Gå till innehåll

corgi spelar svs


corgi

Recommended Posts

  • Svars 91
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

+1038 för dagen, kul att det går fortsatt bra.

 

 

GTECH G2 (Boss) - kr4 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

BTN: k368.00

Hero (SB): k822.42

BB: k815.98

UTG: k558.29

CO: k21.33

 

Hero posts SB k2.00, BB posts BB k4.00

 

Pre Flop: (k6.00) Hero has 2:spade: 2:heart:

 

UTG raises to k12.00, fold, BTN calls k12.00, Hero calls k10.00, fold

 

Flop: (k40.00, 3 players) 2:diamond: A:spade: A:diamond:

Hero checks, UTG checks, BTN bets k20.00, Hero raises to k60.00, fold, BTN calls k40.00

 

Turn: (k160.00, 2 players) 5:club:

Hero bets k84.00, fold

 

Hero wins k156.01

 

 

Inga reads, jag tänker att jag inte lär få ut mer värde genom att slowspela än att skjuta. När han synar flop tycker jag inte han kan ha något som foldar mot den betsizen på turn, någon som har någon aning? Skulle väl vara ett pocket under A hög då antar jag.

 

Precis! Lika bra att skjuta på och hoppas han har esset. Snygg start du fått förresten! GL :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore trevligt med lite reads på första men viker nog oftast då vi sitter så djupt, är nog som bäst 40-50% och ofta upp mot set / två par. Det faktum att han limpsynar är väl ett incitament på att han kanske inte är superaggressiv postflop heller.

 

Andra handen tycker jag att c/shove är riktigt uselt då vi bara kommer få syn från bättre, gillar mycket hellre en turn bet och en c/c på blank river. Bet/foldar nog turn förövrigt pga det jag nämnde om första handen.

 

Sista handen fortsätter jag nog också att betta själv, bet/foldar turn iaf, river blir knepig om han flatsynar, en c/f kanske är in order då eftersom han inte har några andra kungar han gör om till bluff och värdeshovar nog inte händer som AQ/AA/KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är mycket grönt här nu! Inte illa! ;)

 

Jag tycker inte du ska checka turn i första handen utan du gör rätt i att trycka. När han synar din 3-bet och floatar med flopp som inte består av drag är det ju troligt att han har ett mellanhögt pocket i sin range. Vilket i princip tvingar honom att syna av alla gator. :-)

 

Hand 2 sizear jag nog ganska lamt. Vet inte riktigt vad som är bäst. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att ni postar, Joke123 och UrMySponsor1! :mrgreen:

 

GTECH G2 (Boss) - kr4 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

BB: k224.65

UTG: k176.11

CO: k1,292.01

BTN: k334.38

Hero (SB): k796.00

 

Hero posts SB k2.00, BB posts BB k4.00

 

Pre Flop: (k6.00) Hero has K:diamond: K:heart:

 

fold, CO raises to k14.00, fold, Hero raises to k44.00, fold, CO calls k30.00

 

Flop: (k92.00, 2 players) 4:heart: 8:club: K:spade:

Hero bets k46.00, CO calls k46.00

 

Turn: (k184.00, 2 players) 3:heart:

Hero bets k138.00, CO calls k138.00

 

River: (k460.00, 2 players) Q:heart:

Hero bets k568.00 and is all-in, CO calls k568.00

 

CO shows T:heart: 9:heart: (Flush, Queen High) (Pre 21%, Flop 7%, Turn 16%)

Hero shows K:diamond: K:heart: (Three of a Kind, Kings) (Pre 79%, Flop 93%, Turn 84%)

CO wins k1,581.00

 

 

Vad sägs om denna hand? Fi har ganska normala stats , ca 28/20. När han synar mitt 75% bet på turn så sätter jag han på ett set då det är väldigt svårt för honom att ha en kung och att ha en hand med 2st hjärter som kan syna flop känns svårt då jag har hjärter kungen i min hand. Någon som tycker annorlunda?

 

8Xh?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så sant! Vad tror du att du är optimalt att göra mot en person som sätter sig med 75bb som du inte sett förut? Minraise betyder ju ofta nuts vad jag märkt, sedan gör vissa samma med alla sina händer så man blir väldigt mindfuckad ibland :lol:

 

Folda obv, en jätteaggrofisk har ju tom 33% med 72 där och 42% med a6. Så alla semibluffar spelar ok mot dig och ofta drar du i princip dött.

 

Hehe men ingen har lika fin bild som dig ove!=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du tänker helt rätt, bet/call är standard.

 

Gillar runt 100 ist (eller den minsta sizingen som ger oss odds att syna en shove) så vi får lite mer bakom att bluffa river med ifall vi bommar

 

99 viker jag nog också, tror dock aldrig jag viker den mot en 75bb fisk. 99 är nästan = KK i den situationen och skulle aldrig kunna tänka mig vika KK där :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...