Gå till innehåll

Yobetit?


Recommended Posts

Jag har varit med i bettingsvängen i runt 10 år. Var med redan på den tiden Tipsnytt och Spelombudsmannen var de dominerande aktörerna bland svenska bettingportaler. På den tiden var bookmakers betydligt generösare än man är idag men man var trots detta väldigt hårt mot vinnande spelare redan då. För egen del är jag så starkt limiterad på ett tiotal bookmakers att i de fall jag får spela är beloppen löjeväckande låga (under 100:- på odds på runt 2 ggr pengarna). Merparten av dessa har jag inte ens en femsiffrig nettovinst på trots stark limitering.

 

Idag spelar jag nästan bara poker och inte mycket sportspel. Jag har däremot några vänner som alltjämt försörjer sig på betting och det budskap jag får är tydligt. Bookmakers är än tuffare idag på att limitera än förr.

 

Jag har testat på sånt som liknar arbitragebetting och det är absurt att inbilla sig att något spelbolag skulle tillåta såna volymer som Yobetit behöver för att kunna göra sina kunder nöjda ens om de kan undvika limiterade konton.

 

Argumentet att bookies skulle gilla en högre omsättning på sina marknader är helt absurt. Ingen bookie gillar att få in aktörer/personer som plockar ut pengar ur systemet. Detta gäller även den största betting exchangen (Betfair). Betfair har i motsats till det svammel Yobetit antyder om att vissa bookies skulle gilla försämrat villkoren för de spelare som vinner mycket pengar. Minns inte exakt vad man gjorde men för något år sedan gjorde man en rätt rejäl fuling mot de som tjäna mest.

 

Att någon bookmaker skulle vara intresserad av att låta en vinnande aktör få ett avtal med dem för att öka omsättningen är ett så orealistiskt argument som det det möjligen kan bli. Aldrig att man ens kan hitta 5-10 bookmakers som är redo att tappa sitt system på mer än runt 100k. Lyckas man tömma 10 bookies på 100k så har man inte ens fått ihop en nettovinst som täcker avgifterna för de abonnemangen man säljer. Man pratar ju om att sälja åtminstone 1000 abonnemang för 25k som jag förstått det utav denna och övriga trådar som länkats till.

 

Detta projekt är naturligtvis dödsdömt. Tror absolut inte det finns någon av de som tagit fram denna idén som tror att dess användare kan göra sig några pengar på detta. Trodde man på projektet och inte var intresserad av att lura av folk pengar skulle man investerat sina egna pengar och startat konton på olika bookmakers och tagit ut de vinsterna som är möjliga innan man limiteras kraftigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 349
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Att de som startat projektet kan spelmarknaden tillräckligt bra kan man absolut inte utgå ifrån. Jag var erbjuden att joina ett liknande projekt redan 2005 men det strandade bl.a. pga att de som drev projektet hade noll koll på betting och enbart var intresserad av att tjäna stora pengar. Jag tror att deras projekt hade kunnat generera en skaplig slant men drog mig ur när de enbart var intresserad av att jag skulle lösa problemet (och det via mycket tveksam finansiering av min lön via statliga pengar) men inte skulle få en möjlighet att göra pengar ifall jag hittade en fungerande lösning. Ett år senare så var deras hemsida och projekt nedlagt.

 

De var uppenbarligen inte intresserad av att sälja ett luftslott och tjäna pengar på folks naivitet och det ska man ha kredit för. Det var för övrigt ett projekt som mycket väl hade kunnat ge en bra inkomst.

 

Sorry för delvis off topic men tycker att informationen kan vara av intresse för de som inbillar sig att den här typen av högriskprojekt har en möjlighet att ge bra avkastning. Yobetit är utifrån allt som är beskrivet i denna tråden ett projekt som faller på sin egen orimlighet. Denna orimlighet är att bookies gemensamt ska acceptera förluster på miljonbelopp för att öka sin egen omsättning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite långt inlägg så skriver mitt budskap i en enda mening så kan den intresserade läsa motiveringen ovan.

 

SLUTSATS:

Bookies tillåter aldrig att någon aktör vinner de belopp som krävs för att Yobetit ska vara vinstgivande för mig som investerare. De enda som kan tjäna pengar är ägarna.

 

STAY AWAY!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för att det ser ut som ett äpple behöver det inte vara det. Men om man undersöker det noga kan man få klarhet i det. Hoppas du förstår vad jag menar.

 

Ser det ut som skit och luktar det skit behöver man kanske inte kolla närmare.

http://www.google.se/url?sa=i&rct=j&q=luktar+p%C3%A5+bajs&source=images&cd=&cad=rja&docid=FoRqrizqToIfQM&tbnid=4ggGrTevsE9iRM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.posh24.se%2Fuser%2Fkarimaroo%2Fjag_karimaroo_lukat_acklig_bajs&ei=bzhfUdf0IY2M4gTV7oC4Bw&bvm=bv.44770516,d.bGE&psig=AFQjCNFjUOdwuyDte6jeXP3gbJfArrLokQ&ust=1365280898444065

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

O jesus... :shock:

 

Kommuninvest har en total upplåning på 260 Miljarder SEK i dagsläget och renhållningsanläggningarna ligger inom det kommunala ansvaret. Och om man ponerar att det är intressant för sopgubbar att överföra kapital till sportarbitrage-marknaden så inser bookmakers att det finns möjlighet att få ta del av pengar som aldrig annars hade kommit in på spelmarknaden.

 

Och eftersom jag känner en sopgubbe som gått med i Yobetit så drar jag slutsatsen att det är intressant marknad för denna kategori

 

Haha, exakt så!

 

Dock är jämförelsen mellan Yoscamit och FX-marknaden absolut relevant. Det är nämligen ofta den som används som påstådd inkomstkälla i MLM-spel (när det i själva verket är själva pyramiden som drar in pengarna).

 

@beggo: Du kan inte nämna ett enda spelbolag som har avtal med Yoscamit. Alltså är ingenting verifierbart i affärsmodellen, utom att det rör sig om en pyramid. Kan du då nämna ett enda pyramidspel som har fungerat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din retorik fortsätter som förväntat.

 

1. Du har snart inga vänner, alternativt blåser du vänner. Berätta du för mig vilken av dessa två som stämmer, utan undanflykter tack!

 

2. Det jag fetmarkera ovan är bara för bra för att vara sant. Öppna ögon, tillåt mig att använda en gammal klassiker: ROFLMAO! :mrgreen:

 

3. På det här forumet är att ge ut ditt nummer till mig rätt exakt vad du behöver göra för att uppnå någon form av trovärdighet. Då du inte verkar inse det uppmanar jag dig än en gång att ta dina aktier, pyramider etc och dra åt h-vete :)

 

Du har ju egentligen inga frågor till mig så detta är sista gången jag ämnar att svara på dina påståenden.

 

1. Jag har massor av vänner som både har gått med i Yobetit och som har avstått. Alla dessa är intelligenta nog att fatta egna beslut. En del är precis som du. De har inställningen att om det låter för bra för att vara sant så är det inte sant. Och ändå så händer det hela tiden runt om i världen.

Men efter som jag inte vet om det kommer fungera utan bara tror och har förhoppning om att det kommer att göra det så försöker inte jag påverka dom på något sätt.

De som valt att köpa paket har gått igenom allt som står på hemsidan, de har varit med på presentationsmöten och ställt frågor, de har varit med på webbseminarium och en del av dom har besökt Yobetit i Uddevalla. Jag var den som visade dom möjligheten men efter det så har de bildat sig en egen uppfattning. Till skillnad från dig. Och jag lovar dig att ingen håller mig ansvarig om det ändå i slutändan inte skulle fungera. Så sluta insinuera att du överhuvudtaget har någon som helst kunskap om mig eller mina vänner. Du är ett får och det är inte dom. Så bilda dig en egen uppfattning utefter kunskap och inte hörsägen.

 

 

2. Svaret ligger i svar 1 ovan.

 

3. Som jag skrev till dig innan även om du inte förstår det så finns det ingen vinning för mig att lämna ut mina uppgifter till dig. Jag har inte tänkt att sälja några paket till någon av er. Syftet med mina insändare är att ge en rättvis information om bolaget. De andra insändarna har ju inte bidragit till att trådägaren fått några relevanta svar utan bara personliga åsikter.

 

Och oavsett vad jag skriver så ökar inte det mitt förtroende bland de som alla redan har sin kopp full och är oförmögna att eller inte vill tänka utanför boxen.

 

Med det beteende du visar upp mot mig här så kan jag bara konstatera att du uppför dig idiotiskt och och är ovillig att föra en diskussion om din ståndpunkt varför det inte skulle kunna fungera mot min ståndpunkt varför jag tror det kan fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt, gillar man inte scammen så "förstår man inte" eller "så har man koppen full".

 

Googlar man yobetit så är tre av de översta fem resultaten varningar för yobetit. Måste vara varje investerares drömscenario.

 

*edit* Och den där reklambloggen vinneralltid.xx är ju skriven av en illiterat. Lika inbjudande och förtroendeingivande som den där taxisnubbens hemsida som var hårddrivande i t6-scammen. Dock otroligt underhållande...

 

*ninjaedit* lol, hittade den. Den här snubben var alltså extremt aktiv i strömsund under t6-skandalen och hemsidan var underhållning rakt igenom: http://mstconsulting.se/about/history/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ju egentligen inga frågor till mig så detta är sista gången jag ämnar att svara på dina påståenden.

 

1. Jag har massor av vänner som både har gått med i Yobetit och som har avstått. Alla dessa är intelligenta nog att fatta egna beslut. En del är precis som du. De har inställningen att om det låter för bra för att vara sant så är det inte sant. Och ändå så händer det hela tiden runt om i världen.

Men efter som jag inte vet om det kommer fungera utan bara tror och har förhoppning om att det kommer att göra det så försöker inte jag påverka dom på något sätt.

De som valt att köpa paket har gått igenom allt som står på hemsidan, de har varit med på presentationsmöten och ställt frågor, de har varit med på webbseminarium och en del av dom har besökt Yobetit i Uddevalla. Jag var den som visade dom möjligheten men efter det så har de bildat sig en egen uppfattning. Till skillnad från dig. Och jag lovar dig att ingen håller mig ansvarig om det ändå i slutändan inte skulle fungera. Så sluta insinuera att du överhuvudtaget har någon som helst kunskap om mig eller mina vänner. Du är ett får och det är inte dom. Så bilda dig en egen uppfattning utefter kunskap och inte hörsägen.

 

 

2. Svaret ligger i svar 1 ovan.

 

3. Som jag skrev till dig innan även om du inte förstår det så finns det ingen vinning för mig att lämna ut mina uppgifter till dig. Jag har inte tänkt att sälja några paket till någon av er. Syftet med mina insändare är att ge en rättvis information om bolaget. De andra insändarna har ju inte bidragit till att trådägaren fått några relevanta svar utan bara personliga åsikter.

 

Och oavsett vad jag skriver så ökar inte det mitt förtroende bland de som alla redan har sin kopp full och är oförmögna att eller inte vill tänka utanför boxen.

 

Med det beteende du visar upp mot mig här så kan jag bara konstatera att du uppför dig idiotiskt och och är ovillig att föra en diskussion om din ståndpunkt varför det inte skulle kunna fungera mot min ståndpunkt varför jag tror det kan fungera.

 

Jag väljer att helt enkelt fetmarkera de roliga bitarna.

 

Fåret här är du och dina vänner, som är naiva nog att köpa att detta fungerar utan någon som helst form av källkritik. Min så kallade kopp är full av research, och den researchen visa tydligt att jag inte har någon som helst anledning att föra en civiliserad argumentation med någon så dum att den tror på pyramid-skit.

 

Vidare behöver jag tydligen upprepa mig: Det har lagts fram hur många bar argument till att det är pyramid-mlam-trolleri och scam, men du väljer att svara med trams och hitte på. Gång, på gång, på gång.

 

Men då du klagar på bristen på frågeställningar så ska du få en väldigt rak och enkel fråga.

 

Här är frågan:

Vad har du för exempel på det du syftar på i följande textstycke?

"om det låter för bra för att vara sant så är det inte sant. Och ändå så händer det hela tiden runt om i världen."

 

Ej godtagbara svar är följande:

- Jesu uppståndelse

- Framgångsrika företag som inte bygger på pyramid/MLM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pinnacle hävdar aggressivt att de aldrig hört talas om något samarbete. Det verkar ju då hejdlöst obegåvat att använda deras logga utan att först be om lov.

 

 

 

Det förstår man verkligen inte, orsaken till att man kan tycka att det är ett blufföretag är att det är ett blufföretag tills motsatsen bevisats. Just nu verkar det som att du sitter och har ett gäng låtsaspartners. Är det verkligen så du vill att det ska framstå?

 

Jag förstår inte hur man, om man är vid sina sinnens fulla bruk, kan välja att marknadsföra sig på just detta sätt. Det verkar ju helt imbecillt? Vad är det för ljushuvuden som kom på att ni ska marknadsföra pyramidspelet som ett pyramidspel? Vore det inte mer effektivt att åtminstone för en stund låtsas att det är något annat än kejsarens nya kläder?

 

Och om det verkligen vore som du påstår, om det verkligen fanns rosa enhörningar i Peru och ditt pyramidspel verkligen var vägen till frälsning vore det ju dubbelt dumt att använda det här sättet att marknadsföra sig?

 

Förövrigt ligger bevisbördan på dig om du inte fattat det. Du kan inte påstå att det finns flygande enhörningar i Peru och halsstarrigt tro att vi ska köpa det eftersom alla idiotiska påståenden är oskyldiga tills motsatsen bevisats.

 

Dina dumheter bygger på flera orimliga saker, bland annat att flera stora bolag ska vara beredda att lyfta limitering, att ditt pyramidupplägg ska ge guld och gröna skogar samt att det finns möjlighet och utrymme för en hävstång på flera miljarder euro på 7-8 arbs vid några hundra användare. Trams.

 

Det blir mycket enklare om du bara hävdar saker du kan bevisa. Eller åtminstone begränsar dina lögner till saker som inte kan kontrolleras.

 

Jag vädjar till ditt sunda förnuft.

 

Det enda som bevisats hittills är att Pinnacle inte har något samarbete med er och om jag förstår dem rätt aldrig någonsin kommer inleda något samarbete mer er.

 

Det finns inga rosa enhörningar som kan flyga. Ge oss något vi kan verifiera och kontrollera? Som du håller på nu gör du ju mer skada än nytta. Oavsett om du själv förstår att du förespråkar en bluff måste du ju inse att det här är kontraproduktivt?

 

Du har ju heller inga frågor till mig utan bara påståenden. Men jag ska försöka var så tydlig som möjligt så att du inte kan missförstå mig hur mycket du än försöker. Jag är inte här för att bevisa något. Men får massa påståenden kastade på mig och har rätt att försvara mig mot dessa. Jag kommer inte göra det mer efter detta utan bara om någon har relevanta frågor.

 

Om du inte förstår varför man inte yppar vilka samarbetspartnerna efter det jag skrivit tidigare kan jag inte hjälpa dig mer. Tror inte jag kan göra det tydligare.

 

Vem är källan hos Pinnacle som du hört förnekar ett samarbete med Yobetit? Har du ringt någon i ledningsgruppen hos Pinnacle och fått det verifierat? Eller har du ringt supporten? Supporten brukar inte hantera framtida samarbeten i ett företag. Inte heller brukar man lägga ut på hemsidan att man har ett samarbete med en tjänst som inte är igång.

Har du frågat Yobetit om de har ett samarbete med Pinnacle?

Annars undrar jag vad för bevis du har för att det inte finns något samarbete.

Hörsägen igen?

Framtiden får utvisa om det blir något samarbete eller inte med Pinnacle.

 

Jag vet inte själv vilka de har samarbete med i dagsläget. Det vet bara ledningsgruppen och samarbetspartnernas ledningsgrupper själva. Det vore ju ointelligent att gå ut med innan ens tjänsten är igång.

 

Det verkar som om du har dålig koll på vad ett pyramidspel är för något så här kommer en beskrivning. Pyramidspel är det när inte några tjänster eller varor byter hand utan bara pengar flyttas genom pyramidstrukturen.

 

Så en liten jämförelse för att du ska förstå lättare.

I en uppstartsfas av ett företag kan det behövas ett kapitaltillskott för att hålla verksamheten igång tills man har en färdig produkt. Det finns flera sätt att införskaffa detta. Aktieförsäljning eller lån är det vanligaste. Yobetit har valt aktieförsäljning men också en affiliate-modell som de tycker fungerar för sin verksamhet. Tidigare har de tagit in närmare 5 miljoner euro från externa investerare. Och det finns fortfarande möjlighet att bara köpa aktier i bolaget.

 

Yobetit är en bookmaker och utan kunder fungerar inte en bookmaker. Andra bookmakers har valt att skaffa kunder genom affiliate-modellen och genom reklam i olika medier. Kostnaden för reklam är väldigt hög medan affiliate-modellen är resultatbaserad och där gör man oftast en vinst på varje anskaffad kund. Den garantin finns inte för traditionell reklam.

 

Yobetits modell är av affiliate-modellen. Om du skaffar kunder får du betalt, skaffar du inga kunder får du inget betalt. Dock får du som delägare aktieutdelning precis som i andra bolag baserad på vinst. Om det blir vinst så får du aktieutdelning, ingen vinst ingen aktieutdelning. På detta vis kan de ha kunder redo att börja satsa alla redan vid start och detta gör att det blir mer intressant för andra bookmakers med ett samarbete.

 

När du köper paket blir du återförsäljare åt Yobetit och har förutom en kickback på varje sålt paket även en möjlighet att bygga en egen säljorganisation.

Är du duktig och bygger en bra säljorganisation som säljer mycket så får Yobetit mer sålda varor/tjänster, du som återförsäljare får betalt procent för de varor/tjänster du och din säljorganisation säljer och de i säljorganisationen får betalt för de varor/tjänster de säljer. Och eventuellt har de också en säljorganisation som de får någon procent ifrån men du får inget av det.

Ett exempel:

Min vän som introducerade detta för mig får ingenting av det min säljorganisation säljer. I ett MLM-företag eller pyramidspel så hade han fått ta del av det som alla i strukturen under honom säljer.

Från min personliga försäljning får han bara betalt upp till att jag har sålt för 20 000 euro sedan får han inget från min personliga försäljning heller.

 

Och så ett litet exempel från ett helt vanligt företag:

Hos ett vanligt företag så får företaget betalt för de varor som deras återförsäljare säljer. Hos återförsäljaren finns ofta flera säljare. Det är vanligt med bonussystem hos säljföretag. Hos en del är det baserat på en volymstege och hos andra en kickback för varje vara. Säljchefen får också ofta en bonus på det hans säljorganisation säljer och många säljchefer är också aktiva säljare så de har en bonus eller kickback på sin egen försäljning också. Oavsett hur mycket säljorganisationen säljer för så får säljchefen del av det. En del har bonustak som begränsar hur mycket säljchefen kan få.

 

Kan du se likheten med Yobetits modell för ersättning till sina säljare/affiliates?

 

Man ser vad man vill se och hör det man vill höra. Det verkar inte vara någon av de som är övertygade om att det är en bluff som överhuvudtaget kan uppvisa några bevis för att det är en bluff. De har bara hört från andra att det är en bluff eller läst något från andra forum de väljer att tro på. Och ändå uppför de sig som pitbulls i denna tråden helt övertygade om att det är deras åsikt som är sann.

 

Om ni vill hitta något bevis för att det är en bluff, vänd er inte till mig utan ta det med Yobetit. De vet mer om sin verksamhet än jag gör. Men jag vet mer om den än ni gör och det är med den kunskapen jag ser möjlighet i att det kommer att fungera. Bye bye

 

ps. Om ni tror att en miljard i omsättning är mycket kan ni lätt gå in och kontrollera hur mycket en enda omgång av Premier League omsätter på Betfair så ser ni snart att en miljard inte är speciellt mycket i dessa sammanhang. Räknar ni sedan på att det finns flera hundra online bookmakers i världen som anordnar spel på Premier League så förstår ni hur mycket pengar det finns att spela om då Premier League bara är en liten del av spelmarknaden. Och jag påminner igen om att Yobetit är en bookmaker som även balanserar sin bok och därmed kan göra en vinst på sin egen omsättning av sina kunders spel.

ds. naturligtvis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ju heller inga frågor till mig utan bara påståenden.

 

Jodå, jag har en väldigt enkel fråga. Det är direkt avgörande för Yoscamits förmåga att lyckas att ni a) får till samarbeten med flertalet stora aktörer och att b) dessa av någon absurd anledning går med på att lyfta limiteringen.

 

Eftersom detta är ungefär lika långsökt som att hävda att det finns flygande enhörningar i Peru är det rimligt att man försöker verifiera påståendet innan man tror på det. Bevisbördan ligger på DIG.

 

Alltså ber vi dig presentera en lista över 10-15 stora aktörer som varit så jävla dumma att de lovat lyfta alla limiteringar och ingå i ert oseriösa pyramidspel.

 

Det enda du lyckats bevisa hittills är att Pinnacle inte har några planer på att justera scm eller på annat sätt införa någon sorts extrem särbehandling av er eller era kunder samt att det i dagsläget inte föreligger något samarbete er emellan.

 

Det finns inga rosa enhörningar i Peru och oavsett vad du säger kommer ingen tro dig innan du bevisat att det åtminstone finns planer hos de stora aktörerna att släppa all limitering.

 

Om det inte går att få till några samarbeten, vilket är troligt, kommer yobetit bygga på pyramidspelets princip, men även som pyramidspel är det en riktigt dålig idé eftersom antalet potentiella offer med egenintresse (dvs kunder) är extremt lågt. Hur många potentiella kunder tror du egentligen det finns? Det är inte som att random snubbe som bettar lite på en fotbollsmatch här och där ingår i målgruppen. Basen i pyramiden orkar inte uppbära mer än några få generationer, om ens det. Det känns som om hela upplägget är påhittad av någon som varken förstår sälj, mlm eller hur man vårdar ett varumärke.

 

Om du inte förstår varför man inte yppar vilka samarbetspartnerna efter det jag skrivit tidigare kan jag inte hjälpa dig mer. Tror inte jag kan göra det tydligare.

 

Jodå, du kan förklara hur man kan vara så hutlöst dum att man lägger in loggor på företag man inte har något samarbete med.

 

Hur i i hela världen gick snacket när ni kom på den tanken? "Ja, vi slänger in lite loggor så det ser bra ut, det är säkert ingen som tänker på det". Snacka om amatörer. Herregud?! Vilka jävla dilettanter. Jag blir fysiskt illamående av din dumhet.

 

Det är dessutom en så extremt enkel sak att kontrollera och verifiera. Vidare är gamingbranschen väldigt liten. Alla känner alla eller åtminstone någon som känner någon. Det går mycket snabbt att verifiera eller förkasta dina påståenden. Sluta alltså omedelbart påstå saker som kan verifieras om de inte är sanna. Hur svårt kan det vara att förstå?

 

Framtiden får utvisa om det blir något samarbete eller inte med Pinnacle.

 

Det lät inte troligt när man pratade med folk i ledande position därborta omss. Lite pinsamt för dig att det faktiskt finns folk som har koll :( Dessutom minskar era chanser att få till ett samarbete när folk inom branschen börjar ställa kontrollfrågor och nätverket börjar röra på sig. Det är en ganska begränsad värld och ni verkar ha gjort bort er ordentligt. Att du framhärdar gör ju bara saken värre. Tycker du ska ta upp det här beteendet med din chef, om det inte är du som är chef. Just nu gör du mer skada än nytta, oavsett om du tror att du företräder ett legitimt intresse eller förstår att du kör ett pyramidupplägg. Att reta upp oss gör det inte lättare för dig att fortsätta din scam.

 

Jag vet inte själv vilka de har samarbete med i dagsläget.

 

Men vad är det du säger? Vet du inte vilka låtsaspartners ni har avtal med? Menar du att du går på hörsägen? Det måste kännas hemskt pinsamt att jag har större kännedom om vilka samarbetspartners ni inte har än du har koll på vilka ni låtsas ha.

 

Vad heter personen på yobetit som hävdar ni har ett flertal samarbeten? Jag slår honom gärna en signal eller tittar förbi så kan vi tillsammans reda ut den här härvan du skapat.

 

Det vore ju ointelligent att gå ut med innan ens tjänsten är igång.

 

För det första måste du hålla pyramidspelets logik konsistent och koherent. Ett bra pyramidspel förutsätter att lansering är nära förestående. Det är nu bråttom att stiga ombord på tåget, annars får man stå kvar på perrongen. Det är bara att fåtal paket kvar, det är bråttom osv osv.

 

Om du nu istället hävdar att lansering ligger så långt bort i tid att man av konkurrensskäl inte kan offentliggöra eventuella samarbeten brister den inre logiken. Förstår du vad jag menar?

 

Dessutom vore det tvärtom intelligent att gå ut med samarbetspartners eftersom det dels är direkt avgörande för er framgång och dels utgör den svagaste punkten i hela upplägget. En punkt där ni förövrigt helt saknar trovärdighet.

 

Det finns bara ett tillfälle då det kan vara smart att tala tyst om eventuella samarbeten. Det är när förhandling pågår. Men du påstår inte att förhandling pågår, du påstår att det föreligger ett antal befintliga samarbeten.

 

Med tanke på hur snart ni "lanserar" tjänsten spelar det alltså ur konkurrenshänseende absolut ingen roll om dessa låtsassamarbeten skulle bli publika. Förstår du nu det ologiska i din hållning?

 

Du inser väl att ni måste gå ut med alla låtsassamarbeten samma dag som tjänsten lanseras? Då kommer ju alla se att kejsaren är naken? Hur ska du lösa det?

 

Jag har av det du skrivit förstått att du kanske inte är den skarpaste kniven i lådan, men nog måste du förstå att du delvis säger emot dig själv och bryter den inre pyramidlogiken? Jag förstår att det kan skapa problem för dig att erkänna, men frukta inte, jag har ett förslag!

 

Mitt förslag är att ni släpper en demoversion i början. Med låtsaspengar! Playmoney?

 

Sen kan du ju hävda att de stackars företag vars loggor förekommer bara är "exempel" på hur den slutliga versionen kan fungera!

 

Vad sägs om det? Gratis idé om fortsatt scam! Ni kan ju motivera det med att plattformen måste testas innan den sjösätts i "skarpt läge".

 

Det bästa vore ju om ni körde någon sorts invitesystem så det inte genast kom till allmänhetens kännedom att kejsaren saknar kläder.

 

När ska plattformen köras i skarpt läge förresten? :) Var det inte före jul? Eller ja, innan sommaren 2012 var det visst...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MLM scams: WGI, Sitetalk, Unaico, OPN, t6 mm

 

-och nu detta, och varje gång så är det nån idiot som är in på vårat forum och försöker och lura oss

 

Om inte det var för att tråden är så underhållande, så kunde Ni lika gärna stänga av trådskaparen

 

-not drunk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

suck... och alltid ska det dras sådana fina paralleller till vanliga företag för att det ska låta legitimt.

 

Du Så en liten jämförelse för att du ska förstå lättare.

I en uppstartsfas av ett företag kan det behövas ett kapitaltillskott för att hålla verksamheten igång tills man har en färdig produkt. Det finns flera sätt att införskaffa detta. Aktieförsäljning eller lån är det vanligaste. Yobetit har valt aktieförsäljning men också en affiliate-modell som de tycker fungerar för sin verksamhet. Tidigare har de tagit in närmare 5 miljoner euro från externa investerare. Och det finns fortfarande möjlighet att bara köpa aktier i bolaget.

well, när det sker på marknaden att bolaget genomför någon typ av emission för att få in pengar så kan man alltid som investerare läsa om totalt emissionsbelopp, antalet utestående aktier samt pris per aktie.

Var finns den informationen?

 

Av vad jag läst hittills verkar nämligen de här aktierna inte ens finnas annat än i text, värdet är fiktivt uppskattat "av en bankman" etc.

 

jisses, det ligger ju normalt i aktieägares intresse att absolut inte se sina aktier bli utspädda och urholkas i värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock får du som delägare aktieutdelning precis som i andra bolag baserad på vinst. Om det blir vinst så får du aktieutdelning, ingen vinst ingen aktieutdelning.

 

Då måste det verkligen vara positivt att lanseringen flyttas fram och det säljs fler och fler andelar/aktieposter?

Eller vänta, då blir det fler och fler som ska dela på kakan, värdet för varje aktie minskar, de som köpte först måste vara "glada" nu när det ska dela på den vinst som du tror ska komma med oerhört många fler än vad som utlovades när de köpte? och ja, ska vi säga att varje värde är att betrakta som noll?

För att ställa en konkret fråga

Tror du alltså att den förväntade utdelningen per andel blir lika stor nu, med den mängd andelar som nu är sålda än den skulle blivit om det bara hade sålts det från början utlovade antalet

Om ja, hur får du ihop det?

Om nej, känner du dig lurad, känner dina vänner lurade av dig, har du några vänner kvar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte riktigt vitsen för youbetits samarbetspartners att lyfta/ta bort limiteringen från kunderna de får av youbetit. Du har nämnt att de ser möjligheten till att få kraftigt ökad omsättning mha samarbetet med youbetit, men det kan väl inte vara den riktiga anledningen?

 

Enligt vad jag förstått skall youbetit tjäna pengar på surebets i storskala. Eftersom siterna redan nu limiterar spelare som sysslar med sånt här i "liten" skala, blir det nån form av stordriftsfördelar för Youbetits samarbetspartners om man gör det i tillräckligt stor skala? Borde inte detta bara leda till ökade förluster i och med den ökande omsättningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt, gillar man inte scammen så "förstår man inte" eller "så har man koppen full".

 

Googlar man yobetit så är tre av de översta fem resultaten varningar för yobetit. Måste vara varje investerares drömscenario.

 

*edit* Och den där reklambloggen vinneralltid.xx är ju skriven av en illiterat. Lika inbjudande och förtroendeingivande som den där taxisnubbens hemsida som var hårddrivande i t6-scammen. Dock otroligt underhållande...

 

*ninjaedit* lol, hittade den. Den här snubben var alltså extremt aktiv i strömsund under t6-skandalen och hemsidan var underhållning rakt igenom: http://mstconsulting.se/about/history/

 

Men inte ens den största MLM-torsken genom tiderna har nappat på detta pyramidspel. Vad säger det om Yomlmit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörsägen igen?

 

En jävla massa snack om hörsägen från dig, men hittills kan jag inte se att du har lyckats belägga ett enda av dina påståenden. Men om jag har missat något får du gärna ta det igen, och du kan väl börja med dessa tre:

 

1. Yobetit har 30 anställda.

2. Yobetit har tagit in fem miljoner euro av externa investerare (utöver pyramidspelarnas pengar)

3. Yobetit har avtal med ett femtiotal bookmakers (räcker om du kan ge oss tio exempel)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett exempel:

Min vän som introducerade detta för mig får ingenting av det min säljorganisation säljer. I ett MLM-företag eller pyramidspel så hade han fått ta del av det som alla i strukturen under honom säljer.

Från min personliga försäljning får han bara betalt upp till att jag har sålt för 20 000 euro sedan får han inget från min personliga försäljning heller.

 

Det där är en sanning med modifikation, d v s en lögn.

 

Det som händer när ett av dina offer har sålt för 20 000, är att du får grupprovision (2,5 %) på allt som han och alla andra som nått 20 000 säljer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allting faller som sagt i orimligheten att det finns bookmakers som är redo att torska pengar med flit. Det är enda skälet till att de skulle tillåta att Yoscamit skulle få spela för stora belopp på surebets och dessutom få fortsätta att göra så under längre tid.

 

Av de, förvisso traditionella Europeiska bookmakers, som jag använt mig av så är det väldigt få som tillåter en maxvinst över 20k innan man stryps rejält. Det är förvisso annorlunda på Pinnacle m.m. men då är dessa bolag otroligt svåra att köra surebets på eftersom deras odds ändras efter varje spel till skillnad från traditionella bookmakers som sänker manuellt.

 

Ingen direkt överraskning att beggo inte kommenterat mina tidigare inlägg då det helt enkelt är omöjligt besvara dessa med ett rimligt argument. Det går inte att sluta avtal liknande de beggo beskriver. Om beggo blivit lurad att tro detta av företrädare för Yoscamit och dessutom försöker pusha för bedrägeriet så måste han vara otroligt godtrogen. Enda rimliga är att han är en av de ledande personerna i detta bedrägeriet för så godtrogen kan väl ingen vara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga till beggo:

Hur mycket pengar från investerare siktar Yobetit på att få in för sitt projekt?

 

Detta har antagligen angetts redan men intressant att veta för att få än bättre förtydligat hur orimligt upplägget är.

 

Det har inte angetts hur mycket de ska ta in eller hur mycket de har tagit in. Det är ett pyramidlir. Ingen seriös nyemission eller börsnotering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, tappa inte hoppet Miata.

 

Jag gissar på att han kommer dyka upp igen när de hittat några aktörer med automatisk riskkorrigering som dessutom är beredda att smutsa ned sitt varumärke. Då kommer dialogen se ut såhär:

 

"Titta vår sajt är uppe, man kan spela!"

"Men, hela poängen var ju att man skulle kunna surebetta?"

"Ja, antalet affärsmöjligheter varierar ju naturligtvis från dag till dag!"

"Just nu varierar de ju inte alls, det är ju i princip 0 alla dagar alltid?"

"Ja, det kommer ändras när vi får fler partners och möjligheter!"

"Men de med manuell riskhantering är ju inte intresserade per definition?"

"Just nu kan man köpa fler andelar i vårt pyramidspel"

"Men det är ju inte ett svar på frågan?"

"Vi är precis som vilket annat företag som helst"

"Ok. Men jag betalar ju 1500 euro i månaden och erbjuds inga möjligheter?"

"Du kan få köpa ett paket med ägarandelar om du vill!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...