Gå till innehåll

Hur grindar ni


Poperick

Recommended Posts

Hej!

Jag arbetar som konsult och mitt uppdrag löper snart ut. Tänkte att det blir perfekt att grinada lite poker mellan uppdragen. Målsättningen är att hålla sig flytande utan att plocka av sparkapital.

 

Till frågan:

Hur/vad grindar ni?

1) Antal bord

2) CG, Sng, MTT eller en mix av dessa

3) Siter/nätverk

4) Hur tycker ni jag ska grinda? Har en rulle på 10 KSEK. Spelar 9 manna sng på Pokerstars. Inköp 30 dollar. Kör endast 2 bord. Borde väl mixa upp med lite MTT. Tips på bra MTTs tas tacksamt emot. Borde jag köra lite CG också. Vad har ni för erfarenheter. Vad ger bäst timpenning rent generellt?

 

Tack

 

/Poperick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur/vad grindar ni?

1) Antal bord

2) CG, Sng, MTT eller en mix av dessa

3) Siter/nätverk

4) Hur tycker ni jag ska grinda? Har en rulle på 10 KSEK. Spelar 9 manna sng på Pokerstars. Inköp 30 dollar. Kör endast 2 bord. Borde väl mixa upp med lite MTT. Tips på bra MTTs tas tacksamt emot. Borde jag köra lite CG också. Vad har ni för erfarenheter. Vad ger bäst timpenning rent generellt?

 

 

1) 5 bord och 1 liten ruta warcraft 3 för att fördriva tiden

2) CG, ibland en turre istället för wc3

3) Svenska spel

4) Tycker det är en dålig idé att mixa in MTTs då du inte spelar så många bord och det rör sig om en kortsiktig(?) grindperiod mellan jobb, variansen är dödande och om du vill hålla dig flytande är det enligt mig inte rätt idé, däremot om du kan leva med att gräva hål varje månad och ta av sparpengarna för att göra detta i hopp om en storklonk så gå loss sålänge de inte går ut över IRL ekonomin för hårt. Har inga direkt bra tips på mtts, alla är fina på svs men inget magiskt. Bäst timpeng går ju inte riktigt att svara på, handlar ju lite om hur mycket varians du vill ta och liknande faktorer, tror att du istället borde leta efter vettig timpeng med låg varians.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Målsättningen är att hålla sig flytande utan att plocka av sparkapital.

 

Har en rulle på 10 KSEK. Spelar 9 manna sng på Pokerstars. Inköp 30 dollar. Kör endast 2 bord.

 

/Poperick.

 

Borde inte det resultera i ungefär 25 kr i timlön för en vinnande spelare? (Skulle gissa att de bättre numer ligger på 5% ROI eller under på den nivån)

Känns svårt att hålla sig flytande på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Say what? Ca 50 inköp varav endast 2 i stöten riskeras. Jag skulle gissa att det finns utrymme för att gå upp i nivå.

 

Detta.

Plus lön.

Dvs, bankrulekrav är inte lika viktigt som det är om man är 100% beroende av sin inkomst för försörjningen.

 

Själv spelar jag PLO50 HU med typ femhunkan i br. Varför? För att det är en så liten del av min totala inkomst att jag kan ersätta det när jag vil.

 

Så, till OP. Spela där du känner att det är kul och faktiskt ger någon form av vettigt resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...