Gå till innehåll

Poddna - Livepoker för en stund


Poddna

Recommended Posts

Hand 3

 

Party No-Limit Hold'em, $10.00 BB (5 handed) - Party Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

 

SB ($1364.01)

Hero (MP) ($1125)

Button ($1059.70)

BB ($1166.40)

UTG ($928.63)

 

Preflop: Hero is MP with Jdiamond.gif, Jheart.gif

1 fold, Hero bets $30, Button calls $30, SB calls $25, 1 fold

 

Flop: ($100) 7diamond.gif, 5heart.gif, 4heart.gif(3 players)

SB bets $77.60, Hero calls $77.60, 1 fold

 

Turn: ($255.20) 7spade.gif(2 players)

SB bets $201.76, Hero calls $201.76

 

River: ($658.72) 4club.gif(2 players)

SB bets $1054.65 (All-In), Hero calls $815.64 (All-In)

 

Total pot: $2290

 

Results below:

 

SB had 7club.gif, 7heart.gif (four of a kind, sevens).

Hero had Jdiamond.gif, Jheart.gif (two pair, Jacks and sevens).

Outcome: SB won $2526.01

 

Man är för nyfiken för att inte kolla spoilern innan man funderar så skippa res nästa gång imo=)

Ska försöka komma med lite tankar trots att ja spelar typ 100 niv under dig..;-)

 

Framförallt om man utgå från detta : (som jag tycker låter mkt klokt)

Ursprungligen postat av Poddna

Att vara bra på poker handlar enligt min mening till stor del om att göra så lite fel som möjligt snarare än att forcera fram massa profitabla spel.

så tycker jag lätt att vi bör folda floppen så länge fi inte donkar ihjäl sig på denna typ av brädor.

Va tvungen att lägga in en imo extremt bred floppdonkrange för fi innan vi ens kom upp i över 50% ev på floppen. Och då donkar han ju dessutom in i 2 pers! Finns ju dessutom extremt många dåliga/svåra kort som kan komma på turn och river..

 

Som spelat tycker jag turn är svår då den känns ok för fi att barella?, så passar den...

 

River är väl den enda synen jag tycker känns bra/ok då jag utgår ifrån att fi spelar balanserat både med sina ranger och sizing och inte har så många värdehänder kvar? Så som spelat flopp och turn så äre syn river som gäller imo när inga stegar lr färgar sitter.

 

Så jag tror jag kom fram till ;-) :

1. folda flopp

2. syn, syn, syn

 

Tankar om det , för vekt/exploaterbart att folda flopp???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 262
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tyckte JJ känns rätt. Men måste säga att du lyckas hitta knepiga händer. :D

Upplever att det används för lite och att det därmed blir väldigt profitabelt att squeezea brett.

Har varit tvärt om på SvS låg-mid ett bra tag. Fått uppfattningen att det lugnat ner sig lite smått (konvergerar alltså från andra hållet på svs - man gjorde pengar på att abusa squeezers).

 

Skillnaden på dynamik SvS/övriga klienter är så sinnesjuk. Svenskar är paranoida och gillar teori, så många plockar snabbt upp aggressiva tendenser, sen är tydligen random svensk samtidigt väldigt dålig så på SvS blir det hela tiden en massa FPS gone bad-trender.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så tycker jag lätt att vi bör folda floppen så länge fi inte donkar ihjäl sig på denna typ av brädor.

Va tvungen att lägga in en imo extremt bred floppdonkrange för fi innan vi ens kom upp i över 50% ev på floppen. Och då donkar han ju dessutom in i 2 pers! Finns ju dessutom extremt många dåliga/svåra kort som kan komma på turn och river..

 

Som spelat tycker jag turn är svår då den känns ok för fi att barella?, så passar den...

 

River är väl den enda synen jag tycker känns bra/ok då jag utgår ifrån att fi spelar balanserat både med sina ranger och sizing och inte har så många värdehänder kvar? Så som spelat flopp och turn så äre syn river som gäller imo när inga stegar lr färgar sitter.

 

Så jag tror jag kom fram till ;-) :

1. folda flopp

2. syn, syn, syn

 

Tankar om det , för vekt/exploaterbart att folda flopp???

 

Tycker inte det går folda flop rakt av om vi inte har en väldigt klar read/stat-grund om att fi i princip alltid har 2pr+ här. Vilken range satte du då du experimenterade fram den enligt dig extremt breda donkingrangen som ger oss 50% med JdJh? Sätter vi 8c8d,5c5s,9h8h så har vi 49.6%, inte alls speciellt bred range tycker iaf jag :)

 

Attt han donkar in i 2pers behöver inte betyda jättemkt mer styrka än motsvarande HU-spot men såklart bör vi ge lite mer cred iaf, hade det varit donklead vs pfr +2 st callers hade dock iaf jag tolkat det som kraftigt viktat åt value.

 

Att syna flop o folda turn bara för att den parar toppkortet och är bra för fi att barrella tycker jag inte är skäl nog, eller, snarare tvärtom så vill jag syna just pga detta. Hade floppen istället spelats cb-cr-call och turn sen parar 7:an såhär så är jag däremot mer benägen att vika då många Fi isf tror sig uppfattas att "reppa nada" då de dbl-barrellar på parade dylika brädor. Med den logiken så går jag därför tvärtemot din rekommendation om river :) och hittar nog viket här. Detta då jag tror att en klar majoritet bangar ut river om de faktiskt hade (semi)bluff på turn nu då brädan dubbelparar och deras handkombinationer av value för linjen "cr-flop bet turn, ai river verkligen blir extremt få.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den gatan som det är minst dåligt att folda på är väl flop, sen blir det bara sämre och sämre imo. Om nu fi balanserar upp sitt stål på river, vilket jag förutsätter att han gör.

 

Vore lite intressant att veta hur ofta fi donkar 3way men jag är lite fundersam kring vilka händer vi synar alla gator med om vi börjar folda knektar.

 

Och posta inte resultat i händerna, det försvårar bara diskussionen. Släng gärna upp någon vinsthand emellanåt också ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Editera detta röriga inlägg...

 

Är för okunnig för att sätta upp en vettig donkrange för fi men har svårt att se att vi spelar jättebra mot den iaf.

Juventini verkar tänka i liknande banor som mig iaf som jag förstår det. Om vi synar flopp får vi väl anse turn och river vara bra kort då inga drag träffat? Ni som vill syna er till river och sen vika kommer ju syna er till river och sen ge upp alldeles för ofta? Vad är eran synrange på river? 7a och 44 bara? Nä nåt annat än folda flopp eller syna ner skulle jag inte rösta på...

 

Ps.

(Jag skulle lätt kunna tänka mig gå syn syn fold mot alla obalanserade regs på mina egna mikronivåer, men utgår ifrån att vi måste räkna med att fi är duktig/ok balanserad på 5/10 $!?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 3

 

Många fina färgdrag som inte bör finnas i fi:s donkrange. De checkraisar han nog om han är en solid spelare. Så lite två par, set och över par är vi nog uppe emot ganska ofta. Så syn flopp, turn och fold river. Hade nog inte gillat att förlora ett inköp i denna spot.

 

Nice DB bytheway

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Jag synar turn iallafall, utvan tvekan. När du synar turn så känns det som många inte har sista kulan i sig så kan vika rivern eftersom din betsyn-range på turn är oerhört stark så hade jag inte varit oroad över att bli exploaterad genom att folda rivern. Du kommer ha setten i din range tillräckligt ofta för det enligt mig. Så jag vet inte, jag kanske blundar och synar rivern var 4e gång. (Givetvis beror det på FI och om det finns history)

 

Däremot om du har mycket floating-history i såna här spots så måste du syna turn och river bara. Visst är turn ett bra barrellkort så om du floatar mycket så skulle han så ofta skjuta turn men då och då är folk paranoida att bli dubbelfloatade eller turnraisade och vet att K är mer eller mindre halvblank så om du skjuter turn så har dom bara bestämt i huvet att gå för någon slags funky turncheckraise med nån hålpipa eller en hand som 8,9/AQ/AJ etc för du reppar också extremt tunnt.

 

Det är många som börjat applicera reg vs reg bet/check/bet linje som bluff, i t.ex en sån här sits. Så förstör man deras plan på turn för dom tog för givet du i princip skulle checka K turn så kan det komma nån sån här funky CR också.

 

Han hade TT ifall jag inte såg fel? Väldigt dåligt spelat av honom, det där kommer han ha stora problem med att balansera så, blir en trevlig note och gå vidare.

 

Hand 2: Bettar i princip alltid turn emot en fisk av den enkla logiken att jag förväntar mig sällan åka på nån funky checkraisebluff och jag vill givetvis skydda min hand och samtidigt gå för value, speciellt på en enfärgsflopp och blank turn där jag av egen erfarenhet tycker att fiskar nästan aldrig bluffcheckraisar turn på (speciellt inte miniraise). Så foldar turn komfortabelt.

 

Hand 3: Att folda flopp är kriminellt såklart. Hans donkrange är dock rätt stark när han donkar in i två pers så jag synar flopp. Turn är givetvis ett bra kort för dig så kan inte folda här. Det är ganska vidrigt att folda rivern eftersom du nästan aldrig har 7x och definitivt inte 4x, så är han kompetent så är jag mer villig att syna rivern. Men ah, man ger folk nästan för mycket cred om man synar rivern.

 

Det tragiska är att turn och river är i princip nötkorten för dig eftersom de nu gör sets väldigt osannolika (två fyrtal eller 55) och höjer istället hans semidrag-donk-range enormt men jag har synat här med JJ en hel del gånger i mina dar och folk är inte tillräckligt breda här, känns alltid som det är the goods.

 

Är han en reg så måste han inse att det är väldigt uppenbart att du har TT+ här och många har bara inte ballsen att köra in keramiken med den linjen på den brädan för folk gillar att herocalla dessa dar, speciellt när steg och färgdrag har missat och han reppar SJUKT tunnt. Jag tror många är grymt obalanserade i hans spot på rivern.

 

Jag kan ha fel också men det är bara min spontana åsikt av egen erfarenhet.

 

Lycka till i dina games!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med så mycket respons :mrgreen: Kommer bli en monsterpost det här...

 

Så live-fisken hade rätt hela den här tiden :o Syna AK pre, det är en drag-hand ;)

 

Appropå hela squeezedebatten är det bland annat därför många regs idag helt spelar utan en 3betting range mot tidig position, och istället synar allt de vill spela. Men överhuvudtaget brukar jag passa mig för att syna små par i tveksamma situationer, det är ofta inte så profitablt som man kan tro att försöka floppa trissen.

 

Uppenbarligen är vi internetkidz steget efter :/

 

Tycker det är sällan man ser någon som har 0% i 3bet mot tidigare positioner, men vanligt är att den går under 5%. Sen ser man ju en o annan QQ+ i showdown hos motståndare som cold callat pre.

 

Ett tips är att använda fold to squeeze as cold caller för att se om någon avviker kraftigt från normen.

 

Lång post

 

Ja, det är exploaterbart att folda JJ+ där. Kommer att bli väldigt lätt för FI att utveckla en donkbetsstrategi om han kan få "köpa positionen" alla gånger vi inte har floppat ett set eller färgdrag. Kommer krävas en fruktansvärt tight donkbetsrange för att vi inte ska ha 50% mot honom. Sen är 50% ingen speciell gräns att sträva efter. Skulle det vara en riverbet på 2/3 pottsize behöver vi bara ha rätt (2/3)/(2/3+2/3+1)= 28,6% av gångerna för att vara hemma. Problemet med ett sånt här beslut är att det finns så sjukt många parametrar som väger in att det blir svårt att bedöma vad vi behöver för EQ på flopp för att kunna fortsätta.

 

Som jag ser det så leder vi mot FI's range om han inte har extremt tighta donkbetstendenser. Tycker vi kan kika på turn och fortsätta om den är fördelaktig för oss. Rivern är ju bittersöt då det minskar FI's kombinationer samtidigt som han försöker reppa just detta. Blir väldigt svårt och det kan finnas poäng i att droppa mycket tidigare som du skriver.

 

Var minst övertygad om turnsynen, men är fortfarande konfunderad över handen.

 

Ska tänka på att inte lägga upp spoilern. Den råkade komma med när jag kopierade handen från konverteraren.

 

Jag tyckte JJ känns rätt. Men måste säga att du lyckas hitta knepiga händer. :D

 

Har varit tvärt om på SvS låg-mid ett bra tag. Fått uppfattningen att det lugnat ner sig lite smått (konvergerar alltså från andra hållet på svs - man gjorde pengar på att abusa squeezers).

 

Skillnaden på dynamik SvS/övriga klienter är så sinnesjuk. Svenskar är paranoida och gillar teori, så många plockar snabbt upp aggressiva tendenser, sen är tydligen random svensk samtidigt väldigt dålig så på SvS blir det hela tiden en massa FPS gone bad-trender.

 

Känns som en dålig egenskap hos mig att jag lyckas hamna i sånna här spots :/

 

Menar du att det har varit dåligt att squeeza på svs pga att folk inte lägger preflop, postflop eller både och? Min erfarenhet är att en stor del av värdet finns i de profitabla 1/3 pottsizade cbetsen man kan göra postflop, krävs inte mycket fold eq där för att det ska va EV+.

 

Tycker inte det går folda flop rakt av om vi inte har en väldigt klar read/stat-grund om att fi i princip alltid har 2pr+ här. Vilken range satte du då du experimenterade fram den enligt dig extremt breda donkingrangen som ger oss 50% med JdJh? Sätter vi 8c8d,5c5s,9h8h så har vi 49.6%, inte alls speciellt bred range tycker iaf jag :)

 

Attt han donkar in i 2pers behöver inte betyda jättemkt mer styrka än motsvarande HU-spot men såklart bör vi ge lite mer cred iaf, hade det varit donklead vs pfr +2 st callers hade dock iaf jag tolkat det som kraftigt viktat åt value.

 

Att syna flop o folda turn bara för att den parar toppkortet och är bra för fi att barrella tycker jag inte är skäl nog, eller, snarare tvärtom så vill jag syna just pga detta. Hade floppen istället spelats cb-cr-call och turn sen parar 7:an såhär så är jag däremot mer benägen att vika då många Fi isf tror sig uppfattas att "reppa nada" då de dbl-barrellar på parade dylika brädor. Med den logiken så går jag därför tvärtemot din rekommendation om river :) och hittar nog viket här. Detta då jag tror att en klar majoritet bangar ut river om de faktiskt hade (semi)bluff på turn nu då brädan dubbelparar och deras handkombinationer av value för linjen "cr-flop bet turn, ai river verkligen blir extremt få.

 

Är nog inte helt fel att vika river även om det känns som vi kommer folda brutalmycket om vi både viker ner alla missade drag + nära på alla värdehänder.

 

Den gatan som det är minst dåligt att folda på är väl flop, sen blir det bara sämre och sämre imo. Om nu fi balanserar upp sitt stål på river, vilket jag förutsätter att han gör.

 

Vore lite intressant att veta hur ofta fi donkar 3way men jag är lite fundersam kring vilka händer vi synar alla gator med om vi börjar folda knektar.

 

Och posta inte resultat i händerna, det försvårar bara diskussionen. Släng gärna upp någon vinsthand emellanåt också ;-)

 

Har typ 3k händer på FI. Verkar va en kompetent reg. Har inte mycket att gå på mao.

 

Tycker också att flopp känns mest tvungen att syna. Funderar på om man måste börja lägga in lite fler set i synrangen. Känns enkelt att bara raisa och få in det men blir ju samtidigt väldigt dumt att tömma rangen så att vi aldrig kan syna ner tre gator.

 

Editera detta röriga inlägg...

 

Är för okunnig för att sätta upp en vettig donkrange för fi men har svårt att se att vi spelar jättebra mot den iaf.

Juventini verkar tänka i liknande banor som mig iaf som jag förstår det. Om vi synar flopp får vi väl anse turn och river vara bra kort då inga drag träffat? Ni som vill syna er till river och sen vika kommer ju syna er till river och sen ge upp alldeles för ofta? Vad är eran synrange på river? 7a och 44 bara? Nä nåt annat än folda flopp eller syna ner skulle jag inte rösta på...

 

Ps.

(Jag skulle lätt kunna tänka mig gå syn syn fold mot alla obalanserade regs på mina egna mikronivåer, men utgår ifrån att vi måste räkna med att fi är duktig/ok balanserad på 5/10 $!?)

 

Har förmodligen raisat flopp med 44 så det blir nog bara lite 7x kvar samt överparen. Synar vi bara med 7x är vi nog nere på mindre än 20% river call. Synar vi med alla överparen blir det nog ganska neutralt/svagt EV negativt att bluffa oss på rivern, framförallt med FI's sizing. Blir för lång post för att jag ska kunna bryta ner allt i pokerstove så jag drar bara till med siffror. Har någon tid att kolla upp exakt hur stor del av vår range som synar ner hade det varit tacksamt.

 

Hand 3

 

Många fina färgdrag som inte bör finnas i fi:s donkrange. De checkraisar han nog om han är en solid spelare. Så lite två par, set och över par är vi nog uppe emot ganska ofta. Så syn flopp, turn och fold river. Hade nog inte gillat att förlora ett inköp i denna spot.

 

Nice DB bytheway

 

Blir ju färre och färre 2par och set efter hand som brädan löper ut. Borde det inte göra oss mer synbenägna?

 

analys av hand 1, 2 och 3

 

Tackar för ett mycket bra inlägg!

 

Kan inte hitta något att anmärka på av ditt tänk i hand 1 och 2, vi verkar vara rörande överens ;-)

 

Angående hand 3 är jag mer och mer inne på att vi bör folda river. Har kollat en del statistik för hur ofta man vinner när man synar ner i tveksamma spots på river och det har varit smått skrämmande att se hur sällan det varit rätt. Blir ju lite extra jobbigt i ett läge som detta när han överpottar rivern och vi behöver ganska bra odds för att ta synen dessutom. Min erfarenhet är generellt att när regs tar kreativa linjer tenderar de till att ha en alldeles för stor andel värdehänder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen fara:) Gillar dagboken. Jag kanske var oklar med min förklaring men jag tyckte också vi skulle folda rivern eftersom jag själv har synat där många gånger och i teorin känns det alltid som en helt okej syn men i praktiken så är folk mer ärliga i såna här spots och är väldigt obalanserade med i princip nöt här har åtminstone jag erfarat.

 

Så det rådde konsensus i alla tre händerna :) Fortsätt posta hhs!

 

Mvh,

 

Carl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker iaf fortfarande att fold flopp är bäst istället för att sitta å gissa 3 gator vad som än kommer typ, men då spelar ni alla mkt högre än mig å=) Det är iaf enklast att folda flopp hehe.

 

Tror att det krävs väldigt väldigt många händer på fi innan han isåfall förstår att vi foldar väldigt mkt på hans donks mot 2 spelare på denna typ av gator. Och börjar han fatta och donka jättemkt får vi börja syna med jj osv igen?

 

Nån som spelar mkt med donkbets som vill ge sin syn på en donkrange mot 2 spelare på denna flopp?

 

i teorin känns det alltid som en helt okej syn men i praktiken så är folk mer ärliga i såna här spots och är väldigt obalanserade

 

min känsla är att detta gäller även flopp i denna situation, men jag har haft fel förr :-D

(77,55,86?,a3h,a6h,a8h) tänk om detta är hans range=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbar du något med strategin "Sätta mitten av din motståndares range i en 0EV spot" ?

 

Tack för en bra tråd:)

 

Tack själv som skriver i den! Har ett enkelt svar på den frågan: Nej

 

Tycker det låter grymt avancerat att få en uppfattning om vad 0EV för FI's range är och ser det som svårt att applicera när man spelar då varje hand är unik.

 

Mycket möjligt att man på något sett omedvetet gör någon analys i linje med detta men svaret är fortfarande nej, inte vad jag vet iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen fara:) Gillar dagboken. Jag kanske var oklar med min förklaring men jag tyckte också vi skulle folda rivern eftersom jag själv har synat där många gånger och i teorin känns det alltid som en helt okej syn men i praktiken så är folk mer ärliga i såna här spots och är väldigt obalanserade med i princip nöt här har åtminstone jag erfarat.

 

Så det rådde konsensus i alla tre händerna :) Fortsätt posta hhs!

 

Mvh,

 

Carl

 

Tyckte det var jättebra förklarat, börjar snarare betvivla huruvida mitt svar var oklart. Kanske ska lämna oklarhetsdiskussionen innan vi båda blir galna :roll:

 

Nu ska jag in och sätta mig i lite fler jobbiga spots!

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker iaf fortfarande att fold flopp är bäst istället för att sitta å gissa 3 gator vad som än kommer typ, men då spelar ni alla mkt högre än mig å=) Det är iaf enklast att folda flopp hehe.

 

Tror att det krävs väldigt väldigt många händer på fi innan han isåfall förstår att vi foldar väldigt mkt på hans donks mot 2 spelare på denna typ av gator. Och börjar han fatta och donka jättemkt får vi börja syna med jj osv igen?

 

Nån som spelar mkt med donkbets som vill ge sin syn på en donkrange mot 2 spelare på denna flopp?

 

 

 

min känsla är att detta gäller även flopp i denna situation, men jag har haft fel förr :-D

(77,55,86?,a3h,a6h,a8h) tänk om detta är hans range=)

 

Donkar olika mycket periodvis. Det är nice.

 

Tänkbara händer att bara dra iväg en donkbet här är alla du nämnt + A2-5x. Utöver det så funkar det med 66, 76, 65, 88, 99, TT, 98, 87, alla nakna :Ah: Det går att bredda sin range ytterligare om man känner sig på riktigt explohumör, men lite måtta får det också vara mtp att PFR lätt kan dra en raisebluff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack själv som skriver i den! Har ett enkelt svar på den frågan: Nej

 

Tycker det låter grymt avancerat att få en uppfattning om vad 0EV för FI's range är och ser det som svårt att applicera när man spelar då varje hand är unik.

 

Mycket möjligt att man på något sett omedvetet gör någon analys i linje med detta men svaret är fortfarande nej, inte vad jag vet iaf.

 

Skönt att höra, då finns det hopp för en annan haha!

 

Har spenderat några dagar att förstå mig på konceptet men riktigt krångligt må jag säga. Konceptet går ut på att sätta vår motståndares bluffcatchers i en så nära 0EV spot som möjligt. Genom att använda den bästa möjliga betsizen för våran range. Så det spelar ingen roll om våran motståndare foldar eller synar våran bet då båda hans val är 0EV.

 

Har mycket kvar att lära men tycker det verkar ganska intressant endå. Dock självklart som du säger är varje hand unik och det går inte applicera i många lägen. Men när vi kan göra en hyffsad uppskattning av våran motståndares range är det något att tänka på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att det har varit dåligt att squeeza på svs pga att folk inte lägger preflop, postflop eller både och? Min erfarenhet är att en stor del av värdet finns i de profitabla 1/3 pottsizade cbetsen man kan göra postflop, krävs inte mycket fold eq där för att det ska va EV+.

Postflop har det nog alltid varit värde att squeeza, speciellt vissa spots (du har nog upptäckt dem själv), men preflop har varit så dampigt att det snarare funnits pengar i att låta andra squeeza OOP så fort de plockar en suited. :-P

 

Sen kan det säkert varit profitabelt ändå, grejen är ju att jag vann mycket pengar på att spela passivt men inte ett dugg vekt, men med det sagt är det ju inte säkert att andra höll lika hårt i sin hand när de valt en passiv linje. Det fanns ju inte på min karta att vika för de där 1/3 pott tex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att återkoppla en snabbis till spelet i blindsen mot knapp. Såg vad du skrev om bb fold to steal, vilken siffra tycker du man bör sträva efter ligga runt i sb?

 

Ca 80% fold vs steal, något lägre om man bara räknar mot knapphöjning.

 

Sen kan det säkert varit profitabelt ändå, grejen är ju att jag vann mycket pengar på att spela passivt men inte ett dugg vekt, men med det sagt är det ju inte säkert att andra höll lika hårt i sin hand när de valt en passiv linje. Det fanns ju inte på min karta att vika för de där 1/3 pott tex.

 

Tycker det funkar mycket bra mot tighta regs som inte gillar att stoppa in stacken allt för light. Blir ofta att dom känner att det inte går att folda flopp mot 1/3 men sen tvingas de vika när det kommer fler bets.

 

Gillar att vi inte behöver mer än: (1 / 3) / ((1 / 3) + 1) = 0,25 = 25% fold equity!

 

Upplever att man väldigt ofta har det (ofta betydligt mycket mer).

 

Tycker det är dags att visa en hand där det står mellan syn eller shove, till skillnad från alla tråkiga spots där vi behövt fundera på att vika.

 

--------------------------------------------------------------------------------------

 

Hand 4

 

HU-spelare, jag behöver er hjälp!

 

Vilket av följande alternativ är mest rätt enligt er?

 

1. Syn

2. Shove

3. Spela inte hu om du behöver ställa den frågan

 

Boss No-Limit Hold'em, $100.00 BB (2 handed) - Boss Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

 

Hero (SB) ($34707.55)

BB ($20275.01)

 

Preflop: Hero is SB with 8diamond.gif, 6heart.gif

Hero bets $150, BB calls $100

 

Flop: ($400) 6diamond.gif, 8heart.gif, Qclub.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $300, BB calls $300

 

Turn: ($1000) Aheart.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $700, BB calls $700

 

River: ($2400) 6club.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $1700, BB raises $6600, Hero ?

 

---------------------------------------------------------------------------------------

 

Hade en bra session idag och lyckades dra hem 50k. Året har börjat knackigt annars så det var en mycket välkommen plusdag. Postar största vinnarn i sann IFS-anda:

 

Boss No-Limit Hold'em, $100.00 BB (2 handed) - Boss Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

 

Hero (SB) ($14090.01)

BB ($19900)

 

Preflop: Hero is SB with Kdiamond.gif, 10diamond.gif

Hero bets $150, BB raises $700, Hero calls $600

 

Flop: ($1600) 8diamond.gif, 9diamond.gif, 8club.gif(2 players)

BB bets $1000, Hero calls $1000

 

Turn: ($3600) 2spade.gif(2 players)

BB bets $2700, Hero calls $2700

 

River: ($9000) Kclub.gif(2 players)

BB bets $15400 (All-In), Hero calls $9590.01 (All-In)

 

Total pot: $28180.02

 

Results below:

 

Hero had Kdiamond.gif, 10diamond.gif (two pair, Kings and eights).

BB had 5heart.gif, 6club.gif (one pair, eights).

Outcome: Hero won $28165.02

 

 

 

Tycker det är dags att visa en hand där det står mellan syn eller shove, till skillnad från alla tråkiga spots där vi behövt fundera på att vika.

 

Nu är det läggdags! GN PF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När han inte ens kan ha Xh6h eftersom du blockar 6h så synar jag nog bara raisen för har lite problem och se hur han ska kunna ta sig till river med en naken 6x utan att ha haft tvåpar på turn eller flopp. Hade du inte haft 6h så tror jag du kan shova utan att må alltför dåligt om det.

 

 

Hade jag haft history att han är en riktig station ända till river så blir det ju givetvis en shove här eftersom han då förmodligen har de flesta 6x som han skulle spela precis såhär. Har jag däremot history att han foldar massa turns t.ex och är "normalt konservativ" så synar jag bara raisen här, jag tycker det är helt ok.

 

 

Din KTdd ska vara snapsyn såvida du inte möter den nittigaste spelaren

nånsin. Går aldrig folda där när du får 2:1 potodds, speciellt inte på den texturen där allt missade och han ibland valueshovar sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din 6-8 hand är väl rätt given push? Rent EV-mässigt så måste en push vara profitabel här? Tror inte han slowat ett set hela vägen som 88, AA eller QQ

AA/QQ lär han 3betta pre med, eller tja, vet ju inte hans stats.

 

Men 88 kan han mycket väl flatta då och då. Men känns för mig att hade han haft 88 så hade nog en raise på turn kommit.

 

6x känns inte så troligt att han har heller, så antingen har han A8 och sätter dig på AK/AJ och att du synar av han. Eller så är det en total bluff.

 

Men tror fortfarande shove är bästa alternativet där. Känns som 88 är enda handen han kommer ha där ibland (De gånger han inte bluffar dvs ), men tror också att han kommer ha en hand som 88 där så sällan att det blir profitabelt att shova där. Det är iaf min teori, dock är jag HUsng-spelare som spelare med mindre BB's.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Given syn tycker jag. Tror oddsen att han slowplayat AA/QQ/88 är större än att han synar av med någonting sämre här. Som Carl säger har han ju aldrig en sämre 6x heller så ser typ ingen sämre hand i hans range som synar. Spelar inte staksen men synar han av en shove här med alla 6x ens?

 

Minns en hand som postades i rail-tråden på 2+2 mellan wilhasa och en annan reg i en nästan identisk situation där folk kritiserade callen ist för shove. Ike Haxton kom senare in i tråden och skrev att en shove i den situationen vore iskall :mrgreen:

 

Edit: Hittade handen, var inte så snarlik som jag minns den, Handen i fråga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din 6-8 hand är väl rätt given push? Rent EV-mässigt så måste en push vara profitabel här? Tror inte han slowat ett set hela vägen som 88, AA eller QQ

AA/QQ lär han 3betta pre med, eller tja, vet ju inte hans stats.

 

Men 88 kan han mycket väl flatta då och då. Men känns för mig att hade han haft 88 så hade nog en raise på turn kommit.

 

6x känns inte så troligt att han har heller, så antingen har han A8 och sätter dig på AK/AJ och att du synar av han. Eller så är det en total bluff.

 

Men tror fortfarande shove är bästa alternativet där. Känns som 88 är enda handen han kommer ha där ibland (De gånger han inte bluffar dvs ), men tror också att han kommer ha en hand som 88 där så sällan att det blir profitabelt att shova där. Det är iaf min teori, dock är jag HUsng-spelare som spelare med mindre BB's.

 

Om du shovar får du ändå inte syn av hans bluffar, eller A8 valueraisar. Så du åstadkommer inget mer ev bara för du shovar och får fold. Däremot de gånger du shovar och han har t.ex 88 så förlorar du bra mycket mer. Om inte 6x känns trolig som du säger så är det ju verkligen en katastrofshove.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer inte att dela ut varken stats eller reads när det gäller hu. Känns som det är något som kan skada mig (om FI läser detta) mycket mer än vad det tillför analysen. Ville bara nämna det innan det kommer massa frågor om stats och reads. Kan nämna att det är Jordgubban jag spelade mot och jag ser honom som en mycket duktig hu-spelare. Är med största sannolikhet underdog, men spelar ibland för att lära mig.

 

När han inte ens kan ha Xh6h eftersom du blockar 6h så synar jag nog bara raisen för har lite problem och se hur han ska kunna ta sig till river med en naken 6x utan att ha haft tvåpar på turn eller flopp. Hade du inte haft 6h så tror jag du kan shova utan att må alltför dåligt om det.

 

 

Hade jag haft history att han är en riktig station ända till river så blir det ju givetvis en shove här eftersom han då förmodligen har de flesta 6x som han skulle spela precis såhär. Har jag däremot history att han foldar massa turns t.ex och är "normalt konservativ" så synar jag bara raisen här, jag tycker det är helt ok.

 

 

Din KTdd ska vara snapsyn såvida du inte möter den nittigaste spelaren

nånsin. Går aldrig folda där när du får 2:1 potodds, speciellt inte på den texturen där allt missade och han ibland valueshovar sämre.

 

Okej, då var det mer close än vad jag trodde. Tycker jag borde få väck de flesta 6x på turn iaf och borde vara svårt för FI att syna 3bet river allt för brett om det inte varit helt galen dynamik. Kan ju finnas lite värde i att inte behöva visa handen i ett sånt här läge, men ser inget större värde i det.

 

Angående :Kd::Td: så la jag mest upp den för att visa största vinsthanden. Här synar vi alltid i min värld.

 

Din 6-8 hand är väl rätt given push? Rent EV-mässigt så måste en push vara profitabel här? Tror inte han slowat ett set hela vägen som 88, AA eller QQ

AA/QQ lär han 3betta pre med, eller tja, vet ju inte hans stats.

 

Men 88 kan han mycket väl flatta då och då. Men känns för mig att hade han haft 88 så hade nog en raise på turn kommit.

 

6x känns inte så troligt att han har heller, så antingen har han A8 och sätter dig på AK/AJ och att du synar av han. Eller så är det en total bluff.

 

Men tror fortfarande shove är bästa alternativet där. Känns som 88 är enda handen han kommer ha där ibland (De gånger han inte bluffar dvs ), men tror också att han kommer ha en hand som 88 där så sällan att det blir profitabelt att shova där. Det är iaf min teori, dock är jag HUsng-spelare som spelare med mindre BB's.

 

Handen jag tycker han reppar starkast är :As::6s: Tror det är vanligare att syna 88 på turn än vad det skulle vara att raisa den mtp att jag ofta har luft och kommer barrella river. Det stora problemet som jag ser det är att han inte kan syna med speciellt många händer jag slår.

 

Given syn tycker jag. Tror oddsen att han slowplayat AA/QQ/88 är större än att han synar av med någonting sämre här. Som Carl säger har han ju aldrig en sämre 6x heller så ser typ ingen sämre hand i hans range som synar. Spelar inte staksen men synar han av en shove här med alla 6x ens?

 

Minns en hand som postades i rail-tråden på 2+2 mellan wilhasa och en annan reg i en nästan identisk situation där folk kritiserade callen ist för shove. Ike Haxton kom senare in i tråden och skrev att en shove i den situationen vore iskall :mrgreen:

 

Edit: Hittade handen, var inte så snarlik som jag minns den, Handen i fråga

 

Kul kuriosa :) Är också inne på ditt spår om att bara syna.

 

Om du shovar får du ändå inte syn av hans bluffar, eller A8 valueraisar. Så du åstadkommer inget mer ev bara för du shovar och får fold. Däremot de gånger du shovar och han har t.ex 88 så förlorar du bra mycket mer. Om inte 6x känns trolig som du säger så är det ju verkligen en katastrofshove.

 

+1 + att den enda :6w: som är trolig slår oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...