Gå till innehåll

Mål för 2013


schumme

Recommended Posts

Känns som att 2013 kan bli ett riktigt bra år och jag hoppas kunna uträtta en del.

 

[/] Fortsätta gymma som jag gör nu och bli snygg och stark, snygg vet jag inte men ganska stark är jag.

[/] Få singel hcp i golf (kommer börja på 36, men mitt spel är betydligt bättre än så redan) Hann ner på 13.1

[/] Börja plugga någonting i höst

[/] Hitta ett jobb.. Heltid/deltid spelar ingen större roll så länge jag trivs.

[/] Se Arsenal på bortaplan

 

[/] Vinna 250k

[/] Spela minst en större liveturre (10ksekish inköp)

[/] Klättra i stakes på svs och förhoppningsvis spela PLO2000 vid årets slut. Semifail, i princip samma stakes med några äventyr högre. Känns som att jag är närmare än någonsin att ta klivet dock.

[/] Hitta en fin turrescore. Slog mitt tidigare rekord, dock för liten vinst för att kunna sätta den som grön.

 

De är nog allt..

 

Semifailade som vanligt. Fruktansvärt fult sammanfattat också. Inte mkt man kan göra rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 140
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

[-] Vinna pengar Nä.

[-] Bli klar med skolan Ca en månad kvar.

[-] Gå bra i en turre live Spelade en, inte itm.

[~] Ha roligare än 2012 Nja typ samma kulnivå.

[-] Se en match live med Newcastle Nej.

[-] Se Sverige-Tyskland på Friends Arena Nej.

[~] Supa bättre Stundtals.

[-] Bli bättre på att laga mat Knappt så blir nej.

[-] Döda en hare Nej.

[-] Laga och sälja skotern(alternativ sänka den...) Pinsamt.

[-] Fixa lite muskler 0 besök på gymmet.

 

...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[o] 300k händer+ - blev ~130k händer LOL.

[x] ~20% 3bet för året - kröp in på 19,8 till slut! EXKLUSIVE 6max!

[o] väga <75kg efter avslutad deff - blev 76kg.

[o] klippa mig och & raka mig - LOL, ONCE

[o] 110kg i bänk(just nu en vacker dag stars aligned 90kg) - är med i 100kg+ klubben nu iaf :) dock ej 110kg.

[o] 170kg i mark(dragit 140kg relativt lätt men ländryggen bråkar) - inte maxat något på senaste tyvärr. men 150kg har jag dragit iaf.

[o] 130kg i böj(5x5@85kg, trycker nog runt 95-100kg) - OL-böjt paus-stopp på 110kg så har mkt bakom, framförallt i SL, ej maxat tyvärr dock på länge i skrivande stund.

 

Blir nog hexa-fail på det här, klippningen och rakningen skall jag väl klara.

Böjen känns närmast på gymstats iaf även om det är längst i kilon, jag är lite underutvecklad där och relativt nystartad på böj och ökar stadigt vecka för vecka. Rygg blir tuff, särskilt när jag börjat bli feg där mot för tidigare då man kunde kriga i sinne för kroppen var med en, den mentala inställningen i marklyft är så himla viktig, är man inte riktigt där så blir allt by default gristungt. Bänk, denna jävla bänk, kan dra åt helvete.

 

. Jag klippte och rakade mig en gång i fjol, men jag är lika långhårig och jävlig som då jag skrev löftet i slutet av 2012 så känner mig lite som ormen som biter sin svans där så därför för att jag inte följer upp det så blir det skrivet som fail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gl slowboy!

 

känns väl mindre relevant med mina mål men postar iaf

 

[/] må bra mår väl helt okej

[-] < 18 hcp inte ens nära, tilta sönder en runda och har inte ens kollat på golfklubborna efter det.

[/] tycka mindre synd om mig själv när jag backar det är ju ändå rätt synd om mig...

[-] läsa minst en bok pinsam fail..

[x] >4000 turneringar vet inte hur många det blev men långt fler än 4k iaf

[-] >100k dolls turneringsprofit inte ens nära

[-] bokföra mitt spel (inte gjort på flera år) nej

[x] profit på cg är + men patetiskt dålig volym.

[-] kolla över mina ranger >5 ggr under året för lat, har visserligen funderat lite men inte räknat nått :(

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[X] Sköta mig bra på nya jobbet och få tillsvidare efter prövotiden. - Gått jättebra och trivs bra.

[X] Bygga trädäck med integrerad köpt badtunna. - Blev riktigt bra, grymt nöjd.

[X] Lägga ny marksten vid grillplatsen och bygga spaljé där. - Snabbt ordnat.

[ ] Renovera badrummet. - Vi kör det i vår istället. Vi har pengar öronmärkta och anlitar hantverkare.

[X] Köpa och få ny kamin installerad. - Blev grymt snyggt, vitmurad variant.

[ ] Löpträna kontinuerligt och springa Midnattsloppet 2 min snabbare än senast. - Stor fail på den. Kört i två perioder men inte hållt i löpningen bra.

[X] Minst en solsemester (gärna bila runt i Italien i ~10 dagar). - Vart 11 dagars bilsemester i Puglia, riktigt trevligt.

[ ] Minst två weekends (minst en fotbollsrelaterad) - Blir dock fotbollsweekend i London i mars.

[ ] Gå ner från 102 till max 96 kg. (190 cm lång vill jag inflika) - Har gått ner 5 kg. Efter att jag först gick upp 5 kg...

[ ] Återuppta golfspelandet. - Inte haft tid.

[X] Se minst 4 konserter. - Bäst var nog Springsteens tredje spelning på Friends.

[X] Känna efter året att jag varit en god människa. Typ ha brytt mig om mina nära, gett genomtänkta presenter, ställt upp för andra, varit en bra sambo, skänkt till välgörenhet etc. - Känner mig hyfsat nöjd med mig själv.

 

Fyller på om jag kommer på nåt mer. Ger mig själv godkänt om minst 8/12 är uppfyllda, lite beroende på vilka som betas av dock.

 

7/12, knappt OK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[x] Supernova Elite genom masstablande plo ez, färdig åttonde dec trots massa slack och 1.5månad utomlands utan onlinespel, nästa år kommer bli ännu lättare =)

[/] Över 1M sek - $116k, nöjd men inte mer, inte särskilt mkt rikare men har definitivt levt väl etc, ser fram emot nästa år =)[/color]

[/] Spela plo400 senare under året - valde med mina stakare att vänta med det tills nästa år =)

[x] Spela ännu mer disciplinerat - är en klippa nu =)

[/] Sätta igång med träningen igen - chins, kettlebell mm blir det nästa år, plus dom dagliga hundpromenaderna etc, har fått mycket motion till trots!

[x] Gå upp från 66 till 70 iaf periodvis (174cm) ligger väl på 68 nu kanske, behöver aktivera musklerna lite =)

[/] 190 mark (165 atm) inget gymmande och kommer inte bli framöver, kommer köra mer funktionell träning

[/] 115 bänk (100 atm)

[/] 5*kv+40 i dips

[/] Ta körkort - det blir iaf av i år =)

[x] Tre utlandsresor med sambon - det + två pokerresor till malta och prag =)

 

4/11 men kan ju lika gärna skippa gymmålen eftersom att jag valde att ge upp det så 4/8

men som ni kanske ser så är jag fortfarande väldigt nöjd =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* Spela 600k händer SvS

* Börja studera/komma på vad jag "bli"

* Tågluffa etapperna "alpine lakes" och "balkan tour" samt göra asien 1 månad

* Slutföra hikingen på camino de santiago (gjort 300km) och har kvar 500

* Prata flytande Spanska

 

1. 300k

2. Student och har kommit på vad jag vill jobba inom

3. Inget utav det, Asien på G nu

4. Fortfarande 500km kvar (blev en liten tur iaf)

5. Nästan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[:-) ] Vara klar med allt till termin 6.

Inte gjort sista hemtentan+salstentan

 

[:rolleyes: ] Vinna 5 nya länder.

Bosnianien, Serbien.

 

[:-D ] Maxa mitt fribelopp att tjäna pengar och ändå få CSN.

 

[:lol:] Spela lite men vinna mycket.

Spelade mkt utefter förutsättningarna och fram till december vann jag magiskt bra.

 

[:-) ] Blir klar med lägenheten.

 

[:roll: ] Se hur mina magrutor ser ut.

 

[bara seriös :evil: ] Balansera upp mina swings i seriositet (total slack/optinojja).

 

[:mrgreen: ] Ha en riktigt bra toffs.

 

[:-) ] Lära mig mer om livet och världen.

 

[:mrgreen: ] Fortsätta min relationsutveckling.

Förlovad, giftemål planerat och lycklig pojk.

 

[:cry: ] Ha en bra snittbränna.

 

Sova bra :roffe:

 

Sovit lite men bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då ska vi se...

 

[ ] singelhcp (15.x) Megafail, spelat typ fem rundor tot

[X] hitta en balanserad vardag istället för übernyttigt/slob-perioder Tappat 30kg och hållt mig nere. Friskare, sundare vardag och vanor. :)

[X] fortsätta älska poker I'm lovin it!

[X] klättra Har klättrat ett steg i stakes och blivit mer bekväm på mina topstakes!

 

 

Ganska klena mål, jag kommer ihåg att jag skrev en lång .rtf med fler mål, men har formaterat och bytt dator helt sedan dess så kan nog glömma att hitta den... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[X] Hitta ett jobb nu tidigt 2013

Ströjobb hit och dit. Överlevde dock enbart tack vare min gode vän som stejkade och coachade mig i tre månader

[/] Fixa till min lägenhet så att den alltid känns

nice att bjuda hem folk till. Ett mysigt hem.

Ja, jovars. Nya tag i sommar

[-] Kanske hoppa på en till norgegrind

Nope, men fick mig ett jobb på en butik som jag fått

Grinda på rätt bra på. Inga Norgepengar men ändå.

[X] Flytta till ett nytt land?

Förvisso blir det i början av 2014, men hela hösten har cirkulerat

Kring min och min flickväns flytt till Barcelona!

[-] Komma somewhat närmre en tur till Japan och Kina.

Har väll bara kommit längre ifrån. Inget jag ens tänkt på.

[/] Lyckas att nästan alltid hålla det sociala livet framför mina intressen

Har till och från lyckats rätt okej. Med mycket jobb

Och flickvän så har det övriga sociala tyvärr dalar lite.

[X] Fylla i denna med något jävligt nice jag uppnått 2013

Träffade mitt livs kärlek detta år så får väll lov att säga att den rutan kan

Kryssas i med råge!

 

 

Kämpa på Slowboy btw, hoppas som fan på att 2013 blir ett bra år bättringswise för dig! [X]

Happy for you bro <3

 

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[/] Försöka att öka mängden fokuserad träning inom poker, klättring osv, istället för att bara utöva aktiviteten faktiskt sträva medvetet mot förbättring och helt enkelt hitta någon lagom balans mellan de två. Har pluggat mer teori i år än tidigare år och varit liiiiite mer målinriktad med klättringen, men kan inte ge mer än halvt godkänt.

[ ] Inte ha några lån vid årets slut, aka spela poker. Har lika mycket lån som innan men är väl någon krona rikare iaf, men får nog bli en fail här.

[/] Vara mer social och dricka mindre alkohol än 2012. Har druckit mindre alkohol men också varit mindre social så blir väl en halv poäng.

[ ] Läsa minst en bok varannan vecka och lära mig alla ord jag inte förstår. Oväntat att denna skulle faila, men har väl iofs läst en bok i månaden iaf. Dock inte slagit upp några ord

[ ] Bli bättre på utantillinlärning. Lol what is this?

[ ] Skaffa fler sjuka historier, var länge sen livet var sjukhus. Saknar det! Mycket missnöjd med denna.

[ ] Bli mer onormal och skita i vad folk/normen säger. Vet inte, blir nog fail här med

[x] Leda en 7b på Kalymnos runt påsk. Leda en 7c inomhus/utomhus innan 2014. Klättra ett grönt problem på kc/K2. Blev en 7b i Siurana istället. Ingen 7c inomhus, men däremot ett grönt problem. Måste nog ge mig själv godkänt här ändå

[x] Laga mer mat. Har lagat massor med mat

[ ] Skriva dagbok. Well, får nog bli fail här

[.1] Take action och använda min tid bättre. Som vanligt failar denna. Kan dock ha blivit någon procent bättre.

[ ] Komma på något att posta i den här dagboken som är kul även för andra att läsa =) Fail som alla förstått.

3.1/12. Better luck next year!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[ x ] Kunna gå ner i en oansträngd lotus-position yay

[ x ] En miljonmånad yay här med tror jag

[ / ] Spela en EPT fejl

[ x ] Klättra mycket, helst något hårt på led, 7c+ iaf yay, fast utan kriteriet att ha satt nåt hårt på led då :oops:

[ x ] Dansa mycket Ganska mycket tycker jag iaf :-)

[ x ] Ha ett kök och en soffa och trevliga lampor Eilersen-soffa, kristall-krona och ett kök som är rätt långt ifrån färdigt men iaf går att laga mat i :shock::-D

[ x ] Få chans på en princessa Får nog bli blå färg här med :h::ola::h::roll::-)

 

 

Det går bra nu! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[X ] 100 besök på gymmet (eller motsvarande)

[/ ] Plugga tillräckligt många glosor så att jag begriper vad de skriver på utrikiska forum

fail på tänkta språket, check på ett annat

[- ] Spela minst en liveturnering

LI satte käppar i hjulet

[x ] Bli bättr på att jonglera

Bättre betyder inte nödvändigtvis bra.

[x ] Vara mer aktiv på pf

snittat ca 1 inlägg per dag, mer än förr

[X ] Spöa mobilens schack på en högre nivå

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2012 var sämsta året både volym- och resultatmässigt sen jag började lira midstakes, 2013 lär bli sista grindåret så blir väl att krama ut så mycket som möjligt ur det.

 

[] Spela minst 400k händer 200-300k tror jag men har inte HEM tillgängligt

[x] Spela minst 3 main live Blev 4 med goda resultat

[x] Slå pb på 20km (löpning) Återigen med marginal, förbättrade med 12 min

[] Bli civ. ingenjör så när som på exjobb Saknar 1hp från gammal kurs efter januari förhoppningsvis

[x] Resa till minst 2 nya länder (nya delstater i USA räknas) Spanien och Nevada

[] Utnyttja sista sommaren som student/pokerspelare optimalt Blev inte sista sommaren och heller inte optimalt utnyttjad nästa blir dock episk

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...