Gå till innehåll

Vad köpte ni för julklappar - och vad fick ni tillbaka?


Trillske

Recommended Posts

Nu tänkte jag att vi likt Karl Bertil ska lukta lite på glöggen och se vad alla andra får för julklappar egentligen.

 

Om inte annat tänker jag mig att detta kan vara ett rättvist mått för att på ett vetenskapligt vis rangordna hur snälla folk är på pokerforum.nu, så slipper vi bråka om detta.

 

Ni får gärna även dela med er av hur julklapparna öppnas också. Eftersom alla i min familj har ungefär samma humor har jag nästan sålt in idén om att var och en ska läsa högt ifrån kvittot till sina inköpta paket, och att detta ska följas av proportionell applåd eller ogillande suck.

 

Tills idén går igenom låter vi dock tomten traditionsenligt skicka ett sms om att han inte hinner mer oss i år, varefter vi dricker julöl och öppnar paketen i rimlig takt.

 

Till mina föräldrar har jag i år köp en bok om... ved.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mamma+man: belgiska praliner värde 490kr

pappa+"flickvän": besök på st jörgen spa med mig

 

har änsålänge fått en kudde(till min kuddhörna på balkongen), en lampa från ikea och lite lyxigt thé. men ser lite fina paket under granen så blir förhoppningsvis fler :)

 

 

tycker hela konceptet att ge oönskade prylar till folk >12år är fel. ska man ge något bör det antingen vara en upplevelse eller något som snabbt konsumeras så folk slipper ha det så länge. helst i sällskap av den som ger gåvan. men framförallt ska det inte vara något livsstilsändring, något som måste sparas på eller prylar som aldrig kommer användas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har senaste 3 åren vägrat köpa julklappar när vi firar med ena delen av släkten. Förstår inte grejen med att man måste köpa julklappar när inte en enda person som är med är under 19 år. Så kul är det ju ändå inte. Min vilja om att sluta köpa julklappar till varandra trodde jag hade lyckats med. Tills jag fick höra av syrran 2 timmar innan. "Men vi skall ju spela julklappsleken, alla skall ta med en julklapp för 100kr."

 

Så fick bli en snabb sväng ut till COOP och köpa en dunke koncentrerad spolarvätska. Med mig från leken fick jag dock något frågesportsspel.

 

Julklappspengarna (700kr) som jag fick av farföräldrarna köpte jag 70 cheeseburgare för och åkte förbi ett tält där några alkisar, hemlösa och andra utsatta stod och värmde sig. De på donken undra vad jag skulle med 70 cheese till så sa som det var. Då bjöd de på 20 pommes också. Tyckte jag var fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Julklappspengarna (700kr) som jag fick av farföräldrarna köpte jag 70 cheeseburgare för och åkte förbi ett tält där några alkisar, hemlösa och andra utsatta stod och värmde sig. De på donken undra vad jag skulle med 70 cheese till så sa som det var. Då bjöd de på 20 pommes också. Tyckte jag var fint.

 

:heart:

 

rekar senaste avsnittet av cleveland show, mycket fint om hemlösa att de bara får kärlek under julen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick en femhunka av farmor & farfar och en öl & några ölkorvar av brossan, fick inget av föräldrarna.

 

Köpte en fin flaska vin & lite choklad till farmor & farfar, till föräldrarna blev det en bok (Tom Clancy's rainbow six till far) och sen tänkte jag bjuda mammsen på middag och några drinkar i stan. Flickvännen fick biljetter till trance-energy i amsterdam, flyg dit samt 3 nätter på grand hotells takvåningssvit i ams.

 

brossan fick inget, han har dock aldrig köpt något förr så de fick bli så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till mina föräldrar har jag i år köp en bok om... ved.

 

Själv fixade jag ved till ett av mina kusiner. Blev dock lite snöstorm så en del blev kvar i skogen och ska hämtas senare när jag har skaffat ordentliga stövlar.

 

-Samma kusin fick också julefrid eftersom hans ex-häxa skulle förbi och det är bäst att jag inte befinner mig någonstans i närheten + hjälpte honom med en &%## julstädning. Notan hittills €30.

 

-30 stycken talgbollar & några konstiga andra fågelmatsvarianter till allas glädje och nöje som jag spritt ut i Billnäs & Varkaus.

 

-Tårta (€25) till en förening i Billnäs

 

-Bonusmonster 1: Har fått en del redan innan och får resten sen när man får köpa fyrverkerier.

 

Bonusmonster 2: Lite hästprylar, tidningar och böcker. Sedan for hon låna häst när hon råkar hälsa på som tack för att lokala häststallet fick plocka en julgran av farsan men det får hon inte veta förrän på sommaren...

 

Bonusunge 3 & 4 fick dela på: Trollspön, magikergrejer, 2 bordspel & en pussel.

 

Själv ville jag inte ha något men fick en alldeles för liten mössa av morsan. Har ändå inte fått något som jag vill (utom pengar) någon gång så det var normale...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...