Gå till innehåll

Evergrey ska aldrig mer käka falukorv


Evergrey

Recommended Posts

Upptäckte dessa under nattens youtubeäventyr. Börjar det likna något?

 

 

Exakt min tanke att det börjar likna nåt :)

 

 

Polska Behemoth är helt fantastiska. Att skriva episka och melodiska låtar utan att avvika från att vara dödsmetall en sekund är fan inte lätt. Inferno är en av mina absoluta favvotrummisar. Att sångaren Nergal överlevt leukemi och lyckats bli en stor kulturpersonlighet i Polen är smått ofattbart. Står inför rätta (kan ha blivit klart, inte ens kollat för att jag inte kan tänka mig att han skulle kunna bli dömd) för att ha rivit sönder en bibel på scen där med. Lite av en idol för mig :mrgreen:

 

Såg dem live på KB i Malmö och det var den bästa konserten i hela mitt liv. Jag har sett massa stora artister i Roskilde och sett mängder av metallband men jag har aldrig någonsin sett någon äga en scen som Nergal gjorde. Sen var det så löööjligt tight att det var i samma klass som Meshuggah och det säger INTE lite.

 

Tyvärr är det usel kvalitet på alla deras youtubevideos :(

 

Från senaste skivan, MÄSTERVERK.

 

 

 

 

Lite äldre låtar.

 

 

 

(240p, förlåååååååååt)

 

 

 

Bonusvideo: Trumcover på ovanstående låt :shock::mrgreen: Det går verkligen inte att förstå hur absurt krävande det är att spela sån här musik om man inte ser trummorna spelas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 296
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Känner igen mig lite i det du säger om att du börjar 4betta för mycket. Gäller många andra situationer också där man får ett aha-moment och så går det lite över styr. Sätt upp fasta ranger och arbeta utifrån det och lämna feelingen vid dörren. Alltid bra att ha en solid grundplan och sen ifall man spelar mot folk som är lätta att exploatera kan du ändra dina ranges.

 

Tex många regs på /2-/5 har en f23b på typ 10%, mot de vill vi ju uppenbarligen cutta alla 3bet-bluffs som 68s osv 100bbs men kan istället slänga in fler händer som AJ, KQ, ATs.

 

I btn vs bb så tycker jag vi kan 4betta/syna av JJ+, AK upp till 150bb iaf mot de allra flesta fi's. Ger oss en 4bet range för "värde" på 3%, så slänger vi in A2s-A5s och några låga Kxs så har vi en ganska balanserad range och blir tunga att spela mot! (Klart vi inte kan 4bet-bluffa mot de som 3bettar 3% dock då de finns sånna också)

 

Av erfarenhet tycker jag också vi kan göra våra 4betse väldigt väldigt små IP, då det inte är så attraktivt att syna 4bets oop och de flesta regsen bara tänker "Attans min bluff misslyckades" eller så har de JJ+ och bara degar ;)

 

Jag har tyvärr alltid varit för resultatinriktad och ledsnat kort efter att jag infört någon ändring i mitt spel och torskat ett par inköp. Även om händerna är standard så fegar jag ur och återgår till übernitofdoom-mode :-( Jag hoppas och tror att jag har en bättre inställning till poker nu än jag haft tidigare.

Är glad över att jag startade dagboken, givande diskussioner (iaf för mig som inte kan någonting :-D) och det känns äntligen roligt att spela poker igen :-)

 

Vad gäller 3betsranger så är jag inne på samma spår som du, knektar kommer jag nog aldrig bli bekväm med att få in men skall försöka tvinga mig själv att göra det ändå så lossnar det förhoppningsvis :)

 

Har en fundering angående när vi är UTG och blir 3bettade. Känns som att det blir lite skevt om vi har 50/50 4betsbluffar/värde i och med att Fi:s 3betrange borde vara starkare än vanligt. Samma sak med vår egen 3betsrange mot UTG-öppning. Tror jag visar lite väl mycket respekt där.

 

Och när jag ändå babblar på: Det är så löjligt vidrigt när man 4bettar AK och folk SYNAR 100bb djupt och man missar floppen. gaaah! Kan ju knappast börja 4betsdega heller :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behemoth

 

Gillar! Stort plus för att sångaren sjunger ganska så tydligt för att vara death metal. Blir nog ännu bättre när jag lärt mig texterna någorlunda och slipper anstränga mig för att höra vad de skriker om :-D

 

Angående bibelrivandet så är det bara löjligt att folk orkar bry sig. Om de kristna kan säga att vi kommer hamna i helvetet och plågas i all evighet (olaga hot? :-D) så tycker jag fan att vi skall få kunna riva sönder lite papper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyssnat igenom allt 3-4 gånger och det låter jäkligt bra. Slår The Panic Broadcast med hästlängder (har svårt för det albumet av någon anledning).

Är för tidigt efter releasedatum för att säga att det är deras bästa album men det är helt klart top3.

This Momentary Bliss är bästa låten atm.

 

Vad tycker du själv?

 

Tycker många låtar är riktigt bra, har ingen favorit direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

REKORDDAG igen för bövelen! :lol: :lol: :lol:

 

Sprang som en gud och torska knappt en hand. Fiskarna spelade precis som de notes jag hade på dem så var nästan som att se deras kort. :-D

 

+2421:- slutade kalaset på.

 

ibktwUQ.jpg

 

 

Volymmålet får bortses ifrån på rekorddagar. Blev bara 75 minuters lir idag men är ändå nöjd med att jag inte stängde ner sessionen betydligt tidigare när jag låg plus 2 inköp efter 12 händer.

 

Största händerna, inget intressant, men gäller att passa på och sprida glädjen när det väl går bra :-)

 

Hand #1 Mot favoritfisken. -147bb/100 över 5.7k händer säger en del..

Boss $400.00 No Limit Hold'em - 5 players

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: $538.62

Hero (SB): $394.00

BB: $1282.38

UTG: $400.56

CO: $524.91

 

BTN posts a big blind ($2.00)

 

UTG posts a big blind ($4.00)

 

Pre Flop: ($10.00) Hero is SB with J:club: K:club:

CO calls $4, BTN checks, Hero raises to $19, BB calls $17, 2 folds, BTN calls $17

 

Flop: ($67.00) 9:diamond: 7:heart: J:diamond: (3 players)

BB checks, BTN bets $44.00, Hero calls $44, BB folds

 

Turn: ($155.00) 2:spade: (2 players)

BTN bets $111.00, Hero calls $111

 

River: ($377.00) 2:heart: (2 players)

BTN bets $362.62, Hero calls $220 all in

 

Final Pot: $817.00

BTN shows Q:spade: T:heart:

Hero shows J:club: K:club:

Hero wins $802.00

(Rake: $15.00)

 

Hand #2

Boss $400.00 No Limit Hold'em - 5 players

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $939.97

BB: $404.36

UTG: $159.45

Hero (CO): $504.81

BTN: $426.00

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is CO with K:heart: K:diamond:

1 fold, Hero raises to $12, 2 folds, BB calls $8

 

Flop: ($26.00) 9:diamond: 3:spade: 2:diamond: (2 players)

BB checks, Hero bets $20.00, BB raises to $86, Hero calls $66

 

Turn: ($198.00) 6:diamond: (2 players)

BB bets $306.36, Hero calls $306.36

 

River: ($810.72) 3:club: (2 players)

 

Final Pot: $810.72

BB shows Q:spade: Q:club:

Hero shows K:heart: K:diamond:

Hero wins $795.72

(Rake: $15.00)

 

Hand #3

Boss $400.00 No Limit Hold'em - 5 players

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $109.58

Hero (BTN): $872.42

SB: $1165.38

BB: $469.77

UTG: $498.91

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BTN with Q:club: K:spade:

UTG calls $4, 1 fold, Hero raises to $14.50, 2 folds, UTG calls $10.50

 

Flop: ($35.00) K:diamond: 9:spade: Q:heart: (2 players)

UTG checks, Hero bets $24.00, UTG raises to $48, Hero calls $24

 

Turn: ($131.00) Q:spade: (2 players)

UTG bets $65.50, Hero calls $65.50

 

River: ($262.00) 8:club: (2 players)

UTG checks, Hero bets $212.00, UTG calls $212

 

Final Pot: $686.00

Hero shows Q:club: K:spade:

Hero wins $671.00

(Rake: $15.00)

 

Hand #4

Boss $400.00 No Limit Hold'em - 5 players

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $110.15

Hero (BB): $491.96

UTG: $458.68

CO: $369.75

BTN: $808.31

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BB with Q:spade: K:heart:

UTG calls $4, CO calls $4, 1 fold, SB calls $2, Hero raises to $20, UTG calls $16, CO calls $16, 1 fold

 

Flop: ($64.00) Q:diamond: 5:club: 6:spade: (3 players)

Hero bets $36.00, UTG calls $36, CO folds

 

Turn: ($136.00) T:spade: (2 players)

Hero bets $76.00, UTG calls $76

 

River: ($288.00) 3:diamond: (2 players)

Hero checks, UTG bets $144.00, Hero calls $144

 

Final Pot: $576.00

Hero shows Q:spade: K:heart:

UTG shows 8:club: 9:spade:

Hero wins $561.61

(Rake: $14.39)

 

Hand #5

Boss $400.00 No Limit Hold'em - 5 players

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $369.62

Hero (CO): $502.69

BTN: $772.53

SB: $374.17

BB: $503.01

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is CO with Q:heart: T:heart:

1 fold, Hero raises to $12, BTN calls $12, SB calls $10, 1 fold

 

Flop: ($40.00) K:heart: 2:heart: 4:heart: (3 players)

SB checks, Hero bets $28.00, BTN raises to $64, SB folds, Hero calls $36

 

Turn: ($168.00) 4:diamond: (2 players)

Hero checks, BTN bets $96.00, Hero calls $96

 

River: ($360.00) 6:heart: (2 players)

Hero checks, BTN bets $108.00, Hero calls $108

 

Final Pot: $576.00

Hero shows Q:heart: T:heart:

BTN shows J:heart: A:club:

Hero wins $561.61

(Rake: $14.39)

 

 

 

 

Det firar vi med lite Evergrey!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ångest hela dagen. Vet ej varför. Störande är det iaf.

Tvingade ändå in ett gympass följt av 50 minuters oinspirerad grind som slutade +916:-

 

Volymmålet på 90h kommer nog gå åt helvete men det gör inget bara räkningarna blir betalda :-)

 

 

MXthBuw.jpg

 

 

Vad är standarllinjen turn+river för denna hand? UTG är fisk och SB nitreg.

 

Boss $500.00 No Limit Hold'em - 5 players

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $573.44

BTN: $1311.02

SB: $700.39

Hero (BB): $1111.71

UTG: $237.30

 

Pre Flop: ($7.50) Hero is BB with A:diamond: A:club:

UTG calls $5, 2 folds, SB calls $2.50, Hero raises to $20, UTG calls $15, SB calls $15

 

Flop: ($60.00) A:spade: 6:heart: Q:heart: (3 players)

SB checks, Hero bets $40.00, UTG calls $40, SB calls $40

 

Turn: ($180.00) K:heart: (3 players)

SB checks, Hero checks, UTG checks

 

River: ($180.00) 2:club: (3 players)

SB checks, Hero bets $95.00, UTG folds, SB raises to $372.50, Hero folds

 

Final Pot: $370.00

SB wins $277.50

(Rake: $9.24)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade löjligt tight ikväll, får se till att skärpa mig framöver.

 

+593:- på ca 90 minuters spel.

 

KFuT87M.jpg

 

 

Troligtvis ingen poker imorgon. Klockan ringer ungefär vid den tid jag brukar somna, därefter iväg och spela schack hela dagen+gymmet när jag kommer hem. Lär vara rätt mör i skallen efter det.

 

Kommer förmodligen posta någon slags summering av månaden hittills imorgon kväll.

 

Nostalgi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redo att få dina öron våldtagna?! DARK FUNERAL!! 8-) Hail Murder :lol:

 

 

 

Låter lovande! Har lyssnat en del på Dimmu Borgir (som du garanterat kommer såga nu :-D ) sen tidigare så är inte helt ovan vid black metal.

 

Har börjat projekt Behemoth nu och tänker lyssna igenom samma album en massa gånger innan jag går över på nästa. Evangelion har jag kört igenom 3-4 gånger än så länge. Vilket album skall jag gå på härnäst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter lovande! Har lyssnat en del på Dimmu Borgir (som du garanterat kommer såga nu :-D ) sen tidigare så är inte helt ovan vid black metal.

 

Har börjat projekt Behemoth nu och tänker lyssna igenom samma album en massa gånger innan jag går över på nästa. Evangelion har jag kört igenom 3-4 gånger än så länge. Vilket album skall jag gå på härnäst?

 

Fan va najs!! Älskar metal så jävla sjukt mycket att jag blir innerligt glad bara för att du ger lite hårdare band chansen OCH gillar dem :heart:

 

Om du tycker Dark Funeral gick att lyssna på så rekar jag dig deras senaste platta istället, Angelus Exuro Pro Eternus. Den är hyfsat mycket softare än Diabolis Interium och egentligen mer välgjord. Det är bara min personliga åsikt att DI är deras bästa skiva.

 

Hehe Dimmu Borgir har fått utstå sinnessjukt mycket skit från alla "rena" black metal fans :mrgreen: Jag sågar absolut inte dem, tvärtom! Deras senaste gillar jag inte så mycket dock, den är lite väl soft stundtals. Men annars har dem gjort mängder av bra låtar! Har du inte sett deras liveDVD med symfoniorkestrar rekar jag den STARKT, helt jävla underbar! Hon som sjunger på senaste skivan är med också, vilken brud! Hon äger scenen på ett sätt som självaste Nergal of Behemoth skulle vara nöjd med :mrgreen:

 

Angående Behemoth så är en av sakerna jag är mest imponerad av med det bandet vilken utvecklingskurva dem haft. Det är bara deras tre senaste skivor jag tycker är bra. Men dem har gjort en massa skivor innan det. Inte bara tycker jag att dem är ganska dåliga ärligt talat, men dessutom är det en extremt annorlunda stil. Varje skiva dem gjort låter helt olika den förra men ändå är det fortfarande hårt som fan och bättre varje gång. VÄLDIGT få band som lyckats med det. Jag tycker Evangelion är deras klart bästa och rankar den som en av dem bästa dödsmetallskivor som någonsin gjort. Den förra heter The Apostasy och den innan det Demigod. Man märker tydligt att Apostasy är lite av en mellanplatta på ett sätt. Dvs att bandet går i riktning mot stilen på Evangelion på Apostasy, från stilen på Demigod (hängde du med?). Så jag tycker du ska ta Demigod efter du är "klar" med Evangelion. Sen tar du Apostasy och kommer liksom förstå utvecklingen mot mästerverket som är Evangelion!

 

 

På tal om tjejer som äger scenen. Jag har en liten crush på Angela Gossow som tog över sångjobbet i Arch Enemy efter den eminenta Johan Liiva. En parantes är att jag en gång träffat Liiva på en fest och snackade med honom i en kvart innan jag insåg att han varit sångare i ett av mina dåvarande favoritband :mrgreen: Jag har nog aldrig träffat en mer ödmjuk person.

 

Aaanyway...vilken kvinna! Visst är man lite av en mansgris men varje gång jag ser liveklipp av henne tänker jag på hur underbart det vore att ha sex med henne och höra henne dra iväg riktigt sjuka stön :lol: :lol: Sett dem live med henne också och det var riktigt riktigt bra. Hon kom ut på scen, var sexig som fan och räckte finger åt oss alla. Mäktigt 8-)

 

Ps Den japanska metalpubliken måste vara den bästa i världen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va najs!! Älskar metal så jävla sjukt mycket att jag blir innerligt glad bara för att du ger lite hårdare band chansen OCH gillar dem :heart:

 

Om du tycker Dark Funeral gick att lyssna på så rekar jag dig deras senaste platta istället, Angelus Exuro Pro Eternus. Den är hyfsat mycket softare än Diabolis Interium och egentligen mer välgjord. Det är bara min personliga åsikt att DI är deras bästa skiva.

 

Hehe Dimmu Borgir har fått utstå sinnessjukt mycket skit från alla "rena" black metal fans :mrgreen: Jag sågar absolut inte dem, tvärtom! Deras senaste gillar jag inte så mycket dock, den är lite väl soft stundtals. Men annars har dem gjort mängder av bra låtar! Har du inte sett deras liveDVD med symfoniorkestrar rekar jag den STARKT, helt jävla underbar! Hon som sjunger på senaste skivan är med också, vilken brud! Hon äger scenen på ett sätt som självaste Nergal of Behemoth skulle vara nöjd med :mrgreen:

 

Angående Behemoth så är en av sakerna jag är mest imponerad av med det bandet vilken utvecklingskurva dem haft. Det är bara deras tre senaste skivor jag tycker är bra. Men dem har gjort en massa skivor innan det. Inte bara tycker jag att dem är ganska dåliga ärligt talat, men dessutom är det en extremt annorlunda stil. Varje skiva dem gjort låter helt olika den förra men ändå är det fortfarande hårt som fan och bättre varje gång. VÄLDIGT få band som lyckats med det. Jag tycker Evangelion är deras klart bästa och rankar den som en av dem bästa dödsmetallskivor som någonsin gjort. Den förra heter The Apostasy och den innan det Demigod. Man märker tydligt att Apostasy är lite av en mellanplatta på ett sätt. Dvs att bandet går i riktning mot stilen på Evangelion på Apostasy, från stilen på Demigod (hängde du med?). Så jag tycker du ska ta Demigod efter du är "klar" med Evangelion. Sen tar du Apostasy och kommer liksom förstå utvecklingen mot mästerverket som är Evangelion!

 

 

På tal om tjejer som äger scenen. Jag har en liten crush på Angela Gossow som tog över sångjobbet i Arch Enemy efter den eminenta Johan Liiva. En parantes är att jag en gång träffat Liiva på en fest och snackade med honom i en kvart innan jag insåg att han varit sångare i ett av mina dåvarande favoritband :mrgreen: Jag har nog aldrig träffat en mer ödmjuk person.

 

Aaanyway...vilken kvinna! Visst är man lite av en mansgris men varje gång jag ser liveklipp av henne tänker jag på hur underbart det vore att ha sex med henne och höra henne dra iväg riktigt sjuka stön :lol: :lol: Sett dem live med henne också och det var riktigt riktigt bra. Hon kom ut på scen, var sexig som fan och räckte finger åt oss alla. Mäktigt 8-)

 

Ps Den japanska metalpubliken måste vara den bästa i världen.

 

 

Dark funeral får jag ta itu med efter Behemoth, gäller att skynda långsamt :-) Vad gäller Dimmu Borgir så har jag nästan enbart lyssnat på In Sorte Diaboli, gillar orkesterkänslan på det albumet så skall definitivt kolla upp DVDn :-D

Arch Enemy har jag faktiskt lyssnat på sedan innan, vet att de har ett par riktigt bra låtar men kommer inte på vilka det var nu :-) Haha tänk dig om någon skulle storma in i rummet medan hon har sex, GET OOOOUUUUUT-avgrundsvrålet :lol:

 

Bonusinlägg: Darkanes underbara låt Third live från just Japan och informationen att jag snackade hårdrock i en kvart med Idolvinnaren Jay Smith på min fest igår ;)

 

Kass kvalle men så blir det ibland!

 

 

Har du skype förresten?

 

Skaffade Skype nu, pmar nick så får du adda mig för jag vet inte hur man gör :shock:

Var det inte Saade senast? Jay Smith är ett stort steg i rätt riktning för team microvåg ;-)

 

Fakeedit: Fan vad mycket smileys det blev då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dark funeral får jag ta itu med efter Behemoth, gäller att skynda långsamt :-) Vad gäller Dimmu Borgir så har jag nästan enbart lyssnat på In Sorte Diaboli, gillar orkesterkänslan på det albumet så skall definitivt kolla upp DVDn :-D

Arch Enemy har jag faktiskt lyssnat på sedan innan, vet att de har ett par riktigt bra låtar men kommer inte på vilka det var nu :-) Haha tänk dig om någon skulle storma in i rummet medan hon har sex, GET OOOOUUUUUT-avgrundsvrålet :lol:

 

 

 

Skaffade Skype nu, pmar nick så får du adda mig för jag vet inte hur man gör :shock:

Var det inte Saade senast? Jay Smith är ett stort steg i rätt riktning för team microvåg ;-)

 

Fakeedit: Fan vad mycket smileys det blev då

 

Du gör helt rätt. Men fixa en lista med alla band jag rekar så du kan beta av dem i rätt takt ;) Efter du är klar med det vi diskuterat nu så tar du Deaths EPISKA skiva Human. Topp 5 dödsmetall någonsin. Sannolikt det första tech death metal albumet som gjordes.

 

Med Dimmu kan du nog gå bakåt i tiden rent kronologiskt så blir det finfint!

 

Haha det sinnessjuuuuka är att jag faktiskt träffade Saade på Le Cardinal sen och hängde lite med honom :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Jag måste framstå som helt bisarrt kändiskåt just nu :oops:

 

Jag älskar smileys så keep it up!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du gör helt rätt. Men fixa en lista med alla band jag rekar så du kan beta av dem i rätt takt ;) Efter du är klar med det vi diskuterat nu så tar du Deaths EPISKA skiva Human. Topp 5 dödsmetall någonsin. Sannolikt det första tech death metal albumet som gjordes.

 

Med Dimmu kan du nog gå bakåt i tiden rent kronologiskt så blir det finfint!

 

Haha det sinnessjuuuuka är att jag faktiskt träffade Saade på Le Cardinal sen och hängde lite med honom :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Jag måste framstå som helt bisarrt kändiskåt just nu :oops:

 

Jag älskar smileys så keep it up!

 

Behemoth, Dark Funeral, Nile, Death. Tror det var alla hittills. Bör hålla mig upptagen ett tag hursom :-D

 

Sålänge du inte börjar skrika i falsett när du ser honom så kan jag ha en gnutta överseende :-D Tjejerna flockades kring honom eller? Om så är fallet så är det ju hur bra som helst för dig. Sannolikheten att tjejerna springer bort från dig minskar dramatiskt om du håller dig i närheten av Saade :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen poker ikväll. Drar en kort rapport om månaden so far.

 

+7358:- på 9.6k händer och 22 timmars spel.

 

Grafen diffar några hundringar:

jI3emL3.jpg

 

 

Är nöjd med resultatet (2 rekorddagar och bara 1 backsession) men volymen har blivit lidande de senaste dagarna. Har dock spelat nästan dubbelt så mycket som vanligt så skall inte klaga alltför mycket.

 

Vore trevligt med en rekordmånad så jag siktar högt på +18k totalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar avverkade idag. Riktigt tråkig session, kändes som det inte hände något alls. Blev lite kreativ stundtals vilket får ses som positivt. Även om en del spel känns ganska kalla i efterhand.

 

Backade (som vanligt :|) rakt ut i non-showdown men fick träffa lite händer på slutet så det ordnade upp sig till slut.

 

+166:- på 1200 händer.

Graf:

vE1ZIt0.jpg

 

 

Två icke-standard linjer för mig. Båda är mot regs. Varmt eller kallt spelat?

 

Hand #1

Boss $400.00 No Limit Hold'em - 5 players

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: $248.52

SB: $482.61

Hero (BB): $383.65

UTG: $820.46

CO: $819.16

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BB with Q:spade: Q:club:

UTG raises to $14, 3 folds, Hero calls $10

 

Flop: ($30.00) 3:spade: 3:diamond: 2:club: (2 players)

Hero checks, UTG bets $20.00, Hero raises to $60, UTG calls $40

 

Turn: ($150.00) 4:club: (2 players)

Hero bets $108.00, UTG raises to $382.50, Hero calls $201.65 all in

 

 

 

Hand #2

Boss $500.00 No Limit Hold'em - 5 players

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: $942.39

SB: $562.78

Hero (BB): $523.56

UTG: $911.26

CO: $784.94

 

Pre Flop: ($7.50) Hero is BB with Q:club: 9:diamond:

2 folds, BTN raises to $10, SB calls $7.50, Hero raises to $40, BTN calls $30, 1 fold

 

Flop: ($90.00) 6:heart: 3:club: 5:heart: (2 players)

Hero bets $50.00, BTN calls $50

 

Turn: ($190.00) A:diamond: (2 players)

Hero bets $115.00, BTN calls $115

 

River: ($420.00) 3:heart: (2 players)

Hero bets $318.56,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar avverkade idag. Riktigt tråkig session, kändes som det inte hände något alls. Blev lite kreativ stundtals vilket får ses som positivt. Även om en del spel känns ganska kalla i efterhand.

 

Backade (som vanligt :|) rakt ut i non-showdown men fick träffa lite händer på slutet så det ordnade upp sig till slut.

 

+166:- på 1200 händer.

Graf:

vE1ZIt0.jpg

 

 

Två icke-standard linjer för mig. Båda är mot regs. Varmt eller kallt spelat?

 

Hand #1

Boss $400.00 No Limit Hold'em - 5 players

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: $248.52

SB: $482.61

Hero (BB): $383.65

UTG: $820.46

CO: $819.16

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BB with Q:spade: Q:club:

UTG raises to $14, 3 folds, Hero calls $10

 

Flop: ($30.00) 3:spade: 3:diamond: 2:club: (2 players)

Hero checks, UTG bets $20.00, Hero raises to $60, UTG calls $40

 

Turn: ($150.00) 4:club: (2 players)

Hero bets $108.00, UTG raises to $382.50, Hero calls $201.65 all in

 

 

 

Hand #2

Boss $500.00 No Limit Hold'em - 5 players

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: $942.39

SB: $562.78

Hero (BB): $523.56

UTG: $911.26

CO: $784.94

 

Pre Flop: ($7.50) Hero is BB with Q:club: 9:diamond:

2 folds, BTN raises to $10, SB calls $7.50, Hero raises to $40, BTN calls $30, 1 fold

 

Flop: ($90.00) 6:heart: 3:club: 5:heart: (2 players)

Hero bets $50.00, BTN calls $50

 

Turn: ($190.00) A:diamond: (2 players)

Hero bets $115.00, BTN calls $115

 

River: ($420.00) 3:heart: (2 players)

Hero bets $318.56,

 

Hand 1 behövs mer info för att säga huruvida det är gött eller ej.

 

Hand 2 är iskall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synar bara ner hand 1 hela vägen. Är lite borderline att raisa, våran linje ser ju väldigt fos ut och han betalar nog av med en del sämre pockets men samtidigt så blir det väldigt svårspelat och vi får in pengarna dåligt ofta. Vet inte vad man ska läsa av hans turnshove heller, kan inte tänka mig någon hand som det är bra med när vi tar våran konstiga linje. Antar han kan floata och bluffshova eller vill försvara sin TT-JJ.

 

Vet inte om det är +ev att bluffa river i hand två då han bara viker typ floatade ess och vi reppar väldigt tunt. Har väl närmare 0st 4x i våran squeezerange så kan tänka mig att det är ok att aldrig bluffa 3 gator i denna situation/bräda.

 

Fin upswing btw :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synar bara ner hand 1 hela vägen. Är lite borderline att raisa, våran linje ser ju väldigt fos ut och han betalar nog av med en del sämre pockets men samtidigt så blir det väldigt svårspelat och vi får in pengarna dåligt ofta. Vet inte vad man ska läsa av hans turnshove heller, kan inte tänka mig någon hand som det är bra med när vi tar våran konstiga linje. Antar han kan floata och bluffshova eller vill försvara sin TT-JJ.

 

Vet inte om det är +ev att bluffa river i hand två då han bara viker typ floatade ess och vi reppar väldigt tunt. Har väl närmare 0st 4x i våran squeezerange så kan tänka mig att det är ok att aldrig bluffa 3 gator i denna situation/bräda.

 

Fin upswing btw :)

 

Hand 1: Min förhoppning var att inducera lite spazzmoves från randompockets som bör utgöra en relativt stor del av hans UTG-range. Tyvärr hade han KK den här gången och jag blev ägd :lol: Förstår inte hans turnshove som du säger.

Checksyna 3 gator känns inte överdrivet roligt men kanske är bäst ändå. Vi underreppar vår hand och låter han skjuta bort sig med lägre pockets samtidigt som vi inte tappar hela stacken mot bättre.

 

Hand 2: Min tanke var att han synar flop med alla pockets och när esset kommer på turn borde han veta att jag bombar vidare med hela min bluffrange. Jag tror att en del regs kan bli lite envisa och syna en gata till men vika mot rivershove då jag "aldrig" kommer skjuta 3 gator tom där.

Jag har verkligen ingen aning om hur handen skall spelas men tycker det är konstigt om det finns så här pass vanligt förekommande situationer där man aldrig skall bluffa. För jag antar att turnbetet är så standard det kan bli?

Vad menar du med 0st 4x? en fyra på handen hjälper oss inte på river.

 

Hur går det för dig? Etablerat dig helt på /4 än eller bumhuntar du bara mina bord för värde? :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En polares band, tycker dom är bra. Kul och höra vad andra säger. Ska lyssna på behemoth och se vad jag tycker om dom.

 

 

 

Inte speciellt mycket metal ;) Inte min stil direkt men jag måste säga att jag faktiskt gillade dem. Så det är något dem ska vara jävligt nöjda med att jag gör :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...