Gå till innehåll

att fuska


hund3

Recommended Posts

vet inte vilket ämne denna passar men testar här,

 

hur vanligt tror ni fusk i onlinepoker är? dvs en hacker får tillgång till min dator..

 

de känns så sjukt enkelt att genomföra en sån grej, nu har jag inga hacker skills men vet att de inte krävs allt för mycke att ta sej in i nån noobs dator te x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej vovven,

 

"fusk i onlinepoker" innebär inte alltid att "en hacker får tillgång till min dator".

 

Fusk förekommer generellt, ja (i olika former), men det är ganska ovanligt. Att hacka någons dator, och på det sättet se den andres hålkort, är otroligt sällsynt. De få fall som uppdagats rör highstakes-spelare (lättlurade dessutom) eftersom det är det enda som "är värt det".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge man inte skryter om det så tror jag inte det spelar nån större skillnad om man spelar highstakes eller low. De som kommer åt ens dator kan (nästan) lika gärna tömma ens bankkonto.

 

Tror inte det är vanligt direkt men skadar inte att vara lite extra paranoid IMO.

 

Förstått det som att det börjar spridas mer trojaner från webbsidor som fokuserar sig mot onlinespel men det är ofta kineserna som är målgruppen av nån anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att ni pratar mer om stöld, eller scams. Det är något helt annat än fusk.

 

I det kanske mest uppmärksammade fallet där highstakes-spelare spelade HU mot diverse scammers och på så vis förlorade sjuka summor. Någon av de drabbade berättade att det började med en förfrågan om coaching, och att denne fick instruktionen att installera ett fjärrstyrningsprogram. Direktlänk gick inte till officiell sida, eller så tog de emot .exe fil direkt i chatprogrammet och bara dubbelklickade (minns ej exakt) - men det är i alla fall min definition av "lättlurad".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...