Gå till innehåll

Pokerstars sportstjärnor


Olycklig_fisk

Recommended Posts

Vad är hela grejen med sportstjärnor till en pokersite. Tittar man upp statistik på spelarna blir man.

  • Mats Sundin
  • Markus Hellner
  • Boris Becker
  • Rafael Nadal

Ta tex Hellner riktigt dåligt resultat, här

 

Becker; här

 

Mats Sundin; här

 

Inga av dessa sportstjärnor plussar i längden. Vad är liksom att ha massa sportstjärnor. Promote:a dom sen lägger de ändå ner efter par år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

folk älskar sina sporthjältar

 

är väl rätt uppenbart då vad stars vill åstadkomma genom att promotea siten med hjälp av dem.

 

precis av samma anledningar som kändisar gör reklam för vilken produkt som helst. inte direkt en slump att det är mkt kändisar i reklam osv. Att det just är sportkändisar som stars vill åt är väl just för att målgruppen som är mest rimlig att signa upp för en pokersite är ofta män, och män gillar sport.

 

mats sundin är inte på pokerstars för att locka dit oss pokerspelare direkt, men indirekt är det så för att han attraherar fisk, och om det finns fisk så finns det regs, och regs rakear en massa dolls = stars uppnår sitt mål.

 

profits

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju kul och bra att de signar sportsnubbar men sen händer inte särskilt mycket. Tog ju ett halvår för Nadal att spela sin första hand? Sen så är det väl nästan inga förutom just pokerspelare som vet om att Hellner och Northug är med i PokerStars stall...

 

Kan ju ha att göra med att Northug inte är med i Stars-stallet ;) Han sponsrades faktiskt av mainstreammedia för WSOP. Men skämt åsido, jag förstår vad du menar. Nadal-signingen tycker jag också känns lite larvig när han syns så lite i pokersammanhang. Å andra sidan har de utnyttjat Becker på ett riktigt bra sätt, och Hellner syntes ju en del i samband med WSOP och EPT-finalen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju ha att göra med att Northug inte är med i Stars-stallet ;) Han sponsrades faktiskt av mainstreammedia för WSOP. Men skämt åsido, jag förstår vad du menar. Nadal-signingen tycker jag också känns lite larvig när han syns så lite i pokersammanhang. Å andra sidan har de utnyttjat Becker på ett riktigt bra sätt, och Hellner syntes ju en del i samband med WSOP och EPT-finalen.

 

Va är han inte? Kunde lovat att han hade Stars-logo på sig under aftonbladets miniserie om EPT-finalen, men jag har fel där tydligen.

 

Jo iofs jag som var lite övernegativ, förutom Nadal finns det inget att klaga på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va är han inte? Kunde lovat att han hade Stars-logo på sig under aftonbladets miniserie om EPT-finalen, men jag har fel där tydligen.

 

Aha, ja, det är inte omöjligt att han var sponsrad av dem till det eventet isf, men han är inte med i Team SportStars, vilket Hellner är. Men hur som tycker jag fortfarande att du har en poäng att de skulle jaga sportstjärnor som verkligen är sugna på att lira poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...