte bestämmer själva vad de vill göra med sina kroppar.

 

Man behöver inte heller legalisera tvång eller trafficking bara för att man legaliserar sexköp.

 

Och dom som säljer sex för att ha råd till att bekosta sina knarkvanor exempelvis? Under vilken kategori faller dom enligt dig? Bestämmer dom över sina egna kroppar fortfarande?

 

Vad det gäller legalisering av knark exempelvis så kostar det skattebetalarna en hel del pengar (mer pengar till rättsväsendet -> ganska så oundvikligt att en pundare som inte kan jobba kommer att begå brott för att finansiera sitt missbruk, sämre produktivitet i landet -> se föregående) etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och dom som säljer sex för att ha råd till att bekosta sina knarkvanor exempelvis? Under vilken kategori faller dom enligt dig? Bestämmer dom över sina egna kroppar fortfarande?

 

Vad det gäller legalisering av knark exempelvis så kostar det skattebetalarna en hel del pengar (mer pengar till rättsväsendet -> ganska så oundvikligt att en pundare som inte kan jobba kommer att begå brott för att finansiera sitt missbruk, sämre produktivitet i landet -> se föregående) etc.

 

Samtidigt kan staten tjäna sig en hacka och dessutom konkurrera ut kriminell verksamhet.

 

Har inte missbruket minskat i Portugal sedan de gjorde det icke-olagligt med droger? Eller har jag månne drömt det.

 

Edit: http://www.globalpost.com/dispatch/news/regions/europe/120718/drug-decriminalization-portugal-addicts

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och dom som säljer sex för att ha råd till att bekosta sina knarkvanor exempelvis? Under vilken kategori faller dom enligt dig? Bestämmer dom över sina egna kroppar fortfarande?

 

Ja, i alla fall enligt någon slags vettig distinktion. Eller menar du att folk inte bestämmer över sina kroppar och säljer sin arbetskraft för att de måste äta?

 

Vad det gäller legalisering av knark exempelvis så kostar det skattebetalarna en hel del pengar (mer pengar till rättsväsendet -> ganska så oundvikligt att en pundare som inte kan jobba kommer att begå brott för att finansiera sitt missbruk, sämre produktivitet i landet -> se föregående) etc.

 

Du måste ju räkna bort de pengar som rättsväsendet idag lägger på att hitta, förundersöka, åtala och spärra in knarkare samtidigt som det knappast är osannolikt att priset på dödsknark blir lägre om det blir legaliserat, vilket minskar behovet av att begå brott för att finansiera missbruket.

 

Dessutom finns det ju dessutom ett klart incitament för läkemedelsindustrin att forska fram narkotika som har färre dåliga bieffekter och inte är lika beroendeframkallande och som kan massproduceras enkelt, vilket ännu mer minskar de negativa effekter du beskriver ovan.

 

Sen ser jag inte riktigt kopplingen mellan prostitution och narkotika här, om du inte avser att dra en parallell till att potentiella sexköpare kommer att begå brott för att finansiera sina sexköp så fort det blir legaliserat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samtidigt kan staten tjäna sig en hacka och dessutom konkurrera ut kriminell verksamhet.

 

Med det argumentet kan ju staten tjäna massvis på mord också? Jag menar, om staten exempelvis tar 10 000:- per mord och därmed befriar mördaren från allt vad rättsliga påföljder heter, fatta vad staten skulle tjäna! Och vi skulle kunna konkurrera ut massvis av kriminell verksamhet! Förbannad på ett ex? 10k så är problemet ur världen!

 

Har inte missbruket minskat i Portugal sedan de gjorde det icke-olagligt med droger? Eller har jag månne drömt det.

 

Edit: http://www.globalpost.com/dispatch/news/regions/europe/120718/drug-decriminalization-portugal-addicts

 

Du får nog läsa om den där artikeln, men ja, den strategin verkar inte helt dum som en sista utväg där det råder en drogepidemi.

 

Ja, i alla fall enligt någon slags vettig distinktion. Eller menar du att folk inte bestämmer över sina kroppar och säljer sin arbetskraft för att de måste äta?

 

Hehe, "vettig distinktion". Okej, där skiljer sig våra värderingar åt. Och nej, om man inte är ekonomiskt oberoende pga. ett arv eller dyl. så bestämmer man inte över sin egen kropp och man måste sälja sig själv och därmed arbeta. Just därför det finns lagar, för att värna om arbetarna i högsta möjliga mån.

 

Du måste ju räkna bort de pengar som rättsväsendet idag lägger på att hitta, förundersöka, åtala och spärra in knarkare samtidigt som det knappast är osannolikt att priset på dödsknark blir lägre om det blir legaliserat, vilket minskar behovet av att begå brott för att finansiera missbruket.

 

Dessutom finns det ju dessutom ett klart incitament för läkemedelsindustrin att forska fram narkotika som har färre dåliga bieffekter och inte är lika beroendeframkallande och som kan massproduceras enkelt, vilket ännu mer minskar de negativa effekter du beskriver ovan.

 

Sen ser jag inte riktigt kopplingen mellan prostitution och narkotika här, om du inte avser att dra en parallell till att potentiella sexköpare kommer att begå brott för att finansiera sina sexköp så fort det blir legaliserat.

 

Som rättsväsendet ser ut idag så läggs det mest resurser på att jaga distributörer, inte enskilda pundare. Visst, priset KANSKE sjunker iochmed en legalisering, men återigen, det går inte att undkomma det faktum att produktiviteten skulle sjunka, en pundare kommer alltid att prestera sämre än en person som är vid sina sinnes fulla bruk och det finns liksom inget att debattera där.

 

Varför skulle en legalisering av droger innebära ett incitament för läkemedelsindustrin att tillverka droger som är mindre beroendeframkallande? Om något så är det ju tvärtom, tror att dom flesta vill ha återkommande kunder, så den fantasin kan du ju ta och glömma.

 

Vidare, jag gjorde ingen koppling mellan prostitution och narkotika, två vilt skilda ämnen som diskuterades i tråden, så du är ganska oärlig i ditt sätt att argumentera på, eller bara dum, ingen aning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med det argumentet kan ju staten tjäna massvis på mord också? Jag menar, om staten exempelvis tar 10 000:- per mord och därmed befriar mördaren från allt vad rättsliga påföljder heter, fatta vad staten skulle tjäna! Och vi skulle kunna konkurrera ut massvis av kriminell verksamhet! Förbannad på ett ex? 10k så är problemet ur världen!

 

Och dessa mord drabbar vem? Det var nog den mest infantila liknelsen jag hört, någonsin.

 

Som rättsväsendet ser ut idag så läggs det mest resurser på att jaga distributörer, inte enskilda pundare. Visst, priset KANSKE sjunker iochmed en legalisering, men återigen, det går inte att undkomma det faktum att produktiviteten skulle sjunka, en pundare kommer alltid att prestera sämre än en person som är vid sina sinnes fulla bruk och det finns liksom inget att debattera där.

 

Du bör nog läsa på lite om droger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, "vettig distinktion". Okej, där skiljer sig våra värderingar åt. Och nej, om man inte är ekonomiskt oberoende pga. ett arv eller dyl. så bestämmer man inte över sin egen kropp och man måste sälja sig själv och därmed arbeta. Just därför det finns lagar, för att värna om arbetarna i högsta möjliga mån.

 

Ok, men du tog ju upp det för att jag gjorde en distinktion mellan prostitution å ena sidan och tvång/trafficking å andra sidan. Och jag antog att du avsåg att all prostitution sker av tvång (eller i alla fall om man är drogberoende men ingen utomstående tvingar dig). Nu är det samtliga som förvärvsarbetar som inte styr över sina kroppar. På vilket sätt blir det relevant för denna debatt?

 

Om en industriarbetare lägger hela eller majoriteten av sin lön på droger, ska vi förbjuda hans yrke då? (eller snarare förbjuda hans arbetsgivare att anställa honom).

 

Som rättsväsendet ser ut idag så läggs det mest resurser på att jaga distributörer, inte enskilda pundare.

 

Jaha. Men om det blir lagligt att sälja droger så behöver man ju inte jaga dem, om man inte skapar incitament för en svart marknad för droger.

 

Visst, priset KANSKE sjunker iochmed en legalisering, men återigen, det går inte att undkomma det faktum att produktiviteten skulle sjunka, en pundare kommer alltid att prestera sämre än en person som är vid sina sinnes fulla bruk

 

Jag tror inte att du kan uttala dig så tvärsäkert som du gör men...

 

och det finns liksom inget att debattera där.

 

... jag orkar inte med att ta den diskussionen. Finns säkerligen de som är klart bättre pålästa än vad jag är.

 

Varför skulle en legalisering av droger innebära ett incitament för läkemedelsindustrin att tillverka droger som är mindre beroendeframkallande?

 

pga efterfrågan på droger som inte är särskilt beroendeframkallande?

 

Om något så är det ju tvärtom, tror att dom flesta vill ha återkommande kunder, så den fantasin kan du ju ta och glömma.

 

Börjar förstå varför token inte tycker om att diskutera med dig... Kan det vara så att en legalisering innebär att köparna får större inflytande över vad som produceras?

 

Vidare, jag gjorde ingen koppling mellan prostitution och narkotika, två vilt skilda ämnen som diskuterades i tråden, så du är ganska oärlig i ditt sätt att argumentera på, eller bara dum, ingen aning.

 

Eftersom du endast citerade mig i den posten och tog upp ämnet narkotika, som jag inte tagit upp tidigare, så undrade jag över kopplingen. Tur att du är en så fantastiskt smart och duktig debattör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pga efterfrågan på droger som inte är särskilt beroendeframkallande?

 

Orkar inte heller debattera eller bemöta alla dina dumheter, men just det citerade är ju exceptionellt efterblivet. Varför har inte denna efterfrågan lett till cigaretter som inte är beroendeframkallande? (Eller snus för den delen även om det finns nikotinfritt snus som i princip enbart höggravida snusar).

 

Gtfo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte heller debattera eller bemöta alla dina dumheter, men just det citerade är ju exceptionellt efterblivet. Varför har inte denna efterfrågan lett till cigaretter som inte är beroendeframkallande? (Eller snus för den delen även om det finns nikotinfritt snus som i princip enbart höggravida snusar).

 

För att effekten av cigarretter inte är samma som de droger vi nu diskuterar?

 

Gtfo.

 

Du är ett under av trevlig människa! Mår du bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är ett under av trevlig människa! Mår du bra?

 

Måste erkänna, har känt mig lite stressad på sistone, skulle behöva en avsugning, kan du kolla med din mamma eller eventuellt syrra om dom är villiga för en hunka eller så?

 

Inlägget varnat //Crappy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste erkänna, har känt mig lite stressad på sistone, skulle behöva en avsugning, kan du kolla med din mamma eller eventuellt syrra om dom är villiga för en hunka eller så?

 

Och där var vi magiskt tillbaks till ämnet, hur Greg resonerade när minuterna innan han fastnade med fingrarna i syltburken :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och dessa mord drabbar vem? Det var nog den mest infantila liknelsen jag hört, någonsin.

Det drabbar ungefär samma person som blir ihjälkörd av en bilist som är hög som ett hus antar jag ...

 

Släpper man narkotika fritt (och dessutom till ett billigare pris än på dagens illegala marknad) så får man också fler som kan köpa knark och även har rätt att göra det eftersom det är lagligt.

 

Du körde ju med ett argument att narkotika skulle vara fritt för att det i din världsbild skulle vara dra in mer pengar till staten. Då är ju argumentet att bötesbelägga mord också positivt för det drar in pengar till statskassan.

 

Är inte problemet med argumenten för att legalisera narkotika rätt jämförbara med argumenten för att tillåta bruk av anabola steroider. Det är min kropp så jag ska minsann få bestämma över den och vill jag dopa mig för att vinna guld så är det upp till mig. Sen att bruket över din kropp leder till förhöjda sjukvårdskostnader och även till ökad kriminalitet som drabbar andra det är saker man vill blunda för. Du kanske klarar dig undan detta men det gör inte allt för många som får denna möjlighet att missbruka narkotika och dopingmedel.

 

Tycker att argumentationen kring lagliga bordeller är på samma nivå. Jag har varit i Amsterdam och den staden var det mest gräsliga jag sett. Mådde riktigt illa av att se Red Light District. Kvinnorna i skyltfönstrena såg verkligen inte ut att må bra så jag vägrar tro att merparten av kvinnorna verkligen gör ett val som är för det bästa för någon inklusive torskarna som köper sex av dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det drabbar ungefär samma person som blir ihjälkörd av en bilist som är hög som ett hus antar jag ...

 

Så en person som är påverkad av droger kör automatiskt ihjäl folk eller har jag missförstått dig?

 

Släpper man narkotika fritt (och dessutom till ett billigare pris än på dagens illegala marknad) så får man också fler som kan köpa knark och även har rätt att göra det eftersom det är lagligt.

 

Ja många fler kan köpa det, det blir en reglerad marknad. Bara positivt.

 

Du körde ju med ett argument att narkotika skulle vara fritt för att det i din världsbild skulle vara dra in mer pengar till staten. Då är ju argumentet att bötesbelägga mord också positivt för det drar in pengar till statskassan.

 

Jag har inte sagt att narkotika ska vara fritt för att staten ska dra in pengar. Jag sa att staten kan dra in pengar på det. Och stävja den kriminalitet ett förbud medför.

 

Böter på mord låter bra. Tvivlar dock att dessa böter någonsin kommer betalas då den som utför dådet förmodligen inte har något större kapital. Eller är någon som gillar att arbeta.

 

Är inte problemet med argumenten för att legalisera narkotika rätt jämförbara med argumenten för att tillåta bruk av anabola steroider. Det är min kropp så jag ska minsann få bestämma över den och vill jag dopa mig för att vinna guld så är det upp till mig. Sen att bruket över din kropp leder till förhöjda sjukvårdskostnader och även till ökad kriminalitet som drabbar andra det är saker man vill blunda för. Du kanske klarar dig undan detta men det gör inte allt för många som får denna möjlighet att missbruka narkotika och dopingmedel.

Tror nog socker är upphov till större sjukvårdskostnader än vad droger är. Men du får gärna peka ut lite forskning som påvisar korrelationen kring det du påstår.

 

Tycker att argumentationen kring lagliga bordeller är på samma nivå. Jag har varit i Amsterdam och den staden var det mest gräsliga jag sett. Mådde riktigt illa av att se Red Light District. Kvinnorna i skyltfönstrena såg verkligen inte ut att må bra så jag vägrar tro att merparten av kvinnorna verkligen gör ett val som är för det bästa för någon inklusive torskarna som köper sex av dem.

 

Jag har också varit i Amsterdam och tycker det är en fin stad.

 

Angående huruvida de prostituerade är nöjda över sitt jobb eller ej låter jag vara osagt. Men kan rekommendera dig att gå ner till närmsta industrianläggning och kolla hur många där som gillar sitt jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Massera axlar ok, massera penis ej ok.

 

Samma argument som dras i denna tråd hade för ett antal årtionden kunnat gälla massage. Det blir vädigt tydligt i den jämförelsen att tidens syn på kroppen och moralen för tiden styr lagarna i denna fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så en person som är påverkad av droger kör automatiskt ihjäl folk eller har jag missförstått dig?

Alla som använder droger orsakar inte problem. Det är en lika stor självklarhet som att alla som dricker alkohol inte kör rattfulla. Allt för många klarar inte av att hantera "friheten" att ta hand om sin kropp. Det är det främsta skälet till att en legalisering av droger inte kommer att fungera eller rättare sagt fungera illa.

 

Om man tycker som dig att människan ska ha rätt att bestämma över sin kropp så är det likställt med att skippa merparten/alla lagar. Ska man även legalisera våldtäkter med det resonemanget eller var går gränsen? Jag vill ha sex så då bestämmer jag att min kropp vill det och struntar i om din vill det?

 

Allt för mycket av prostitutionen består av oskyldiga kvinnor som är inplockade via trafficking. Det i sig borde vara ett tillräckligt argument för att direkt fördöma det som Greg Raymer gjort. Hur ska han kunna veta när han svarar på en annons om detta är en kvinna som vill det eller en kvinna som är tvingad till det? Att jämföra med att många "tvingas" ta ett arbete man inte vill göra är absurt. Det finns regler för vad som är tillåtna på olika arbeten och dessa skyddar den anställda från saker som är skadliga. I prostitutionen finns inga såna skydd. Trafficking kan mycket väl finnas även i andra jobb men det är ett extremt litet problem i jämförelse med prostitutionen. Sen är trafficking i prostitutionen bara det tydligaste exemplet varför det är absurt att tillåta det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man tycker som dig att människan ska ha rätt att bestämma över sin kropp så är det likställt med att skippa merparten/alla lagar. Ska man även legalisera våldtäkter med det resonemanget eller var går gränsen? Jag vill ha sex så då bestämmer jag att min kropp vill det och struntar i om din vill det?

 

Vad är grejen med er "motståndare" och era fullkomligt befängda argument. Den korrekta liknelsen borde vara: Jag vill ha sex så jag går till en prostituerad och betalar för det, det är min kropp, jag bestämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...