Gå till innehåll

The Well - hogge75


hogge75

Recommended Posts

Okej. Fredag eftermiddag, och jag är gravt uttråkad. Jag sätter mig här, så får vi se om jag iaf får något att svara på.

 

Är en hobbyspelare av gamla skolan, dvs har inga som helst begrepp om pokerteori eller bankrollmanagement. Jag ser pokern som en hobby som kostar mig lite pengar varje månad, som andra hobbys också gör.

Sitter med i Svenska Pokerförbundets styrelse som kassör.

 

Svarar ärligt på allt förutom det som är sekretess iom mitt jobb eller min roll i SvePof.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför finns det ingen video nakenHogge på förra Berga open?

Jag var inte nog naken, men det finns en bild av mig när jag försöker komma in hos Mike. Den är ganska galen också.

 

Varför finns det ingen video på dansHogge på förra Berga open?

Jag kom aldrig i dansmode :(

 

Varför fick vi inte höra dig sjunga "svs" sången på förra Berga open?

hehehe no comment

 

Kommer detta bli verklighet på nästa?

Tveksamt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen inga.

 

Lyckades klonka en andraplats på PAF pokerkryss för 50k för några månader sedan, det är den största cashen.

 

96:e plats i ett WSOP sideevent är väl det jag är stoltast över (mest för hela grejen att spela på RIO osv)

 

Alla klonkar är värda att kallas meriter. Du sa ju att du var hobbyspelare.

 

Mesta du vunnit/förlorat på en dag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla klonkar är värda att kallas meriter. Du sa ju att du var hobbyspelare.

 

Mesta du vunnit/förlorat på en dag?

 

Kanske ska tillägga att jag inte spelar nätpoker öht längre (med få undantag)

 

Mesta jag vunnit på en dag är ju då PAF-turren, men tittar vi cg så kanske 3000 sek. Mesta jag backat på en dag är nog 500 dollar i Vegas.

 

Jag är ganska modest i mitt spelande, mest eftersom jag inte har en dedikerad pokerrulle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer du ställa upp för omval? Om nej, vad krävs för att du ska ändra dig?

 

hmm, halvkänslig fråga.

 

Jag har inte bestämt mig om jag ska ställa upp för omval ännu. Det handlar lite om privata situationen och kostnader, verkligheten är ju att vi inte jobbar ideellt, utan vi betalar för att jobba ideellt, i den mening att vi inte har någon mötesersättning och jag har tagit obetalda semesterdagar för att medverka på möten. Nu är inte detta gnäll från min sida på något sätt, jag visste förutsättningarna innan jag klev på.

 

Så..jag vet inte riktigt ännu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken var den första skivan du köpte för egna pengar?

Nämn tre idag levande personer som gemene man kommer att känna till om trehundra år.

Kan du leta upp Ängelns standardwellfråga om trerätters middag och besvara den?

 

Du ska laga en trerätters middag som får smaklökarna att göra frivolter av lycka. Då gör du:

 

1. Förrätt

2. Varmrätt

3. Efterrätt

 

Dryck till respektive maträtt är då?

 

Till Kaffet tar vi en?

 

Och sist men inte minst så sköljer vi ren strupen i bersån med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken var den första skivan du köpte för egna pengar?

Nämn tre idag levande personer som gemene man kommer att känna till om trehundra år.

Kan du leta upp Ängelns standardwellfråga om trerätters middag och besvara den?

 

Skiva:

När jag fick en egen vinylspelare i mitt rum, införskaffades 3 skivor i snabb takt, jag minns faktiskt inte vilken som var först.

Man kan säga att skivorna speglar mitt förvirrade tillstånd musikmässigt.

De var:

Phil Collins - (en dubbel live-LP som jag inte minns namnet på)

Max Mix 4 (eller om det var 5)

Thin Lizzy - Thunder and lightning

 

Får erkänna att den sistnämnda spelade mest, tror Lynott dog samma år jag köpte den skivan...

 

Idag levande personer gemene man kommer känna till om 100 år:

 

Svårt....

 

Obama (som förste svarte presidenten)

Stephen Hawking

Neil Armstrong

 

Återkommer om den middagsfrågan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag ni i svepof har gjort ett utmärkt jobb. Mkt över mina förväntningar.

Men vad önskar du att ni kunde gjort mer, om något? (lappen kommer aldrig bli nöjd, men det är en annan sak)

 

Tack Crappy

 

Frågan är lätt att svara på; Klubbfrågan.

Återkommer med fylligare svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 saker du vill göra innan du dör?

 

Vad är det viktigaste i ditt liv idag?

 

Hur ser pokern ut 2020 i Sverige?

 

=)

 

3 saker jag vill göra innan jag dör;

 

Högt på den listan tidigare var att besöka Vegas, men det fick jag glädjen att göra i somras.

 

Vad finns då kvar?

 

Jag är ganska tråkigt nöjd med mitt liv, men ju äldre jag blir så ökar önskan att bli pappa. Men det är tyvärr inte bara i mina händer.

Inshallah

 

Viktigast i mitt liv; där kommer min fru och mina vänner, i en delad förstaplats. Vissa kanske reagerar på detta, men så är det.

 

Hur ser pokern ut 2020.

 

Jag är tror på en licensmarknad, både live och online. Få stora aktörer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

In before Miktetime!:

 

Jäklar - du har blivit strandsatt på en otroligt öde ö och vet dessutom att du aldrig kommer att komma härifrån. Till råga på allt är du oförmögen att ta livet av dig och kommer att leva på ön tills du är 80 år då du avlider smärtfritt i sömnen en natt, dessutom har du mist förmågan att onanera!

Du har obegränsad tillgång till färskvatten, frukt & gnagare på ön men inget annat i matväg.

En dag kommer det fram en god fé som låter dig välja ett av nedanstående alternativ, vilket väljer du? Motivera ditt svar.

 

~Varje fredag kl 12:00 flyter det iland en låda med 25 st Pripps starköl och en flaska Grants.

~Varje kväll kl 19:00 kommer Eurythmech fram och drar en ironisk oneliner för dig.

~Du får tillgång till en TV som du kan titta 30 minuter på varje dag - dock får du bara in The Voice & SVT24.

~Greta Johansson, 76 år, 1,64 lång & 86 kg, kommer en gång i månaden och erbjuder dig en avsugning. En gång om året ingår även samlag.

~På lördagkvällar kan du önska dig precis vilken trerättersmiddag du vill. Till maten kan du välja mellan vin eller cider. 1 snaps ingår också.

 

Övriga frågor;

* För eller emot dödsstraff?

* För eller emot aktiv dödshjälp?

* Om 20 år gör du förhoppningsvis vad?

* Blondiner eller brunetter?

* Stora starköl eller groggar?

* Favvofilm?

* Nånsin haft ett finger i rectum? Om ja - vems?

* Nånsin hånglat med en kille?

* Vad heter du på riktigt i förnamn?

* Största MTT-klonken?

* Bäst / sämst med pf.nu?

* Coca-cola eller Ramlösa?

* Big Mac eller Whopper?

* AKo eller 99 50 ggr på raken i ett cg?

* Vilken mobiltelefon har du nu?

* Har du någonsin provat att suga av dig själv? Om ja - lyckades du?

* Vem är mest överskattad på pf?

* Vem är mest underskattad på pf?

* Hur många på pf känner du irl?

* Vem tror du har tjänat mest $ på poker på pf?

* Vem ljuger mest på pf?

* Om du blev tvungen att tillbringa en längre tid med en av dessa - vem skulle du välja?

CDS, Eury, Hjort, Ola (gdaily), söderkrippa, nebbis, juggler, klyka, ulaf, antesvante, niklasvegas, mona sahlin, mig, Emilio15 eller Ängeln17

* Vem/vilka av ovanstående tror du att du vinner över i HU for rollz (texas nl)?

* Finns det någon på pf som du skulle vilja banna omgående om du fick chansen att välja?

* Vilken eller vilka moderatorer på pf anser du gör ett dåligt jobb?

* Anser du att du är bättre än 75% av pf`s medlemmar? (På poker alltså)

* Hur mycket har du tjänat på pokern?

* Hur mycket har du förlorat på pokern?

* Tillhör du de 90% av befolkningen som tror sig vara smartare än 90% av befokningen?

* Om du var tvungen (do it or die) att ge en medlem på pf en riktig örfil - vem skulle du välja?

* Om du dör och återföds - vilket av dessa saker skulle du helst vilja återfödas som; en tampax, en digitalkamera, en kudde, en sportbil, ett jaktplan eller en tablett xtc? Motivera!!

 

edit, pf-frågorna börjar bli inaktuella,,,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Middag du och en dam som du fallit pladask för och som verkar bli din stora kärlek. Första gången hon kommer hem till dig. Då bjuder du på?

 

Välkomstdrink?

Mohito, en drink jag gör bra.

 

Förrätt med dryck till?

Toast skagen med mousserande (alt skumpa beroende på plånbok och hur mycket jag vill imponera på flickan)

 

Varmrätt och att dricka?

Smördegsinbakad oxfile (som heter något som jag inte orkar googla fram) och något gott rödvin som Crappy har rekat

 

Till efterrätt äts och ev dricks?

Crème brûlée.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...