Gå till innehåll

Spänningsromanen Bluesbreaker


E.H.

Recommended Posts

Jag hade tänkt köpa ett tiotal av spänningsromanen Bluesbreaker och ge bort i julklapp. Poker, betting, spänning, erotik, samhällskritik och språkbehandling de luxe på ett hundratal sidor. Snacka om perfekt julklapp för oss i pokersvängen. Vet någon hur jag får tag i dessa mästerverk? Kanske den sk Cylinderhatten har en aning?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade tänkt köpa ett tiotal av spänningsromanen Bluesbreaker och ge bort i julklapp. Poker, betting, spänning, erotik, samhällskritik och språkbehandling de luxe på ett hundratal sidor. Snacka om perfekt julklapp för oss i pokersvängen. Vet någon hur jag får tag i dessa mästerverk? Kanske den sk Cylinderhatten har en aning?

 

Tack på förhand!

 

Undrade nyligen samma sak själv, tänkte det var dags att recensera ett svenskt verk. Var inne på Bergmans sida Bluesbreaker.se men det fanns tyvärr inget nytt där. Vi får väl helt enkelt vänta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från Bluesbreaker.se:

 

"Bluesbreaker är den första boken i sviten om Valter Fischer aus Düsseldorf.

 

Här på bluesbreaker.se kommer du att kunna köpa signerade exemplar av Bluesbreaker som trycks i pocketutgåva. Bluesbreaker är på 240 sidor och kostar 79 kr – signerad och fraktfritt.

 

25 september 2013 släpps Bluesbreaker."

 

Ser ut som om vi får vänta tills nästa år :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från Bluesbreaker.se:

 

"Bluesbreaker är den första boken i sviten om Valter Fischer aus Düsseldorf.

 

Här på bluesbreaker.se kommer du att kunna köpa signerade exemplar av Bluesbreaker som trycks i pocketutgåva. Bluesbreaker är på 240 sidor och kostar 79 kr – signerad och fraktfritt.

 

25 september 2013 släpps Bluesbreaker."

 

Ser ut som om vi får vänta tills nästa år :cry:

 

Du har rätt, den verkar vara framflyttad ett helt år. Undrar vad som kan ha hänt som orsakat en försening med ett helt år. Nåväl, nu blir det ännu högre kvalitet antar jag. Den som väntar på något gott får vänta till hösten 2013.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

HERREGUD!

 

Jag har läst "Superbloggen" och häpnar. Låt mig se om jag har förstått det rätt.

 

- Lapproffe som har kritiserat (med all rätt) 5050-poker för att vara bovar och bedragare har en sidekick som är författare till den framtida bestsellern "Bluesbreaker"

 

- Kritiken mot 5050-poker är bla att dom inte håller ingångna avtal och inte betalat tillbaka spelarnas pengar.

 

- Denna sidekick ingår ett offentligt vad om publicering av mästerverket "Bluesbreaker" med den sk Cylinderhatten.

 

- En Cylinderhatt som har fått utstå vidriga personangrepp på Lapproffes sida av denna sidekick.

 

- Cylinderhatten vinner givetvis vadet.

 

- Lapproffe och sidekicken anser att man inte skall betala till Cylinderhatten eftersom han enligt dom är en vidrig människa.

 

- Pokersverige ställer sig bakom Lapproffe och hans sidekick.

 

Så om jag tolkar det hela rätt så är det bara för 5050-pojkarna att säga att man inte gillar spelarna så behöver man inte betala tillbaka spelarnas pengar. För mig en med en gammal moral så är en spelskuld en hedersskuld. Helsjukt att ni tycker att man kan ingå ett vad med någon som alltid betalar en förlust men ni låter bli att betala om ni förlorar. Men jag är inte överraskad. Låt oss titta på vilka som är beundrade i denna fina pokervärld. Eric Lindgren, Tricket, Ken, Trillske, Pokerförbundet, författaren bakom mästerverket Bluesbreaker, T6-pojkarna, Westerlund, Norinder osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://bloggar.aftonbladet.se/superbloggen/2013/01/om-heder-och-svek-i-spelvarlden/

 

Slänger upp den länk som matts skrev om i förra inlägget.

 

Btw, en fråga till dig E.H.: Hur mycket procent har du vid "eventuell" försäljning?

 

Jag har 0% vid en försäljning och den andelen är lika mycket värd som 1.000.000%. Det brukar bli så om man tittar på delar av 0 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HERREGUD!

 

Jag har läst "Superbloggen" och häpnar. Låt mig se om jag har förstått det rätt.

 

- Lapproffe som har kritiserat (med all rätt) 5050-poker för att vara bovar och bedragare har en sidekick som är författare till den framtida bestsellern "Bluesbreaker"

 

- Kritiken mot 5050-poker är bla att dom inte håller ingångna avtal och inte betalat tillbaka spelarnas pengar.

 

- Denna sidekick ingår ett offentligt vad om publicering av mästerverket "Bluesbreaker" med den sk Cylinderhatten.

 

- En Cylinderhatt som har fått utstå vidriga personangrepp på Lapproffes sida av denna sidekick.

 

- Cylinderhatten vinner givetvis vadet.

 

- Lapproffe och sidekicken anser att man inte skall betala till Cylinderhatten eftersom han enligt dom är en vidrig människa.

 

- Pokersverige ställer sig bakom Lapproffe och hans sidekick.

 

Så om jag tolkar det hela rätt så är det bara för 5050-pojkarna att säga att man inte gillar spelarna så behöver man inte betala tillbaka spelarnas pengar. För mig en med en gammal moral så är en spelskuld en hedersskuld. Helsjukt att ni tycker att man kan ingå ett vad med någon som alltid betalar en förlust men ni låter bli att betala om ni förlorar. Men jag är inte överraskad. Låt oss titta på vilka som är beundrade i denna fina pokervärld. Eric Lindgren, Tricket, Ken, Trillske, Pokerförbundet, författaren bakom mästerverket Bluesbreaker, T6-pojkarna, Westerlund, Norinder osv.

 

vad har Tricket gjort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad har Tricket gjort?

 

Han råkade avslöja collusion i ett sk tweet (vad det nu kan heta på svenska). Jag tycker att det är vanligt i dessa tider, med många social media, att dom råkar avslöja sig av misstag. Läs gärna tråden på 2+2

 

http://forumserver.twoplustwo.com/29/news-views-gossip/trickett-collusion-tweet-1249009/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att poker-Sverige står bakom Lapp-Roffe och Bergman i den här frågan.Jag tror att dom flesta tycker att man ska betala sina vad även om man inte tycker om personen man förlorat mot.

 

Det intressanta är att om vi småfiskar skriver ett inlägg i nybörjardelen så har vi snart +100 inlägg från den svenska pokereliten som förklarar vilka idioter vi är. Men i denna fråga som är intressant ur många aspekter. Dels som ren princip och dels varna andra att här har vi en från pokereliten och en fd representant för Svenska Spel som inte betalar spelskulder. Men när jag gör frekvensanalys på svaren i diverse trådar så ser det ut som om ni står på författaren bakom det framtida storverkets Bluesbreakers sida.

 

Det är bara att läsa tråden om Eric Lindgren på 2+2 för att se hur moralen hos pokerspelare är beskaffad. Tydligen skall han inte behöva betala eftersom bookmakers och dom han har betttat emot har försökt göra vinst. Intressant moralregel kan tyckas eftersom man kan misstänka att Eric L primärt har satsat med samma mål. Med andra ord behöver man aldrig betala en spelskuld eftersom den andra försökte vinna på din bekostnad. Pokermänniskor och deras moral.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det intressanta är att om vi småfiskar skriver ett inlägg i nybörjardelen så har vi snart +100 inlägg från den svenska pokereliten som förklarar vilka idioter vi är. Men i denna fråga som är intressant ur många aspekter. Dels som ren princip och dels varna andra att här har vi en från pokereliten och en fd representant för Svenska Spel som inte betalar spelskulder. Men när jag gör frekvensanalys på svaren i diverse trådar så ser det ut som om ni står på författaren bakom det framtida storverkets Bluesbreakers sida.

 

Det är bara att läsa tråden om Eric Lindgren på 2+2 för att se hur moralen hos pokerspelare är beskaffad. Tydligen skall han inte behöva betala eftersom bookmakers och dom han har betttat emot har försökt göra vinst. Intressant moralregel kan tyckas eftersom man kan misstänka att Eric L primärt har satsat med samma mål. Med andra ord behöver man aldrig betala en spelskuld eftersom den andra försökte vinna på din bekostnad. Pokermänniskor och deras moral.

 

Min åsikt är då att man betalar sina skulder och förlorade vad,sen om andra har en annan åsikt så är det upp till dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...
  • 11 months later...

Nu är det bara timmar kvar!

 

Imorgon den 25/9 så släpps den erotiska spänningsromanen i spel- och maffiamiljö ut. Jag pratar givetvis om Bluesbreaker.

 

Visst är den en massa år försenad men pyramiderna byggdes inte på en dag. Jag antar att dessa år har använts till att finslipa detta mästerverk så att den har blivit perfekt.

 

Är det fler än jag som känner en förväntan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...