Gå till innehåll

Skatteverkets rutiner gällande nolltaxering?


Stehalds

Recommended Posts

Hej!

 

Jag behöver ett intyg från skatteverket om att jag nolltaxerat. Saken är den att jag nolltaxerat under flertalet år, 2004-2011. Detta på grund att jag livnärt mig på internetpoker under denna tiden. Detta har skett på europeiska pokersidor vilket gör att det är skattefritt.

 

Dock har jag hört en del skräckhistorier att det ibland kan vara svårt att få fram all info man behöver i dom här ärendena för att bevisa att så är fallet. Jag har nämligen spelat på många olika sidor och vet inte ens ifall dom är i bruk idag då jag inte sysslar med spel alls längre och vill helst inte dra igång något som betyder att jag får en massa extra arbete för att bevisa min oskuld.

 

Min fråga är ifall det finns någon risk att de kör någon koll på mig om jag frågar efter ett intyg, hur ser deras rutiner ut i sådana här ärenden?

 

Kan tillägga i övrigt att jag inte varit någon "storspelare" och inte köpt bilar och liknande för mina vinster.

 

Mvh

Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför behöver du ett papper på att du nolltaxerat? Görs väl genom en kreditupplysning?

 

För att kunna få försörjningsstöd. Socialstyrelsen kräver det. Gulat min rulle och har lånat av mina föräldrar en del och det blir mycket i längden när jag inte hittar något jobb så därför söker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att kunna få försörjningsstöd. Socialstyrelsen kräver det. Gulat min rulle och har lånat av mina föräldrar en del och det blir mycket i längden när jag inte hittar något jobb så därför söker jag.

Jag tror inte att socialstyrelsen tittar på ditt ärende.

Däremot kanske socialsekreteraren som handlägger ditt ärende undrar! :)

 

Det är bara att begära utskrifter från skatteverkets register.

http://www.skatteverket.se/omskatteverket/kontaktaoss/ringa.4.18e1b10334ebe8bc80003533.html

http://www.skatteverket.se/omskatteverket/kontaktaoss/eposta.4.71004e4c133e23bf6db800066246.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att det bara är att begära ut dina x senaste deklarationer, tror inte du kommer hamna under luppen, du behöver ju inte nämna att du nolltaxerar, bara säga att du råkat slänga dom eller nått.

 

Men jag har ju inte fått hem några papper i o m att jag inte jobbat så går det att göra? Om jag tex ber om att få en kopia på senaste årets deklaration hemskickad och så ser de att jag nolltaxerat, finns det då några papper att skicka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag har ju inte fått hem några papper i o m att jag inte jobbat så går det att göra? Om jag tex ber om att få en kopia på senaste årets deklaration hemskickad och så ser de att jag nolltaxerat, finns det då några papper att skicka?

 

Det står

0

0

0

0

i varenda kolumn vid ditt namn i registret.

 

Bara för att du nolltaxerat ( och sluppit att deklarera ! ) betyder det inte att du inte finns med i registren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står

0

0

0

0

i varenda kolumn vid ditt namn i registret.

 

Bara för att du nolltaxerat ( och sluppit att deklarera ! ) betyder det inte att du inte finns med i registren.

 

Säg att jag ringer och vill ha kopia på senaste deklarationen skickad till mig. Ser dom då direkt i datorn uppgifter på mig vilka år jag deklarerat? Kan dom då inte se att jag nolltaxerat massa år och bli fundersamma? Eller börja fråga varför jag vill ha kopian då jag nolltaxerat?

 

Ursäkta om frågorna låter dumma, vill bara vara riktigt säker. Tack för alla svar hittills.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg att jag ringer och vill ha kopia på senaste deklarationen skickad till mig. Ser dom då direkt i datorn uppgifter på mig vilka år jag deklarerat? Kan dom då inte se att jag nolltaxerat massa år och bli fundersamma? Eller börja fråga varför jag vill ha kopian då jag nolltaxerat?

 

Ursäkta om frågorna låter dumma, vill bara vara riktigt säker. Tack för alla svar hittills.

 

Om jag hade ditt personnummer skulle jag ha kunnat begära ut de här uppgifterna.

Nej, det är inget onormalt med att någon kan ha behov att visa upp sin taxerade inkomst och staten har inte att göra med varför du vill ha dessa utdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag hade ditt personnummer skulle jag ha kunnat begära ut de här uppgifterna.

Nej, det är inget onormalt med att någon kan ha behov att visa upp sin taxerade inkomst och staten har inte att göra med varför du vill ha dessa utdrag.

 

Ja, jag får köra på det helt enkelt. Tack för hjälpen!

 

Sluta se spöken Stehalds. Känn lugnet

 

Hahaha :-) Här spökar det friskt vill jag lova!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...