Gå till innehåll

Köptips för ny CRT-skärm?


DallasTower

Recommended Posts

Sitter just nu och lirar på en 17" TFT, som max klarar 1024*768. Kör 2 bord för det mesta, har testat 3 några gånger men det blir för bökigt med alla fönster som hoppar fram och tillbaka tycker jag. La väl ner 3 bord när jag råkat folda KK pre-flop pga att tiden tog slut.

 

Har iallafall bestämt mig för att dumpa min TFT till morsan och återgå till CRT, har inte råd med en 21" TFT, och känns inte som jag har speciellt stor användning för den heller.

 

Jag vill kunna liar 4 bord utan överlappning, så det är väl en 19" CRT som gäller. Måste klara 1600*1200, men det finns väl inte speciellt många 19" CRT som inte gör det? Iallafall, någon som har lite bra tips att komma med på en sådan skärm? Ingen länk till dendär 70" skärmen som jag fick upp när jag sökte på forumet tack ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vän,

 

Något att tänka på är att det blir ganska plottrigt att köra 1600*1200 på en 19" CRT-skärm. Skarpast bild får du om du kör en skärm med Trinitron-/Diamondtronbildrör. Samsung 959NF 19" rekommenderas. Brorsan hade en sådan innan han köpte en 20" TFT.

 

Alla Trinitron-/Diamondtronbildrör har två smala streck i bilden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vän,

 

Något att tänka på är att det blir ganska plottrigt att köra 1600*1200 på en 19" CRT-skärm. Skarpast bild får du om du kör en skärm med Trinitron-/Diamondtronbildrör. Samsung 959NF 19" rekommenderas. Brorsan hade en sådan innan han köpte en 20" TFT.

 

Alla Trinitron-/Diamondtronbildrör har två smala streck i bilden.

 

Just Samsung 959NF som jag har kikat mest på faktiskt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök hitta någon som har rekomenderad upplösning 1600x1200, min har rek. 1280x1024. Detta pga att den inte riktigt klarar av 1600, blir suddigt (iofs inte speciellt mycket, men jag är grinig när det kommer till sådant).

 

Spelar nu 2 6manna bord med överlappning i 1280, tycker det går utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök hitta någon som har rekomenderad upplösning 1600x1200, min har rek. 1280x1024. Detta pga att den inte riktigt klarar av 1600, blir suddigt (iofs inte speciellt mycket, men jag är grinig när det kommer till sådant).

 

Spelar nu 2 6manna bord med överlappning i 1280, tycker det går utmärkt.

 

Skärmen vi diskuterar har både 1280*1024 och 1600*1200 som rekommenderad... vet inte riktigt hur man tolkar det, men så står det iaf hos datorbutiken:

 

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=SAM959NF

 

Föresten lirar jag också 2 bord med överlappning på min 17" TFT som max klarar 1024*768... Jag vill köra 4! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör du 1600*1200 @ 85?

 

Det är precis vad jag gör. :)

 

Eller ja, just nu använder jag den inte då jag sitter hos föräldrarna, och hemma kör jag den som sekundär skärm (aka pokerbordsskärm) med en 17" LCD som primär. Ibland ställer jag ned den något men det är efter behov... iom att jag kör två skärmar varierar ju kraven på upplösningen beroende på vad jag vill ha på vilken skärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...