Gå till innehåll

NL50 888 Poker


WildAzes

Recommended Posts

:-) Hade tänkt att starta upp en dagbok här på Pf under en ganska lång tid när jag spelade på Svs men det blev aldrig riktigt av.

Spelade främst på 2,4 2,5 5 men tröttnade på klienten, ett annat problem blev att jag inte fick pokertracker att funka helt korrekt.

 

Har plockat ut en del av SvenskaSpel rullen och köpt en hel del saker, främst julklappar, det som va kvar nästan 2000$ åkte in på 888 poker.

 

Målet med denna dagbok blir därför att spela omkring 1000 händer om kvällarna och sedan analysera detta på dagarna. Är arbetslös numera så har en hel del tid.

 

Bör väl kanske tillägga att jag har spelat poker i många år och oftast plussat, under pokerboomen räckte det att kunna grunderna för att dra in en del medan det idag har blivit betydligt svårare.

 

Wish med good luck :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Kul med lite fler PF:are som spelar på 888, inte så många svenskar där har jag märkt. Jag gjorde själv comeback där för ett par månader sedan, och spelar som du NL50.

 

Mycket fisk, men raken är ju skyhög och cashbacksystemet ofantligt dåligt. Palla spela med 9% cashback (går ju knappast att klättra högre än så i VIP-systemet @ NL50) och $4 maxrake på NL50, blir dyrt i längden.. Funderar lite på att byta till William Hill för deras jättebonus eller gamla goda Svs, men vill inte lämna all fisk :)

 

Edit: Nu har de ju iofs reloadbonusar, men är ju lite omständigt att skyffla in pengar på siten.. På det viset äter ju uttagsavgifter och växlingskurser upp en massa deg :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som talar för sidan är som du säger är att det är väldigt mycket fisk, ibland är spelet så enormt dåligt att man knappt tror att det är sant :)

 

Det negativa med sidan är den enormt höga raken och det riktigt pissa rakeback systemet. Kommer mer till det här nere :roll:

 

 

Har avklarat min första session på lite över 500 händer och backade 42$.

Tyckte att det kändes lite skumt då jag tyckte att jag hade en helt okej session, borde absolut gått break even.

 

Börjar därför att gå igenom PokerOffice och jämför dom händer jag plussat med och dom jag backat med och kommer fram att jag borde ha gått plus 10$ :shock:

 

Jag är ganska loose agressive och vinner 21% av alla händer jag spelar och det är ju på så sätt jag rakar mycket.

 

Kan verklgien rakebacken sluka så pass jävla mycket att jag igentligen ligger pluss 10 dollar men backar 42!?!?

 

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med dagbok, mindre kul med rake! :evil:

 

Raken för smallstakes-spelare utanför SvS är ju ett ganska hett ämne just nu på 2+2 också, då många menar att pokersidorna är för giriga och stjälper sig själva genom att skapa en ohållbar ekonomi. 888 verkar ju vara bland de värsta så du får nog göra en uppskattning på hur mycket högre din winrate är och om det är +ev jämt emot raken.

 

Personligen skulle jag nog hålla mig till SvS då det känns säkert (mycket trubbel bland eurositsen) och raken är 50% lägre än Stars osv vilket motsvarar en 50% rakeback. Har aldrig upplevt att det finns mer fisk någon annanstans än på SvS, men har o andra sidan aldrig spelat särskilt mycket på pacific. :roll:

 

Lycka till,

 

Rahm93

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat ytterliggare drygt 1000 tusen händer och hittar lillplusset på 40$, dock känns det fruktansvärt meningslöst när jag igentligen är plus 98$.

 

Blir enormt ev- att spela med så fruktansvärt hög rake och så fruktansvärt dåliga rakeback avtal.

 

Blir därför tvungen att casha ut rullen på 888 poker och in med degen på svs där raken är normal.

 

Gör kanske en comeback på 888 nätverket då genom LuckyAcesPoker som har bättre avtal.

Men måste nog spela minst Nl100 med en bankrulle 5000.

 

Mod kan låsa denna dagbok så länge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste vara självmål att spela microstakes med så låg rakeback.

 

Kul med dagbok, mindre kul med rake! :evil:

 

Raken för smallstakes-spelare utanför SvS är ju ett ganska hett ämne just nu på 2+2 också, då många menar att pokersidorna är för giriga och stjälper sig själva genom att skapa en ohållbar ekonomi. 888 verkar ju vara bland de värsta så du får nog göra en uppskattning på hur mycket högre din winrate är och om det är +ev jämt emot raken.

 

Personligen skulle jag nog hålla mig till SvS då det känns säkert (mycket trubbel bland eurositsen) och raken är 50% lägre än Stars osv vilket motsvarar en 50% rakeback. Har aldrig upplevt att det finns mer fisk någon annanstans än på SvS, men har o andra sidan aldrig spelat särskilt mycket på pacific. :roll:

 

Lycka till,

 

Rahm93

 

 

Har spelat ytterliggare drygt 1000 tusen händer och hittar lillplusset på 40$, dock känns det fruktansvärt meningslöst när jag igentligen är plus 98$.

 

Blir enormt ev- att spela med så fruktansvärt hög rake och så fruktansvärt dåliga rakeback avtal.

 

Blir därför tvungen att casha ut rullen på 888 poker och in med degen på svs där raken är normal.

 

Gör kanske en comeback på 888 nätverket då genom LuckyAcesPoker som har bättre avtal.

Men måste nog spela minst Nl100 med en bankrulle 5000.

 

Mod kan låsa denna dagbok så länge

 

 

På tal om självmål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...