Gå till innehåll

starta strippklubb


fjohansson

Recommended Posts

finns för mycket troll på flashback, så även om frågan kanske passar bättre där ställer jag den här ändå. för frågan är mest juridisk. hur man hittar strippor kan jag researcha senare :)

 

blev för en tid sedan kontaktad av en barndomsvän som undra om jag kunde tänka mig gå in som delägare i en krog i min hemort. lokalen som de hade kollat på var en gammal nedlagd krog som blev av med alkoholtillståndet. sedan har det väl vart några turer med andra ägare som misskött det hela. så det har aldrig kommit igång igen.

 

egentligen är jag inte alls intresserad av att driva en krog, lokalen skulle behöva renoveras och det känns som det är väldigt mycket byråkrati, vara sams med politiker, socialtjänstefolk och andra jobbiga personer som vill störa min lönsamma verksamhet. inte min grej helt enkelt.

 

men min vän lät övertygande, han och två andra ville sköta det hela själva. det "enda" jag behövde göra var att hjälpa dem finansiellt. hur som helst, de hade väl kanske inte så jättebra koll, när jag börja ställa frågor om hur mycket pengar de behövde, så visste de inte... lokalhyra så sa de "vi tror 30k i månaden, men vi skall faktiskt ha möte med fastighetsägaren idag".

 

blev att jag spontant följde med på mötet, väl på mötet kommer det fram att han är intresserad av sälja fastigheten och inte hyra ut den. det var lite av dealbreaker för mig. jag tänker inte köpa fastigheten. blev inte mer av det, jag sa kan ni kanske hitta en annan lokal kan det bli intressant. sen har jag inte hört mer.

 

men så idag, dyker denna artikel upp på twitter för mig: http://jnytt.se/nyhet/52743/skattebetalare-far-betala-nara-dubbelt-sa-mycket

 

fastigheten som han var intresserad av att sälja, lämpar sig perfekt för strippklubb. dessutom ligger den mitt i centrum. jag vill alltså köpa en ganska sunkig gammal krog, starta strippklubb och sedan försöka göra mig en hacka på sälja fastigheten till kommunen. eftersom de står där maktlösa med en strippklubb mitt i centrum.

 

MEN. det kan ju inte låta så enkelt som de får det att låta i artikeln på jnytt. kan det alltså vara så att kommunen står där helt maktlösa mot en strippklubb? jag menar det borde finnas något som typ "avviker kraftigt från stadsbilden/kringliggande hus" eller något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågor på detta:

 

*Vilken stad? Alltså hur stor är staden? Gissar lite på Jönköping med tanke på länken. Jkpg är i mina ögon klockren för ett sånt här projekt; Ganska många invånare, hyffsat religiöst område (vilket borgar för både moralpanik och en massa snuskgubbar som inte får silikontuttar i ansiktet hemma)

*Är priset på fastigheten sådant att du kan ha en plan B, dvs att faktiskt driva den rumsrent och tjåna pengar?

*Hur är närvaron av grupperingar som kan tänkas vilja ha en del av kakan utan att anstränga sig? Tänker på HA, Bandidos, diverse etniska grupperingar.

 

Undersök noga hur det står till med reglerna för att få utskänkningstillstånd. Urvattnad öl är ju något som s a s hör hemma på en riktig tittybar. Sist jag kollade så är det inte bara att fylla i en blankett och få tillstånd (jag har faktiskt kollat upp det), jag vill minnas att det krävs lite erfarenhet av branschen etc. Men det det var kanske här dina poare kommer in.

Såklart kanske du inte behöver nämna strippgrejen i ansökan utan det kan ju vara en loungeliknande verksamhet, sen att det visar sig att topplesstjejer frekventerar stället kan ju komma som en kul överraskning.

 

I övrrgit: Go for it! Jag ser gärn ett PM med inbjudan till öppningsfesten ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...