Gå till innehåll

Gå plus på enbart turneringar?


mogglas89

Recommended Posts

Är det öht lönsamt om man inte är proffs/väldigt bra att enbart spela turneringar? Jag tycker det är den absolut roligaste spelformen och satsar gärna stenhårt på att bli bättre på just turneringar, men är det värt det? Jag är nog nybörjare men jag har läst en del och kan ju the basics, just nu är mitt mål att bara ha större bankroll vid årsslutet än nu. Hur mycket måste man vinna? Vilka sorters turneringar passar bäst/är mest lönsamma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det öht lönsamt om man inte är proffs/väldigt bra att enbart spela turneringar? Jag tycker det är den absolut roligaste spelformen och satsar gärna stenhårt på att bli bättre på just turneringar, men är det värt det? Jag är nog nybörjare men jag har läst en del och kan ju the basics, just nu är mitt mål att bara ha större bankroll vid årsslutet än nu. Hur mycket måste man vinna? Vilka sorters turneringar passar bäst/är mest lönsamma?

 

Är du inte väldigt bra är nog turneringar det allra bästa att satsa på av den anledningen att om du råkar vara en av de pokerspelare som faktiskt inte springer sämre än snittet utan istället springer riktigt bra så finns alla möjligheter att tjäna bra pengar.

 

Generellt kan man dock säga att om du inte är just "väldigt bra" så tjänar du inga stora pengar utan mycket tur. Sålänge du tycker det är kul så fortsätt spela turrar iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller väl delvis med, men det finns en del andra aspekter.

 

MTTs lockar till sig sämre spelare än CG så generellt är det softare motstånd. Spelar du mindre fält så går det att undvika lite av den galna varians som annars finns.

 

 

Jag skulle reka typ stars 45/90/180 pers sng som en start för dig, kanske kryddat med lite MTT. Tänk på att inte delta i för stora startfält, finns många starsturrar med typ 10k-20k deltagare, dessa kan liras nån gång för att krydda till det men dessa går inte att livnära sig på, variansen är för stor även för riktigt duktiga spelare.

 

Tänk på att spela lågt till en början och tänk också på att spela tajt ABC om du spelar lågt, många överspelar sina händer och synar för mycket. Tänker framför allt på 3-5 dollars.

 

Kan du ska du också spela flera bord, bättre att spela 5 st 3 dollarsbord än ett 15dollar förutsatt att man klarar av att spela sitt bästa spel på de 5. Det är ofta ganska enkla beslut i turrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller väl delvis med, men det finns en del andra aspekter.

 

MTTs lockar till sig sämre spelare än CG så generellt är det softare motstånd. Spelar du mindre fält så går det att undvika lite av den galna varians som annars finns.

 

 

Jag skulle reka typ stars 45/90/180 pers sng som en start för dig, kanske kryddat med lite MTT. Tänk på att inte delta i för stora startfält, finns många starsturrar med typ 10k-20k deltagare, dessa kan liras nån gång för att krydda till det men dessa går inte att livnära sig på, variansen är för stor även för riktigt duktiga spelare.

 

Tänk på att spela lågt till en början och tänk också på att spela tajt ABC om du spelar lågt, många överspelar sina händer och synar för mycket. Tänker framför allt på 3-5 dollars.

 

Kan du ska du också spela flera bord, bättre att spela 5 st 3 dollarsbord än ett 15dollar förutsatt att man klarar av att spela sitt bästa spel på de 5. Det är ofta ganska enkla beslut i turrar.

 

MTT-SnG drar förmodligen mycket bättre spelare än vanliga MTT's pga möjligheten att multitable-a effektivt.

 

Om man vill möta softast möjliga motstånd är det vanliga MTT's som gäller skulle jag tro ( med den varians som det tyvärr för med sig ).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte spelat många MTT-Sngs, kanske 3-400? De har alltid känts regfyllda och generellt tuffa att slå. Patetisk sample men förlorade mycket pengar för jag hade så svårt att anpassa mig.

 

Har spelat drygt 12000 MTTs, och har runt 15?% ROI, avg. BI kanske $25 eller något. Har dock inte spelat de på mer än 1 år, men jag var aldrig speciellt bra och upplevde de som ganska enkla åtminstone 2009-2012.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...