Gå till innehåll

El Helado går all in för PLO!!


El Helado Patata

Recommended Posts

Hej hej! Finns säkert några forumiter som känner igen mina dagböcker då jag har spelat väldigt mycket fixed limit under åren och lite sporadisk PLO+mixed games. Nu tänkte jag gå ifrån FLSH + sporadisk PLO till all-in PLO så jag verkligen ger det fokus, samplesize och energi och förhoppningsvis kommer kunna tjäna en extra slant medans jag pluggar. Under mina 7 år med regelbundet spel så har det gått ifrån okej, till asbra, till svängigt tills slavlön under 2012, svängningar som visserligen är fortsatt höga i PLO men förhoppningsvis mindre totalt sett ändå.

 

Projektet handlar om att göra en intensiv pokerperiod nu under jullovet och utesluta alla andra spel istället för att ta det lite pö-om-pö.

 

Regler

Endast PLO (tills iaf 1 mars 2013)

En uppladdad PLO-video per dag på bloggen under jullovet för feedback.

(Mål därefter; 2 videos per månad under skoltid.)

Aktivt deltagande i PLO-forumet på PF.nu, iaf måttligt sådant.

Kolla minst 1 PLO-video ifrån andra per dag (blir antagligen mer) med intensiva notes.

 

Varför byta spel?

Mest pga av volym o möjlighet då jag 8 månader per år endast har tillgång till få sajter (spanska) och det blir svårt att få bra volym för relativt jämna swings på FLSH som jag annars föredrar.

Högre potentiell winrate + fler bord samtidigt = mer händer/månad och lägre standarddeviation = jämnare swings med min minskade volym.

 

Bankrulle och mål

Tänkte sätta in ca 2500$ specifikt för PLO på 3-4 sajter med hög rakeback och köra PLO25 tills BR på 3000$ då vi kan skotta några bord ner till $2500 BR igen. Försöker detta en gång och nästa skott blir isf eventuellt vid 3500$. Osäker på vad som känns rimligt men känns som 80-100 buyins känns som en acceptabel regel för att eventuellt gå upp sen.

 

Beräknad spelmängd;

Minst 5 timmar per dag 21 dec - 8 jan.

Därefter; 3-5 timmar i veckan, möjligen mer om skolresultaten tillåter.

 

Antal bord;

2-4 för videoinspelning

3-6 för grind

Aldrig mer än 6 för övrigt på ett bra tag.

 

 

Hjälpmedel

 

* Älskar microsoft evernote och har numera väldigt organiserade notes när det gäller skola o allt. Tanken är att göra en liten egen PLO-samling och repetera regelbundet.

* HM2's HH-postning eller handkonvertering för post på bloggen.

* Leakbuster PLO? - Problemet med konceptet leakbuster för mig verkar vara att man antagligen vill spela riktigt exploatabla linjer om man, som jag, kommer fokusera på att hitta fiskiga games och inte tänkt spela emot GTO-folk. T ex är det väl antagligen ingen läcka att syna 3bets i stor procent om FI 3bettar 95% osv osv. Någon får gärna ge åsikt om det programmet.

* Propokertools för equitys - Man bör ju ha ett väldigt nära hum hela tiden när det handlar om sina EQs vs alla typer av händer. Det sitter ju på procent

 

Kommer dubbelposta här o på (reklamfria) bloggen http://ehppoker.blogspot.se där jag lär skriva på engelska medans svenska här då. Är ju en del av målet att delta i diskussioner osv så ni lär se mig i PLO-forumet också.

 

Återkommer förresten med ett bra pokerschema snart. Tänkte lägga in lite extra steg i min rutin, tänkte främst på att mentalt ställa in mig på typ 30 minuter handanalys av marked hands och sånt som jag sällan aldrig gör på FLSH.

 

Skepp-o-hoj!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

god lycka min herre! du var aktiv under min aktiva poker period.. nu är jag fisk.. Oxå FLSH spelare sen år 2000 :)

 

Tack! Hehe, det är tufft om man hållt sig till FLSH där de största vinnarna nuförtiden har 1 BB/100 om man har tur. Grinda plo du med!!

 

Good luck och mer PLO år folket :D

 

:D:D Danke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Hehe, det är tufft om man hållt sig till FLSH där de största vinnarna nuförtiden har 1 BB/100 om man har tur. Grinda plo du med!!

 

jag grindar faktiskt en del PLO men är så jävla fiskig.. vilket fungerar ok på låga nivåer men inte är hållbart i längden.. ser mellan 40 och 80% floppar o kan inte motverka det utan att gå upp i nivå där jag börjar bry mig om pengarna men inte är bankrullad för :P

 

my salvation is called MTTs! god lycka återigen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(PS; Jag märker att denna blogg blir sjukt lång, det är inte tanken för fortsättningen egentligen).

 

Hej! I teorin är väl första dagen avklarad. Var kul att få tillgång till alla de sajter jag annars inte kan spela på. Noterade för övrigt att en spansk sida funkade finfint här vilket var kul, har varit riktigt torskig PLO-action där det senaste. Också kul att dra igång 30"aren och börja grinda direkt utan massa fuss. Kört HM1 för övrigt (istället för HM2 som det senaste) och tyckte det flöt på bra. Stör mig som fan att HM2-huden är always on top, gillar att kunna klicka upp händer och sen gå igenom dom.

 

En annan sak som är nice är att jag körde med ett anteckningsblock som jag skriver upp grejer för senare. Det är så ofta man tänker att man ska checka upp något men sen så spelar man o så glömmer man det.

 

Vad jag skrev upp idag var

"Checka bakom mer nuts OOP på turn?"

"A-blocker-bluffen?"

"Nyanser med enkla överpar."

Vissa saker där förklarar säkert sig självt, det är material att starta/söka trådar om iaf. Kan kanske länka sen om jag hittar något bra.

 

Nu till resultaten. Back 445$ direkt, såba. Back 191$ EV men var några setup-händer och två andra äckel som jag förlorade i feta potter som inte räknades i all in EV. Var någon han där jag hade överpar + nutflushdraw och så fick vi in all utom 10c när han endast hade toppar så när han 2parade på turn så gick jag in som underdog. Känner förresten att all in EV-grafen påverkar mig lite för mycket när den inte bör spela roll alls i spelet. Det är ganska torskigt men det har väl hänt att man gjort någon raise nånstans för att det känns bättre att få med det i grafen.

 

Som ni kanske noterar så är det rätt många mer BBs än vad jag sa. Jag backade -790 big blinds varav -364 big blinds i EV. Det blev några pundbord och mestadels 0.25/0.5€ men jag kom sen på att jag ska köra PL 0.1/2$ så jag ska nog lägga in lite filter o skit nu så jag inte kör för högt. Eller egentligen vill jag köra en liten mix, 50/50 vore gött men det blir svårt att faktiskt hålla tror jag. Eller jag vet inte, 0.25/0.5£ är oavsett för högt och på det bordet torskade jag 176 enheter vilket blir en del.

 

Spelade först 90 minuter varav jag tyckte jag spelade rätt bra (för att vara mig alltså) och sen i slutet spelade jag 30 minuter rätt halvkasst. Tror jag ska sätta 60 min som maxgräns för mig nu. Sen spelade jag precis 45 minuter mer och det var där jag tappade de mesta i form av pengar, ca 300$.

 

Full tiltcash

Hittade förresten mina cash på full tilt. Var relativt lite för var jag hade då men rätt uppskattat nu. Visst är det en rätt trevlig programvara men jag påmindes bara om hur jävla löjliga är folk när de snackar om skön o oskön programvara. Fattar inte hur korkad man kan vara att välja sajt med detta som huvudskäl, detta är ju så jävla sekundärt (tjäna pengar går före, dvs rb% och motståndsnivå).

 

Hittade lite cash på cake/revolution och jag mindes det som så löjligt jäkla cptajt sist jag spelade där. Det var det också, det var helt utan tvekan. Både på FLSH o på PLO. Men nu testade jag ändå några bord där på PLO och fann några rätt tight men också några med bra värde. Mest lol var väl ett PLO-bord på 0.1/0.2 med average vpip på 15 som jag snabbt stack ifrån när statsen kom upp.

 

Läste förresten att partypoker dragit igång en android-app! Nice!! Dessutom har mergen med bwin blivit officiell vilket kanske verkar som något bra men tyvärr ser jag det som raka motsatsen. Party har ju sämsta rejkstrukturen (tar avsevärt mer rake) och DESSUTOM sämsta vipklubben och man får väl anta att Bwin har rätt torskiga spelare vilket gör att ongame blir tightare och party blir göttigare men med så hög effektiv rake så är det fortfarande inte värt att spela om man inte är på kanske 5/10$ FLSH eller 1/2$ eller 2/4$ PLO.

 

Ja, nu väl till några händer. Eller förresten, vi tar det imorgon. Om någon skulle vilja berätta förresten lite dagliga swings in buyins som man kan vänta sig o ställa in sig på mentalt så får ni gärna skriva. I FLSH så känner jag att 60 big bets är illa, 100 är mycket men frekvent medans 150 är siiick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yo foools! Efter gårdagens sega dag så chillade jag större delen av dagen med familjen, det är ju ändå juletider! Nåväl, själv är jag på nattschema vilket betyder att jag har en del timmar för mig själv, perfekta för grind :D.

 

Drog en 1,5 timmas pokervideo på pokerstars.es med camtasia, jag tror den blev ändå helt okej om man bortser från faktumet att jag har blivit dålig i halsen och harklar mig men annars så blir den nog uppladdad imorgon.

 

Håller på o "producar" den nu men tar en del tid och sen ska man ju ladda upp den med. Vet att jag kan köra youtube men om jag ändå vill använda en annan uppladdningstjänst, kan någon rekommendera en då? Megaupload är ju nere menar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt med lite PLO!. Kan kolla igenom filmen även fast jag inte är någon PLO stjärna direkt.

 

5,11: Tycker du ska höja med kungarna ur pos här. Att syna där skapar bara problem på senare gator.

 

12,15: Beroende på hur han spelar så kan jag folda den handen pre. På flopp är det en ganska klar fold tycker jag.

 

12:35: Höj Preflopp!! Att checka helt okej ess där med 3 spelare med i potten slutar sällan bra ur pos.

 

12.42: Fold från Knappen, Som spelat så får du ju inte det såklart på den floppen

 

12,49: Fold pre UTG.

 

18,00: Som du säger så är den handen inge vidare att c-beta mot 3 spelare. Jag ger upp och försöker få den nercheckad.

 

19,47: Call/Fold tycker jag fungerar där, För svag hand för 3-bet.

 

23,00: Tycker du kan syna där på knappen med de dåliga essen.

 

27,24: Fold pre i SB.

 

27:35: Fold i Cutoff bord 2.

 

28,23: Höj istället för limp på bord 1.

 

Lite tankar efter ha kollat i 30 min. Tycker det ser bra ut annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hello! Tänkte baka lite julgodis med familjen, sen tänkte jag besvara kommentarerna ifrån Andreas15!

 

Spelade 6h 4tabling precis och typ 3 pass in i PLO-all-in-projektet har vi alltså registrerat följande resultat;

Starkt nedåt (back 7,5 inköp (3,5 all in EV)=

Svagt nedåt (back väl 3 inköp)

(Idag) Nedåt (back 2,2 inköp på 300 händer, vann en stor märklig hand all in turn som jag antaligen misspelade även om min EQ alltid var OK) så där blev det 1 inköp över EV.

 

Tycker jag har haft rätt tråkigt med träffar och action faktiskt, 3-4 mellanset vs överset och väldigt få positiva grejer generellt. Kollat på lite mer videos och det känns iaf som det finns en hel del hopp o detta är ju inte så konstiga swings på PLO alls, bara lite tråkigt att få sådär precis i början.

 

Bara försöka köra på o hålla uppe fokus. Köra 60 minuter-pass som en regel och med en eventuell förlängning känns jättebra. Något som var lite tråkigare är förresten att ipoker verkar rätt tajt stundtals. Kört hälften hälften på PLO25 och PLO50 och finns några svintajta ukrainare som verkar grinda båda dessa. Drar en skan nu bara för er och det finns minst 1/3 av borden har average vpip under 22. Det blir väl bra dock med lite table selection.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5,11: Tycker du ska höja med kungarna ur pos här. Att syna där skapar bara problem på senare gator.
Har du nog kanske rätt i fast det blir ju också jäkligt jobbigt att få massa syner OOP här multiway med ensamma kungar? Att folda till 3bet händer ju inte här, särskilt när jag inte kan smälla på rätt rejält.

 

12,15: Beroende på hur han spelar så kan jag folda den handen pre. På flopp är det en ganska klar fold tycker jag.

 

AT82 doublesuit på CO :S? Det är ju en shorty som min3bettar i princip 4väg, du foldar väl inte 75c till 3,75c när de andra bakom verkar rätt löspassiv? Jag foldar ju floppen tillslut, och säger också att det ändå är en lätt fold :P:P!! Bara att jag avr lite sugen, hehe. Att han är short är ju jätteviktigt iaf, annars hade det ju inte varit en suck nånstans.

 

12:35: Höj Preflopp!! Att checka helt okej ess där med 3 spelare med i potten slutar sällan bra ur pos..

Tycker du AA26 med 3ruter i BB 4handed är en sådär superbra äss? Jag tycker de är ganska kassa och särskilt ur position. Här tycker jag (som n00b) att det är en rätt tydlig syn, någon annan? 2pers openlimpar alltså till mig på BB.

 

 

12.42: Fold från Knappen, Som spelat så får du ju inte det såklart på den floppen.

Här förstår jag inte alls, hur menar du då? Har K4sJ4 och floppar TQs2 vilket ger mig secondnutflushdraw + OESD vs då en 3bet flopp.

 

12,49: Fold pre UTG.

Håller med! Kanske något man kan säga angående om ett torskigt bord men jaa, jag borde "erra" emot tighta sidan utan stor plo-erfarenhet och detta är ett dåligt exemple.

 

18,00: Som du säger så är den handen inge vidare att c-beta mot 3 spelare. Jag ger upp och försöker få den nercheckad.

Oja, inser felet redan i videon.

 

19,47: Call/Fold tycker jag fungerar där, För svag hand för 3-bet.

Vilken menar du då? Menar du 2375ds på knappen när någon openlimpar? Jag 3bettar ju inte menar jag.

 

23,00: Tycker du kan syna där på knappen med de dåliga essen.

Håller med.

 

27,24: Fold pre i SB.

2286 för 15 cent!? Neeevah :D. De är ju rätt torskiga asså, jag skulle inte gjort det emot några tags men här tycker jag helt klar tdet funkar som argument. Man ska väl akta sig för att använda fisk-argumentet för lång dock även om det självklart gör många exploativa/tveksamma spel okej.

 

27:35: Fold i Cutoff bord 2.

Näää det håller jag inte med om heller. K772ds är ju finfint i position. Tredje åsikt!? Jag vill gärna bli motsagd förresten, ta det inte som någon "defensivism"!

 

28,23: Höj istället för limp på bord 1.

Håller nog också med fast jag tror skillnaden i EV är väldigt minimal. Kanske inte var så intressanta postflopsituationer i denna men jag kanske ska göra nästa video endast med händer jag ser turn eller så, preflopgrejer gör jag nog en del misstag osv men jag tror att de allra flesta misstag jag gör är jag nog ändå medveten om medans jag är mer clueless postflop ibland.

 

Lite tankar efter ha kollat i 30 min. Tycker det ser bra ut annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hej igen. Spelade precis tredje passet, har hoovrat runt -2 BB för dagen men nu blev det bara konstant shovefest, fick in det rätt kasst i hur många lägen samtidigt som helst och jag förlorade ärligt talat kontroll, något mycket ovanligt i min pokerkarriär. Tappade 7 inköp på 300 händer, back 5 inköp i all in EV. Kan skylla på otur osv men det där var bara mest mitt eget fel, borde förlorat hälften, fan fan fan, vet inte vad som hände mer än att jag störde mig på många utomstående faktorer samtidigt och att jag inte kunde hantera antalet bord när allt klumpade sig samtidigt och en disconnect kom på.

 

Nää, detta var ovanligt och samtidigt korkat och ska inte ske igen. Blir fortsatt nedsteg fullt ut till PLO20 ett tag. Jag som var så taggad! Noterar att vi är back 4300 kr ungefär sen PLO all in den 21. Inte så kul start men ändå.

 

EDIT: Spelade ett riktigt långt andra pass och lyckades dra in 152$ för dagen på PLO20-25. Wihhooo för lite klooonk! 1186 händer idag.

 

Alla dagarna utan rakeback;

-$29

-$435

-$74

-$432 (mega mindfailure, märkligt)

+$162

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du nog kanske rätt i fast det blir ju också jäkligt jobbigt att få massa syner OOP här multiway med ensamma kungar? Att folda till 3bet händer ju inte här, särskilt när jag inte kan smälla på rätt rejält.

 

 

 

 

Tycker du AA26 med 3ruter i BB 4handed är en sådär superbra äss? Jag tycker de är ganska kassa och särskilt ur position. Här tycker jag (som n00b) att det är en rätt tydlig syn, någon annan? 2pers openlimpar alltså till mig på BB.

 

 

Här förstår jag inte alls, hur menar du då? Har K4sJ4 och floppar TQs2 vilket ger mig secondnutflushdraw + OESD vs då en 3bet flopp.

 

Håller med! Kanske något man kan säga angående om ett torskigt bord men jaa, jag borde "erra" emot tighta sidan utan stor plo-erfarenhet och detta är ett dåligt exemple.

 

Oja, inser felet redan i videon.

 

Vilken menar du då? Menar du 2375ds på knappen när någon openlimpar? Jag 3bettar ju inte menar jag.

 

 

Håller med.

 

 

2286 för 15 cent!? Neeevah :D. De är ju rätt torskiga asså, jag skulle inte gjort det emot några tags men här tycker jag helt klar tdet funkar som argument. Man ska väl akta sig för att använda fisk-argumentet för lång dock även om det självklart gör många exploativa/tveksamma spel okej.

 

 

Näää det håller jag inte med om heller. K772ds är ju finfint i position. Tredje åsikt!? Jag vill gärna bli motsagd förresten, ta det inte som någon "defensivism"!

 

 

Håller nog också med fast jag tror skillnaden i EV är väldigt minimal. Kanske inte var så intressanta postflopsituationer i denna men jag kanske ska göra nästa video endast med händer jag ser turn eller så, preflopgrejer gör jag nog en del misstag osv men jag tror att de allra flesta misstag jag gör är jag nog ändå medveten om medans jag är mer clueless postflop ibland.

 

Lite tankar efter ha kollat i 30 min. Tycker det ser bra ut annars.

 

Härligt. Jag kan försöka utveckla mina svar imorgon. Är för full just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lite tankar kring 6 händer du lirade första 13 minuterna av filmen:

 

00:48, AQ74ds raise vs 2 limpers = Handen spelar bättre om du limpar bakom. Du har inget emot om så många som möjligt är med i potten för det ökar dina chanser att överflusha. Raise åstadkommer inte mkt då du sällan hamnar HU här ändå, och varför skyffla in pengar nu? Kan se att du raisar med AQT4ds i liknande spot men denna hand spelar bäst med en limp.

 

04:17, JJ85ds, check/call flop on K93 with flushdraw vs pfr, check/call turn with double gutter&flushdraw = Tycker check/call linjen är för svag och kostsamm här. Föredrar det om du har KK/99 men med en J högt färgdrag så passar donkbet bättre framför check/call. Vad är din plan om du träffar färg på turn och du checkar och han bettar stort igen? Det är liksom för svårt att spela OOP med en medioker hand, även om du träffar. Tycker du kan gå för check/raise turn om du check/syna flop. Du plocka upp fler outs och du har nog lite fold equity här då det är faktiskt sällan han har set/2par här, och jag tror inte han hjältesynar med AA. Igen, om du checksynar turn och träffar river, vad gör du? Sjukt svårt att värdebetta flush.

 

05:30, KKJTss, call SB vs CO check/call J92cc = 3bet pre. Premium hand som är väldigt connectad. Du vill minska SPR (stack to pot ratio) OOP för det gör din hand så mkt enklare att spela, och du ökar fold equity postflop. Sedan så check/synar du flop vilket jag hatar att göra med en medioker hand, tål att upprepas :). Kan se att du möjligtvis check/raisar lr donkar men check/call är nog sämsta linjen. Vad gör du om du träffar turn liksom? Är väldigt obv om du donkar in på träff och det är lätt för han att spela. Generellt vill du ha aggressionen när du spelar ur position, för då kan du addera fold equity och det gör dig mer svårspelad. Det ger dig även chans att värdebetta på ett helt annat sätt.

 

08:10, T872 at BB in a limped pot, check/call 56Qr, check/call A turn = Kan se att du möjligtvis donkar här, men jag tycker detta är en enkel check/fold. Du har inte ens en wrap utan bara öppet stegdrag. Hur ska du värdebetta om du träffar? Det är ganska lätt för dem att fatta bra beslut mot dig för du måste spela din hand väldigt faceup. Kan se att du leder flop med 987x eller 874x men denna hand är ganska kass.

 

11:35, AT82ds, open CO, calls 3bet from 35bb BB, = Syna 3bet från shortstack med denna hand är ganska kallt. Du bjuder in dem två som synade efter dig att delta i potten och du kommer oftast inte träffa nötiga floppar som du kan spela vidare på 4 vägs. Jag kan se att du antingen foldar till 3bet eller 4bettar pot för att få bort dem andra i potten (cleana dina outs dvs). Jag vet inte hur brett shortstacken i BB 3bettar så jag skulle nog folda pre. Dock är inte 4bet så dumt för att frysa ut dem andra. Syn är nog det sämsta du kan göra.

 

12:58, AA62ss, call in SB, donk pot on J77 with a flushdraw, = Jag gillar din syn pre, väldigt jobbigt att 3beta och spela ur position så bra syn. Dock gillar jag inte att du donkar så pass stort på flop. Vad kommer syna dig förutom triss/kåk/fyrtal? Möjligtvis någon som har flushdrag/överpar men det är mer troligt att dem gör det om du halvpottar istället. När du pottar så tvingar du dem att spela väldigt straightforward och det gör dem möjligthet att folda händer som du kan få värde av (låga flush, sämre par etc). Jag gillar halvpott bättre för du håller deras range vidare och potten mindre ifall dem har triss. Även om dem har triss så har du chans att översetta dem så halvpott är bästa spelet imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg precis att ViktorLuis har kommenterat. Besvarar dessa kommentarer imorgon hade jag tänkt.

 

Idag spelade vi en timma till och spelade in. Tyckte nog videon blev bra, lite halsont kvar men tror det är rejält mycket bättre än senaste videon (som jag inte fått klagomål på än iofs) och dessutom fick jag en kondensator-mick i julklapp så även ljudet bör vara avsevärt bättre.

 

Laddar iaf upp denna video ASAP, hade önskat att mina päron hade bättre lina, tar backup på lite skolarbete på 9 gb och har väl hållt på i 3 dagar skulle jag tro. Den blev nog okej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hej. Efter solsken kommer regn? Tvärtom ska det ju vara men nej nej, idag drog jag igång 500 händer-passet och ja, fyfan säger jag bara. Märkte att jag hade ställt in på big bets innan, dubbla alltså vad jag skrev om inköp osv.

 

Idag 27dec2012plo.png

27dec2012plo.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Var för övrigt 2 gigantiska potter där jag tappade två inköp som bör se lite snyggare ut, jag hade AQKJ vs AAxx all in på floppen Q2Q, J på turn och sen skönta 1outaren för en 5inköp-pott. Kuuuuuul. Sen var det en jävla mongofisk som c/r massa idiotiska floppar, blev 3bet pre och floppen kom K68 2h och shortyn ställde potsize all in och jag var bakom honom och han shovade floppen med Q643 utan flushdraw?? Så iaf handen efter 3bettar jag honom pre, flopp kommer K86 (fel flushdraw ute) och jag har en backdoor med AAKx och när han c/r så minns jag handen och med min blocker kände jag mig relativt nöjd att 3betshova. Vi var 170 BBs djupa kanske. Korkat?

 

Nåväl, oavsett vilket förlorade jag uppenbarligen varenda jävla flip och registrerar 10 inköp under EV på 500 händer, är det normalt eller?

 

Nu ska jag chillaxa lite, sen ska jag svara på videokommenterarna jag fick. Skönt dock att jag spelade på PLO20-25 vilket gör att det hela ändå känns rätt okej även om min BR fortsätter att krympa med bra takt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hej. Efter solsken kommer regn? Tvärtom ska det ju vara men nej nej, idag drog jag igång 500 händer-passet och ja, fyfan säger jag bara. Märkte att jag hade ställt in på big bets innan, dubbla alltså vad jag skrev om inköp osv.

 

Idag 27dec2012plo.png

27dec2012plo.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Var för övrigt 2 gigantiska potter där jag tappade två inköp som bör se lite snyggare ut, jag hade AQKJ vs AAxx all in på floppen Q2Q, J på turn och sen skönta 1outaren för en 5inköp-pott. Kuuuuuul. Sen var det en jävla mongofisk som c/r massa idiotiska floppar, blev 3bet pre och floppen kom K68 2h och shortyn ställde potsize all in och jag var bakom honom och han shovade floppen med Q643 utan flushdraw?? Så iaf handen efter 3bettar jag honom pre, flopp kommer K86 (fel flushdraw ute) och jag har en backdoor med AAKx och när han c/r så minns jag handen och med min blocker kände jag mig relativt nöjd att 3betshova. Vi var 170 BBs djupa kanske. Korkat?

 

Nåväl, oavsett vilket förlorade jag uppenbarligen varenda jävla flip och registrerar 10 inköp under EV på 500 händer, är det normalt eller?

 

Nu ska jag chillaxa lite, sen ska jag svara på videokommenterarna jag fick. Skönt dock att jag spelade på PLO20-25 vilket gör att det hela ändå känns rätt okej även om min BR fortsätter att krympa med bra takt.

 

Segt att det inte går vägen för dig men det är bara o kämpa på så lossnar det. Är själv 62 inköp under ev på några tusen händer så vet hur det känns.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Segt att det inte går vägen för dig men det är bara o kämpa på så lossnar det. Är själv 62 inköp under ev på några tusen händer så vet hur det känns.:-)

 

Körde inte du på svenska spel? Där fungerar ju inte all in EV (likaså ongame) utan där är man ju alltid stort under all in ev då de inte ser muckade kort när man vinner (utan bara när man förlorar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja, snyggade upp dagsresultatet lite granna bara, till back 1430 big blinds och back 267 big blinds all in ev. Jaga sklansky bucks!!

 

Hehe, nåväl, jag får se hur mycket spel det blir nu innan nyår, jag har mest umgås med familjen sen jag kommit hem. Har inte träffat en enda kompis vilket jag brukar göra i princip varje dag de övriga gångerna jag åkt hem. Så imorgon blir det nog utgång och middag i gbg iaf. Sen är det ju nyår. Fast det är nog inte skälet egentligen till varför jag tar en paus. Rent principiellt är jag faktiskt helt ok att vara 12 inköp under all in ev på en dag (även om jag inte erfarit det så mycket) nu när jag kör PLO20-25 och för småttingstakes men förlorar jag några tusenlappar kommer jag över en magisk årsresultatgräns som jag vill ha rent mentalt, jag vann iaf x tusen för 2012.

 

Blir nog dock lite intensiva videos och lite sån skit istället. För övrigt så märkte jag att equilab har släppt en omaha-version nu vilket är riktigt nice, propokertools är ju nice men detta går ju ännu snabbare.

 

Blir väl att posta och diskutera händerna då när jag loggar in, har 2 poster ifrån folks kommentarer som jag tänkte bemöta ingående när jag har energi, hade tänkt att göra det idag men blev så utmattad. Har märkt en jäkla massa händer förresten, det händer rätt ofta ändå att jag har en draw som möter en stor raise på flopp och så funderar jag på om jag kanske kan syna och eventuellt trycka in det om jag träffar på turn eller ge upp, alltså ch/fold där jag eventuellt bör ha 80-100% eq, nåväl, ni förstår säkert var jag menar om jag postar sen. Tacka för HM2-marked hands-funktionen!!! Hörs imorgon.

 

Mardrömssiffrorna sen start 21 dec;

-$29

-$435 (140$ under all in EV)

-$74

-$432 (fick någon mindre meltdown här, antagligen 200$ eller så bortskänkta)

+$162 (!!)

-$435 (12 (!!) inköp under EV).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut att gå tungt. Du borde verkligen se över val av sida för att spela micro-plo. Rejken mördar hårt, och spelarna på stars verkar faktiskt kunna spela lite, redan på micronivåer.

 

Sen undrar jag varför du sitter och uppdaterar resultatet i HEM under rådande session? Verkar väldigt dumt om jag ska vara ärlig.

 

Sen måste du ju se över dina linjer postflopp, samt i viss mån även dina ranger preflop, även om det är det minsta problemet. Nöt igenom lite micro/lowstakesvideos på någon coachingsida, för du spelar väldigt fel postflop i väldigt mycket händer.

 

Ska iväg och äta lite nu, men ska slänga in lite generella kommentarer på ditt spel lite senare, och pin-pointa ut några stora läckor i ditt postflop-spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut att gå tungt. Du borde verkligen se över val av sida för att spela micro-plo. Rejken mördar hårt, och spelarna på stars verkar faktiskt kunna spela lite, redan på micronivåer.

 

Sen undrar jag varför du sitter och uppdaterar resultatet i HEM under rådande session? Verkar väldigt dumt om jag ska vara ärlig.

 

Sen måste du ju se över dina linjer postflopp, samt i viss mån även dina ranger preflop, även om det är det minsta problemet. Nöt igenom lite micro/lowstakesvideos på någon coachingsida, för du spelar väldigt fel postflop i väldigt mycket händer.

 

Ska iväg och äta lite nu, men ska slänga in lite generella kommentarer på ditt spel lite senare, och pin-pointa ut några stora läckor i ditt postflop-spel.

 

Håller med här. Jag tror dem händer som jag kommenterade är nog en ganska rättvis reflektion över ditt spel överlag. Du spelar för passivt/löst ur position, tar konstiga linjer postflop etcetc. Jag tror du måste jobba med din tankeprocess när du lirar. Spelare_ ger dig ganska bra råd. Om du vill snacka plo så finns jag på skype ikväll :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej! Jag kollar på videos lite då och då det är en sak att se på dom och att verkligen ta till sig dom. Har aldrig påstått att jag är kung på PLO utan det är ju ett läroprojekt som jag nyligen började med och jag tar gärna emot kommentarer specifikt så jag är med på vad du menar.

 

Kommentaren angående pokerstars är ju rätt men ändå väldigt fel, pokerstars.eu (internationella) är ju svintajt men som du ser så kör vi pokerstars.es (spanska) och average vpip är på runt 55% vilket ju är gött. Det är också därför jag spelar mer händer ur position (mycket openlimp, mycket minraise och veka ranges overall) men det är högst möjligt att mina "anpassningar" är helt fel och att jag tar det lite för långt.

 

Har förresten inte glömt av de andra kommentarerna, jag har bara blivit lack och gjort lite annat senaste dagarna för att glömma pokern :).

 

EDIT: Jag spelar mestadels INTE på pokerstars.es förresten, det är ju, som jag sa i början av videon, mest för att jag helst inte vill ge ut nicknames och så på internationella men på .es känns det helt okej och det är enklare att lägga upp videos. Jag tableselectar intensivt och som du ser, alla bord jag spelar är bra och så bort de inte blir bra så byter jag väldigt väldigt snabbt, minst en måste ha minst 50% vpip iaf, annars är jag out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...