Gå till innehåll

Ska jag lämna han? Klarar inte beroendet!!


lessen

Recommended Posts

Kort sagt bluffar han för att se om jag ger med mig? Känslan jag fick var att han spelat upp pengarna nu efter en vecka så då kan han "lugna" mig med sitt prat tom. nästa månadslön..

 

Gör så ont i mig. Självklart hade jag lämnat han rakt av om det inte vore ngt speciellt mellan oss. Men finns en anledning till varför jag vill hoppas..hoppet som blir mindre för var dag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 66
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är skillnad mellan att vilja sluta men inte kunna och att bluffa dig. Exakt vad han verkligen vill kan vara svårt för dig att avgöra.

 

Enligt Slaktavfalls första paradigm är det genom handling och inte genom ord, tanke eller vilja vi definierar oss som människor.

 

Han har lovat dig att sluta spela. Det betyder att du kan luta dig tillbaka och se vad han gör. Har ni varit ihop ett par år gör några veckor till inte så mycket, den chansen kan du allt ge honom.

 

Om han efter några veckor återfaller i missbruk har han genom handling definierat sitt val och visat dig hur landet ligger. Alltså är det bara att dumpa honom.

 

"Ånej" kanske den svaghjärtade nu invänder. "Det är ju inte säkert att det var vad han verkligen ville. Tvärtom kanske han faktiskt uppriktigt, dyrt och heligt ville sluta men inte kunde. Han kanske fortfarande VILL sluta, men djupt bedrövad och olycklig inser han att det inte är så lätt att sluta. Det är ju definitionen av ett missbruk." SNYFT.

 

Här vill jag kallhjärtat hänvisa till Slaktavfalls första paradigm, det spelar inte oss någon roll vad han vill, det är genom handling, inte vilja eller önskan vi definierar oss som människor.

 

Om du trots min förmaning ändå känner dig osäker och hellre lyssnar till ditt hjärta måste du försöka ta reda på vad han verkligen vill. Innerst inne.

 

Om han då alltså återfaller om några veckor måste du ställa frågan:

 

"Vill du verkligen sluta? På riktigt?"

 

svarar han ja följer du upp med nästa fråga

 

"Vad är du beredd att offra för att bli fri från ditt spelberoende?"

 

En spelmissbrukare som primärt spelar på internet kan sällan missbruka utan dator.

 

Han ska alltså vara beredd på att ni stänger av er internetförbindelse. Han ska vara beredd på att sälja eller kasta alla era datorer. Han ska vara beredd på att byta arbetsuppgifter eller säga upp sig om han inte kan omplaceras så att han inte exponeras för en dator.

 

Han ska vara beredd på att du eller någon annan sköter hans ekonomi. Ni bör också sätta gränser så att han aldrig kan göra av med mer än ett visst belopp per dag eller per vecka.

 

_Vill_ man sluta spela är det enkelt att sluta spela under några månader, också för någon med mycket långt gånget missbruk. Det handlar bara om att ta bort möjligheten till spel. Frågan är om han verkligen _vill_ sluta spela och vad han är beredd att offra för att nå målet.

 

När ni fått till ett spelstopp och tillfälligt undanröjt möjligheten till omedelbart återfall kommer behandling för spelmissbruk in, gärna KBT.

 

Tänk också på att ett spelstopp ofta lämnar ett stort tomrum. Vetenskaplig forskning visar att missbruk som varit särskilt omfattande eller svårt ofta ger depression, ångest, ökad suicidprevalens osv. Var därför noga med eventuell stödmedicinering och tillse att han passar tider hos psyk. eller annan vårdform.

 

Om han inte är beredd att offra precis allt för att bli fri från sitt missbruk är han antingen inte missbrukare, lever omedveten om- och/eller förnekar sitt missbruk eller inte mogen att sluta spela. Om han inte vill sluta spela, alltså på riktigt, är saken förlorad. Då är det ingen idé att han "försöker" sluta.

 

Det enda som då återstår är att a) hjälpa honom med motivation och insikt eller b) följa Slaktavfalls första paradigm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ett välutformat och vettigt svar!!

 

Hans tecken visar missbruk, han påstår det är för tidsfördriv.

Glömde nämna att han sa vi kan skriva kontrakt på att han aldrig kommer spela igen. Ska tillägga att större TÄVLINGSMÄNNISKA än honom finns inte. Att han är villig att skriva löfteskontrakt på ngt. han ej får bryta för då innebär det att han är den som förlorat?

Jag får börja där, se vad hans handlingar visar. Har jag tur menar han det han lovat.

 

Vet nästan redan nu att löftet kommer brytas. Och då kvarstår en sak, att lämna eller få han att erkänna sitt missbruk och se hur långt han vill gå för hjälp.

 

Som du säger..vad gör ytterligare ngr veckor till med han? Då vet jag i alla fall att jag gjort allt jag kan..för i slutändan ligger bollen hos honom..

 

 

Ni som spelar poker, varför spelar ni? Hur mycket spelar ni för? Hur ofta? Vinner ni mer än ni förlorar, om inte så varför fortsätter ni? Aldrig har någon fått mig att förstå varför man spelar..särskilt när man går plus minus noll..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som spelar poker, varför spelar ni? Hur mycket spelar ni för? Hur ofta? Vinner ni mer än ni förlorar, om inte så varför fortsätter ni? Aldrig har någon fått mig att förstå varför man spelar..särskilt när man går plus minus noll..
För pengar.

 

Jag tror de flesta som spelar (utan att vara tunga missbrukare) trots att de förlorar rationaliserar bort anledningarna att de förlorar.

 

En typisk sak som även tänkande människor kan luras av är att om man inte är helt tappad och ständigt spelar fullständigt balanserat och nogrant så vinner man pengar. Så enkelt är det. Men i praktiken klarar ingen människa att göra sitt absolut bästa timme ut och timme in. De allra flesta klarar inte ens av att spela utan att förr eller senare göra något oerhört korkat. Så i princip kan någon sitta 2 timmar och spela "vinnande poker", för att sista kvarten göra så horribla grejer att de går jätteback totalt sett.

 

Några timmar efter sessionen, när de lugnat ner sig, kan de rationalisera detta och tänka att "jamen om jag inte spelat den där sista kvarten, de där fåtal händerna, hade jag ju varit en vinnande spelare". Så händerna de spelat dåligt räknas som undantag och de försöker igen, med samma utfall.

 

Det är ett fruktansvärt feltänk som ligger bakom det där, men jag tror att det är ett ganska mänskligt sådant.

 

Lägg därtill rena missbrukare, samt folk som har för mycket pengar och tycker att det är kul att gambla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I det här forumet brukar det vara populärt med underbyggda argument baserade på tydliga fakta. Vore inte fel om ni använde det även här.

 

Vi har fått höra är att vi har en kille som tidgare misskött sin ekonomi och därigenom fått skulder (omfattningen på dessa är oklart men han har i alla fall lånat 100k av flickvännen).

 

vi har fått höra att han gillar att spela poker och har ex på att han tidigare förlorat månadslön-löner och även lånat för att spela (ingen aning hur mkt)

 

vi har fått höra att vi har en kille som idag jobbar och betalar sina levnadskostnader.

 

vi har fått höra att flíckvännen tycker han ska använda de pengar han spelar för till att istället betala av sina skulder.

 

vi har fått höra att han nu/nyligen stannande hemma från jobbet en vecka för att spela

 

vi vet att flickvännen tycker att han blir perosnlighetsförändrad när han spelar och att han mår dåligt själv av det.

 

 

Vad vi vet väldigt lite om:

 

hur stor orsak pokerspel har i hans ekonomiska svårigheter, det som sagts är att det handlade om att han var arbetslös.

 

skulden till flickvännen är extra intressant men vi vet inte om den är pokerrelaterad eller inte (däremot att han spelat istället för att betala tillbaka den)

 

hur mycket han spelar både idag/tidigare

 

vilka summor han spelar för idag

 

slutsats

 

vi kan ha alltifrån en kille som är både sol och vårare och spelmissbrukare

till en kille som är/varit dålig med pengar och drog på sig massa skulder. Som nu sköter sig hyfsat men satsar några tusenlappar i månaden och drömmer om det stora lyftet (via poker istället för att ägna 30h veckan åt att ta reda på vilken häöst som är snabbast på lördag).

 

Innan ni vet mer så tycker jag ni kan tagga ned på era ryggmärgs Sivert Öholm, Hem och skola reaktioner. Sådana reaktioner finns det tillräckligt av ändå här i världen

 

Till lessen tänker jag ge två konkreta råd.

 

1.Efterskänk inte skulden

 

2. Lyssna på slaktavfall och se hur pojkvännen agerar efter sina löften. Förstår att du upplever din/er situation som jobbig men tycker det verkar dumt att först vara missnöjd med att du inte kan prata med honom om det hela. sen när du kan det och han säger nästan precis det du vill höra så börjar du nojja om han verkligen menar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker ger en kick, är väl inte så olikt nikotin eller alkohol för de flesta. En vana som kostar pengar men är njutbar, och det tillfredsställer både tävlingsinstinkten och spänningssökandet. Dessutom kan det vara socialt, dels live men också gemenskapen på internet och dylikt.

 

Man får ta eget ansvar över att aldrig spela för mer pengar än man har råd att förlora, och för majoriteten tror jag att det funkar. Men precis som med droger är det en minoritet, men fortfarande en hel del, som misslyckas med att kontrollera sig.

 

De flesta som skriver i den här tråden är lyckligtvis begåvade nog att klara av att vinna på spelet och ser det numera som en inkomstkälla, lätta pengar. Men jag tror alla började för att det var häftigt och spännande, och alla börjar med att vara förlorande spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket bra har redan sagts, låter bli att säga samma saker; lyfter istället ett annat perspektiv.

 

När jag läser det du skrivit – vilket inte är underlag för annat än grova antaganden – får jag intrycket av att du inte älskar honom. Var ärlig mot dig själv, älskar du honom verkligen? Eller kan det vara så att du har någon form av destruktiv beroende av trygghet/rädsla att bli ensam?

 

Din kille verkar sakna respekt för dig, han tycks leva av dig snarare än med dig.

"Problemet är att jag vet att du kommer ta upp något annat du är missnöjd med efter detta. Att det ska komma fler saker".
Fundera på vad han faktiskt säger. Han vet att du är missnöjd med flera av hans beteenden, men problemet för honom är inte att du är missnöjd utan att han kan tvingas offra något. Krasst låter det som om han skiter i om du är missnöjd så länge han kan göra som han vill – eller som du själv uttrycker det, "leva i sin egen värld".

 

Har tyvärr begränsat med tid så får sammanfatta istället:

Alla de intryck du ger av din pojkvän och er relation leder mig mot slutsatsen att du borde lämna honom. Hans/era problem tycks sträcka sig långt längre än hans destruktiva spelbeteende.

 

Fast precis som psykologas understryker har vi inte tillräckligt med information för att kunna ge välgrundade råd. Därför kan ett bättre råd vara att ifrågasätta dig själv: varför är du med honom, skulle andra killar kunna ge dig det eller har han något som gör honom "unik", vad är sannolikheten att du kommer leva ett lyckligt liv med honom, är sannolikheten högre om du lämnar honom, etc?

 

Edit: Läste igenom igen och fick känslan av att du på någon abstrakt/undermedveten nivå redan bestämt dig för att lämna honom, du söker bara stöd/mod. Exempelvis heter tråden "ska jag lämna honom" och inte "hur kan jag hjälpa honom", när han lovar att han ska ändra sig vill du inte lita på honom (vilket de flesta som älskar och vill hjälpa någon blåögt skulle gjort).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjena!

inte läst allt då många svar på "lessen"har varit liknande..

att spela poker behöver väl egentligen inte vara "en dyr vana" ens för en förlorande spelare som jag känner..

det man måste förstå är vikten av att inte spela för mer än vad man har råd för, och att vårda sin bankrulle..

låt säg att din kille har 5000kr att avsätta för spel..

 

jahapp då startar han med sin 5tusing hej och hopp!

 

har han bara en enkel regel så som

1.jag måste ha 50 inköp för den nivån jag spelar

2.jag får bara gå upp i nivå om jag lyckas vinna så jag har 50 inköp för nivån som är högre

3.jag måste gå ner i nivå när jag endast har 50 inköp för nivån snäppet under, om jag backar

 

Har han endast den här enkla diciplinen så kan han teoretiskt sett spela i flera år, utan att gå gul

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjena!

inte läst allt då många svar på "lessen"har varit liknande..

att spela poker behöver väl egentligen inte vara "en dyr vana" ens för en förlorande spelare som jag känner..

det man måste förstå är vikten av att inte spela för mer än vad man har råd för, och att vårda sin bankrulle..

låt säg att din kille har 5000kr att avsätta för spel..

 

jahapp då startar han med sin 5tusing hej och hopp!

 

har han bara en enkel regel så som

1.jag måste ha 50 inköp för den nivån jag spelar

2.jag får bara gå upp i nivå om jag lyckas vinna så jag har 50 inköp för nivån som är högre

3.jag måste gå ner i nivå när jag endast har 50 inköp för nivån snäppet under, om jag backar

 

Har han endast den här enkla diciplinen så kan han teoretiskt sett spela i flera år, utan att gå gul

 

Om spelaren är en förlorande spelberoende spelare finns det ingen Money Management i hela världen som kan rädda honom.

 

1) Man spelare vinnande poker

2) Man spelar för nöjes skull för PENGAR MAN HAR RÅD ATT FÖRLORA

 

eller

 

3) Man spelar inte alls

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjena!

inte läst allt då många svar på "lessen"har varit liknande..

att spela poker behöver väl egentligen inte vara "en dyr vana" ens för en förlorande spelare som jag känner..

det man måste förstå är vikten av att inte spela för mer än vad man har råd för, och att vårda sin bankrulle..

låt säg att din kille har 5000kr att avsätta för spel..

 

jahapp då startar han med sin 5tusing hej och hopp!

 

har han bara en enkel regel så som

1.jag måste ha 50 inköp för den nivån jag spelar

2.jag får bara gå upp i nivå om jag lyckas vinna så jag har 50 inköp för nivån som är högre

3.jag måste gå ner i nivå när jag endast har 50 inköp för nivån snäppet under, om jag backar

 

Har han endast den här enkla diciplinen så kan han teoretiskt sett spela i flera år, utan att gå gul

 

Fattar fortfarande inte varför det inte är ban för sådana här genomkorkade råd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokertermer låter som rena kinesiskan i mina öron (ögon)..

 

Såg att någon kommenterat att jag blir nojjig när han gav mig svaret jag ville höra. Det var för jag innerst inne inte tror på svaret, och blev chockad att han inte sa emot istället.

Missbrukare eller ej, att han mår dåligt av pokerspelandet säger väl en del?

Någon annan nämnde att jag redan bestämt mig för att lämna och letar stöd/mod till det. Det stämmer inte, efter 1.5 års oro sitter jag ännu och letar svar..

 

Sitter ensam denna jul o haft massa tid att tänka. Om det ej är ngt missbruk, är inte valet mellan mig och pokern då en självklarhet? Ska tänketid ens behövas?

 

Samtidigt kände jag idag, om han har detta problem som jag vet är jobbig för honom. Ska jag då lämna honom? Man stannar väl oavsett om man älskar personen? Man överger väl inte sin syster, bror, bästa vän så varför då den som kanske kommer stå en närmast?

 

Är inte lätt att tänka när känslor är inblandade..önskar det vore det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig har någon fått mig att förstå varför man spelar..särskilt när man går plus minus noll..

Jag spelar/har spelar för att jag tycker att det är en intressant och stimulerande hobby. Pengarna är inte den stora grejen (för mig iaf). Jag har lagt ner ganska mycket tid på poker, och även om jag vunnit en del så blir timlönen inte stor nog för att det skulle vara rimligt för ett jobb. Men pokern är inte mitt jobb utan min hobby. Hur många tjänar pengar på att segla, spela golf eller läsa böcker?

 

Sitter ensam denna jul o haft massa tid att tänka. Om det ej är ngt missbruk, är inte valet mellan mig och pokern då en självklarhet? Ska tänketid ens behövas?

Tycker du att det är självklart att han ska avbryta en verkasmhet som är en stor del av hans identitet för att du ber honom? Vad skulle du göra (utan betänketid) för hans skull om han bad dig? Sluta röka? Sluta jobba? Sluta prata med din mamma?

 

 

Detta sagt så tycker jag karln verkar vara en skitstövel med dålig insikt om sina egna begränsningar och en dålig koll på poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket bra har redan sagts, låter bli att säga samma saker; lyfter istället ett annat perspektiv.

 

När jag läser det du skrivit – vilket inte är underlag för annat än grova antaganden – får jag intrycket av att du inte älskar honom. Var ärlig mot dig själv, älskar du honom verkligen? Eller kan det vara så att du har någon form av destruktiv beroende av trygghet/rädsla att bli ensam?

 

Din kille verkar sakna respekt för dig, han tycks leva av dig snarare än med dig. Fundera på vad han faktiskt säger. Han vet att du är missnöjd med flera av hans beteenden, men problemet för honom är inte att du är missnöjd utan att han kan tvingas offra något. Krasst låter det som om han skiter i om du är missnöjd så länge han kan göra som han vill – eller som du själv uttrycker det, "leva i sin egen värld".

 

Har tyvärr begränsat med tid så får sammanfatta istället:

Alla de intryck du ger av din pojkvän och er relation leder mig mot slutsatsen att du borde lämna honom. Hans/era problem tycks sträcka sig långt längre än hans destruktiva spelbeteende.

 

Fast precis som psykologas understryker har vi inte tillräckligt med information för att kunna ge välgrundade råd. Därför kan ett bättre råd vara att ifrågasätta dig själv: varför är du med honom, skulle andra killar kunna ge dig det eller har han något som gör honom "unik", vad är sannolikheten att du kommer leva ett lyckligt liv med honom, är sannolikheten högre om du lämnar honom, etc?

 

Edit: Läste igenom igen och fick känslan av att du på någon abstrakt/undermedveten nivå redan bestämt dig för att lämna honom, du söker bara stöd/mod. Exempelvis heter tråden "ska jag lämna honom" och inte "hur kan jag hjälpa honom", när han lovar att han ska ändra sig vill du inte lita på honom (vilket de flesta som älskar och vill hjälpa någon blåögt skulle gjort).

 

Är inne på Jodans linje.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så gott som samtliga sajter erbjuder väl möjligheten att "self exclude" låsa sitt konto under en viss tid, så om han är villig att minska, sluta, ta paus eller vad det nu är så varför inte börja med att stänga sina konton under en viss tid, säg 1 månad, och på så vis se hur ert liv fungerar under denna månad.

 

Blir det så att ni båda blir lyckligare av detta så går det säkerligen att föra en dialog över hur ni skall fortsätta, och blir det så att han blir sur och förbannad över att han inte kan spela så är det väl ett bra bevis att han har problem som måste lösas.

 

psykologas har en del vettiga punkter även om jag tycker att det känns naivt att inte tro att killen har spelproblem, då han efter att betalat sina räkningar hellre spelar istället för att betala de skulder han har, till ex de 100k han är skyldig sin flickvän.

 

 

Önskar er lycka till och hoppas att ni kan komma till en gemensam lösning som gynnar er båda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stänga av alla möjligheter till att spela genom att strypa pengar/internet/etc .

 

Bästa omedelbara rådet kommer från slaktavfall!

Är han villig att gå med på det så kan ni teoretiskt börja bygga något igen. Annars blir nog rådet att "cut your losses" och lämna honom tyvärr då det är en ordentlig uppförsbacke som kan ta väldigt lång tid och troligtvis kommer han slå i botten några gånger.

 

Hur ni skall bygga upp något behöver ni ta extern hjälp, men det första steget kan ni lösa med några få utvalda inom familj/vänner. Ni blir informella förmyndare och det är nog bra om du inte är det själv så all frustration riktas mot dig ensamt.

 

Har han en, om så väldigt liten, sjukdomsinsikt, så går han med på att eliminera alla risker och tycker nog dessutom det är väldigt skönt när så sker. Däremot kommer det vara fördjävligt emellanåt med abstinensen och det är nog inte helt olikt att ofrivilligt tvingas pausa sin sexualdrift.

 

Vill han eller du ha hjälp att förstå hur obefintlig chans han har att lösa ngt genom att spela mer så finns den hjälpen absolut bland flera här.

 

Visat honom tråden ännu?

 

Rosen

 

ps. De som ger bankrulle/spelråd borde drabbas av eviga utdragningar och setups...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samtidigt kände jag idag, om han har detta problem som jag vet är jobbig för honom. Ska jag då lämna honom? Man stannar väl oavsett om man älskar personen? Man överger väl inte sin syster, bror, bästa vän så varför då den som kanske kommer stå en närmast?

 

Fair enough, man kanske skall börja där då, vad (om du vill speca lite) är det som är så fantastisk med den här personen, vad gör han så bra för att du skall må bra, känna dig trygg eller vad det nu kan vara som du värdesätter i ett förhållande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man stannar hemma från jobbet för att spela är det missbruk. Går inte ens förklara bort

 

Detta är det enda jag stör mig på om jag får ge mina tankar till tråden. All annan info är för tunn(förutom dessa lånade 100k som lessen inte förklarat i detalj, kan ju vara för flera månaders hyra och mat etc ofc..) för att bedöma hans eventuella spelberoende på.

 

Tar man ledig från sitt jobb som "hobbyspelare" så är man missbrukare imo, kan inte tänka mig någon annan förklaring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iaf om man gör även efter det att man förlorat mer än man vunnit under en viss period. Har man glömt av hur lång perioden varit eller om man kanske tror det är 50/50 nånstans, så är det glasklart imo.

 

Mitt råd till TS är att ge hjälp till självhjälp. Säkert redan skrivits i tråden men inte läst hela. Dvs att ge honom ett ultimatum men var beredd på ett par misslyckanden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jag har varit så nära att vinna turneringar så det är bara en tidsfråga", "Tänk om jag skulle vinna och kunna bli skuldfri, bara jag blir nollställd så är jag nöjd och behöver inte spela"...

 

Dessa citat tyder på att din pojkvän inte har en sund inställning till spel och poker. När man spelar bör man _ALDRIG_ anta att man kommer att vinna, de pengar man satsar måste man vara helt till freds med att förlora annars kan det ganska snabbt gå överstyr.

 

Att spela för att man är rastlös eller uttråkad är heller inget bra tecken då detta sällan leder till en bra utgång. Även om han skulle vinna en del pengar tror jag inte att han kommer sluta pga detta utan endast flytta fram målen och eventuellt öka insatserna. Det är så ett spelberoende fungerar, det man var nöjd med innan känns inte tillfredsställande nog när man väl uppnått detta och den destruktiva processen tillåts fortsätta.

 

Av de personliga erfarenheter jag har tror jag det blir mycket svårt för dig att ändra hans beteendemönster eller inställning till spel, så mitt bästa råd att att ställa ett ultimatum till honom att sluta helt. Tänk på att detta kommer att skapa ett tomrum i hans liv, ett rum som måste fyllas med andra aktiviteter och stimulans.

 

Tycker inte att du bör ge upp så lätt men du måste vara hård och konsekvent i ditt handlande annars riskerar ni båda att förlora.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, att säga att man "är nära att vinna en turnering så snart borde det gå vägen" är det största skämtet man kan lura sig själv och annat folk med. Troligtvis kommer din kille aldrig vinna någon turnering och om han spelar cash game är han redan körd att gå vinnande ur det med synen och den troliga kunskapen han har om poker. Han måste sluta nu om han någonsin ska bli kvitt sina skulder. Och om du inte kan fortsätta leva med misären så ska du lämna honom direkt för du har verkligen inget ansvar att hjälpa honom att bättra sig och komma ut ur missbruket. Som folk har sagt, ge honom ett ultimatum(som du iofs verkar ha gjort?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TS, visa honom tråden när du inte har något att förlora. Sen sitter du själv fast i ett missbruk. Du fortsätter bli lurad, låna ut pengar och agera passivt trots att förhållandet river sönder kropp å själ. Här har varit några fantastiska svar ur olika infallsvinklar med konkreta och välbyggda råd. (Slaktavfall och Jodan har bra vinklar tycker jag.)

 

Det är dags, sluta missbruket nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...