Gå till innehåll

...


Katt3n

Recommended Posts

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nä. Renodling kallas det. Inget lull-lull. Inga kvällstidningstrender. Bara fem basövningar och 2.5 kilos ökning varje pass. Utom mark, där höjer jag fem.

 

Pass a: böj, skivstångsrodd och bänk

Pass b: böj, militärpress och mark

Repetera ad infinitum.

 

Du glömde vadresningarna och underarmscurls!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä. Renodling kallas det. Inget lull-lull. Inga kvällstidningstrender. Bara fem basövningar och 2.5 kilos ökning varje pass. Utom mark, där höjer jag fem.

 

Pass a: böj, skivstångsrodd och bänk

Pass b: böj, militärpress och mark

Repetera ad infinitum.

 

Jag kör samma men lägger till chin-up&planka på B och push-up&reverse crunches på A.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer en liten anekdot på ämnet flickvänner från förr, närmare bestämt på avdelningen snålhet:

 

Den första tjejen jag bodde tillsammans med hade en mycket intressant intällning till pengar.

En dag när jag satt i en fåtölj och läste (vi pluggade båda under den här tiden) så la jag märkte till att hon (vi kan kalla henne Pia, för hon hette så) knallade förbi med en bunte kvitton och en lite blå bok. Typ en sån man hade som kontaktbok när man gick på lågstadiet. Jag tänkte inte mer på det, men den där blå boken dök upp med jämna mellanrum. Till historien hör att hon ofta bott hos mig när vi båda pluggade i Lund och jag hade en lägenhet där. Hon bodde då hos mig mer än halva tiden, men nu hade vi flyttat till en gemensam lägenhet i Kristianstad för att plugga där.

 

En dag i slutet av månaden kom hon och sa: Du är skyldig mig 182 och femti.

 

Konversationen fortsatte ungefär såhär:

Jag: Jag är vad?

P:Skyldig mig 182:50

J: Ooookaj, hur kom du fram till det?

P: Jag har räknat ut det.

J: Eeeh, okaj. Hur då? (jag trodde fortfarande att hon skämtade)

Då drar hon fram en komplett samling kvitton från den senaste månaden där hon hade markerat all gemensamma kostnader, alla mina och alla hennes.

Stolt deklarerade hon: Här t.ex har du köpt en påse godis och här har jag köpt osv osv osv. Jag har aldrig blivit så paff i hela mitt liv. Hon hade alltså lagt åtskilliga timmar på att hålla reda på kostnader ner på femtiöringar.

Min hjärna värkte och jag kräktes lite i munnen över hennes vidriga snålhet.

J: Men alla gånger vi varit ute, då har jag ju bjudit dig?

P: Ja, men det gjorde du för att du ville, det kan ju inte jag rå för!

 

Diskussionen dog lite där, men det kommer mera. Såklart dumpade jag henne ganska kort efter detta. När vi skulle separera så gick inte fördelningen av prylar helt smärtfritt. Allt vi hade fått gemensamt av mina släktingar skulleminsann delas lika och allt som kommit från hennes släktingar var minsann hennes grejer.....jodåsåatt....

 

Några år senare skulle jag åka jorden runt när jag sprang på henne på stan. Lite lämpligt så visade det sig att hon behövde någonstans att bo lite tillfälligt så jag erbjöd henne att hon kunde bo i min lägenhet under tiden mot att hon tog hyran och passade katten. Sagt och gjort, när jag stack fick hon nycklarna och allt var frid och fröjd......

Tills jag kom till Australien. Då får jag ett sms om att hon behövde prata. Då kom hon på att hon plötsligt inte hade råd att ha en lägenhet just nu. Jag lackade ur totalt och sa att vi fick ta den här diskussionen när jag kom hem och smällde på luren. Hon bodde i lägenheten och passade katten. Jag hade ju redan betalt hyran i förskott så det var ingen fara så sett, men det handlade trots allt om totalt 15000 spänn.

 

När jag kom hem så ville hon minsann inte betala med motiveringen att hon var arbetslös. Jag synade hennes bluff och fick henne att betala ändå, eftersom jag visste att hon hade närmare en halv miljon i fonder. Inte nog med det, hon hade letat upp en del ganska personliga brev som jag hade liggande i lägenheten (hon skyllde på katten!) Hon hade dessutom mage att förebrå mig angående innehållet.

 

...men men, sen dess harjag varit jävligt noga med att se till att kolla upp tjejers inställning till pengar jääävligt noga.

 

Googlestalkade henne för nåt år sen och konstaterade nöjt att hon inte hade åldrats alls bra. Dessutom var hon singel och barnlös. Bitch.

 

Hamnade i en diskussion angående pokerspelare med min xgf häromdagen som gick ut på att alla ser ut som Greg Raymer. För att motbevisa denna tes letade jag upp bilder och filmer på svenska pokerspelare. Ska väl bespara er info om vilka som hamnade i botten, men mr Jimmy, smekt och Thuritz fick bra omdömen av henne. Den senare mest när jag nämnde vilka nivåer han spelar på.

Tar inget som helst ansvar för eventuella stalkingtendenser jag kan tänkas ha startat.

 

Snyggt joppat! Jimmy är ju nära även om han atm är ute o härjar men dr.smekt finns ju på helt OK stalkeravstånd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har förvisso inte ätit maten än men såsen smakar bra och det luktar trevligt här hemma så...

 

Hacka upp en gul lök (valfritt hur men om man vill servera en del av såsen till köttet så bör det vara ganska finhackat, eller så får man mixa såsen senare).

 

Stek löken i lite matolja i några minuter i en hyfsat stor kastrull.

 

Släng i 3-4 hackade vitlöksklyftor och en halv hackad chili och stek ytterligare någon minut. Ta bort kastrullen från värmen.

 

Häll i följande:

  • ca 800 g krossade tomater,
  • nästan 4 dl ketchup,
  • ca 2 dl öl,
  • 6 msk pressad citronjuice,
  • 6 msk rödvinsvinäger,
  • 1 dl vatten,
  • 2 msk liquid smoke,
  • 3/4 dl houng,
  • 3/4 dl rörsocker,
  • 3 msk finhackad/riven färsk ingefära,
  • 2 msk mörk sirap,
  • 1 msk worcestershiresås,
  • 1-2 msk malen koriander,
  • 2-3 msk senap (jag hade grovkornig skånsk),
  • cayennepeppar efter smak (jag vill ha en viss hetta i min sås).
  • 2-3 dl whiskey.

 

Koka upp och låt sen såsen sjuda i några timmar på låg värme. Häll på lite mer vatten om det behövs.

 

Smaka av med salt, liquid smoke, cayennepeppar etc. efter smak och behov.

 

Låt såsen svalna och ställ sen in den i kylen i ca 48 timmar. Smaka av igen och kolla så den fortfarande har en bra balans.

 

Ta en trevlig bit karré (eller annat kött om man känner för det, tror karré är optimalt) och gör massa hål med en gaffel. Gnid in salt, peppar och spiskummin i köttet. Klyv några gula lökar grovt och lägg i botten på en gryta. Lägg köttet ovanpå löken och häll på 1-2 dl öl (jag brukar ha en mörk lager).

 

Släng in i ugnen på 125 grader. Vanligtvis serverar jag köttet på en lördag och jag brukar förbereda köttet två dagar innan så jag låter köttet vara som det är i ugnen kanske 3-4 timmar på torsdagen. På fredagen så häller jag på en stor del av såsen och låter stå i ugnen lika länge till. På lördag morgon sätter jag igång ugnen igen. Runt 2-3-tiden så brukar jag dra isär köttet med en gaffel och låter sen det ligga kvar i såsen tills servering.

 

Återkommer om såsen verkligen blir lyckad. Tycker Basselitos länk verkar intressant så kör nog på en variant av den nästa gång.

Är inne på dag tre nu och har just kört in köttet. Det blev karré.

Har tweakat lite, bland annat har jag Nils Oscar Rökporter till sås och ångning av kött. Annars inga stora ändringar, såsen verkar mycket lovande.

 

 

Förresten, för alla som inte är riktigt där än så kan jag meddela att det är enormt mycket värt att krypa upp i soffan med lite chips och en ny film tillsammans med sin sjuåring. Ni anar inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var alltid medveten om var i din range du är

-acceptera att du inte alltid kan realisera din equity

-använd i princip alltid alla gator och anpassa din sizing efter det

-var inte rädd för att syna flopp/turn med lite pengar bakom. förr "hette det" att om man bettade 1/3 av effektiva stackar så satte man någons stack på prov, så är det inte

-sätt press på cappade/svaga ranges

-fundera över att implementera överbets på turn och river

Behåller Rebonius tankar här. Rent guld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inne på dag tre nu och har just kört in köttet. Det blev karré.

Har tweakat lite, bland annat har jag Nils Oscar Rökporter till sås och ångning av kött. Annars inga stora ändringar, såsen verkar mycket lovande.

 

Härligt!

 

Ser att jag glömde skriva det men den sås som inte hälls på köttet ska så klart serveras till köttet när det är klart.

 

Kanske sent ute nu men tyckte såsen var lite för söt när jag testade den till köttet så blandade i både en del creme fraiche och lite mer liquid smoke. Blev mycket lyckat enligt mig och matgästerna verkade uppskatta det också.

 

Hoppas det blev bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...