Gå till innehåll

...


Katt3n

Recommended Posts

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En stabil session på PLO$25 avklarad. Två bord, 48 minuter och 260 händer på Stars Zoom-bord. Plussade ett inköp trots att jag hade lite otur i mina 60/40-situationer ett par gånger. Men å andra sidan, om jag får in pengarna med 60% så har jag gjort vad jag kunde, eller hur?

 

Dagens fråga:

 

För vekt spelad på turn?

På river är det rätt många händer som hittat högre stege, men å andra sidan är det en hel del händer som hittat ett tvåpar eller kanske rentav en triss att syna med. $10 i potten och $20 effektiv stack. Vad göra? Betsize?

Inga stats på FI, bara 4 händer.

 

Table 'Thyestes' 6-max Seat #1 is the button

Seat 1: HERO ($29.13 in chips)

Seat 2: number1trout ($24.75 in chips)

Seat 3: neXOTa ($26.59 in chips)

Seat 4: tzaa666 ($32.90 in chips)

Seat 5: hanzzzonz ($25.36 in chips)

Seat 6: MikeDannnn ($37.85 in chips)

number1trout: posts small blind $0.10

neXOTa: posts big blind $0.25

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO King of Hearts9 of Spades8 of Hearts6 of Hearts

tzaa666: folds

hanzzzonz: folds

MikeDannnn: folds

HERO: raises $0.50 to $0.75

number1trout: calls $0.65

neXOTa: folds

*** FLOP *** 10 of Hearts7 of ClubsJack of Hearts

number1trout: checks

HERO: bets $1.67

number1trout: calls $1.67

*** TURN *** 10 of Hearts7 of ClubsJack of HeartsAce of Spades

number1trout: checks

HERO: bets $2.50

number1trout: calls $2.50

*** RIVER *** 10 of Hearts7 of ClubsJack of HeartsAce of SpadesKing of Diamonds

number1trout: checks

 

Tycker det är rätt uppenbart att du ska checka bakom. Han kommer nog aldrig betala av dig med tvåpar eller ett set på den här brädan. Skulle vilja vara rätt säker på att han antingen har en liknande hand med ett missat färgdrag och eventuellt en stege. Förstår inte vilken frisk människa som skulle check/syna ner tvåpar eller ett set på den mest brutala brädan någonsin? Har han något sånt så vill han väl mest troligt få in det tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är rätt uppenbart att du ska checka bakom. Han kommer nog aldrig betala av dig med tvåpar eller ett set på den här brädan. Skulle vilja vara rätt säker på att han antingen har en liknande hand med ett missat färgdrag och eventuellt en stege. Förstår inte vilken frisk människa som skulle check/syna ner tvåpar eller ett set på den mest brutala brädan någonsin? Har han något sånt så vill han väl mest troligt få in det tidigare.

 

FI tänker som så att -Fan, nu kåkade jag inte denna gång heller. Well, ett bustat färgdrag på brädan. C/C!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ensak som hade varit obscent jobbig var om han checkraisade mig. Det talar väl för att checka bakom också antar jag.

 

Varför? Då har du ju en väldigt enkel fold. Sen är ju rivern ganska vidrig för våran hand, men micronivåer kryllar av spelare som är nyfikna och överanalyserar händer som denna. Jag gillar att skjuta denna runt halvpott mot ganska många motståndare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför? Då har du ju en väldigt enkel fold. Sen är ju rivern ganska vidrig för våran hand, men micronivåer kryllar av spelare som är nyfikna och överanalyserar händer som denna. Jag gillar att skjuta denna runt halvpott mot ganska många motståndare :)

 

Så du anser om jag har förstått rätt att om vi betar här 100 gånger av 100, så tror du att vi får syn oftare av något sämre än att vi är slagna? Om vi nu ens leder så är det ju för få gånger vi får syn IMO för att det ska ha någon poäng att beta. Finns ju sjukt många kombinationer han kan ha för nötstege/andra nöten, vi har ju inte gott om blockers på våran hand heller så. Känns ju inte så osannolikt att han har AQ,KQ,QJ,Q10 eller Q9.

 

Kanske har fel men ser inte framför mig att man sitter där och kryssar i "check/call any" på den mest brutala brädan någonsin om man har ett set eller tvåpar :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...