Gå till innehåll

Vinster & förluster


Essingen

Recommended Posts

Jag måste ta upp det här med förluster i poker framförallt.

Rekomendationerna lyder att man skall spela för en liten del av sina pokerpengar. Men hur liten ? Eller hur stort skall pokerspelskontot vara?

 

Jag vill hävda att det spelar ingen roll hur försiktig du är om du kontinuerligt förlorar och det gör dom flesta. Jag har läst om en känd pokerspelare han med skägget och den stora cowboyhatten, som ett test började med 0 Noll spelade frerolls och hade satt upp ett regelverk som innebar att han alltid spelade för en liten del av sitt konto. Tror han hade spelat ihop 10 tusen dollar om jag minns rätt.

 

Det finns duktiga spelare som anser att det är så gott som omöjligt att vinna pengar eftersom konkurrensen är stenhård.

 

Om ni söker på nätet tycker jag träffarna om förluster inom poker är förvånansvärt få. Är ämnet känsligt ?

 

Är det någon som kan kliva fram och redovisa vinster och förlustet på ert pokerspelande? Jag hittar ingen som redovisar nettot efter timmar veckor av poker grinding.

 

Essingen spelar PLO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste ta upp det här med förluster i poker framförallt.

Rekomendationerna lyder att man skall spela för en liten del av sina pokerpengar. Men hur liten ? Eller hur stort skall pokerspelskontot vara?

 

Jag vill hävda att det spelar ingen roll hur försiktig du är om du kontinuerligt förlorar och det gör dom flesta. Jag har läst om en känd pokerspelare han med skägget och den stora cowboyhatten, som ett test började med 0 Noll spelade frerolls och hade satt upp ett regelverk som innebar att han alltid spelade för en liten del av sitt konto. Tror han hade spelat ihop 10 tusen dollar om jag minns rätt.

 

Det finns duktiga spelare som anser att det är så gott som omöjligt att vinna pengar eftersom konkurrensen är stenhård.

 

Om ni söker på nätet tycker jag träffarna om förluster inom poker är förvånansvärt få. Är ämnet känsligt ?

 

Är det någon som kan kliva fram och redovisa vinster och förlustet på ert pokerspelande? Jag hittar ingen som redovisar nettot efter timmar veckor av poker grinding.

 

Essingen spelar PLO

 

scrolla ner en bit, redovisade vinster och förluster för en massa spelare sedan flera år tillbaka:

 

http://pokerforum.nu/forum/resultat/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade nettot för några spelare med hjälp av Omah indicator, Stats, på 888poker.

drdonk_87 ca - 50KUsd under 2013

Jag ser drdonk som en solid svårslagen spelare, som spelar otroligt mycket PLO på 5/10, 25/50.

Dom flesta kända spelare går back rejält. Till viss del förvånar det mig men jag är förvånad att drdonk går med förlust. Han förlorar ca 300 Ksek på två månader. Om det visar hur han historiskt har lyckats. Ja då snackar vi ganska snabbt miljonförluster.

 

Jag får inte ihop det här. Vem vinner ?

 

Essingen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade nettot för några spelare med hjälp av Omah indicator, Stats, på 888poker.

drdonk_87 ca - 50KUsd under 2013

Jag ser drdonk som en solid svårslagen spelare, som spelar otroligt mycket PLO på 5/10, 25/50.

Dom flesta kända spelare går back rejält. Till viss del förvånar det mig men jag är förvånad att drdonk går med förlust. Han förlorar ca 300 Ksek på två månader. Om det visar hur han historiskt har lyckats. Ja då snackar vi ganska snabbt miljonförluster.

 

Jag får inte ihop det här. Vem vinner ?

 

Essingen

 

dina pokerskills kanske inte är tillräckliga för att avgöra om drdonk_87 är vinnande eller ej.

oavsett så är $50k på $25/$50 vad du kan svinga på en dag utan problem. Det vill säga din statistik är värdelös.

 

Läs igenom resultatforumet istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har ni vunnit stora potter?

Taktik, Slowplay, valuebetting etc.

Ja, har ni verkligen kunnat styra potten till att raka hem storvinsten i slutändan?

Min erfarenhet är att man vinner storvinster när man spelar mot oddsen alternativt att man felbedömmer motståndarens handstyrka. Varför går motståndarna allin? I de flesta fall har dom starka händer även om de är overkliga. Det är klart att de satsar. I de flesta fallen förlorar du men kan naturligtvis köpa in kort som gör dig till vinnare.

Du får sällan in pengarna i potten när du är en klar vinnare vilket gör det svårt att på sikt vinna pengar i poker. Eller hur?

 

Essingen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner du igen dig i beskrivningen nedan?

 

Du sätter draghänder och pokerkontot växer. Du synar bluffar och har läst sönder motståndaren. Pengarna rullar in. Du mår bra och allt är positivt. Du börjar planera vad du skall göra för pengarna och kanske beställer en resa.

 

Någon dag senare sitter inte draghänderna och du blir utdragen gång på gång.

Du är nära tilt och ditt skälvförtroende skunker med saldot på pokerkontot.

Du mår piss när resan måste avbokas.

 

Tyvärr förstärker pokerns svängningar ett mano depressivt beteende där de flesta får erfara förlustsidan.

 

Är du beredd att spela med din psykiska hälsa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner du igen dig i beskrivningen nedan?

 

Du sätter draghänder och pokerkontot växer. Du synar bluffar och har läst sönder motståndaren. Pengarna rullar in. Du mår bra och allt är positivt. Du börjar planera vad du skall göra för pengarna och kanske beställer en resa.

 

Någon dag senare sitter inte draghänderna och du blir utdragen gång på gång.

Du är nära tilt och ditt skälvförtroende skunker med saldot på pokerkontot.

Du mår piss när resan måste avbokas.

 

Tyvärr förstärker pokerns svängningar ett mano depressivt beteende där de flesta får erfara förlustsidan.

 

Är du beredd att spela med din psykiska hälsa?

Men om man redan är manodepressiv, eller bipolär som man säger i branschen? Då borde man ju se till att förlora på poker när man är upp och förlora när man är ner. Fatta vad samhället skulle spara på att rigga sajter beroende på ens mående istället för att subventionera mediciner!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under 5 %

 

Får väl be om ursäkt för att jag drar ner på standarden och går OT i en sån högkvalitativ tråd men har alltid funderat över hur någon har fått fram den siffran i undersökningar.

 

Hur mycket måste man spela för att "spela poker" och räknas med i en sån undersökning? Räknar man med alla som har spelat en hand online lär siffran vara lägre än så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl be om ursäkt för att jag drar ner på standarden och går OT i en sån högkvalitativ tråd men har alltid funderat över hur någon har fått fram den siffran i undersökningar.

 

Hur mycket måste man spela för att "spela poker" och räknas med i en sån undersökning? Räknar man med alla som har spelat en hand online lär siffran vara lägre än så.

 

Precis. Räknar man t.ex. Startade konton så är nog risken stor att man snedvrider siffran. Jag har antagligen genom åren startat konton på 20 olika sajter, av dessa har jag inte gillat klienten på en majoritet och kanske spelat lite vårdslöst tills provinsättningen är borta, eller någon av alla sajter jag spelat sm på och inte cashat. Skulle tro att jag kanske är back småbelopp på 17 av dessa sajter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter inte som bra marknadföring när spelsidorna vill att du betalar in mer pengar. Jag tycker det är väldigt tyst från spelsidorna hur vinster och förluster fördelas. Jag tror det finns dBaser som kallas pokersharks eller något liknande som visar faktiska spelresultat från spelsidorna. Kan inte direkt säga att jag har hittat omfattande material som visar statistik från verkligt spel på nätet, vare sig som artiklar i pokertidningar eller på nätet. Eftersom det är så många som spelar skulle man kunna tycka att statistik från spelsidor borde finnas lätttillgängligt.

 

Känner någon till ett tillförlitligt material som har analyserats.

 

Frågorna borde gå att svara på ur flera aspekter.

 

Essingen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Husen borde naturligtvis sitta på facit vad gäller andelen vinnande/förlorande spelare. Och de har nog goda skäl till att inte offentliggöra de siffrorna. Har för mig att Howard Lederer nämner siffran 6 % vinnare i "The Lederer Files". Till det bör troligtvis läggas ytterligare 2-4 % som går break even. Fördelningen justeras naturligtvis till spelarnas nackdel i förhållande till storleken på rejken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är intressant att ca 1 av 20 spelare går med vinst. Eller varför inte vända på det hela och säga att ca 19 av 20 går med förlust. Då förstår jag att det är intressantare för husen att visa upp kända runor i marknadsföringen än att redovisa detaljerad statistik i ett sk skicklighetspel där de flesta förlorar. Jag tycker det är en flat inställning från pokerpress, intresseorganisationer mfl att inte inhämta fakta och redovisa.

 

Vad skulle ni vilja veta?

 

Essingen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är intressant att ca 1 av 20 spelare går med vinst. Eller varför inte vända på det hela och säga att ca 19 av 20 går med förlust. Då förstår jag att det är intressantare för husen att visa upp kända runor i marknadsföringen än att redovisa detaljerad statistik i ett sk skicklighetspel där de flesta förlorar. Jag tycker det är en flat inställning från pokerpress, intresseorganisationer mfl att inte inhämta fakta och redovisa.

 

Vad skulle ni vilja veta?

 

Essingen

 

Dags för sängen, läste ovanstående två gånger utan att förstå om det var en fråga eller ett svar... eller ett påstående...!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är intressant att ca 1 av 20 spelare går med vinst. Eller varför inte vända på det hela och säga att ca 19 av 20 går med förlust. Då förstår jag att det är intressantare för husen att visa upp kända runor i marknadsföringen än att redovisa detaljerad statistik i ett sk skicklighetspel där de flesta förlorar. Jag tycker det är en flat inställning från pokerpress, intresseorganisationer mfl att inte inhämta fakta och redovisa.

 

Vad skulle ni vilja veta?

 

Essingen

 

 

Jag fattade inget av det andra så jag svarar bara på det fetmarkerade.

Jag skulle gärna vilja veta kommande lördags vinnande lottorad, har du den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Husen borde naturligtvis sitta på facit vad gäller andelen vinnande/förlorande spelare. Och de har nog goda skäl till att inte offentliggöra de siffrorna. Har för mig att Howard Lederer nämner siffran 6 % vinnare i "The Lederer Files". Till det bör troligtvis läggas ytterligare 2-4 % som går break even. Fördelningen justeras naturligtvis till spelarnas nackdel i förhållande till storleken på rejken.

 

det finns naturligtvis fler BE-spelare än vinnare. det är enklast att generera en förlorande strategi och därför kommer flest hamna där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är intressant att ca 1 av 20 spelare går med vinst. Eller varför inte vända på det hela och säga att ca 19 av 20 går med förlust. Då förstår jag att det är intressantare för husen att visa upp kända runor i marknadsföringen än att redovisa detaljerad statistik i ett sk skicklighetspel där de flesta förlorar. Jag tycker det är en flat inställning från pokerpress, intresseorganisationer mfl att inte inhämta fakta och redovisa.

 

Vad skulle ni vilja veta?

 

Essingen

Jag tror det finns möjligheter att ur spelhusens databaser ta fram kännetecken för vinnande såväl som förlorande spelprofiler, avseende spelform, handval, position osv.

Det skulle ochså gå att verifiera olika teorier om vinnande och förlorande spel. Det skulle ochså vara intressant att visa i fakta varför 19 av 20 förlorar.

 

Den direkta motfrågan till alla spelprofiler med koppling till spelhusen bör vara om deras rekomendationer alternativt teori är kontrollerad mot en riktig statistik bank.

Dags att börja gräva ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...