Gå till innehåll

Hybrisboken - oklart


minibiff

Recommended Posts

Fortsätter att posta maten då det verkar uppskattas. Lär väl bli hatad av er där hemma i kalla och regniga/snöiga Sverige då jag kan ställa mig på altanen och grilla.

 

Då min roomie stod för maten förra gången vi grillade så var det idag min tur. Beslutet föll på kyckling, kängurusteak och potatisklyftor.

 

Marinad:

1 hel Guinness

1 hel Chilifrukt

4 Vitlöksklyftor

En skvätt Soya

3 skedar honung

Chilipulver

Peppar

Oregano

 

Potatisklyftorna:

X antal potatisar

2 morötter

En halv lök

3-4 hackade vitlökar

Oregano

Peppar

Salt

 

Till detta körde vi en sallad som bestod av ruccola/spenat, tomat, lök och gurka. Letade efter mozzarellaosten som vi har där hemma men hittade ingen. En hemmagjordsås (den gjorde inte jag dock) som bestod av Sourcream, majonäs, vitlök och diverse kryddor.

 

Resultat:

 

20140113152408-124.149.181.65.png

 

20140113152014-124.149.181.65.png

 

20140113152001-124.149.181.65.png

 

20140113152010-124.149.181.65.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar!

 

Årets stjärna får gå till GabbeGuzak som blir tiltad av att jag vinner med min kåk mot hans stege. Utmanar mig på HU och när jag går med på det så nekar han. Åååh :h:

 

Att folk har stora egon på /5 märks rätt fort hehe

 

edit: kanske lät drygt, men fan vad det lipas i chatten osv hela tiden :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att folk har stora egon på /5 märks rätt fort hehe

 

edit: kanske lät drygt, men fan vad det lipas i chatten osv hela tiden :S

 

Man blir ju lite halvpurken när det ska börjas chatvevas mot stordonerarna, annars tycker jag personligen det är enorm humor med alla arga regs som försöker bygga e-dolme beväpnade med trötta personangrepp och utsliten caps-tangent ^^.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man blir ju lite halvpurken när det ska börjas chatvevas mot stordonerarna, annars tycker jag personligen det är enorm humor med alla arga regs som försöker bygga e-dolme beväpnade med trötta personangrepp och utsliten caps-tangent ^^.

 

Lite hätsk stämning mellan regs ibland förhöjer bara spelet men hacka på fiskar är big no no :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då skulle ni prova PLO.

Roligaste som finns är när nån tiltar ur och instafiskmarkerar en när man i deras ögon drar ut dom med att pricka en hålpipa på river (utan att se att man tog sig dit med färgdrag och toppar eller nåt sånt).

 

Har norkmalt sett stängt av chatten, men brukar slå på den när jag gör en riktigt sur missbedömning och sen drar ut. Inte för att skriva, men för att läsa :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow,, kängurusteak!? Går det att beskriva hur det smakar? Det lät intressant och såg jäkligt gott ut

 

åt faktiskt det på ett ställe här i gävle för en några år sen, med sötpotatis och någon kantarellsås. riktigt gott var det faktiskt och knappast ett superställe i övrigt, ni som vet, så var det på helt enkelt. trevligt kött känguru

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow,, kängurusteak!? Går det att beskriva hur det smakar? Det lät intressant och såg jäkligt gott ut

 

Väldigt gott faktiskt! Är så kass på att beskriva smaker så vet inte riktigt vad jag skall jämföra det med.

 

Att folk har stora egon på /5 märks rätt fort hehe

 

edit: kanske lät drygt, men fan vad det lipas i chatten osv hela tiden :S

 

Mm verkligen.

 

 

Det är just nu ett sjukhusbord uppe på /4. Fisken lirar 80/60 med 45% 3bet. Varje pott blir omkring 50bb preflop och GabbeGuzak har torskat omkring 5,5k till fisken. Fruktansvärt roligt och förhoppningsvis får man plats på bordet innan fisken drar! Snittpotten är på 400kr+

 

20140114022549-124.149.181.65.png

 

 

Haha, skönt att han orkar tänka på mig när han har grisat bort snart 20bi =)

 

20140114023341-124.149.181.65.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha go jävla waitlist på bordet! :mrgreen:. Tycker f.ö det är lite synd att du outar fisken, tror verkligen inte det är orealistiskt att fiskarna googlar sitt egna nick eller har kompisar som hänger på pf osv. Känns lite sådär att hänga ut folk, skadar ju bara regsen i slutändan ändå.. Dock väldigt generöst av dig att dela med dig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Charmigt att editera bort namnet men låta bordsnamnet vara kvar ;) Hade varit festligare om du grön-noteat en reg och strukit hans namn.

 

Haha skiter väl i om folk "hittar" bordet. Är ju inte direkt svårt att hitta vilket bord det handlar om mtp att det är 20 i kö.

 

Editade bort namnet om fisken mot förmodan skulle hitta in hit så kanske han blir ledsen. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Januari

 

Poker

För att få in lite poker så tänkte jag dra en "Halv-månad"-resultatsupdate.

Började Januari med att ligga back en bra bit på stejken. Som vanligt i en downswing så ifrågasatte man spelet och ville kasta pokern åt helvete. Hur många gånger man har sagt det är ju en annan femma. Efter att ha ifrågasatt mitt spel och allt sådant så konstaterade min coach att det mesta berodde på att jag befann mig i en downswing. Men visst, läckor fanns det gott om och det skulle pluggas igen.

 

Ett av de som min coach reagerade på mest var min redline som gick spikrakt neråt. Tittar man på /2 så var den istället på plus. I vilket fall så plockade han ut säkert 30-40 händer som vi diskuterade och påpekade flera saker som jag skulle tänka på och det gav resultat väldigt snabbt. Sedan har jag ju inget sample för att backa upp det hela.

 

Januari har bestått av det mesta att springa bra första veckan. För att sedan kantas av att springa mediokert hela tiden för att sedan avslutas med att igår riva av en session där det var "Skall jag grinda eller skall jag sova". En sån session som aldrig slutar bra som grafen visar. Fick iofs in horäggen x2 och blev utdragen men sedan även 1-2 bluffar som inte var speciellt vettiga.

 

Har fortfarande problem med att inte tappa fokus efter en grisig utdragning och jag tror att 90% av detta blir att jag inte riktigt kommer in i 100% fokus i pokern när jag grindar på en laptop samt bor med 3 andra personer.

 

Hemma så är jag själv i mitt rum. Kan själv bestämma ljus och ljud. Allt runtomkring drar så väldans mycket fokus ifrån grinden. Folk som ser på film, folk som skall komma fram och fråga hur det går, folk som skriker och hoppar runt. Sedan det faktum att man lirar på en 13" skärm istället för en 27" skärm gör ju även det. Att behöva överlappa borden och ibland missa vad som hände i handen innan.

 

I övrigt är jag ändå nöjd med månaden. Gäller bara att fortsätta och minimera eller helst sluta köra "hmorkarmangrinda"-sessioner så skall det nog hela sluta bra.

 

20140115071932-124.149.181.65.png

 

IRL

Är nu exakt 3 veckor kvar tills dess att jag lämnar Sydney. Skall bli skönt att komma hem till Sverige igen efter 4.5 månad utomlands. Det enda 2 planerna/målen jag har när jag kommer hem är att lägga mycket fokus på HP samt körkort. Sedan hur mycket det väl blir av får framtiden visa. Har snackat med en del gamla kollegor på Facebook där många vill att jag skall komma tillbaka och det är väl en del i planen då jag kommer behöva en fast inkomst. Dock är det isåfall fram till sommaren jag planerar att jobba för att sedan resa i sommar och förhoppningsvis kunna söka in till något universitet till hösten (tveksamt dock).

 

Hur jag gör med pokern under våren får jag se. Det beror nog vad för typ av tjänst jag fixar när jag kommer hem. Är väldigt sugen på att trycka volym och jobba mig uppåt nu när jag har en grym coach i ryggen. Speciellt när jag kommer hem till en riktig dator och "kontor". I övrigt så har jag semiplanerat att dra och hälsa på pf-are runt om i sverige. Först ut blir nog Skåne och besöka felstav, HH samt Poker_Falk.

 

Sedan drar vi förhoppningsvis igång med korplag framåt våren/sommaren. Vi missade att anmäla oss med ett par dagar förra året och hoppas att resten av polarna fortfarande är sugna!

 

Var ute och sprang nu på eftermiddagen och tänkte hoppa in i duschen nu och sedan grinda!

 

Ciao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen bookas -3000 riksdaler efter att ha sprungit helt underbart hela dagen.

Låter denna handen beskriva dagens spring (=.

 

Just nu är poker misär och make upen jag hade grindat upp är long gone. Great.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($668)

Hero ($1,022)

UTG ($1,751)

CO ($422)

BTN ($333)

 

Dealt to Hero T:spade: T:diamond:

 

UTG raises to $15, fold, fold, SB raises to $60, Hero calls $55, UTG calls $45

 

FLOP ($180) 6:diamond: 7:heart: 5:diamond:

 

SB bets $135, Hero calls $135, UTG folds

 

TURN ($450) 6:diamond: 7:heart: 5:diamond: T:club:

 

SB bets $340, Hero raises to $680, SB calls $133 (AI)

 

RIVER ($1,397) 6:diamond: 7:heart: 5:diamond: T:club: 6:spade:

 

SB shows 6:heart: 6:club:

(Pre 20%, Flop 84.4%, Turn 2.3%)

 

Hero shows T:spade: T:diamond:

(Pre 80%, Flop 15.6%, Turn 97.7%)

 

SB wins $1,382

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...