Gå till innehåll

BERGA OPEN 2013 23/2 INSTÄLLT!!! Se inlägg 77!


MikeTime

Recommended Posts

  • Svars 119
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej alla.

Har ett väldigt tråkigt besked.

Turneringen kommer att ställas in och det beror på att lotteriinspektionen har anmält arrangemanget till Polisen som i sin tur kontaktat mig och förklarat hela situationen.

Polisen kan i dagsläget inte se att turneringar är olagligt men tvingas tyvärr ändå agera efter att LI har gjort sin anmälan.

Skulle turneringen anordnas kommer vi att få besök på lördag, eventuella pengar och marker kommer beslagtas och allt förvaras i väntan på en eventuell rättegång.

 

Jag är otroligt ledsen att det här händer eftersom hela arrangemanget är en enda stor folkfest och lika mycket en social tillställning som en seriös pokerturnering.

 

Jag hoppas ingen tar illa upp och får alltför stora bekymmer i och med detta, men jag hoppas även att ni förstår mig och varför jag väljer att ställa in.

 

Kramar till er alla från en väldigt bedrövad Mike. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan va förbannad jag blir

 

LI, om ni läser det här;

 

DRA ÅT HELVETE

 

hälsningar

Fredrik Götesson

 

Du kan posta samma sak i de privata trådarna på fb också. De läser även där. Att Hogge heter det du skriver vet de om.

Eller rättare sagt, det finns nog inte många detaljer de inte vet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan posta samma sak i de privata trådarna på fb också. De läser även där. Att Hogge heter det du skriver vet de om.

Eller rättare sagt, det finns nog inte många detaljer de inte vet...

 

Hur får de tillgång till de privata facebooktrådarna?

 

Har du sett polisanmälan? Vilken grund anger de för att arrangemanget ska anses vara olagligt? Brott mot LL?

 

Och riktigt jävla trist såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får de tillgång till de privata facebooktrådarna?

 

Har du sett polisanmälan? Vilken grund anger de för att arrangemanget ska anses vara olagligt? Brott mot LL?

 

Och riktigt jävla trist såklart.

 

Mitt inlägg i klubbsidorna nyss:

 

Lite mer information angående LI´s polisanmälan:

 

De har namnen på samtliga deltagare som är anmälda till turneringen och inte bara de nick som ligger ute publikt på pokerforum.nu.

Det innebär att LI har tillgång till minst en av fem klubbars sidor här på Facebook. De fem klubbarna är x, x, x, x & x.

 

Jag ber er, för er egen skull, att inte posta alltför mycket information på klubbsidorna även om det är låsta grupper. Uppenbarligen är de inte speciellt låsta.

Kan även vara lämpligt att rensa bort medlemmar man inte känner till eller som aldrig varit med och spelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt, lider med alla som planerat för detta!

 

Nästan så man skäms för att vara svensk.

 

Hur många år ska det behöva ta för att vuxna likasinnade ska få möjlighet att träffas en eller möjligen två gånger om året för socialt umgänge samt lite kortspel med insatser?!

 

Om det inte finns utrymme för detta på lagligt vis inom säg 5 år, då lämnar jag tamejfan landet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Polisen kan i dagsläget inte se att turneringar är olagligt men tvingas tyvärr ändå agera efter att LI har gjort sin anmälan.

 

Jag är inte helt med här. Varför agerar polisen om det inte är olagligt?

 

Om jag anmäler någon som tränger sug i kön på Ica, måste polisen agera då även fast de inte tycker det är olagligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte helt med här. Varför agerar polisen om det inte är olagligt?

 

Om jag anmäler någon som tränger sug i kön på Ica, måste polisen agera då även fast de inte tycker det är olagligt?

 

Är ju en viss skillnad om myndigheten som sköter tillsynen anmäler jämfört med om en privatperson gör det. LI ansåg uppenbarligen att det kunde vara olagligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju en viss skillnad om myndigheten som sköter tillsynen anmäler jämfört med om en privatperson gör det. LI ansåg uppenbarligen att det kunde vara olagligt

 

Jo, men det är väl ändå polisen/domstol som sköter tillämpning av lagar och om jag tolkar OP rätt så sa polisen att de inte tyckte det var olagligt. Borde inte polisen då svara LI att dom kan ta sig i brasan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men det är väl ändå polisen/domstol som sköter tillämpning av lagar och om jag tolkar OP rätt så sa polisen att de inte tyckte det var olagligt. Borde inte polisen då svara LI att dom kan ta sig i brasan?

 

Det är inte polisen som ska tolka lagar. Om en tillsynsmyndighet hör av sig och säger att ett planerat arrangemang är/kan vara olagligt så kommer nog polisen att agera på det, så länge de inte direkt kan avförda myndighetens påstående som grundlöst. Enklaste sättet att få problemet ur världen är ju att slå Mike en signal och så är turneringen nästan garanterat inställd.

 

Vidare så är rättsläget långt ifrån klarlagt, varför polisen nog känner sig tvungna att agera på en anmälan så att myndigheten kan få saken prövad om turneringen ändå genomförs.

 

Tycker inte heller LI kan göra så mycket annorlunda. Visst kan man vara av åsikten att denna turneringen är harmlös men hur ska de kunna avgöra det? De har tolkat Lotterilagen som att det är förbjudet att anordna turneringar utan tillstånd, vilket inte känns som en orimlig tolkning. Då kan de ju inte strunta i en anmälan bara för att det verkar vara ett trevligt gäng som spelar poker.

 

Den största boven här är ju framförallt lagstiftaren som ännu inte lyckats fixa så att anordnande av pokerspel för mindre belopp är uttalat lagligt. Inte myndigheterna som anser sig upprätthålla lagstiftningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...