Gå till innehåll

HU PLO med Pele08


Pele08

Recommended Posts

  • Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

vi sizear annorlunda för att slippa få 1/3 pott kvar på river imo. är inte heller helt främmande för att spela nån form av check-linje på turn.

 

mvh plo-fisk

 

annorlunda size flop och turn är jag helt med på och hade nog varit det bästa efter CR flop. Men CR/CS turn vill jag nog inte göra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $2(BB) Replayer

Hero ($814)

($172)

 

Dealt to Hero A:club: T:club: T:spade: A:spade:

 

raises to $6, Hero raises to $18, calls $12

 

FLOP ($36) 8:club: Q:spade: J:spade:

 

Hero bets $24, calls $24

 

TURN ($84) 8:club: Q:spade: J:spade: 7:diamond:

 

Hero bets $64, calls $64

 

RIVER ($212) 8:club: Q:spade: J:spade: 7:diamond: 9:diamond:

 

Hero??

 

Fi har 66€ kvar på river. CR flop hade varit ett bra alternativ men som spelat vad gör vi river?

 

Ändrar vi vårat riverbeslut om vi har TT22ss istället eller om fi sitter med låt oss säga mellan 80-100€ kvar river?

 

Fi är en ganska passiv fisk

 

Tar och bumpar denna

 

Det är tajt eftersom jag vill beta river här eftersom vi har typ ingen showdown value men jag ser han heller inte folda tvåpar etc när han har så lite kvar i stacken. Han gråtsynar nog av sina sista 66euro med tvåpar (och lägre stegar ofc) och hoppas att du missat din fd. Blir en c/f river men har han 100euro eller mer på shovar jag 100%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är tajt eftersom jag vill beta river här eftersom vi har typ ingen showdown value men jag ser han heller inte folda tvåpar etc när han har så lite kvar i stacken. Han gråtsynar nog av sina sista 66euro med tvåpar (och lägre stegar ofc) och hoppas att du missat din fd. Blir en c/f river men har han 100euro eller mer på shovar jag 100%

 

Jag stoppade in river här och fick titta in i 99s6s3 haha.

Men håller nog med om att CF river är det bästa med avseende till stackdjup

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

underskattat att skjuta river i såna där situationer vs fisk tbh

 

Just den här situationen håller jag inte med om just för att det är 3bettat preflop.

Låt oss säga att vi har 10,10,2,2 spader här och bara synar pre. Sen på flopp C/R vi och får syn av fisken. Vi bombar turn och får syn. Nu på river hade jag varit mer bekväm att skjuta river för att som du säger viker fisken här även om han bara har 66 euro kvar i stacken. Skillnaden är att på turn "vet" han att du sitter med färdig stege men han kan bara inte lägga sin tvåpar med FD här på turn! Sen på river viker han alla blanka kort eftersom han är säker du sitter med nötstege.

Skillnaden är markant när du har 3bettat preflop och 3barrelar en sådan här bräda. Du är inte alls lika polariserad som du är när du c/r flopp med 10,10 tex. Din range är mkt bredare. Detta vet tom fisken om och han är mer benägen att gråtsyna av river i denna hand än 10,10 handen.

 

Just my two cents

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1 på phyre här ovan.

 

Liten recap från helgen. Fredagen var stenkall. Tappa mycket mot fisk som dinga stege i varje 3betpot men sista handen var så kallt spelat som det går. Flop bra, turn bra, river KATASTROF. Nu kosta river mig bara 100bb så spelar inte så stor roll där. Självklart ringer hans fru precis när han vunnit den handen och han måste dra, alltid lika goa ursäkter varför de hit&runnar.

 

Lördagen var lika kall den till att börja med. Aggrofisk köper in för 50bb på PLO400 och hittar några mirakelkort ett par allin i rad för att mellan dessa donera tillbaka dubbling på kassa bluffar. Sen hittar han rushen och går snabbt upp i 2-2.5k€ men lyckas iaf efter 2-300 händer stacka honom efter ett antal closecall situationer som jag är på rätt sida av.

 

Nu är pågår söndagsgrinden och efter 3h väntade på 4 olika nätverk har jag skrapat ihop hela 0 nävar. Kan inte fisken bara åka ur turrarna nu!

 

edit: Söndagen är inte helt förgäves iaf. Hitta en sjuk linje i östra ravinen idag i strålande sol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $20(BB) Replayer

Hero ($7,807)

($3,737)

 

Dealt to Hero T:heart: A:heart: J:spade: K:spade:

 

raises to $60, Hero raises to $180, raises to $540, Hero calls $360

 

FLOP ($1,080) A:spade: 2:club: Q:spade:

 

Hero checks, bets $1,080, Hero??

 

Andra 4beten, endast ca 150 hands sample. Han är lite smånitig men stuck men är stuck lite mer än 2bi.

 

Syna eller pusha?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ingen turn vi kan vika och betvivlar att villain har psb/fold-range så shove > syn

 

glömde skriva att han alltid cbet pot så visst har han en potfoldrange.

 

Han kommer ha AA väldigt ofta här och såklart bryr jag mig inte om det med denna hand. Vi krossar allt som inte är AA här på ett ungefär så frågan är om man bara ska syna, möjligtvis dödar man värdet med vissa kort men även få extra värde om han fortsätter bluffa/hittar EQ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

glömde skriva att han alltid cbet pot så visst har han en potfoldrange.

 

Han kommer ha AA väldigt ofta här och såklart bryr jag mig inte om det med denna hand. Vi krossar allt som inte är AA här på ett ungefär så frågan är om man bara ska syna, möjligtvis dödar man värdet med vissa kort men även få extra värde om han fortsätter bluffa/hittar EQ

 

Syna bara och hoppas han bluffar turn :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slänger lite händer från igår/idag. Allt från standard,utdragningar,setups,största förlust, största vinst osv. Blir ett litet axplock.

 

Börjar med en liten go utdragning. Snubben CR flop väldigt frekvent.

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $2(BB) Replayer

($288)

Hero ($1,043)

 

Dealt to Hero 8:heart: Q:club: 8:spade: 3:club:

 

Hero raises to $6, calls $4

 

FLOP ($12) 9:spade: 7:diamond: T:club:

 

checks, Hero bets $8, raises to $26.67, Hero raises to $59.34, calls $32.67

 

TURN ($130) 9:spade: 7:diamond: T:club: 4:club:

 

checks, Hero bets $86, calls $86

 

RIVER ($302) 9:spade: 7:diamond: T:club: 4:club: 5:club:

 

checks, Hero bets $200, calls $137 (AI)

 

shows 9:heart: 8:diamond: 6:spade: 6:heart:

(Pre 43%, Flop 76.6%, Turn 70.0%)

 

Hero shows 8:heart: Q:club: 8:spade: 3:club:

(Pre 57%, Flop 23.4%, Turn 30.0%)

 

Hero wins $577

 

VÄrdebet 3/4 och pot med bluff/semibluff turn/river i 3bet så enkel syn flop och push turn.

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $2(BB) Replayer

($200)

Hero ($1,143)

 

Dealt to Hero 5:heart: T:heart: 7:spade: K:heart:

 

Hero raises to $6, raises to $18, Hero calls $12

 

FLOP ($36) J:heart: 9:spade: 7:heart:

 

bets $24, Hero raises to $80, raises to $182 (AI), Hero calls $102

 

TURN ($400) J:heart: 9:spade: 7:heart: Q:spade:

 

RIVER ($400) J:heart: 9:spade: 7:heart: Q:spade: K:diamond:

 

shows K:spade: A:club: 8:club: T:spade:

(Pre 65%, Flop 54.5%, Turn 55.0%)

 

Hero shows 5:heart: T:heart: 7:spade: K:heart:

(Pre 35%, Flop 45.5%, Turn 45.0%)

 

wins $399

 

Denna är jag lite kluven över. Får ni gärna säga vad ni tycker. Killen gillade verkligen att att gå för CR river med nuts/nästnuts osv men var dessutom extremt synglad river men hade även visat sig kunna göra CR bluffar om jag gjorde en weird size. Nu i efterhand tror jag stor bet>checka bakom>liten bet

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $2(BB) Replayer

($439)

Hero ($895)

 

Dealt to Hero K:club: K:spade: 6:diamond: 6:club:

 

Hero raises to $6, calls $4

 

FLOP ($12) 3:spade: 9:club: T:club:

 

checks, Hero bets $8, raises to $26.67, Hero calls $18.67

 

TURN ($65.34) 3:spade: 9:club: T:club: 3:club:

 

bets $32.67, Hero calls $32.67

 

RIVER ($130) 3:spade: 9:club: T:club: 3:club: 3:diamond:

 

checks, Hero bets??

 

 

Denna tycker jag spelade optimalt. Möjligtvis kan jag pusha flop men river är jag riktigt nöjd med. Fick exakt det jag ville med beten.

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $2(BB) Replayer

($138)

Hero ($806)

 

Dealt to Hero 7:diamond: 5:heart: 8:heart: K:club:

 

Hero raises to $6, raises to $18, Hero calls $12

 

FLOP ($36) J:spade: 9:diamond: 7:heart:

 

bets $24, Hero calls $24

 

TURN ($84) J:spade: 9:diamond: 7:heart: T:club:

 

checks, Hero checks

 

RIVER ($84) J:spade: 9:diamond: 7:heart: T:club: T:heart:

 

checks, Hero bets $16, raises to $96.42 (AI), Hero calls $80.42

 

shows A:spade: 9:heart: Q:spade: J:diamond:

(Pre 56%, Flop 56.8%, Turn 25.0%)

 

Hero shows 7:diamond: 5:heart: 8:heart: K:club:

(Pre 44%, Flop 43.2%, Turn 75.0%)

 

Hero wins $276

 

 

Killen donka river väldigt ofta när flush/stege sitter men en ratio på ca 75/25 i värde bluff. Men det är helt annorlunda i detta läget. Vad kan han ens bluffa med här och ser han inte göra detta spel med stegen river. Då hade han gått CS.

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $20(BB) Replayer

($6,551)

Hero ($4,739)

 

Hero posts (SB) $10

 

Dealt to Hero 4:spade: A:heart: 3:spade: A:spade:

 

Hero raises to $60, raises to $180, Hero calls $120

 

FLOP ($360) 4:diamond: 8:spade: K:club:

 

bets $270, Hero calls $270

 

TURN ($900) 4:diamond: 8:spade: K:club: 4:club:

 

checks, Hero bets $680, calls $680

 

RIVER ($2,260) 4:diamond: 8:spade: K:club: 4:club: 5:heart:

 

bets $2,260, Hero???

 

 

Hitta lite värde på lowlimit och detta blev största handen för dagen räknat i BB.

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $10(BB) Replayer

($5,314)

Hero ($4,790)

 

Hero posts (SB) $5

 

Dealt to Hero 6:spade: 5:heart: 2:diamond: 2:heart:

 

Hero raises to $30, raises to $90, Hero calls $60

 

FLOP ($180) K:spade: 2:spade: 4:club:

 

bets $180, Hero raises to $600, calls $420

 

TURN ($1,380) K:spade: 2:spade: 4:club: 3:heart:

 

checks, Hero bets $1,035, calls $1,035

 

RIVER ($3,450) K:spade: 2:spade: 4:club: 3:heart: Q:heart:

 

checks, Hero bets $3,065 (AI), calls $3,065

 

Hero shows 6:spade: 5:heart: 2:diamond: 2:heart:

 

Hero wins $9,576

 

 

Synpunkter på denna hand turn/river. Han gillar absolut inte att folda ett set river, 50/50 om han återhöjer turn med J9, återhöjer inte flop med FD+SD utan synar alltid där.

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $20(BB) Replayer

Hero ($3,685)

($11,184)

 

Dealt to Hero 9:heart: 5:diamond: 4:club: 9:club:

 

raises to $60, Hero calls $40

 

FLOP ($120) 8:club: 6:heart: 7:club:

 

Hero checks, bets $120, Hero raises to $440, calls $320

 

TURN ($1,000) 8:club: 6:heart: 7:club: T:spade:

 

Hero bets $820, calls $820

 

RIVER ($2,640) 8:club: 6:heart: 7:club: T:spade: 2:diamond:

 

Hero???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med 2 nior i handen så kommer jag vara mer sugen på att beta eftersom hans range blir mer övervägd mot set o 2par+färgdrag. Känns kallt att checksyna för jag tror inte att han kommer göra om händer till bluffar och så tillräckligt ofta, och checkfolda gillar jag inte heller jätte mycket. Har jag spelat handen som du och tagit mig till rivern så kommer jag nog sheppa 100% av min range. Tror absolut att han kommer kunna herocalla med sämre.

 

Har du bara 95 blir det lite jobbigare. Mycket möjligt att Check-Fold fungerar bättre då mot de flesta standard livepråffs gubbarna som spelar rätt abc i sådana spots.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med aa4x så är hans linje hur ett liveproffs spelar nuts. Jag ser inte många händer han skall checksyna turn med för att sedan göra om till en bluff, speciellt när du har aaxx också. Sick att du blocker en 4 så hans kåkrange blir cp cappad, men har bara så väldigt svårt händer som han skall spela så här som han skall bluffa med. Folk pottbetar oftare med nuts på parade bräden också.

 

Utan någon read på att han tar ortodoxa komikaze linjer så tror jag att du måste folda, även om du är högt upp i din range så är det nog gråtfold.

 

Hade han betat turn+betat river hade jag synat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med 2 nior i handen så kommer jag vara mer sugen på att beta eftersom hans range blir mer övervägd mot set o 2par+färgdrag. Känns kallt att checksyna för jag tror inte att han kommer göra om händer till bluffar och så tillräckligt ofta, och checkfolda gillar jag inte heller jätte mycket. Har jag spelat handen som du och tagit mig till rivern så kommer jag nog sheppa 100% av min range. Tror absolut att han kommer kunna herocalla med sämre.

 

Har du bara 95 blir det lite jobbigare. Mycket möjligt att Check-Fold fungerar bättre då mot de flesta standard livepråffs gubbarna som spelar rätt abc i sådana spots.

 

Jag beta river här och fick kolla in i 96 så var lite kallt men håller med dig där. Mot en spelare som inte gillar att lägga set/2par så är värdebeten given. I annat fall så går iaf non showdown grafen upp.

 

Med bara 95 blir det knepigt, vill inte riktigt checkfolda när missat flushdrag ligger och det ser ut som jag ger upp. Bet för värde mot set, checkar jag fångar jag bara upp totala bluffar och jag tror inte de bluffar jätteofta. Tror bästa spelet ändå är CF i det läget hur äckligt det än låter.

 

Med aa4x så är hans linje hur ett liveproffs spelar nuts. Jag ser inte många händer han skall checksyna turn med för att sedan göra om till en bluff, speciellt när du har aaxx också. Sick att du blocker en 4 så hans kåkrange blir cp cappad, men har bara så väldigt svårt händer som han skall spela så här som han skall bluffa med. Folk pottbetar oftare med nuts på parade bräden också.

 

Utan någon read på att han tar ortodoxa komikaze linjer så tror jag att du måste folda, även om du är högt upp i din range så är det nog gråtfold.

 

Hade han betat turn+betat river hade jag synat.

 

Potbet är hans standardbet så går inte att läsa in i det. Han skulle "aldrig" ta den linjen med KK eller K4 eller stegen. Så återstår 54,55 där jag blockar ena 4:an och 55 är så osannolikt. Fast ser ALDRIG att han bluffar den spotten trots att han har donkat en hel del rivers tidigare men varit ett helt annat bräde då. Direkt när jag synade så kände jag att det var ett misstag denna gång. Sprang in i QQ55 utan FD????????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade också skeppat 9,5 här som du säger kan du bli herocallad av sämre händer. Jag ser han dock aldrig ha J,9 här på turn som ni kanske säger att ni gör?

 

AA,x4 handen är riktigt skum men jag var med om en hand för ett par dagar sen där väldigt liknande scenario utspelar sig. Potten är 3bettad och han cbetar jag synar. Bottenkortet parar på turn så jag får triss och fisken checkar till mig, jag betar han synar. River är blank och han donkar in nästan pott i mig. Jag blir helt ställd och eftersom jag aldrig kan se han bluffa här. Men vad kan killen ha egentigen? Hans linje tiltade mig så jag fick ta en syn här och såg rakt in i top set med turnad kåk.

Summarum är att jag ser lite av hans fisk-logik. Han får nötkåk på turn och vill absolut inte skrämma bort mig. Så han checkar turn. När jag bettar inser han själv att han inte kan raisa för det skulle rentav skrika att han sitter på nuts, så han synar bara. På river får han en konstig känsla och han bara måste betta här för tänk om du checkar bakom! huuu hemska tanke... Så han betar och håller tummarna att jag kanske hittar en syn med whatever.

 

Instinktivt när han pottbetar på river här vill jag folda. Att han sedan har QQ,55 och hittar syn på turn är sick men jag tror nästan aldrig han bluffar river :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade också skeppat 9,5 här som du säger kan du bli herocallad av sämre händer. Jag ser han dock aldrig ha J,9 här på turn som ni kanske säger att ni gör?

 

AA,x4 handen är riktigt skum men jag var med om en hand för ett par dagar sen där väldigt liknande scenario utspelar sig. Potten är 3bettad och han cbetar jag synar. Bottenkortet parar på turn så jag får triss och fisken checkar till mig, jag betar han synar. River är blank och han donkar in nästan pott i mig. Jag blir helt ställd och eftersom jag aldrig kan se han bluffa här. Men vad kan killen ha egentigen? Hans linje tiltade mig så jag fick ta en syn här och såg rakt in i top set med turnad kåk.

Summarum är att jag ser lite av hans fisk-logik. Han får nötkåk på turn och vill absolut inte skrämma bort mig. Så han checkar turn. När jag bettar inser han själv att han inte kan raisa för det skulle rentav skrika att han sitter på nuts, så han synar bara. På river får han en konstig känsla och han bara måste betta här för tänk om du checkar bakom! huuu hemska tanke... Så han betar och håller tummarna att jag kanske hittar en syn med whatever.

 

Instinktivt när han pottbetar på river här vill jag folda. Att han sedan har QQ,55 och hittar syn på turn är sick men jag tror nästan aldrig han bluffar river :)

 

Tror sällan han har J9 där. men med 95 enbart kan man CF river.

 

Potbeten river spelar inte så stor roll då han alltid pottade. Tror inte heller att han bluffar river där trots att han ofta donka river efter CS men var som sagt på helt andra bräden. Som det var spelat innan har han "enbart" ha 54,55 och kanske 15% av ggrna stegen. Och jag tror ändå han skulle gå CS med 54 river och 55 är så sjukt osannolikt men tror inte han bluffar river här någonsin. Direkt när jag synade ångrade jag det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte mycket som hänt pokermässigt idag. Sitter och väntar på spel, hittat ett litet plus på 300€ av nitfisk som helt plötsligt valde att göra bananasbluffen när jag höjer. Gött att ha nuts då, kunde varit lite svårsynat annars då han varit så nitig. Dock det enda action jag fått hittils. Får se fall man kanske kör nattgrind, var länge sen förutom om jag varit stuck då.

 

Annars har det blivit en hel del skidor idag. Drog till parken först, krascha stenhårt direkt och tröttna. Drog vidare mot östra ravinen. Droppa Mårtens, krascha igen. Droppa östra ravinen, stod upp efter en liten ryggstuds och sjukt glad. Riktigt grym snö och inte alls sönderåkt som jag trodde det skulle vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars har det blivit en hel del skidor idag. Drog till parken först, krascha stenhårt direkt och tröttna. Drog vidare mot östra ravinen. Droppa Mårtens, krascha igen. Droppa östra ravinen, stod upp efter en liten ryggstuds och sjukt glad. Riktigt grym snö och inte alls sönderåkt som jag trodde det skulle vara.

 

Flippa du första röda? :-D Svarta linjen e fett skön förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det intresse att spela en friendly på typ PLO100 medans du väntar på fisk någon dag Pele? Är inne i en liten svacka så hade varit kul att spela en reg HU utan att det ska bli så dyrt! :)

 

Jag är alltid sugen på en liten grudge också.. Pma mig nick, site och tidpunkt så är det game! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flippa du första röda? :-D Svarta linjen e fett skön förresten.

 

Pinsammare än så. Mina parkskidor som är ett par Line afterbang har inte samma belag som mina andra skidor så fick på tok för lite fart, fick höjd men ingen längd och träffa kanten på platån och gjorde ett par frontflips med markkontakt för att avsluta med att landa med fingret under skidan.

 

De jag åkte parken med satte fina flippar i svarta samma dag och tyckte den var hur skön som helst, dock haschpulkeåkare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...