Gå till innehåll

Norse Energy Corp


Recommended Posts

Ah shit, Nog för att jag gillar att ha rätt i vad jag skriver och tror, men det är givetvis mycket roligare att ha rätt när utfallet är något bra, så lider faktiskt med befintliga aktieägare nu som får se en sådan stor utspädning.

 

Tyvärr har inte styrelsen så mycket till annat val än att rövknulla aktieägarna, lånegivarna kommer givetvis sätta för aktieägarna oskäliga villkor för refinansieringen, vilket nu har skett.

 

Trist :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 277
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag vet exakt hur det gick åt helvete. Styrelsen rövknullar aktieägarna och ger sig själv 100 000 000 aktier till värdet av 0,1 kr/ aktie.

 

Helt ärligt är det mer irriterande när du försöker fundera och skriva som du gör när du inte är minsta insatt istället för att skriva vad var det jag sa.

 

Finns två sätt att hantera ett dåligt utfall:

1. skylla på någon annan

2. försöka utvärdera vad man gjorde fel och lära sig något av det.

 

Jag har gjort sådana här värdelösa affärer jag också, men till skillnad från dig har jag lärt mig något av dem, medan du lär gå på nästa forumhausse också, och nästa, och nästa...

 

En idiot och hans pengar går oftast skilda vägar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr har inte styrelsen så mycket till annat val än att rövknulla aktieägarna, lånegivarna kommer givetvis sätta för aktieägarna oskäliga villkor för refinansieringen, vilket nu har skett.

 

Trist :(

 

De har många andra val. Detta ger inga pengar in till otrolig utspädning som följd. De enda som tjänar på det är styrelsen. Det gagnar inte företaget något så de har haft många andra val än just detta.

Två exempel kan tex vara försäljning av mark som hade gett 15% utspädning till samma tillskott av pengar eller en rättad emission som hade gett mer pengar till mycket mindre utspädning.

 

Men men inte mycket att hänga upp sig på. Inte sista gången styrelsen ser till sitt eget bästa och våldtar företag och aktionärer. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yep och jag antar att du vet hur hårt kritiserad sen blivit för att komma med helt felaktig fakta?

Nej, har inte satt mig in i frågan mer än att se filmen och läsa vissa länkar som du postat, men är inte överraskad. Det ligger ju i såna här sakers natur att det finns väldigt mycket pengar att tjäna på fracking för stora företag och lobbyisterna, advokaterna, forskarna och politkerna som de finansierar, så naturligtvis kommer de göra allt i sin makt för att stoppa/kritisera en sån här film.

 

Motståndarna å andra sidan har givetvis inte i närheten av samma resurser då det inte finns särskilt mycket pengar att tjäna på att vara emot fracking.

 

Hursomhelst så är Gasland en rätt bra motpol till alla überpositiva länkar i den här tråden. Sen får givetvis var och en efter bästa intresse och förmåga avgöra vilka källor som är närmast sanningen och vad för åtgärder det bör resultera i.

 

Jag är som sagt inte särskilt insatt alls, men vill bara tillägga att en rätt tung bevisbörda rimligtvis bör ligga på de som hävdar att det inte har någon väsentlig negativ miljöpåverkan att under enormt tryck pumpa ner tusentals ton med giftiga kemikalier i berggrunden, och inte på de som hävdar att man kanske borde avvakta och forska lite mer först. Det är ju inte så att chansen att utvinna denna gas försvinner bara för att man väntar några år till OM det nu är så att det visar sig vara ofarligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns alltid bara ETT sätt att se på saker och ting? Allt i världen är alltid antingen vart eller vitt (där fracking är själva definitionen av vitt, förstås)?

 

Självklart inte. Påpekade bara att filmen inte nödvändigtvis kommer med sanningen heller som mr steel ville påskina.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Motståndarna å andra sidan har givetvis inte i närheten av samma resurser då det inte finns särskilt mycket pengar att tjäna på att vara emot fracking.
Jo, det finns rätt mycket pengar att göra på att obstruera olika miljardprojekt, eftersom det i princip handlar om att få betalt för att sluta sätta käppar i hjulet. Förstås inte så vulgärt som i rena mutor, men genom att det tillsätts lite smaskiga miljöinspektörstjänster, satsas på något renhållningsprojekt eller vad det nu kan vara.

 

De gräsluktande rastaflätorna tjänar förstås inget särskilt i kontanter, men på organisationsnivå finns det gott om möjligheter att göra ok pengar samtidigt som man kammar hem massa statuspoäng på att vara god.

 

Därmed i övrigt inte sagt något särskilt om situationen ifråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur menar du att han vill påskina det? Han skrev bara att han tyckte att den var "rätt intressant" och undrade om du har sett den.

 

Kanske bara var jag som kände det hånfulla i den kommentaren.

 

Jaja det har varit en skapligt kukig eftermiddag med helt sinnessjuk deal från styrelsen så kan vara att jag är en aning grinig även fast jag försöker hålla relativt god ton mot några gamar. (Matteprof behöver inte ta åt sig)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske bara var jag som kände det hånfulla i den kommentaren.

 

Jaja det har varit en skapligt kukig eftermiddag med helt sinnessjuk deal från styrelsen så kan vara att jag är en aning grinig även fast jag försöker hålla relativt god ton mot några gamar. (Matteprof behöver inte ta åt sig)

 

Såååja, för att citera en gammal kändis i finansbranschen: "Seså, fäll ner pungen och landa så ska du se att det känns bättre imorrn!"

 

(m a o, låt forumet vila, ta en whiskypinne och tänd en brasa)

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske bara var jag som kände det hånfulla i den kommentaren.

 

Jaja det har varit en skapligt kukig eftermiddag med helt sinnessjuk deal från styrelsen så kan vara att jag är en aning grinig även fast jag försöker hålla relativt god ton mot några gamar. (Matteprof behöver inte ta åt sig)

 

Nej, men det kanske kan vara dags att släppa sargen någon gång, simma ur mjärden, fälla ner pungen och landa?

 

Du är så insnöad på det du har fått för dig, att du sitter och klistrar in rena skämtartiklar som fakta, bara de ger stöd för det du tror på. Samtidigt sitter du och hackar på mig för att jag inte är "det minsta insatt", när jag ställde några FRÅGOR, medan du har blivit expert på något så komplext som fracking, baserat på att du läst några inlägg på Avanzas forum och VILL att fracking ska bli tillåtet för att du räknar med att tjäna pengar på det. Lite gulligt, men väldigt, väldigt naiv, för att inte säga enfaldigt.

 

Min riktkurs på NEC (0) är inte förändrad och som vanligt är lär det väl bli vi här på perrongen som har det lugnast och skönast, och dessutom har bäst avkastning (0) på de här distressed securities-casen som som föds, lever och dör på internetforum då och då. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det finns rätt mycket pengar att göra på att obstruera olika miljardprojekt, eftersom det i princip handlar om att få betalt för att sluta sätta käppar i hjulet. Förstås inte så vulgärt som i rena mutor, men genom att det tillsätts lite smaskiga miljöinspektörstjänster, satsas på något renhållningsprojekt eller vad det nu kan vara.

 

De gräsluktande rastaflätorna tjänar förstås inget särskilt i kontanter, men på organisationsnivå finns det gott om möjligheter att göra ok pengar samtidigt som man kammar hem massa statuspoäng på att vara god.

 

Därmed i övrigt inte sagt något särskilt om situationen ifråga.

Var kanske lite otydlig, självklart finns det pengar att tjäna även på att vara emot fracking, men i jämförelse med vad som finns att tjäna på fracking lär det ändå vara en droppe i havet. Sen är det ju inte något fel med att tjäna pengar, om miljöpåverkan verkligen är obetydlig i sammanhanget så är det kanon och jag instämmer gärna i hyllningskören. Risken när man stressar igenom sånt här är väl dock moral hazard. De som har miljarder att tjäna på att fracking blir lagligt i New York betalar långt ifrån hela notan om man sen tex förgiftar en stor del av regionens grundvatten.

 

 

Hur menar du att han vill påskina det? Han skrev bara att han tyckte att den var "rätt intressant" och undrade om du har sett den.

+1

 

Kanske bara var jag som kände det hånfulla i den kommentaren.

Ge dig, det var inget hånfullt i det jag skrev. Försökte va tydlig med att jag verkligen inte vet vad som är rätt och fel i denna frågan, men ville bidra till en mer nyanserad bild. Det är ju inte så att du själv har använt nån som helst källkritik när det gäller artiklar som är positiva till fracking.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Whisky och brasa har jag redan anammat ;) det är bara pengar så det är inte hela världen :) det finns fler och annars får man köpa bitcoins

 

Varför inte "skräpaktier" till låg värdering? Nokia, Groupon, Odd Molly, SAS, Zynga och Hemtex

 

Edit: Orkar inte leta upp om du redan redogjort för någon investeringsfilosofi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fan.

 

Ingen större skada skedd egentligen. Jag hade ingång på 1,14 i snitt och har haft chansen att komma ur flera gånger då den steg till runt 1,48 efter det inledande fallet men jag har valt att ha kvar aktierna ett tag till. Den står idag i runt 0,70 så det blev ingen solskensaktie som det ser ut nu men jag har inte helt gett upp hoppet än då jag är född optimist.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag "räddades" även Northland som jag pratat om här och jämfört casen...

Verkar bli samma utfall även där

 

citat DI

 

Uppgörelsen innebär att långivarna tar över 95 procent av bolaget. Dagens aktieägare får alltså se en rejäl utspädning.

 

Ja jag att det var mh idag.. har inte läst vad utfallet blev men dina rader skvallrar ju iaf om att det blir blodigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen större skada skedd egentligen. Jag hade ingång på 1,14 i snitt och har haft chansen att komma ur flera gånger då den steg till runt 1,48 efter det inledande fallet men jag har valt att ha kvar aktierna ett tag till. Den står idag i runt 0,70 så det blev ingen solskensaktie som det ser ut nu men jag har inte helt gett upp hoppet än då jag är född optimist.. ;)

 

jaa, men jag hade ingång vid 6.5, dagen innan nedgången. Riktig nitlott :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...