Gå till innehåll

Norse Energy Corp


Recommended Posts

  • Svars 277
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag köpte lite aktier när ni startade denna tråd. Köpte då för 1,16. Någon kunnig som kan svara på om det är värt o sälja eller kommer aktien öka ännu mer? Tips tack

 

Sälj av så att du kommer på plus och behåll resten som en lott?

Notera att min generella syn på placeringar lutar betydligt med åt Matteprofs håll än NipSlip.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkig du är.. ;)

 

Syftar inte på rådet att sälja av utan på din syn påhur man ska placera.. =)

 

Ja du, sex år som optionstrader/mäklare har lärt mig att när vuxna män säger "Jag gillar hög risk" menar dom att dom vill gärna vinna omöjliga summor och om deras placering skulle gå fel så är det obönhörligen mäklarens fel.

 

Därför är mitt råd väldigt neutralt. Backar aktien ner i källaren så har han inte backat, skulle den rusa så tjänar han fortfarande bra med pengar. Win-win.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo är givetvis medveten om att man inte kan ge sådana råd som professionell aktiemäklare.

 

Dock var detta ett inlägg för att leva upp ett dött forum om en spännande högriskaktie. Det var även ett inlägg om en aktie som jag har studerat väldigt noga så jag fattar inte hur ni kan jämföra det med den haussbajs som den godaste affe länkade till.

 

Tvivlar på att det hade fått något intresse om jag skrivit en tråd om H&M.

 

Jaja skit samma.. Det är spännande iaf =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

In accordance with the Norwegian Securities Trading

Act, the Swedish company Försäkringsaktiebolaget

Avanza Pension (organization number 516401-6775)

hereby informs you that as per the 12th of March

2013, the company's shareholdings in Norse Energy

Corp has changed. Försäkringsaktiebolaget Avanza

Penson is a wholly-owned subsidiary company to Avanza

Bank Holding AB (publ) (organization number 556274-

8458).

 

The shares in Norse Energy Corp are held in an

insurance product called "kapitalförsäkring" that the

company Försäkringsaktiebolaget Avanza Pension

provides to its policyholders. Within the

kapitalförsäkring the policyholders can invest in

investment products, such as shares in listed

companies, but the holdings are still held by

Försäkringsaktiebolaget Avanza Pension. Each

insurance account are managed by an individual

policyholder.

 

The shareholdings of Försäkringsaktiebolaget Avanza

Pension has exceeded 5 % of the total amount of

shares and votes and amount to 5,816,745 (5.35 %).

The increase in shareholdings is triggered by

acquisition of shares by the policyholders. No shares

or votes in Norse Energy Corp is held in the form of

rights to shares.

 

The issuer, Norse Energy Corp, has as per today, 13th

of March 2013, been notified of the changes in the

shareholdings. If you have any questions, please do

not hesitate to contact the undersigned.

 

 

Caroline Pettersson, Legal Councel

Phone. +46 (0) 08-562 251 23

Box 1399, 111 93 Stockholm

Regeringsgatan 103, 111 39 Stockholm

avanzabank.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öhh, på vilket sätt då?

 

Ett bolag kan klassas som högrisk även om det inte står med ett överhängande konkurshot.

 

Exempelvis: Att köpa ett högriskpapper, som exempelvis Nokia är idag (även om den finansiella risken sjunkit efter senaste rapporten), kan vara en krydda i portföljen, kanske till och med mer än en krydda om man känner sig insatt i bolaget, kan brasnchen osv... men att köpa ett bolag med överhängande konkursrisk (Northland, Norse...), nä det är nått helt annat... ren och skär gambling i min värld och kan liknas vid att spela roulette.

 

This. Köp högrisk ( Matteprof definitionen) till bra pris och det kan

ge din portfölj bra avkastning. När jag investerar mina pyttesummor tänker

jag på den frihet det ger jämfört med gammelgubben Warren B som måste placera triljonerna i Berkshire.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

This. Köp högrisk ( Matteprof definitionen) till bra pris och det kan

ge din portfölj bra avkastning. När jag investerar mina pyttesummor tänker

jag på den frihet det ger jämfört med gammelgubben Warren B som måste placera triljonerna i Berkshire.

Mmmm, jag vet. Jag ska inte neka till att jag när jag började handla på 90-talet hade lite samma tänk som du. Summorna var små och att göra +20% på ett år tyckte jag var astråkigt, det ville jag kunna göra på en vecka!

 

Så min nuvarande syn (risktänk) baserar jag helt klart på erfarenhet av mina tidigare investeringar och många, många misstag efter vägen... vilka faktiskt är nyttiga att göra, för man lär sig av det. Det är tråkigt att det kostar pengar däremot...

 

Så om någon erbjöd mig årliga +15% på hela aktieportföljen kommande fem år (vilket typ innebär en dubbling) skulle jag däremot ta det direkt idag, men för 15 år sen... hell no! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmmm, jag vet. Jag ska inte neka till att jag när jag började handla på 90-talet hade lite samma tänk som du. Summorna var små och att göra +20% på ett år tyckte jag var astråkigt, det ville jag kunna göra på en vecka!

 

Så min nuvarande syn (risktänk) baserar jag helt klart på erfarenhet av mina tidigare investeringar och många, många misstag efter vägen... vilka faktiskt är nyttiga att göra, för man lär sig av det. Det är tråkigt att det kostar pengar däremot...

 

Så om någon erbjöd mig årliga +15% på hela aktieportföljen kommande fem år (vilket typ innebär en dubbling) skulle jag däremot ta det direkt idag, men för 15 år sen... hell no! :-D

 

Jo, men det går väl att vara lite både ock?( lite Peter Wahlbecks Moderat-Kommunistiska syn på det hela). Spiltan-Per trycker ju väldigt hårt på "behåll innehaven" för att i nästa meningen dra något som " jag gillar risk". Skulle också ta 15% årligen, men ibland inbillar man sig att man kan göra om Buffets 50-tal. För 20 år sedan var jag väldigt intresserad av aktieoptioner ( skrev specialarbete) och jag har också lugnat ned mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med lite åsikter i ämnet! Dock fortfarande ingen som läst en artikel om sgeis eller Norse så det är lite fult att döma ut den på så lösa premisser. Jag ligger idag iaf 101% upp på den på två månader. Blir spännande att se vilket håll det kommer röra sig idag. Jag tror vi kommer se att den backar ner mot 2kr idag och hoppas kunna få köpa mer om den går ned till runt 1,7.

 

Och återigen, jag vet om risken och jag vet om möjligheten. Kommer inte sgeis kommer jag leva vidare lika lycklig som jag är nu medveten om att jag fick vara med på en spännande resa och kommer sgeis kommer jag leva vidare ännu lite lyckligare. ;) en ren winwin situation. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj det är ju såklart rena spekulationer som jag baserar på den infon som finns ute kombinerat med de stora förväntningar som byggs upp.

Snabbsummerat så har Norse väntat på SGEIS sen 2008 och den 13 februari skulle allt avgöras. Cuomo gick ut och sa att beslutet endast skulle baseras på science och att det därför nu låg i dr Shas händer om SGEIS skulle gå genom eller inte.

 

13 feb så gick dr Sha ut och sa att han behövde "a few more weeks" för att göra studiebesök och fördjupa sig lite mer i geisingerstudien, epa och pennsylvaniastudien.

 

Detta medförde att kursen dök tillfälligt och bland annat jag fick möjlighet att tanka på mer till drömkursen 0,92.

 

Sen levde alla NEC-fans i ovisshet under 3 veckor då ingen info läckte ut men nu sista två veckorna har det kommit fram att Pennsylvania inte kan påvisa några föroreningar i dricksvatten.

 

Det kom även artikeln där Mark Dice skriver att "marcellus is an animal" med ofattbara världen och extra gynnsamma förhållanden där man kan producera gas till 2dollar, dagspriset på gas är 4 dollar. (Norse har mycket mark i Marcellus)

 

På måndag hölls en presskonferens där Cuomo sa att profrackers borde lägga sin energi på att övertyga motståndare att fracking is safe.

 

Dessutom lät Sha positiv och att ett uttalande var nära och båda poängterade att de absolut inte skulle vänta på att någon av de tre studierna som Sha fördjupat sig i skulle bli klara. Något som egentligen alla insatta visste men som frackingmotståndare har lyft hela tiden då geiingerrapporten inte är klar på många år så det var ett bra uttalande.

 

Dessa uttalanden medförde givetvis att kursen skulle upp på förväntningar som byggdes upp.

 

Nu igår läste jag rykten om en presskonferens nu på måndag och idag har jag läst svaret från CEO i NEC som skriver "It will be interesting to see events on Monday with the press conference."

Detta svaret ser jag som oerhört positivt och jag tror att kursen nu kommer stiga ytterligare på de förväntningar som byggs upp.

 

Är inte förvånad om vi landar på 2,6-3kr idag men återigen så är det såklart rena spekulationer från min sida. =) Tror vi kan starta med ett litet fall iaf efterssom marknaden nog tror att det var en liten överreaktion igår.

 

Blev lite slarvigt skrivet ser jag men ska hålla ett möte om 30 min så måste förbereda mig med lite jobb. Kan skriva en fördjupning senare och ta med fer punkter som jag säkert har missat nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med lite åsikter i ämnet! Dock fortfarande ingen som läst en artikel om sgeis eller Norse så det är lite fult att döma ut den på så lösa premisser. Jag ligger idag iaf 101% upp på den på två månader. Blir spännande att se vilket håll det kommer röra sig idag. Jag tror vi kommer se att den backar ner mot 2kr idag och hoppas kunna få köpa mer om den går ned till runt 1,7.

 

Snacka om irrationellt. Du har haft all tid i världen på dig att köpa för 1, 70. Det gick att göra så sent som igår. Det har inte tillkommit någon som helst ny information, så varför i hela världen är bolaget så billigt på 1, 70 att du ska köpa mer nu, när det inte var det igår?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snacka om irrationellt. Du har haft all tid i världen på dig att köpa för 1, 70. Det gick att göra så sent som igår. Det har inte tillkommit någon som helst ny information, så varför i hela världen är bolaget så billigt på 1, 70 att du ska köpa mer nu, när det inte var det igår?!

 

Du förstår verkligen ingenting.. Läs mitt inlägg ovan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha ja det är volatilt... men när volymerna är så låga så går det fort. Klassiskt flockbeteende så det går fort både uppför och utför när flocken sätter igång.

 

Kollade snittvolymen på Norse som är typ 12M Nok senaste månaden, då är det ganska lätt att röra marknaden med lite kapital... så håll för tusan koll på din position när flocken får för sig att börja plocka hem vinsterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser nu att du skrev genomsnitt för månaden..

Den har noll betydelse i detta fallet..

 

Antingen tror man på caset eller så tror man inte på caset.

Tror man på det sitter man med tills det är klart. Att trada nu är livsfarligt.

Tror man inte på det går man aldrig in i aktien.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir en mycket spännande dag idag. Efter en superhög omsättning på aktien i förrgår och högsta omsättning någonsin igår så är intresset och förväntningarna för NEC på bristningsgränsen.

Det är helt tyst på infofronten och det enda man kan läsa från inatt och igår är konspirationsteorier.

 

Idag kommer NY energy plan och det blir som sagt intressant. Drömförloppet för mig är att de pratar lite om sgeis och gas och skulle gärna vilja höra att de godkänner förslaget om minsta löner. ( om det ska godtas ska republikanerna ha saftigt tillbaka, kanske i form av fracking bills?)

 

Efter denna dags slut hoppas jag att det inte kommit något negativt uttalande och vi kommer ha en kurs på 3,5-4kr. Sen en riktigt bra energiplan under kvällen.

 

Kommer minsta antydan till negativt uttalande kan kursen dyka riktigt djupt.

 

Baserat på mina antagelser tidigare i veckan som jag skrev till elitloppet samt Cuomos uttalande förra torsdagen om att han skulle satsa på jobb och ekonomi i upper state som han beskrev i sitt tal förra torsdagen så ä jag övertygad om att fracking kommer. Antagligen först med testbrunnar i marcellusområdet i ledningsvis och då ligger NEC jäkligt bra till eftersom de står först i kö med sina söknader.

 

 

Sammanfattning

Cuomo: det handlar bara om science

Shah: jag är klar within weeks och det är inte aktuellt med utsättelse för att vänta på rapporterna ska bli klara

Cuomo: vi ska satsa på arbete i upper state och få ordning på ekonomin

Cuomo: profrackers borde satsa sin energi på att övertyga ovetande om att de inte är farligt.

Pennsylvania rapporten: ingen vattenförorening har kunnat påvisas

kurs på NEC inför sgeis 2008: 91nok

Obama: säger att USA ska satsa på gas och de ska satsa på jobb för att få fart på ekonomin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt tyst i den här tråden idag. Allting gått åt helvete?

 

Klart allting har gått åt helvete för att han inte skrivit i tråden på nio timmar.

 

 

 

 

 

Jag ser inte folk önska andra som spelar poker olycka eller önska dem gulning men jag finner det väldigt intressant att så många gör det när det istället handlar om aktier. Kan inte riktigt förstå varför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...