Gå till innehåll

POKERcampus slut?


Zurrano

Recommended Posts

Ser så ut.

 

Ingen sida är väl särskilt akutell just nu bland de billigare. DC har lite nytt material från BalugaWhale/Krantz/Ansky men det är ju sådär kul.

 

Run it once har ju en riktigt riktigt störd lineup men kostar skjortan att vara medlem där, antar kvaliten på deras filmer är rätt hög samt mycket nytt material. Nån som är medlem kanske kan berätta mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser så ut.

 

Ingen sida är väl särskilt akutell just nu bland de billigare. DC har lite nytt material från BalugaWhale/Krantz/Ansky men det är ju sådär kul.

 

Run it once har ju en riktigt riktigt störd lineup men kostar skjortan att vara medlem där, antar kvaliten på deras filmer är rätt hög samt mycket nytt material. Nån som är medlem kanske kan berätta mer.

 

 

Beror ju lite på hur man känner ang materialet, men bara galfonds videos i sig är imo värt 100$ i månaden imo. Alt kan man ju chilla ett tag tills videobanken är större om man vill grinda mkt igenom mkt vids.

 

Vet att det jagas fler NL coacher, så siten kmr bli mer och mer komplett och har några sjuka värvningar på gång.

 

 

Mvh ISILIDRooooLer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men är det någe skillnad på de filmer phil kalvfond släpper för runitonce än på de 120+ filmerna han släppte för bluefire? känns som att jag har 4/5:ar kvar av dem att se först.

 

om det är någon träningssite jag funderar på att joina i nuläget är det leggo igen, om ivey kunde börja släppa filmer det vill säga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men är det någe skillnad på de filmer phil kalvfond släpper för runitonce än på de 120+ filmerna han släppte för bluefire? känns som att jag har 4/5:ar kvar av dem att se först.

 

om det är någon träningssite jag funderar på att joina i nuläget är det leggo igen, om ivey kunde börja släppa filmer det vill säga

 

Klart nya filmer är bättre än gamla, spelet utvecklas ju och spelarna med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag är en i det nuvarande gänget som driver campus. Som du säger har det varit dött i typ ett år. Alla har andra projekt/jobb som vi håller på med.

 

Tycker personligen delar av materialet är mycket bra fortfarande. Vissa delar är rätt kalla, o vissa är "OK". Vi borde styra upp någon billig variant ala 3mån för 200kr eller nåt, men ingen har orkat ta tag i det :)

 

Ang träningssiter mer generellt så har jag inte superkoll längre då jag helt slutat använda mig av såna. Men tror siten som isildrooooooooooooooon representerar är den bästa just nu. Vetefan om det är värt priset dock. Som nån annan skrev så finns det massa filmer med Galfon på bluefire. Om du inte sett dom så är det nog högre ROI att regga bluefire och kolla det arkivet först. Galfond är ju typ löjligt bra och smart och mysig.

 

Annars så är faktiskt pokerstrategy.com rätt bra tror jag. "Gratis" (om du rejkar) material. Leatherass bland annat. Jeans89 för PLO också.

 

Deucescracked tror jag gjort sitt. Slinker igenom idioter där är min personliga uppfattning/gissning. Inte kollat på år o dar.

 

Cardrunners håller nog OK kvalité fort. Gissar jag.

 

Men gissningsvis runitonce.com som förstaval. Säkert bra forum osv också där folk är seriösa/duktiga. O det höga priset kanske fyller en bra funktion att sortera ut idioter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett runitonce konto.

Verkar bra det lilla jag har sett. Helt värdelös lobby dock. Klickar runt som en galning innan man lyckas hitta en video. Nåt dom jobbar på Leo?

 

Hmmm, är väl busenkelt?

 

Du har videolobbyn under pro training, sen har du två olika filter. Speltyp och Coach, vad mer är det du begär exakt?

 

Vill inte låta dryg men förstår inte vad mer du vill ha? :-) ett stakes filter?

 

 

Vidrabefodrar alla förslag jag får ofc

 

 

Bra svar med slaskbubb!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, är väl busenkelt?

 

Du har videolobbyn under pro training, sen har du två olika filter. Speltyp och Coach, vad mer är det du begär exakt?

 

Vill inte låta dryg men förstår inte vad mer du vill ha? :-) ett stakes filter?

 

 

Vidrabefodrar alla förslag jag får ofc

 

 

Bra svar med slaskbubb!

 

Möjlighet att filtrera saknar jag. Blir många videos efter ett tag så man får leta som en galning för att hitta rätt.

 

För övrigt tycker jag att siten är bra och sjukt prisvärd. Iaf på fisknivån $10 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leggopoker är bra för nlhe. De har dessutom blivit uppköpta av Ivey så några av de kommande intruktörerna till Iveypoker har lagt upp videos till Leggo, bla Cole South.

 

Finns det en tillräckligt stor marknad för att göra en instruktionssida på svenska? Hittills tyder det mesta på att svaret är nej men om det görs riktigt bra med några tyngre namn som dragplåster? Tankar plz

 

Mycket tveksamt om det går att ha en lönsam sida på svenska. Jag vet förvisso inte vad instruktörer vill ha i ersättning för en video, men tror inte det finns tillräckligt många som är villiga att betala 200kr+ per månad. Då får man hitta alternativa intäktskällor genom affiliate-inkomster etc.

 

Å andra sidan om man har ett riktigt bra upplägg så behöver man inte lansera massa videos löpande. Gör teorivideos om viktiga koncept och skit i live-videos som är dödstråkiga och sällan ger särskilt bra diskussion kring intressanta spots då det hela tiden dyker upp nya händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte låta dryg men förstår inte vad mer du vill ha? :-) ett stakes filter?

!

 

Kanske var det TELE menade, men att kunna filtrera ut essential videos vore nöten (inte omöjligt att filtrera ut de olika coacherna manuellt men skulle nog vara en uppskattad funktion), eller har jag bara missat hur man gör det?

 

Tycker RIO verkar bra av det jag har sett hittills, och Galfond är ju såklart supermysig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka mer coaching sites är bra?

 

har haft medlemsskap på dom flesta coachingsiter till och från sedan 07 så tänkte ge lite input.

 

CardRunners: hade sin peak cirkus 08 med sbrugby, CTS, hastings och liknande. sbrugbys material var mest applicerbart på midstakes av alla coacher och alla siter imo under den tiden. Sedan dess har skeppet gått på grund dock. Jag slutade prenumerera nångång 09/10. Tror iofs man har fångat in en del vinnande smallstakes coaches idag så där kan ju finnas värde för den som lirar lägre.

 

DeucesCracked: hade bra material 08. mycket nytänk. dock tycker jag personligen att detta nytänk/kreativitet gick över till spew väldigt snabbt med för mycket preflop agression. var nog här man först fick se "proffsen" 3betta varje jävla JXs. funkade säkert ett par månader, och man kan förvisso fortfarande se V Selbst gå långt i turrar på sitt eviga spew, men resten av flottan har ingen winrate längre. Både Krantz och Ansky levererar riktigt uselt material nu mera. Krantz spelar mediokert på NL50 i sina senaste videos.

 

Leatherass: han kom på tal i tråden så måste passa på att såga även honom. riktigt trevliga videos back in the days men han är ett typexempel på stor vinnare som slutade utvecklas och snabbt hamnade under ytan. såg hans videos för ungefär ett år sedan på dragthebar och det var pinsamt dåligt.

 

Leggo: har alltid haft intressanta teoretiker i båten. många har levererat bra material hela vägen.

 

BlueFire: Galfond=mys. Niman Kenkre för att nämna en av många hade riktigt fint material. har ej prenumererat sedan skandalen så vet ej hur det ser ut idag.

 

Så vart hade jag investerat mina pengar idag? Leggo blev uppköpta av Iveys träningssite nyligen. ett ganska säkert kort imo. Galfond flydde BF och startade RIO hyffsat nyligen. skulle vänta nån månad för att låta siten samla material innan jag signade. kommer dock vara en nobrainer.

 

annars finns det en spelare som har skapat videos i tysthet på en affesite ett tag: Internet från 2+2, Paul Otto. det här är by far dom bästa och mest up to date videos jag har sett dom senaste åren. ultratrevliga videos helt enkelt. han har en del gratisfilmer så ta ett span vett ja: http://www.pokervip.com/poker-coaching/coaches/paul-otto/

 

kan hända att länken ovan strider mot reglerna så då får mod gärna redigera mitt inlägg och så får folk helt enkelt söka själva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...