Gå till innehåll

...


Katt3n

Recommended Posts

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Funderar på att göra en kroppsfettsmätning nu och sen träna fram till sommaren. Undrar bara var man kan göra en sådan mätning månne...
Du kan säkerligen göra en skitmätning med el-tjosan på ditt lokala gym, men som antyds är det just skit. Det samma gäller vågar som uppges kunna mäta kroppsfett, de är väldigt tabellbaserade och spottar mer eller mindre ut ett modifierat BMI-tal beroende på vilken tjockiskategori du själv matat in att du tillhör.

 

Kan du få tag på någon som kan använda kaliper så är det nog bättre och allra bäst är någon sorts röntgenhistoria där du får ut bilder och kan gotta dig åt att se fettet ligga och gosa med dina inre organ.

 

Men eftersom du ju egentligen är mer intresserad av ändring så kommer du rätt långt på att själv göra något konsistent mått och upprepa. Till exempel med måttband över buken, eller bara en gammal hederlig våg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahahahahfyförjqvlarvadjagär pinsaaam!

 

Mitt ex skulle till sin nya lägenhet tillsammans med vaktisen för att kolla hur man stänger av vattnet till lägenheten. När hon pratat med honom i telefon tidigare så har han låtit mer eller mindre lobotomerad, något jag såklart tog fasta på.

 

Telefonen ringer:

Xgf: hej blalblabla

Jag: hej, är du i lägenheten med muppen nu?

Xgf: *mmhmmmmpf*

Jag (med gäll stämma): Reeetaaaard!

Xgf: pratar besvärat vidare

Jag: Kommer vi åt i källaren så vi kan stänga av vattnet själva?

vaktmästaren: ja det gör ni.

 

.....Han hörde alltså vad jag sa hela tiden och svarade direkt på min fråga...

skrattar fortfarande så jag gråter. Xgf inte lika road. :)

 

n1 sir

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska ha bjudning till helgen. Huvudrätt pulled pork med söt och rökig sås. Bra förslag på en lättare dessert?
Med tanke på att det verkar vara lite texas-feeling på käket så skulle du ju kunna göra en pecannötspaj för att hålla temat konsistent.

 

För att bibehålla lättheten så borde det räcka med att hålla portionsstorleken rimligt liten. Mycket av problemet med tunga desserter är ju att det helt enkelt ställs fram åt helvete för mycket med följden att folk stoppar i sig till de börjar må lite dåligt. En bit per skalle är ju fullt tillräckligt, särskilt om man lägger upp det så att det känns som man ska äta lite i taget istället för att gluffsa i sig.

 

Till exempel något sånt här: http://farm8.staticflickr.com/7048/7144539159_b1f4290e2d_o.jpg serverade med en klick vispgrädde smaksatt med vanilj eller nåt till kaffet. Håller du portionerna små så kan du ju dessutom kosta på dig att ha rätt så intensiv smak utan att det hinner bli överväldigande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...