Gå till innehåll

Turneringsboken - jobba sig upp på högre nivåer!


madblast

Recommended Posts

Hej,

 

Jag har under en tid funderat på att starta en dagbok här på pf för att förbättra spelet, snacka poker, sport och kanske mat? Vad vet jag. Mest poker ofc. Nu har jag i alla fall tagit tag i saken och här är vi nu.

 

Bakgrund/info

22 år ifrån Stockholm, heltidsjobbar på ett företag inom e-handel och spelar poker när tid finns, vilket då ofta blir kvällar och helger. Gillar all typ av sport och jag är lite av en hamburgefantast.

 

Spelar uteslutande microstakes SNGs och MTTs. Allt ifrån 3 till 11$ med fokus på 180 4.5$ där jag väl blivit något av en semi-semireg på stars. Håller mig till dem då jag föredrar deras utbud, men är öppen för nya upptäckter om ni har tips på andra siter. Kommer att variera mitt onlinespel med en del livespel och försöka klämma in HH's därifrån också.

 

Jag kommer dela med mig av så mycket intressanta spots/pots jag bara kan.

 

Har inget direkt bankrullemål men skulle vilja ha jobbat mig upp i nivå innan året är slut (hehe). Kanske regga på 180 8.80s eller bara köra lite med/high MTTs.

 

Ok, tror jag fått ner det mest väsentliga. Om inte, fråga gärna.

 

Sammanfattningsvis då så blir det poker, sport, hamburgare/mat och lite mer poker i den här dagboken.

 

Mycket nöje!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 68
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

ska bli kul att följa, vi kanske möts på borden, spelar också en hel del mtt på stars :D

 

Lycka till :)

 

Tjenare Maccee! Skoj, det hoppas jag verkligen vi gör!

 

 

Är för dagen plus och hoppas kunna klämma in lite händer här under morgondagen om jag bara lyckas klura ut HM ordentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur många turneringar spelar du per dag ungefär? jag har ej så mkt tid över, jobb 7-16 sen gym och ibland bruden på kvällen! brukar snitta 1-2 turneringar och kanske 3-4 på helgen

 

Per dag klämmer jag väl in 5-15 MTTs och ett antalet fler SNGs, det är där jag lägger min "volym".

Jag är lite i samma sits där och det blir mest lir på helger och kvällar. Mitt jobb gör det möjligt för mig att köra pass även på vardagskvällar då jag kan flexa mina arbetstider.

 

Nice med hamburgare och poker! Hur ser din perfekta hamburgare ut?

 

Eftersom du jobbar heltid och spelar poker som hobby, har du tänkt att låta alla eventuella vinster under året stanna kvar i rullen, för att utvecklas och komma upp i nivåer? GL obv!

 

Hej jimhamring, trevligt att du hittat hit!

Min perfekta hamburgare, som jag gör själv? En blandning av olika typer av oxkött, american cheese och ett ordentligt bröd! Inget djävla korvbrödsbagarn här inte! Jag är mycket för hur köttet, brödet och osten går ihop så jag behöver egentligen inte ha så mycket mer på min hamburgare, i alla fall inte i form av dressing eller någon sås. Toppa med ett salladsblad, lök och tomat!

 

Yes, det stämmer, inte öre kommer att spenderas på annat.

 

 

Ska ta fram lite händer nu efter middagen åt er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, då försöker vi en första HH!

 

Från en 2,5$ 90 SNG

 

UTG+1 spelar 56/24/0 över litet sample

MP3 spelar 44/0/0 över litet sample

 

 

Poker Stars, $2.28 Buy-in (10/20 blinds) No Limit Hold'em Tournament, 9 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

Hero (BB): 1,960 (98 bb)

UTG+1: 1,620 (81 bb)

UTG+2: 1,560 (78 bb)

MP1: 1,470 (73.5 bb)

MP2: 1,450 (72.5 bb)

MP3: 1,345 (67.3 bb)

CO: 1,470 (73.5 bb)

BTN: 1,130 (56.5 bb)

SB: 1,495 (74.8 bb)

 

Preflop: Hero is BB with K:heart: J:heart:

UTG+1 raises to 40, 3 folds, MP3 calls 40, 3 folds, Hero calls 20

 

Flop: (130) 2:heart: J:club: T:heart: (3 players)

 

 

 

Ultimat spel här? c/r? MP3 är passiv medan UTG+1 har en lite högre agg%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur många turneringar spelar du per dag ungefär? jag har ej så mkt tid över, jobb 7-16 sen gym och ibland bruden på kvällen! brukar snitta 1-2 turneringar och kanske 3-4 på helgen

 

Jag klämmer typ 10 på en kväll. Låter inte som du multitablar :/

Sen att jag bara hinner lira en kväll i veckan är en annan sak

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, då försöker vi en första HH!

 

Från en 2,5$ 90 SNG

 

UTG+1 spelar 56/24/0 över litet sample

MP3 spelar 44/0/0 över litet sample

 

 

Poker Stars, $2.28 Buy-in (10/20 blinds) No Limit Hold'em Tournament, 9 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

Hero (BB): 1,960 (98 bb)

UTG+1: 1,620 (81 bb)

UTG+2: 1,560 (78 bb)

MP1: 1,470 (73.5 bb)

MP2: 1,450 (72.5 bb)

MP3: 1,345 (67.3 bb)

CO: 1,470 (73.5 bb)

BTN: 1,130 (56.5 bb)

SB: 1,495 (74.8 bb)

 

Preflop: Hero is BB with K:heart: J:heart:

UTG+1 raises to 40, 3 folds, MP3 calls 40, 3 folds, Hero calls 20

 

Flop: (130) 2:heart: J:club: T:heart: (3 players)

 

 

 

Ultimat spel här? c/r? MP3 är passiv medan UTG+1 har en lite högre agg%.

 

Tycker inte preflop siffrorna säger så mycket. Vad är deras c-bet frekvens?

Har dom ingen c-bet frekvens kan det nog vara bra att beta ut om dem gillar att syna ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag klämmer typ 10 på en kväll. Låter inte som du multitablar :/

Sen att jag bara hinner lira en kväll i veckan är en annan sak

 

har böörjat med att lira minst 4 turneringar åt gången så man får lite rullning :)

vilken nivå på Sng/mtt kan ni rekommendera som kan ge cash om man har spelat typ 1 år? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har böörjat med att lira minst 4 turneringar åt gången så man får lite rullning :)

vilken nivå på Sng/mtt kan ni rekommendera som kan ge cash om man har spelat typ 1 år? :)

 

Hur länge du spelat spelar inte så stor roll i fråga om på vilken nivå man ska spela. Läs på lite om bankroll management.

För SnG har jag inte så stor koll men bör vara mindre rulle krav för SnG än MTT's.

 

Själv håller jag mig till ungf. 300x(average buy-in) i bankrulle krav för MTT's.

 

Dvs. Om du spelar $1 turneringar så behöver du $300 i rulle för att klara av de enorma swings som finns i MTT's.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såklart! 50~ på UTG+1 och 0 på MP.

Det var väl nog här då jag gjorde det första misstaget.

 

Med den info vi har fått är ju svårt att säga ett optimalt spel eftersom ni är såpass djupstackade.

Du har ju en stark hand just nu, med top par och färgdrag. Men man blir nog tvungen att omvärdera mer än 1 gång om man möter mycket motstånd.

 

Finns från här flera godkända linjer att ta tycker jag.

Personligen hade jag nog betat ut först med detta stackdjup.

Hade vi varit shortare hade jag nog gått för check/raise för att få in allt i mitten redan på flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med den info vi har fått är ju svårt att säga ett optimalt spel eftersom ni är såpass djupstackade.

Du har ju en stark hand just nu, med top par och färgdrag. Men man blir nog tvungen att omvärdera mer än 1 gång om man möter mycket motstånd.

 

Finns från här flera godkända linjer att ta tycker jag.

Personligen hade jag nog betat ut först med detta stackdjup.

Hade vi varit shortare hade jag nog gått för check/raise för att få in allt i mitten redan på flop.

 

Det här med stackdjup är nog något jag behöver tänka igenom.

Jag gick för checkraise på floppen utan att lyckas. Turn: tegelsten.

 

 

Nått hak som serverar en grym vego-burgare?

 

Beror på vart du bor! Jag vet ett ställe i Stockholm som ska ha en fin vego, "Flippin' Burgers".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dem där 600krs turrarna alltså.

Måste va sjuk varians på dem eftersom det är jätte turbo, hinner typ 1 varv per blindsnivå.

 

20% rake också. Puke.

 

+1. Vet egentligen inte varför jag spelar dem. Det är väl motståndet som lockar mig.

 

 

Åkte hyffsat tidigt med AK mot A9, allt åkte in pre. Tråkigt tråkigt det är poker.

Hade ett bra bord där jag kände att jag var en/två/tre nivå/er över resterande. Gick dock inte min väg och strukturen som sagt är rätt dum.

 

Blir eventuellt live ikväll igen på "Krukan" här i Stockholm. Om inte så är det nog online som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev fredagsturnering på Krukan i fredags. 15k startstack 20min perioder.

Blev ingen cash men är överlag väldigt nöjd med hur jag spelade. Kände att jag hade bra koll osv.

 

En hand ifrån mittenskedet:

Blinds 200/400 50 ante

 

Har suttit vid bordet helt turneringen och "känner" motståndarna, BU och SB, i den här handen väl. Hyffsat fiskiga båda två, SB aningen fiskigare än BU, villiga att syna ner etc.

Vi har ex. sett SB 3bettat med 64s (hans favorithand tydligen) och spelat Q10s väldigt aggressivt med färdrag samt diverse okonventionella spel.

 

 

BU ~25k

SB ~18k

Hero ~30k

 

Hero: A10o

 

Fold till knapp som höjer till 1200

SB syn

Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev fredagsturnering på Krukan i fredags. 15k startstack 20min perioder.

Blev ingen cash men är överlag väldigt nöjd med hur jag spelade. Kände att jag hade bra koll osv.

 

En hand ifrån mittenskedet:

Blinds 200/400 50 ante

 

Har suttit vid bordet helt turneringen och "känner" motståndarna, BU och SB, i den här handen väl. Hyffsat fiskiga båda två, SB aningen fiskigare än BU, villiga att syna ner etc.

Vi har ex. sett SB 3bettat med 64s (hans favorithand tydligen) och spelat Q10s väldigt aggressivt med färdrag samt diverse okonventionella spel.

 

 

BU ~25k

SB ~18k

Hero ~30k

 

Hero: A10o

 

Fold till knapp som höjer till 1200

SB syn

Hero ?

 

Squezzee läge!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev fredagsturnering på Krukan i fredags. 15k startstack 20min perioder.

Blev ingen cash men är överlag väldigt nöjd med hur jag spelade. Kände att jag hade bra koll osv.

 

En hand ifrån mittenskedet:

Blinds 200/400 50 ante

 

Har suttit vid bordet helt turneringen och "känner" motståndarna, BU och SB, i den här handen väl. Hyffsat fiskiga båda två, SB aningen fiskigare än BU, villiga att syna ner etc.

Vi har ex. sett SB 3bettat med 64s (hans favorithand tydligen) och spelat Q10s väldigt aggressivt med färdrag samt diverse okonventionella spel.

 

 

BU ~25k

SB ~18k

Hero ~30k

 

Hero: A10o

 

Fold till knapp som höjer till 1200

SB syn

Hero ?

 

raise

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...