Gå till innehåll

13-rätt på stryktipset.....?


Recommended Posts

Tja,

 

För ovanlighetens skull avgörs stryktipset med en söndagsmatch, nämligen matchen Newcastle-Stoke.

 

Sitter med 12-rätt nu och endast 1;an på kvarvarande match.

 

Utdelning på 13-rätt vid etta är ca 335000

 

Nu en fråga; Skulle ni om ni var i min sits sälja av lite och se till att få in lite deg på X2 som går att spela till ca 2ggr pengarna? Hur mycket i så fall?

Eller gamblar vi och tar den i "tvåan" när Newcastle gör ett självmål i 96e minuten som betyder 1-1 och slutresultat i morgon.

 

Hur gör ni?

 

MVH

 

Litch

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, grattis till spänningen då :)

 

Jag är Newcastle supporter, tror ganska hårt på att det blir vinst, men Stoke är luriga och bra på fasta situationer. Tror dock Ben Arfa är så sugen att spela bra inför hemmapubliken nu när han är tillbaka från skada. Cissé är tyvärr lite små sjuk och missar kanske matchen, testas nog sent.

 

Shola Ameobi har en fysik som är jobbig att möta, men den och lite bra kantspel kommer Newcastle lyckas vinna iaf. ( my 2 cents ) :D

 

Angående hur du ska backa upp säkrad vinst, hmm.. Skulle nog själv kanske satsat någon slant på det för slicka såren om det inte blir en 1:a, men hur mycket är ju upp till vad din ekonomi klarar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ett ganska stort system som vid tretton skulle ge ca 400k, det är dock några till som är med på det.

 

Blev bara lite nyfiken på hur andra skulle resonera kring det hela, men jag börjar luta åt att sälja av för typ 5-10k trots att jag egentligen tror hårt på Newcastle bara för att ha några tusen att tröstsupa för om det spricker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ett ganska stort system som vid tretton skulle ge ca 400k, det är dock några till som är med på det.

 

Blev bara lite nyfiken på hur andra skulle resonera kring det hela, men jag börjar luta åt att sälja av för typ 5-10k trots att jag egentligen tror hårt på Newcastle bara för att ha några tusen att tröstsupa för om det spricker.

 

Jag hade lagt 100k på X2 till 2.05-2.10 som jag hittade lite varstans. Oavsett hur hårt du tror på dom ser jag inte att du är kunnig nog att kunna värdera det hela till att du tappar X % i EV genom att sälja (Förutom rejken). Tycker vi utgår från att spelbolagen har rätt odds, och att du tappar ca 5% i rake (ca 5k på 100k satsning) ifall X2an sitter.

 

Jag tar alla dagar i veckan 100k eller 300k i vinst om alternativet är 0 eller 400k. Förutsatt att jag inte har 10 mille+ liggandes i banken. Höftade lite där, kanske hade skitit i att sejfa vid 9,9 också, insert personlig summa där man inte känner det spelar någon roll.

 

Har du inte 100k att sejfa för, ser jag det som ännu större anledning att sejfa så mycket du kan iaf på X2.

 

Nu läste jag om och insåg att ni är flera som delar på det, ger mina 2 cent på hur jag hade gjort iaf om jag var ensam på systemet. Det väldigt kortare svaret är väl att du får värdera hur mycket pengarna betyder för dig, och ta ett beslut därifrån. Jag personligen har väldigt lätt att svälja sånt här, shit happens, men vissa ältar det ju i åratal framåt, bättre o fega då så mår du bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shahins post är 5 stjärnor.

 

Lasta in 100k på betfair, du torskar 5% kommision men slipper magsår. Newcastle är inte så säker, dom står i 1,90 vilket betyder 52,63% vinstchans. Du har alltså i princip en coinflip för 400k i nuläget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var det inte nån tråd uppe för många år sen hur mycket man skulle satsa av sin förmögenhet på en 51/49 situation? har för mig att det slutade med att en testosteronstinn hjort skulle skulle gå AAALLL IN för att han annars gav upp ev vilket då var någon form av extremsynd oaktat totalrisken

 

good times

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shahins post är 5 stjärnor.

 

Lasta in 100k på betfair, du torskar 5% kommision men slipper magsår. Newcastle är inte så säker, dom står i 1,90 vilket betyder 52,63% vinstchans. Du har alltså i princip en coinflip för 400k i nuläget.

 

 

Men nu är ju inte han ägare av hela systemet, så den exakta summan som han bör boka är väldigt svår att säga.

 

Jag skulle lätt göra motspel för så mycket jag kunde skaka fram pengar till upp till runt 35-40% av skillnaden mellan bästa utfallet och sämsta utfallet även om jag trodde hårt på Newcastle.

Utan särskild känsla för något av utfallen så skulle jag gröna ut resultatet helt och hållet om jag hade råd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla nyss, 12 rätt ger 6,2 k SEK för litch om det blir X eller 2 i den matchen. För de andra stackrarna så blir det 3 mille på X och 2 :D

 

Det stämmer inte...

21 k får han på 12an på X och 2a...

Plus alla deg för 11or och 10or som han också vinner...

 

Prog. vid 1 X 2

13 r: 383.407 3.067.257 3.067.257

12 r: 6.285 21.300 21.300

11 r: 342 978 1.129

10 r: 82 207 254

Toppt: 808 2.361 4.587

 

 

 

6.2k får dom som sätter 12an med 1:an på matchen.

 

edit:

Vi snackar nog att systemet är minimum garanterat en 30 laxare i nuläget

 

 

edit 2:

"Jag tar alla dagar i veckan 100k eller 300k i vinst om alternativet är 0 eller 400k. Förutsatt att jag inte har 10 mille+ liggandes i banken. Höftade lite där, kanske hade skitit i att sejfa vid 9,9 också, insert personlig summa där man inte känner det spelar någon roll. "

 

Alternativet är dock typ 30k eller 400... Beror lite på hur systemet är uppbyggt med garderingar och annat.

Men visst, safea kan man göra ändå.

Ni får det dock och låta som att han inte kommer få något vid X eller 2:a...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shahins post är 5 stjärnor.

 

Lasta in 100k på betfair, du torskar 5% kommision men slipper magsår. Newcastle är inte så säker, dom står i 1,90 vilket betyder 52,63% vinstchans. Du har alltså i princip en coinflip för 400k i nuläget.

 

Haha, lät som du tror alla har 100k att lasta iväg för spel :D Vaknat i Nangiala idag? :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det rör sig om en extremt kortsiktig investering med garanterat positiv ROI. jag tror dem flesta kan skaka fram en hundring under dem omständigheterna :)

 

Ja, sant. Men han är inte själv på kupongen nu så om han lastat in 100k på X2 så går han ju med minus om Newcastle vinner för han splittar med halva kommunen ;)

 

Men vore ju perfekt om han var själv på kupongen, och det kanske han är, teasar bara upp oddsen i sin favör genom säga att det är flera på kupongen :D

 

Hur som helst hoppas jag det blir Newcastle vinst !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...