Gå till innehåll

Shitsux


ShitSux

Recommended Posts

Efter inspiration från Poddnas dagbok så känner jag att det är dags för mig att bli lite mer aktiv här. Ska försöka hålla dagboken aktiv även om jag har rätt begränsat med tid.

 

Det senaste året har jag blivit mycket bättre på att ta saker på allvar. Lite trist att jag inte lärde mig den läxan för många år sedan, men bättre sent än aldrig antar jag. Tiden där jag letar efter alla möjliga genvägar är förhoppningsvis förbi. När jag började spela poker back in the days med italienarna och fransmännen så gick det på tok för lätt för mig i början. Jag slutade lägga ned tid på studier och analys och så småningom försvann alla ambitioner med pokern, vilket resulterade i att jag var nöjd så länge jag slapp vara någon annans slav. Speltiden minskades, antalet bord ökade och antalet € blev av någon anledning inte detsamma som tidigare :rolleyes: .

 

Jag har aldrig spelat särskilt högt utan majoriteten av mina händer är från €0.5/€1 +/- 1 nivå. Skottade lite 2/4 när man fortfarande kunde lira mot sydeuropéerna utan att behöva vara rädd för att bli scammad på rullen. Numera blir det nästan uteslutande spel på 2/4 - 2.5/5 på svenska spel, men får se om jag kompletterar det med något annat.

 

Slänger upp lite mål också som jag antagligen kommer justera när jag hunnit gå igenom vissa saker:

* Bli mycket bättre på spel från blindsen både pre-flop och post-flop.

* Förbättra spelet btn vs co.

* Bli bättre på att exploatera spelare och spela mer aggressivt överlag.

* Börja gå igenom MoP igen

* 3h+ per vecka med pokestove, flopzilla och/eller HM2.

* Bli tryggare med lite djupare stackar även om jag kommer köpa in för 100bb.

* Känna mig trygg i mina ranger och justeringar för att kunna spela 5/10+ på svs till sommaren.

* Ca 60h poker per månad fram till och med maj. Sista sommaren med poker som huvudsaklig sysselsättning om jag inte lyckas tura in nått skönt sommarjobb som är relevant till utbildningen. Kass volym, men studier och företag går i första hand.

 

Cliffs: tldr, ska bli rik, världsherravälde, tråkig rubrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hann spela så många som 562 nävar idag. Spelade rätt kallt, men lyckades sluta ett par inköp upp på något sätt. Det blev inte så många intressanta situationer så tänkte lägga upp en hand från häromdagen som jag inte riktigt vet vad jag höll på med.

 

Alla är fiskar och många potter hade blivit stora trots idel limpande från de flesta utav dem. BB dock var riktigt passiv så vet inte riktigt vilken linje jag ska ta på flopp när han höjer och 2 andra synar bakom.

 

[converted_hand][hand_history]Boss, $2.50/$5 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

Hero (SB): $725.95 (145.2 bb)

BB: $800.06 (160 bb)

MP: $1,909.84 (382 bb)

CO: $665.28 (133.1 bb)

BTN: $1,683.31 (336.7 bb)

 

Preflop: Hero is SB with 3:spade: 3:club:

MP calls $5, CO calls $5, BTN calls $5, Hero completes, BB checks

 

Flop: ($25) 7:club: 5:diamond: 3:heart: (5 players)

Hero bets $18.75, BB raises to $37.50, MP calls $37.50, CO folds, BTN calls $37.50, Hero ?

 

glglgl!

 

Ty sir!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Den här dagboken dog nog rekordsnabbt, men har varit äckligt upptagen de senaste två veckorna så har inte spelat en hand. Jag har inte ens kunnat se någon tv-serie på 2 veckor så känner att den kommande helgen kommer bestå av fetto-mat, tv-serier och lite grind.

 

Jag behöver en ny laptop till grind, arbete och uppsatsskrivande. Den behöver funka bra med HM2 och Notecaddy, i övrigt så har jag inga egentliga krav. Så länge det inte är en jävla HP.

 

Vilken av följande skulle ni välja? Priserna verkar vara exakt samma.

 

Macbook Pro 2.9GHz

2,9 GHz Dual-Core Intel Core i7

Turbo Boost upp till 3,6 GHz

8 GB 1 600 MHz minne

750 GB hårddisk (5400 varv/min)1

Intel HD Graphics 4000

Inbyggt batteri (7 timmar)2

 

13 tum: 2,5 GHz och Retina-skärm

2,5 GHz Dual-Core Intel Core i5

Turbo Boost upp till 3,1 GHz

8 GB 1 600 MHz minne

128 GB flashlagring1

Intel HD Graphics 4000

Inbyggt batteri (7 timmar)2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reccar asus zenbook ux32vd. Smäll in en 8gig ram + ssd går loss på 11k ca så har du en billigare och bättre grindlappis. Upplösningen är 1920x1060? elr ngt sånt går att spela 5 bord på svs med hud.

 

+1 , köpte den själv för ett tag sen. Perfekt kombo som klarar iprincip allt + lätt och bra att ha med till skolan, full hd skärm bra batteritid osv. :)

 

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/163292-asus_ux32vd-r4002h-i7-3517u-4gb-500gb__24_gb_ssd-133_led-gt620-windows_8

 

Edit: Nåt som kan va vviktigt att kolla på men lätt att glömma på 13"are är antal usb ingångar och om det finns riktig hdmi ingång osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reccar asus zenbook ux32vd. Smäll in en 8gig ram + ssd går loss på 11k ca så har du en billigare och bättre grindlappis. Upplösningen är 1920x1060? elr ngt sånt går att spela 5 bord på svs med hud.

 

+1 , köpte den själv för ett tag sen. Perfekt kombo som klarar iprincip allt + lätt och bra att ha med till skolan, full hd skärm bra batteritid osv. :)

 

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/163292-asus_ux32vd-r4002h-i7-3517u-4gb-500gb__24_gb_ssd-133_led-gt620-windows_8

 

Edit: Nåt som kan va vviktigt att kolla på men lätt att glömma på 13"are är antal usb ingångar och om det finns riktig hdmi ingång osv.

 

Tack för tipsen. Den ser intressant ut. Ska titta lite närmre på den!

 

Ta retinamacen imo!

 

Den lockar en del, men vet inte riktigt vad jag bör prioritera. Ser ut att vara kraftigare processor i den andra versionen, men flash-disken och Retinaskärmen lockar en prylbög som mig :D

 

Mac och 15 tum imo. 13 blir lite för liten.

Paralells och win7 är nöten :)

Jag har funderat lite på det med. Kommer nog inte bli jättemycket grind och har ändå tillgång till separata skärmar hemma och om jag skulle besöka mina föräldrar. Ska antagligen plugga utomlands till hösten så vill inte släpa på mer än vad jag behöver göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle vara kul med en termin utomlands, men antar jag får bita i det sura äpplet nu för att första 2 terminerna ägnades åt att göra så lite som möjligt för att få godkänt. Man får skicka in en ansökan till universitetet för utbytesstudier och de har ett antal urvalskriterier som de tar hänsyn till när de nominerar studenter till utbytesstudier så jag antar jag får vänta och se ifall det blir något. Jag sökte i alla fall till några universitet i USA och Sydkorea. Tror även jag fick med Australien och Singapore i ansökningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har inte blivit mer än 2 korta sessions den här helgen. Tar nog en paus tills det lugnat ned sig med jobb och plugg då jag spelar katastrofalt dåligt när jag är trött.

 

Hade varit intressant att se vad fi har. River känns riktigt tråkig så funderade på att checka för att låta honom göra om sina händer till bluffar, men tror han är på tok för passiv för att göra något sådant.

 

BTN: $708.56 (177.1 bb)

SB: $883.90 (221 bb)

BB: $808.53 (202.1 bb)

Hero (MP): $829.47 (207.4 bb)

CO: $185.93 (46.5 bb)

 

Preflop: Hero is MP with A:heart: K:heart:

Hero raises to $11.50, CO folds, BTN calls $11.50, 2 folds

 

Flop: ($29) 6:diamond: J:heart: 3:heart: (2 players)

Hero bets $20, BTN calls $20

 

Turn: ($69) Q:heart: (2 players)

Hero bets $55, BTN calls $55

 

River: ($179) 2:heart: (2 players)

Hero bets $133, BTN calls $133

 

Results:

Spoiler!
$445 pot ($11.12 rake)

Final Board: 6:diamond: J:heart: 3:heart: Q:heart: 2:heart:

BTN mucked and lost (-$219.50 net)

Hero showed A:heart: K:heart: and won $433.88 ($214.38 net)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Spelade min andra session sedan den 16:e februari. Jag som trodde att volymen inte kunde bli sämre än vad den var tidigare...

 

Slängde in några slantar till ett iPoker-skin för att testa speed poker. Skulle nog ha varit kul om det inte är 99% nits som spelar skiten. Får nog hålla mig till mitt hatade SvS.

 

Ser inte ut att bli så mycket mer poker den närmsta tiden heller, men ska försöka veva lite på SvS under helgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...