Gå till innehåll

Rahm93 springer Down Under


rahm93

Recommended Posts

Hej igen alla pf:are!

 

Har tidigare haft en tråd här men den gynnade nog mer regsen på mina nivåer än mig, så tänkte göra ett nytt försök!

 

Blir nog inte lika mycket händer eller grafer som förra gången men ska försöka hålla igång dagboken med lite annat content.

 

Håller för närvarande till på /4 - /5 med lite skott på /10 då gamsen är soft.

 

 

 

Irl-stuff om man orkar läsa:

 

Spoiler!

Just nu håller jag till i Surfers Paradise på Australiensiska östkusten där jag tänkte försöka grinda några timmar i veckan så jag inte är helt gul när jag kommer hem och ska flytta / börja plugga.

 

Har backpackat upp från Sydney och flickvännen har lite småjobb här så vi bestämde oss för att hyra en lägenhet i 6-8v innan vi reser vidare upp mot Keirns och sedan troligen Asien.

 

Första gången vi är ute på någonting sånt här och det var minst sagt en upplevelse att bo i dorms på vägen upp. Allt från kanontrevligt till ren misär med italiernare som kommer in kl 04.00 på natten och drar igång rave-party i rummet.

 

Hur som helst har jag lite tid över på morgnarna och det passar perfekt med kvällspassen på SvS så det blir lite lir!

 

 

Utöver spelandet så har jag även en liten challenge med mig själv. Brukar normalt hålla till på gymmet hemma och har inte konditionstränat sen åtminstone 4 år tillbaka.

Flickvännen är väldigt fitness-intresserad och tvingade med mig ut på en löprunda, vilket fick mig att inse hur ur form jag är. Ville spy efter 5km i lågt (väldigt lågt) tempo så tänkte ta upp löpningen nu när jag ändå är här och inte har tillgång till andra gym än de små och fullpackade för 200 dollar månaden som finns här.

Ifall någon har tips på löp-program så får de gärna dela med sig! Siktar på att försöka springa milen så fort som möjligt i framtiden.

 

Dag 1:

 

Poker: + 2k SEK

 

Löpning: 1km gång/uppvärmning - 10 min. 3km löpning - 15 min. 1 km gång -10 min. 3km löpning - 16 min.

 

En hand också

 

Har svårt att sätta mitt finger på CO, han är väldigt aggressiv och gör många saker bra men har även en del fiskiga tendenser. Limpar en hel del bla.

 

UTG är bara en randomfisk jag aldrig spelat mot förut. Spelar runt 60/10 och har förlorat en del.

 

Boss $400.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2083210

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $482.11

BTN: $679.03

SB: $496.00

Hero (BB): $493.22

UTG: $201.52

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BB with 9 :heart: 6 :club:

UTG calls $4, CO calls $4, 2 folds, Hero checks

 

Flop: ($14.00) 8 :spade: 9 :club: 6 :spade: (3 players)

Hero bets $14.00, UTG raises to $28, CO calls $28, Hero raises to $90

 

Spoiler!

 

UTG folds, CO raises to $201

 

 

Först är väl frågan, höja floppen? Tror UTG kan höja alla möjliga drag och starka nior / överpar han limpar så det finns nog värde i en raise. Tycker CO's call ser dragig ut också (7a, färgdrag etc) eftersom brädan är väldigt trist att slowplaya på.

 

Vidare action:

 

När CO helt plötsligt vaknar upp och 4bettar floppen vet jag inte riktigt vad jag förväntar mig. Hade ju tidigare sorterat bort starka made hands ur rangen (korrekt?) så combodraws/Ahög färgdrag kanske?

 

Over and out,

 

Rahm93

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 103
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tar gärna emot tips på orter / städer ni rekar, både här i Australien samt Asien! :-D

 

Kom precis hem från Australien och rekar starkt whitsunday på vägen upp, även airlie beach är riktigt fränt. Och uppe i Cairns borde ni definitivt dyka vid barriärrevet (tog endagarsdyk som kostade 285 dollar) och för det fick man 2 dyk med tuber á 25min sen snorkla mellan dyken, sjukt fränt.

 

Tycker även ni borde testa bungyjumpen som finns där uppe med, sjukt nice om du inte gjort de innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt med dagbok igen! Gillade din, (spelade aldrig någon hand annorlunda pga vad jag läst i din dagbok förövrigt, har du gjort det mot mig);) låter ju inte helt fel å hänga i Australien nu;)

 

Börjar jobba nu så hinner inte fundera på handen. Gl!!

 

Jag är ju för det mesta en sån nittig bumhunter så vi har ju inte spelat jättemycket mot varandra :mrgreen:

 

I handen hade jag nog bara lagt mig då best-case scenario är en flipp så länge vi inte möter ngn maniac.

"never go broke in a limped pot"

 

Förövrigt kul att se dig öppna en ny dagbok, lycka till med spelandet & tränandet!

 

Ja, det är nog helt rätt! Doyle må vara gammal och troligen oförmögen att slå 100NL online men en del saker står sig!

 

Har käkat på Vapiano ;) Helt okej mat men vill minnas att jag käkat på det i Stockholm eller Göteborg också?

 

Kom precis hem från Australien och rekar starkt whitsunday på vägen upp, även airlie beach är riktigt fränt. Och uppe i Cairns borde ni definitivt dyka vid barriärrevet (tog endagarsdyk som kostade 285 dollar) och för det fick man 2 dyk med tuber á 25min sen snorkla mellan dyken, sjukt fränt.

 

Tycker även ni borde testa bungyjumpen som finns där uppe med, sjukt nice om du inte gjort de innan.

 

Kul! Vilken typ av tripp tog ni till Withsundays? Känns spontant som att endags-trip blir lite lite?

 

 

Resultat för dagen:

 

Poker: - 300kr, rätt kallt överlag och spelade inte särskilt bra. Spewade bort två stacks rejält :/ Inga intressanta händer direkt.

 

Löpning: Blir ikväll, sätter som mål att springa milen utan stopp innan 1 Mars.

 

Tack till ni som kommenterar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan jag väl ;) vet att det finns i Sverige och i surfers är det inte så mycket att ha rent mat mässigt så jag får väl rekka det eller?

 

Nä, inte särskilt kulinariskt i övrigt men gillar Vapiano och de har rätt coolt koncept!

 

Utöver det finns det ju lite roliga små lunchställen där man får *asiatiskt land här* mat rätt billigt!

 

Flickvännen fyller år snart och tänkte slänga ihop en trerätters. Problemet är dock att jag endast har spis (ingen ugn osv). Vet att det finns några riktigt mat-kunniga här på PF så tar gärna emot tips :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan ugn så skulle iallafall jag föredra att bjuda ut tanten. Visst kan man göra grymma rätter på bara spisen, men att komponera en fin 3rättersmeny, och samtidigt äta maten varm osv, på bara en spis är inte det lättaste, och kommer bara resultera i långa uppehåll samt stress under er middag.

 

Hade jag lagat mat till 2 gäster och kunnat spendera all tid i köket hade det varit en annan femma 8-)

 

/Kock

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan ugn så skulle iallafall jag föredra att bjuda ut tanten. Visst kan man göra grymma rätter på bara spisen, men att komponera en fin 3rättersmeny, och samtidigt äta maten varm osv, på bara en spis är inte det lättaste, och kommer bara resultera i långa uppehåll samt stress under er middag.

 

Hade jag lagat mat till 2 gäster och kunnat spendera all tid i köket hade det varit en annan femma 8-)

 

/Kock

 

Lat som man är blev det restaurang ändå, kändes vanskligt att ta mig ann uppdraget att laga en bra trerätters i det minsta och mest inkompletta köket någonsin! Sen är jag en riktig fisk när det kommer till matlagning.

 

 

Har varit tyst på sista tiden och inte lirat så mycket, men kunde naturligtvis inte missa helgvärdet. Gick bra idag också slutade på + 4k Väldigt nöjd med spelet och börjar känna mig trygg på /4 och /5.

 

Känns som att spelet har tagit ett kliv upp m.h.a lite förändringar jag gjort och det är ju alltid skönt att få ett bra resultat av det också!

 

Löpningen sen sist har gått bra också, kör på 5km nu och försöker pressa ner tiden under 25 min men har en bra bit kvar där.

 

Kul ni som kommenterar!

 

ciao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett par händer också:

 

Btn är en okej reg, tror att han isolerar väldigt brett här så är väl en bra spot att 3bet-bluffa.

 

CO är fisk

 

Vad tror ni om sizingen på alla gator? Annorlunda sätt att spela handen?

 

Boss $500.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2087984

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $355.80

UTG: $1009.26

CO: $1725.62

BTN: $1050.10

Hero (SB): $793.42

 

Pre Flop: ($7.50) Hero is SB with 7club.gif 9club.gif

1 fold, CO calls $2.50, BTN raises to $22.50, Hero raises to $59, 1 fold, CO calls $56.50, BTN calls $36.50

 

Flop: ($182.00) 9diamond.gif 5diamond.gif 3club.gif(3 players)

Hero bets $111.00, CO calls $111, BTN folds

 

Turn: ($404.00) 8spade.gif(2 players)

Hero bets $202.00, CO calls $202

 

River: ($808.00) Tclub.gif(2 players)

Hero checks, CO bets $404.00, Hero calls $404

 

och en liten hero-brag vs mega-aggro fisk som hade 44% 3bet

 

Boss $500.00 No Limit Hold'em - 3 players - View hand 2087985

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $1055.15

BB: $343.18

Hero (BTN): $1066.13

 

Pre Flop: ($7.50) Hero is BTN with Qclub.gif Adiamond.gif

Hero raises to $14.37, SB raises to $48.74, 1 fold, Hero calls $34.37

 

Flop: ($102.48) 9diamond.gif 9spade.gif Jdiamond.gif(2 players)

SB bets $55.00, Hero calls $55

 

Turn: ($212.48) 2diamond.gif(2 players)

SB bets $150.00, Hero calls $150

 

River: ($512.48) 6spade.gif(2 players)

SB bets $385.00, Hero calls $385

 

Final Pot: $1282.48

SB shows 7club.gif Aclub.gif

Hero shows Qclub.gif Adiamond.gif

Hero wins $1267.48

(Rake: $15.00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fint plus!:) själv satt jag och nötte mot regs i 4 timmar för att gå å lägga mig precis när alla fiskar dök upp :)

Tycker turn i 97 handen är bra checksyn läge då vi ofta vill ge upp där med 2 överkort? Fast mot fisk blir det ju obalanserat explo beroende på hans tendenser obv. River bör han väl ändå ofta checka bättre 9or? och bör ha hört av sig tidigare med bättre så checksyn känns bra mot riveraggrofisk.

Aq = fin, hade vart roligare om han slängde upp 72;) närå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är lite kluven på turn (ifall det är en reg). Det är verkligen en situation där explo och balans går ifrån varandra.

 

Ifall vi inte c/c'ar med denna hand så har vi nog ingen c/c range och är väldigt obalanserade här men samtidigt finns det så många drag att få värde ifrån.

 

Får han ju också chansen att knacka bakom och kunna plocka ett av sina överkort han floatat med tex. Det är ju väldigt trevligt att c/c'a en blank river också.

 

River känns som solklar c/c, tror inte han vågar betta tunt eftersom vi kan ta samma linje med överpar då alla drag missar.

 

Andra handen så var FIs sizing väldigt konstig. Från tidigare händer att döma så tror jag att han skulle bettat flop större med en värde-hand, och jag tror inte han skulle bettat AA/KK/QQ/AJ lika hårt på resten av gatorna. Svårt att träffa en flush då jag sitter på Ad och ingen har någonsin trips ;) Plus att han var en galen spazz-monkey.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ang 97cc: helt ok spelad. värt att tänka på är att sizea floppen något mindre, men absolut inget fel direkt med 111. jag skulle kört 80-90 nånting. men kanske enbart är en smaksak. (vill främst göra det billigare när vi inte floppar lika starkt. svårare att få 2 motståndare att vika än 1).

 

turn är given bet vs fisk. börja inte fundera på nån avancerad balans.

alla par och drag synar förmodligen fortfarande, men kan riskera checka bakom.

 

river är lite trickigare. check/fold ser nog bäst ut då typ allt vi slår av värde checkar ner, medans bättre och missat FD betar. gå på magkänslan. blockbeta typ 56kr kan ju va ett alternativ för billigare SD, samtidigt som det extraherar från sämre värdehänder.

 

mvh författaren har ej fått i sig morgonkaffet ännu, ursäktar ett rörigt inlägg :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror isåfall det är dåligt att värdebetta turn ifall vi planerar att c/f nästan alla rivers.

 

Fi värdebettar nog inte jättetunt här (typ bättre 9or eller en svag tia som träffat) eftersom vi kommer gå för c/c rätt ofta. Han har inte heller några sämre värdehänder på river som han kommer att checka bakom utom möjligen typ A5.

 

Borde räkna lite combos men det är så svårt att sätta honom på en range då han limp-callar en 3bet. Inga monster iaf, tror de flesta bättre värdehänderna är tior som träffat eller A9/K9s

 

Inget lir idag men ska försöka få in lite händer imorgon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror isåfall det är dåligt att värdebetta turn ifall vi planerar att c/f nästan alla rivers. nej

 

Fi värdebettar nog inte jättetunt här (typ bättre 9or eller en svag tia som träffat) eftersom vi kommer gå för c/c rätt ofta. detta styrker C/F Han har inte heller några sämre värdehänder på river som han kommer att checka bakom utom möjligen typ A5. 1. du säger emot dig själv. 2. han är fisk

 

Borde räkna lite combos men det är så svårt att sätta honom på en range då han limp-callar en 3bet. Inga monster iaf, tror de flesta bättre värdehänderna är tior som träffat eller A9/K9s låter som en range du vill check/syna mot ^^

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är lite dålig på att sätta tankarna i ord så kan bli så att vi missförstår varandra :roll:

 

Tycker c/f på river är dålig för han tar sig dit med så många drag och väldigt lite värdehänder han bettar. Kanske 70% bluff-combos och 30% värde-combos.

 

Nej, det styrker inte c/f tycker jag, det innebär att hans range kommer vara mer balanserad mot missade drag än värdehänder när han väl bettar eftersom han bluffar alla missade drag.

 

Om vi delar in hans range i 4 kategorier, a) drag, b) svaga värdehänder jag slår, c) värdehänder som slår mig men som han inte bettar och d) värdehänder han bettar tror jag de ser ut såhär ungefär.

 

a) Alla missade färgdrag som inte innehåller tia - vilka jag tror han alltid shovar

b) Checkar bakom ofta, tror inte han gör om A5s etc till bluff.

c) Händer jag tror han checkar bakom (JTdd, QTdd, A9, K9s osv)

d) T9s, QJdd typ. Tror sets, tvåpar, stegar hör av sig på turn.

 

En range han bettar ( A) och D) ) ser kanske ut såhär (finns definitivt fler möjliga händer men tror han kan ha fler drag samt lite fler värdehänder så det jämnar ut sig)

 

Board: 9d 5d 3c 8s Tc

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 31.250% 31.25% 00.00% 5 0.00 { AdKd, AdQd, AdJd, AdTd, Ad7d, Ad6d, Ad4d, Ad3d, Ad2d, KdQd, KdJd, KdTd, Kd7d, QdJd, T9s }

Hand 1: 68.750% 68.75% 00.00% 11 0.00 { 9c7c }

 

Förstår inte riktigt var jag säger emot mig själv. När jag sa att jag tror bara han checkar bakom A5 så menar jag inte att jag tror han gör om andra händer till bluffar, utan att han viker allt annat på turn.

 

Ja, håller med om att c/c på river är bäst

 

Blev väldigt rörigt, måste lära mig sätta tankarna i skrift bättre.

 

Tack för kommentarer! Sådant här som hjälper en att utvecklas!

 

(ps. Förstår naturligtvis konceptet att vi vill c/f'a oftare då han vet att vi kan c/c'a ofta men det kontras litegrann av att han har så många drag jag tror han bettar. Sen tänker nog inte en fisk på att jag c/c'ar brädan ofta så det var nog dumt av mig att ta upp det i början)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra dag idag igen för det mesta, gjorde ett par blunders där jag missade mycket värde men men! Känns verkligen som att spelet tagit ett kliv uppåt, ska nog skotta 5/10 till helgen.

 

Även löpningen börjar lossna och har inte samma dödsångest inför varje löppass längre :mrgreen:

 

Upp 4k idag och en 5km runda på 28 min :-D

 

Får se hur länge vi blir här i Surfers, börjar redan känna tristessen lite så kanske blir att resa vidare snart och då blir det nog ingen poker!

 

Tyvärr inga riktigt intressanta händer så blir inga sånna idag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...