Gå till innehåll

Bolag V75-tillsammans


Recommended Posts

Hej alla pokerforumiter!!

Som säkert många redan vet så har ATG nyligen startat upp V75 tillsammans ordentligt som alltså är ett mkt smidigt sätt att spela andelssystem. Det som fortfarande fattas är möjligheten att lira reducerat, men förhoppningsvis kmr de också upp snart :)

 

Vi söker medlemmar till ett nystartat V75-bolag. Jag och den andra som är admin för de här laget har lång erfarenhet av spelet V75 och vi har arbetat fram ett system som på många sätt är rätt speciellt. Hemligheten för att vinna tror vi är att man måste ha principer att gå efter, "alltså att man gör samma sak varje gång". Det är just dessa principer som gör detta system speciellt och dessa har utarbetats ända sedan starten på V75 1993, så en hel del statistik finns med i resonemanget.

 

Jag kommer att posta de mest generella bitarna av systemet här imorgon så får ni sen bilda er en egen uppfattning :).

Målet är att få ihop 30 medlemmar (som är max-antalet) för att på så sätt alla ska kunna vara med till en rimlig kostnad.

På återseende :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer informationen om systemet vi ska lira efter. Det är bara de mest grundläggande sakerna som vi kommer gå igenom här då genomgång av alla detaljer blir svårt att förklara:

 

För tillfället så erbjuder V75 tillsammans ej möjligheten att spela reducerade system. Pga detta kommer vi alltså att spela oreducerade system till en början, men uppstår möjligheten så kommer vi även att variera med reducerade spel i framtiden beroende på omgångens utseende.

 

Vi kommer alltid att spela med minst 1 och max 2 spikar i varje omgång. De 3 första loppen kommer alltid att innehålla max 9 rader om vi får möjlighet att spela reducerade system i framtiden. Som det är nu så finns ju som sagt inte den möjligheten och då faller påståendet men stort fokus kommer fortfarande ligga kvar på de 3 första loppen där de statistiskt sätt skräller mycket sällan.

 

Odds kommer att tas på samtliga hästar i V75 omgången under en första och andra avläsning som sker 2h och 15min samt 1h och 15min innan första V75 start.

Här kommer också en grundrad att utarbetas och dessa är alla hästar med en streckprocent på 10% eller mer + alla hästar som står under 400 i odds vid andra avläsningen. Detta kommer utgöra grunden i systemet. I grundraden så tas senast aktuella tid på den distansen hästen springer för dagen. Sen har vi ett poängsystem att gå efter för att få fram en slutgiltig tid på varje häst beroende på:

om hästen har kvalat, vilken sorts bana den sprungit på, hur länge sen de var hästen sprang, om den galopperade, eventuella distanstillägg, startspår och strykningar

 

Toppspåren som vi alltid kommer att vara vaksamma på och som vi kommer att ta extra hänsyn till är följande:

 

1640a: 1, 4, 5, 9, 10

1640v: 1, 2, 3, 6, 7

2140a: 4, 5

2140v: 6, 7

Långlopp volt: 1, 6, 7

Långlopp auto: 1, 4, 5

 

Detta är extra viktigt att ha koll på vid eventuella strykningar.

 

Alla odds avläses alltså 2h 15min samt 1h 15min innan start för att avgöra om de ska läggas till utöver grundraden eller inte. Det tas då hänsyn till hur oddset har ändrats under denna period och vi har en utarbetad strategi att gå efter här också.

 

Det var de mest generella med det systemet vi kommer lira efter. Är det någon som vill har ytterligare detaljerad info så är det bara att maila mig på adress: adderunner@hotmail.com

 

Då kommer vi till de sista och kanske mest intressanta och det är vad ett sådant här system kostar att konstruera?

Ja, grunden för hela systemet är att de kommer landa på runt 5000kr när allt är klart. Om vi då är 30st medlemmar som deltar så kommer snittkostnaden att vara c:a 168kr/ person (man får självklart köpa för mer om man vill). Man ska dock ta i beaktande att vi inte kommer att spela varje vecka. Vi kommer att ta hänsyn till omgångens utseende och erfarenhetsmässigt vet vi att tekniska problem uppstår ibland på ATG eller datorn strular. Om detta sker är det naturligtvis omöjligt att lämna in systemet. Vi kommer att sätta varje andel till en kostnad på 56kr, och kravet är då att man köper MINST 3 andelar. Blir det ändå så att lagkassan sammanlagt inte kommer upp i en summa på 5000kr så kommer spelet ej att genomföras och sökandet efter nya medlemmar till veckan därpå påbörjas.

 

Låter detta intressant så säger jag: VÄLKOMNA!! :)

E-maila mig på: adderunner@hotmail.com eller skicka ett PM vid intresse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...