Gå till innehåll

20/20 CC: syna med set?


Recommended Posts

Tjo,

 

Spelade en hand på CC Sthlm för ett par dagar sen som jag undrar över hur ni tänker. Spelet är 20/20, det är relativt tidigt på kvällen och det har precis börjat bli lite action på bordet senaste halvtimmen.

 

Kille 1 (aggro/duktig) höjer 140kr pre i tidigt pos, jag synar med TT och vi får ytterligare 2 syn. Floppen kommer 9TQ regnbåge. Pre-aggressorn betar ut 280kr, jag synar, kille 3 synar och kille 4 ställer för ca 1k. Pre-aggressorn slår här om till ca 3k och det är upp till mig som sitter med knappt 3k bakom. (fisken som sitter bakom har kanske 1.5k, oroar mig itne för honom). Potten är drygt 5k, och jag har knappa 3k för syn. Oavsett hur handen spelades till detta läge, är det syn eller fold mot aggro reg som verkar duktig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, hittade obv synen efter någon sekund :) Var uppe mot stege o gula, sjukt att inte få dra ut;) Jag funderade inte på att vika, men samtidigt e man ju inget fullblodsproffs så man vill ju se om nån har belägg för fold.

 

Hursomhelst, ska lägga upp lite mindre obv händer framöver, förstår att ni känner er förnärmade av dessa 'snapsyn' händer. Som onlinefostrad i en livevärld blir man ibland lite konfunderad ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så som du spelat på flopp, dvs tagit en syn och fått en all in av en fisk/short så kan du inte folda.

 

Hade du raisat på flopp säg till typ 700ish, fått all in av 1k o sen all in av preflop raiser så kan man ju fundera åtminstone nån minut innan man syn ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så som du spelat på flopp, dvs tagit en syn och fått en all in av en fisk/short så kan du inte folda.

 

Hade du raisat på flopp säg till typ 700ish, fått all in av 1k o sen all in av preflop raiser så kan man ju fundera åtminstone nån minut innan man syn ;)

 

Sluta spela poker.

 

Om spelat går som du vill så ska vi syna ca 2200 för att vinna en 8k-pott, tror du inte att vi vinner en gång på tre-fyra? Det är till och med så att det är jättebra om fi (eller båda fi) har färdiga stegar, så alla våra outs lever.

 

Enda möjligheten att hitta fold är om spelet gått som det har gjort nu, och motståndarna dessutom är idioter. Fast de flesta är ju idioter... men fold är omöjlig ändå.

Potten är drygt 5k, och jag har knappa 3k för syn. Oavsett hur handen spelades till detta läge, är det syn eller fold mot aggro reg som verkar duktig?
Duktig, säger du... tror du då att han verkligen har stege? Skulle en färdig stege i det här läget använda dynamit för att få bort den andra storstacken? Har du ett set så kommer han inte få bort dig, men det troliga är att du har något annat, säg KQ för par+hålpipa, QJ för par + öppet, eller kanske ett tvåpar. Om du har någon av dessa händer så vill en stege ha dig kvar i potten (speciellt om han har KJ) då du drar till mellan två (delningskort) till fyra egna outs.

 

Har han KJ och du QJ... om han vore dig så skulle han betala dig pengar under bordet för att få dig fortsätta spela handen, så krossad är du.

 

Det är därmed mycket troligare att storstacksfienden själv har QJ eller något åt det hållet, eller ett tvåpar, och att han ställer för att isolera sig i potten.

Alltså: har fienden stege så drar du ganska bekvämt med runt 25% vinstchans (uppskattningsvis, tredje motståndaren måste ju ha några kort som blockar dig) men detta uppvägs av alla andra gånger din storstackade motståndare är den som drar till mellan en till åtta outs, och så drar han way more än majoriteten av gångerna.

 

Det finns bara en hand du är rädd för (och det är inte KJ eller J8...)

 

Med tanke på 1.5k-stacken bakom hade det ju kunnat vara lämpligt med en cosmostekning på någon minut för att inte ge honom några dumma idéer om att du har en bra hand.
This.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta spela poker.

 

Om spelat går som du vill så ska vi syna ca 2200 för att vinna en 8k-pott, tror du inte att vi vinner en gång på tre-fyra? Det är till och med så att det är jättebra om fi (eller båda fi) har färdiga stegar, så alla våra outs lever.

 

Enda möjligheten att hitta fold är om spelet gått som det har gjort nu, och motståndarna dessutom är idioter. Fast de flesta är ju idioter... men fold är omöjlig ändå.Duktig, säger du... tror du då att han verkligen har stege? Skulle en färdig stege i det här läget använda dynamit för att få bort den andra storstacken? Har du ett set så kommer han inte få bort dig, men det troliga är att du har något annat, säg KQ för par+hålpipa, QJ för par + öppet, eller kanske ett tvåpar. Om du har någon av dessa händer så vill en stege ha dig kvar i potten (speciellt om han har KJ) då du drar till mellan två (delningskort) till fyra egna outs.

 

Har han KJ och du QJ... om han vore dig så skulle han betala dig pengar under bordet för att få dig fortsätta spela handen, så krossad är du.

 

Det är därmed mycket troligare att storstacksfienden själv har QJ eller något åt det hållet, eller ett tvåpar, och att han ställer för att isolera sig i potten.

Alltså: har fienden stege så drar du ganska bekvämt med runt 25% vinstchans (uppskattningsvis, tredje motståndaren måste ju ha några kort som blockar dig) men detta uppvägs av alla andra gånger din storstackade motståndare är den som drar till mellan en till åtta outs, och så drar han way more än majoriteten av gångerna.

 

Det finns bara en hand du är rädd för (och det är inte KJ eller J8...)

 

This.

 

Hehe ja jag borde kanske stekt lite längre för att ev få med fisk 2 in :)

Nej jag hade aldrig foldat här, även om det (som just här) kan vara en som har nötstege samtidigt som andra sitter med mina blockers, det kvittar som sagt. Nog om det.

 

Funderar på vilka händer han flattar där för att sen vika mot mitt ställ? Han kändes ju inte som killen som ger upp ofta i såna lägen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta spela poker.

 

Om spelat går som du vill så ska vi syna ca 2200 för att vinna en 8k-pott, tror du inte att vi vinner en gång på tre-fyra? Det är till och med så att det är jättebra om fi (eller båda fi) har färdiga stegar, så alla våra outs lever.

 

Enda möjligheten att hitta fold är om spelet gått som det har gjort nu, och motståndarna dessutom är idioter. Fast de flesta är ju idioter... men fold är omöjlig ändå.

 

Slutta trolla.

 

Var i min text har jag sagt att han ska folda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...