Gå till innehåll

,,


Lokenius

Recommended Posts

nu är jag inte så bevandrad med namn på uteställen i O-town men Yatzy är kanske det sista stället jag skulle sätta min fot.. Nu beror det kanske mest på att jag inte är 20år och partysvensk längre så vem vet, du kanske älskar stället :-D Angående att göra dagtig kan väl ett besök i vigelandsparken vara en idé.. Massvis med freakiga statyer osv. Ska du/ni ut i helgen föreslår jag att du på facebook söker efter gruppen "svenskar i oslo" som har typ 10k medlemmar. Gå med i den och fråga vart det händer så får du säkert matnyttiga tips :-D Må de norska gottegudinnorna vara med dig ;-)

 

Varit där två ggr. Första gången gick jag inte ens ner på dansgolvet utan drog vidare o käkade. Andra gången var jag dessto fullare o kommer inte ihåg speciellt mkt. Mer än att man fick vara en fel av en film de spelade in den kvällen för deras hemsida...

 

Resterande ställen jag varit på i Oslo kan jag inte namnge men kommer särskilt ihåg Yatzy för att alla i Oslo hatar det :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 123
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Att flytta från den stad man växt upp i innebär inte bara ett tillfälligt avsked från familj och vänner utan även från minnen, älskvärda platser osv osv. Antar ALLA har ett sådant klassiskt gatukök som typ är det första man besöker (efter morsans mat då) när man kommer hem. Frågar jag min arbetskamrat från Göteborg så pratar han sig alltid varm om "Börjes Grill", hör du med någon från skåne har dom säkert en "Jontas gatukök", vad som ligger mig varmast om hjärtat är "Nisse Mos".

 

I decenier har Nisse serverat burgare, tunnbrödrullar, mosbrickor dag ut och dag in i sin lilla kiosk. Några stammisar har nu spelat in en hyllningslåt, blir nästan tårögd när jag ser den samtidigt som jag tänker på hur gudomligt god mat "Tinkan" serverar :-D Även skön taktkänsla på vissa av artisterna :lol:

 

 

Trodde jag skulle få se en viss conda bland dessa herrar men blev till en stor besvikelse....

 

Kul med ny dagbok, keep it up! GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Skulle printscreena och klistra in i paint i w8 en gång. Har fortfarande inte löst det. Finns någonstans i den förbannade startmenyn. Fresh paint heter skiten. Hade problem med skype i flera veckor innan jag fattade att man faktiskt kan ladda hem en skrivbordsversion istället :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tipset med win8 är att försöka undvika metro så mycket det går. Känns som alla appar är begränsade i metro-läget. Ett annat tips är att se metro-start-screenen som startmenyn. Då blir det lättare att förstå, alternativt att man installerar en startmeny.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...