Gå till innehåll

HEM2+5400 rpm HDD


zubbefan

Recommended Posts

Hej.

 

Funderar på att köpa laptop för att spela poker på och undrar om en HDD på 5400 rpm duger till att spela med HEM2 HUD 4-5 bord?

 

Värt att nämna kanske är jag inte kommer börja spela med någon databas eftersom förra datorn kraschade.

 

Övriga specs:

 

Intel Core i5-3210M processor/2.5 GHz

Intel HD Graphics 4000/1.6GB delat

6 GB RAM

 

 

 

Så ni som spelar med HEM2 på laptop kan ju skriva några rader då ni troligen också har 5400 rpm HDD då det verkar std för laptops om man inte räknar med ssd.

 

 

ty.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Funderar på att köpa laptop för att spela poker på och undrar om en HDD på 5400 rpm duger till att spela med HEM2 HUD 4-5 bord?

 

Värt att nämna kanske är jag inte kommer börja spela med någon databas eftersom förra datorn kraschade.

 

Övriga specs:

 

Intel Core i5-3210M processor/2.5 GHz

Intel HD Graphics 4000/1.6GB delat

6 GB RAM

 

 

 

Så ni som spelar med HEM2 på laptop kan ju skriva några rader då ni troligen också har 5400 rpm HDD då det verkar std för laptops om man inte räknar med ssd.

 

 

ty.

 

 

Hur kan det komma sig att du tror det är hårddisken som spelar roll ifall datorn ska orka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan det komma sig att du tror det är hårddisken som spelar roll ifall datorn ska orka?

 

>Note: Having a fast hard drive helps Holdem Manager's performance drastically. We suggest using a 7200RPM hard drive or faster.

 

 

 

Därför..

 

http://faq.holdemmanager.com/questions/3/Minimum+System+Requirements

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

>Note: Having a fast hard drive helps Holdem Manager's performance drastically. We suggest using a 7200RPM hard drive or faster.

 

 

 

Därför..

 

http://faq.holdemmanager.com/questions/3/Minimum+System+Requirements

 

Och det anser jag vara ett uttalande från en person som INTE förstår hur datorer fungerar.

Det kan omöjligt vara så att HEM2 kräver att sådana mängder data skrivs och läses från disken för att det ska fungera tillfredsställande.

Skulle man följa deras rekommendation innebär det att majoriteten av bärbara datorer är diskvalificerade.

Men jag antar att det är ett sätt för dom att komma undan från klagomål.

 

Poker Tracker har ungefär likvärdiga rekommendationer men jag vet från egna erfarenheter att det räcker gott och väl med en hdd på 5400rpm.

Poker Tracker 3

 

Nu vet jag inte exakt vad det är för dator du köper men av specarna du räknar upp antar jag att det är en Windows dator.

Om du är osäker varför inte testa på en likvärdig dator hos en försäljare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...