Gå till innehåll

SPSS-hjälp


Sladdafan

Recommended Posts

Har gjort en enkätundersökning.

 

All data är inne i SPSS osv. Har gjort en factoranalys och fått ut mina 5 faktorer.

Faktorerna skall jag sedan köra i en regrressionsanalys mot de obereonde varibalerna/kontrollvariablerna för att testa hypoteser.

 

Har varken materialet eller SPSS på denna datorn men ikväll kommer jag att ha. Har tidigare kört korrelationstester med regression är tydligen att föredra men jag är inte helt 100 i SPSS.

 

Det jag behöver hjälp med är helt enkelt hur man praktiskt gör en regressionsanalys på materilet. Samt hur man tolkar informationen.

 

Många år sedan jag läste statistikkurserna och har tagit lite hjälp av spssakuten.se men är enklare om man har någon att fråga, tex här på pf.

 

Finns det någon SPSS-haj här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan hjälpa dig, men det blir svårt att infoga/klistra in tabeller från SPSS i forumet. Är ny på forumet, kan man skicka PM?

 

Skicka ett mail till mig så kan ja skicka över filen så är det lättare att prata om.

 

Ska vara gjort till Söndag så ser du detta efter söndag är det förmodligen försent. Tacksam för all hjälp jag kan få =)

 

Länge sedan jag jobbade med SPSS och ännu längre sedan jag jobbade med regression.

 

EDIT: Detta är hjälpen jag fått innan jag tappade kontakten " make a regression analysis on the factor values, correlated with the control variables and the independent variables. "

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skicka ett mail till mig: sladdafan@gmail.com så kan ja skicka över filen så är det lättare att prata om.

 

Ska vara gjort till Söndag så ser du detta efter söndag är det förmodligen försent. Tacksam för all hjälp jag kan få =)

 

Länge sedan jag jobbade med SPSS och ännu längre sedan jag jobbade med regression.

 

EDIT: Detta är hjälpen jag fått innan jag tappade kontakten " make a regression analysis on the factor values, correlated with the control variables and the independent variables. "

 

You have mail ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...