Gå till innehåll

The well: Starfitter


Starfitter

Recommended Posts

  • Svars 75
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En barndomsbekännelse som uppenbarade sig för mig under ett bicepspass idag.

 

Någon gång under tidiga högstadiet, gissningvis början av åttan så utspelade sig en episod som kan ha fått oanade konsekvenser för min framtida självbild.

 

Under en biologilektion om människorkroppen så kommer ämnet muskler upp. Läraren fortgår med att förklara det där med olika musklers antagonister och att de kan dras ihop.

Då klassen är måttligt begåvad går inte riktigt förklaringen hem hos samtliga så läraren bestämmer sig i sann pedagogisk anda att visa upp detta i realtid där mitt framför klassen.

Eftersom jag var/är/har alltid varit relativt välväxt väljer hen ut mig för att statuera exemplet på. Jag får ställa mig framför klassen och hon ber mig att spänna min biceps (tisha på mig). Sagt och gjort, hen ber mig sedan slappna av och upprepar proceduren ytterligare en gång.

Sen frågar hen om klassen ser skillnaden på när muskeln är spänd och avslappnad. En av de coola tjejerna svarar glatt rakt ut:

- Nej!

 

Alla börjar skratta.

 

you can keep eating that cookie, but it will never fill the void inside your tummy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En barndomsbekännelse som uppenbarade sig för mig under ett bicepspass idag.

 

Någon gång under tidiga högstadiet, gissningvis början av åttan så utspelade sig en episod som kan ha fått oanade konsekvenser för min framtida självbild.

 

Under en biologilektion om människorkroppen så kommer ämnet muskler upp. Läraren fortgår med att förklara det där med olika musklers antagonister och att de kan dras ihop.

Då klassen är måttligt begåvad går inte riktigt förklaringen hem hos samtliga så läraren bestämmer sig i sann pedagogisk anda att visa upp detta i realtid där mitt framför klassen.

Eftersom jag var/är/har alltid varit relativt välväxt väljer hen ut mig för att statuera exemplet på. Jag får ställa mig framför klassen och hon ber mig att spänna min biceps (tisha på mig). Sagt och gjort, hen ber mig sedan slappna av och upprepar proceduren ytterligare en gång.

Sen frågar hen om klassen ser skillnaden på när muskeln är spänd och avslappnad. En av de coola tjejerna svarar glatt rakt ut:

- Nej!

 

Alla börjar skratta.

 

Allt jag minns av texten var användandet av "ordet" hen.. Why?! :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minns inte könet på läraren och det fanns med i en hovrättsdom i norrland så känns godkänt. Lyssnar även mkt på alex och sigges pod där de används väldigt mkt.

Tkr de är praktiskt och borde finnas i alla texter ist för konjunktioner med han/henne e.d så att texten blir kortare och finare.

 

Det är givetvis OK om man inte känner till eller minns könet, men det gör ju du. Minns du händelsen så minns du såklart könet, och du skriver dessutom "hon" senare i texten.

 

Att använda "hen" är praktiskt ibland, men inte när folk gör det bara för att göra sig märkvärdiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är faktiskt hemma men ska fira att farsan fyller 65 år ikv.

Men i sommar eller sådär joinar jag obv.

 

 

Låter bra!

Får testa pizzerian! Bara testat Caspiens pizza av bekvämlighetsskäl då jag bor mitt emot den. Kan vara bland den vidrigaste jag ätit om man bortser från alla pizzor jag testat i bulgarien

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
minimivila 48h per muskelgrupp även om belastningen är primärt som antagonist. Gärna längre vila om man kör styggt/stora muskelgrupper.

 

Mitt upplägg så belastar jag:

Bröst 2 pass

Biceps 1+1 pass

Ben 2 pass

Triceps 1+1 pass

Axlar 1+1 pass

 

Så svaret blir nog två :)

 

Hur ser upplägget ut för att inte belasta en antagonist på 48h?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...