Gå till innehåll

Pokerproffsens moral (avdelad tråd från SKV på krigsstigen)


Nstradamus

Recommended Posts

mig själv, många vänner och hur jag har hört hur snacket gå om deras vänner.

 

 

det påverkar hur mycket de kommer skatta i framtiden om det är skatt du vill maximera.

 

 

du får bestämma dig om du vill ha kakan eller äta den. ska pokerspelare vara slackers som aldrig kommer skatta eller är de högproduktiva medborgare som kommer skatta.

 

visst det fanns en alternativkostnad att vara proffs. men vissa av de proffs som skatteverket jagar har på en kort tid tjänat in mer utländskt kapital till sverige än vad en volvoarbetare gör under sin livstid. detta under en tid med 20% ungdomsarbetslöshet. med ränta! utan att slösa naturresurser!! och deras liv är inte över, de kommer fortsätta att dra in pengar till Sverige.

 

oavsett om de har maximerat sina skatteintäkter eller ej, respektera dem som människor! de kränker inte någon, de slåss inte, de förstör inte, de är snälla mot sina vänner och arbetskamrater och tar hand om sin familj.

 

ha en positiv människosyn!

 

 

och leva av vad? om du inte visste det så kostar det rätt mycket att leva i Thailand och har man ingen inkomst blir semestern rätt kort. sedan lessnar man på att semestra efter några månader, speciellt om man är ung och har en framtida karriär att tänka på.

 

 

sluta projicera. det jag skrev stämmer. det jag syftar på är mentaliteten att det är bättre att jaga bort rika än att de får komma lindrigt undan. även om det så innebär att skatteintäkterna minskar.

 

alltså:

jaga skattebetalare för mycket->färre skattebetalare->mindre skatt->mindre välfärd->fattiga får det sämre

 

förlorare: rika, fattiga, medelinkomsttagare

vinnare: folk som vill att alla ska få det sämre, du som njuter av andras misär

 

 

många av dem är unga och nyttjar inte svensk sjukvård alls mycket.

 

a-kassa? inga proffs har tagit a-kassa vad jag vet.

 

inte betala skatt? moms, alkoholskatt, inflation, kapitalskatt, bensinskatt etc etc. och även om de haft några år med nettoförlust för staten så är det framtiden vi diskuterar, om de kommer nettoskatta i framtiden och det finner jag väldigt sannolikt.

 

 

jämför införande av förmögensskatt som du säkert var för. den drev bort enorma mängder utländska investeringar förutom att den minskade skatteintäkterna. investeringar som krävs om produktiviteten ska hållas uppe inom näringslivet. och gör vi inte investeringarna kommer det bli för resten av sverige som det blev för textilindustrin, för varvsindstrin, för stålindustrin.

 

vi lever i en globaliserad värld med disruptiva innovationer som totalt river upp gamla strukturer. den politik du förespråkar där man jagar bort investeringar är det som lett till att sverige tappar hundratusentals jobb.

chart-214-v43646-sv-col214-1-2-3.png

(anställda i sverige respektive utomlands på svenska företag).

 

jag bryr mig faktiskt om sverige och vill se vårt välstånd öka och att färre ska leva i fattigdom eller olyckliga. det är den typen av resonemang du använder mot pokerproffs(att det är bra att de får så de tiger, skit samma om alla får det sämre) som leder till att folk får det sämre.

 

och ditt sätt att se det som en konflikt är något oerhört destruktivt för samhällen.

 

OT: Det har inte med tråden att göra men ett stort NJA på 5).

Den slutsatsen går inte att dra av "Laffer-kurvan". Det går bara att säga att om man går över en viss nivå i jakten på skattebetalarna så får man den effekten. Upp till den nivån ökar intäkterna, de minskar inte, och i Sverige är vi inte ens i närheten av att vara på nivån "för mycket", särskilt inte efter de senaste 6 åren.

 

Därmed inte sagt att det är önskvärt på något sätt att tokhöja skatterna, det var bara den förenklade slutsatsen att alla som vill att alla ska betala skatt ( och ganska hög skatt om man ligger på den övre halvan av betalarna ) är missunsamma jävlar som jag känner att jag måste säga emot.

 

Jag förstår att du vill ställa det på sin spets i diskussionen med honom men det gör inte påståendet mer rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 191
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

OT: Det har inte med tråden att göra men ett stort NJA på 5).

Den slutsatsen går inte att dra av "Laffer-kurvan".

 

i detta resonemanget handlar det inte om laffer, det handlar om skatt pokerspelare eller på förögna. förmögehetskatten i Sverige drev som bekant bort ca 1000-1500miljdarder SEK från Sverige på 10år och gav ca 5miljarder/år i intäkter. detta var de direkt effekterna, de indirekta är bra mycket mer förödande.

 

och här handlar det om att förvandla folk som idag skattar 200kkr/år till att bli skyldiga staten flera miljoner kronor de aldrig kommer kunna ammortera och därmed kommer tvingas leva på existensminimum och därmed slå undan incitamenten för dem att skatta vilket kommer leda till minskade skatteintäkter. men det är inte hans påstående jag argumenterar emot det är resonemanget jag vänder mig emot. dvs att det är bättre att alla i sverige får det sämre bara ingen slipper undan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i detta resonemanget handlar det inte om laffer, det handlar om skatt pokerspelare eller på förögna. förmögehetskatten i Sverige drev som bekant bort ca 1000-1500miljdarder SEK från Sverige på 10år och gav ca 5miljarder/år i intäkter. detta var de direkt effekterna, de indirekta är bra mycket mer förödande.

 

och här handlar det om att förvandla folk som idag skattar 200kkr/år till att bli skyldiga staten flera miljoner kronor de aldrig kommer kunna ammortera och därmed kommer tvingas leva på existensminimum och därmed slå undan incitamenten för dem att skatta vilket kommer leda till minskade skatteintäkter. men det är inte hans påstående jag argumenterar emot det är resonemanget jag vänder mig emot. dvs att det är bättre att alla i sverige får det sämre bara ingen slipper undan...

 

Öh? Det är exakt det som jag ifrågasätter ju!

 

Det är inte "bättre att alla får det sämre", men det blir sämre av att alla inte gör det som de ska. Att tycka att det är rätt att de som inte gjort allt som de ska drabbas av konsekvenserna för detta handlar inte ett smack om att njuta av andras misär. Det kallas rättvisa.

 

Nu har det spårat ur till politisk diskussion.....men det var du som började.

 

 

Men såklart håller jag med om att följderna för vissa av de drabbade kommer att bli helt felaktiga. Skatteverket ( och lagarna som de är skrivna ) har inte en siffra rätt i vad som skulle kunna anses vara rättvist. T ex tycker jag att man borde få "fondera rullen" och bara betala skatt på det "man tar ut". Det skulle bli mycket rättvisare enligt mig.

 

Att få tillgodoräkna sig t ex betald moms när man avgör hur mycket som en "rättvis skatt" är hoppas dock jag ALDRIG blir verklighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte på något vis hamna i någon annans fack här, men vill för egen del säga att jag verkligen inte begriper kopplingen mellan framgång i näringslivet och pokerspel. Jag ligger till och med närmare ord som "missanpassad" för att beskriva den generella pokerspelaren (notera att det i sig inte är negativt; det beror ju på vad man ska vara anpassad till)

 

Näringslivet lyfter fram individer som tror att kneg-lönen är tryggt normalfördelad och att pokerlönen är kaotiskt icke-fördelad. Pokervärlden selekterar tvärt om individer som inte är dumma i huvudet. Sen är jag (som antagligen bekant) inte helt nöjd med att samhället som helhet gör sitt bästa för att filtrera fram spånhuvuden med maximalt en hjärnhalva, men det är ju svårt att göra något åt.

 

En annan sak jag fortfarande inte begriper är varför man skulle undvika att uppröra detta hundratal bara för att de råkar ha normala jobb nu. Det är ju inte så att ekonomin står och faller på att det görs ett extremt undantag, och lagar är ju lagar. Bestraffning tycker jag är vansinne eftersom det i sådanna fall i princip inte gick att undvika brottet (förutom att låta bli att spela, men det är rätt orimligt att belasta det valet). Men retroaktiv beskattning (med rimligt upplägg) på icke-EU tycker jag är självklart.

 

EDIT: Att de dragit hit pengar från utlandet är ju inget bra argument. Samtidigt har det ju suttit massa andra svenska spelare och förlorat miljoner till utlandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men vissa av de proffs som skatteverket jagar har på en kort tid tjänat in mer utländskt kapital till sverige än vad en volvoarbetare gör under sin livstid. detta under en tid med 20% ungdomsarbetslöshet. med ränta! utan att slösa naturresurser!! och deras liv är inte över, de kommer fortsätta att dra in pengar till Sverige.

 

This, förstår inte hur det här inte kan vara en större faktor än vad det verkar vara i diskussionen. Lider med de som har blivit drabbade, framförallt de som i mina ögon är "oskyldiga" (luddigt, men tycker absolut de som har backat tex under perioden inte förtjänar att gå igenom vad de måste gå igenom nu såklart).

 

Väldigt vettiga människor som skriver väldigt vettiga saker i den här tråden, tack för att ni finns!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på att jag struntade i att plocka ut ca 100k SEK a-kassa när jag gick pro. Moraliska skäl... Skulle skattesmällen gula mig helt nu har jag ju iaf en ironisk historia att stoltsera med!

(rekordsjälvgod nsh ja, men det förtjänar man nu för tiden)

 

Pokerspelare är en yrkesgrupp som aldrig gavs möjligheten att vara en del av samhället. Länge vädjade vi till både SKV, pokersiterna och politikerna om att få klara regler, men ingenting gjordes.

Det är såklart bra att vi lär få klara regler nu, men jag kan inte förstå varför det enda sättet att bestämma reglerna är att strypa en hel yrkesgrupp och få dem att framstå (och framför allt känna sig som) brottslingar.

Nu tänker jag på oss som fick brevet.

Raiderna klarar jag inte av att skriva om utan att smattra sönder tangentbordet...

 

Kan uppenbarligen inte ett skit om hur ett samhälle ska fungera, men hade det inte varit logiskt att bestämma sig för reglerna innan man bryter sig in hos människor och beslagtar deras egendom för ett brott som ingen vet om de har begått (för övrigt ett brott som de inte kunde undgå att begå utan att i princip skicka in en självmordsansökan)?

Kunde man inte ha kört någon typ av "testfall" genom alla domstolar och kommit fram till vad som gäller, eller står det byråkrati ivägen för sådana lösningar (Edit: klart att det gör :mrgreen:)?

Det känns bara så onödigt att 135 av Sveriges smartaste människor ska lägga 2-3 år på något som de egentligen inte behövs för (?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nedan är min post i ämnet. Jämför den med ditt svar ovan Heltok så ser du nog vilken av oss som projicerar. Ingen idé att besvara ditt inlägg eftersom du har dina egna sanningar om vad jag står för och vad jag skrivit. Ditt svar spårar ur ganska kraftigt, det är vi nog båda överens om?

 

Før mig som føljer detta spektakel utifrån och utan kopplingar till varken den ena eller andra sidan så ter sig den svenska pokereliten vældigt amatørmæsig.

 

Ett påhopp tænker sækert många men jag antar att iaf 90% av de 200 speciellt utvalda som fått brevet ær fullblodsproffs som livnært sig på poker de senaste 5 åren.

 

Att då spela på sajter som man vet ær skattebelagda och i många av dessa fall gøra miljonvinster och sedan leva i någon bubbla att det hemska Skatteverket som alla svenska føretagare och inkomsttagare i øvrigt ær drabbade av, skulle friskriva pokerspelare från att skatta på sina vinster under kalenderåret ær från min synvinkel otroligt blåøgt och korkat. Att man grundar dessa påståenden på att lagen ær luddig, svårtolkad och rent orimlig ær ingen friskrivning från att man har upptrætt idiotiskt och naivt i sitt føretagande, alternativt medvetet bedragit staten på skatteintækter.

 

Jag tycker det ær stort av Cyntax och Affe att hjælpa till i denna hærva och det ær sjælvklart att de ska ta bra betalt før att løsa det så bra det går.

Dock skulle jag personligen skaffa mig en bra personlig advokat om jag var inne med miljonbelopp i potten.

 

Jag tycker det ær bra att detta nu slutligen tas upp och vi får en dom i ærendet så att ljuskygga skattesmitande pokerspelare æntligen kan få se dagens ljus och driva sitt føretag på laglydigt sætt.

 

Jag hoppas givetvis att denna luddiga lag nu efter dessa kommande rættsfall kommer få en dom på hur den ska tolkas och att det då blir en sund och bra anpassad tolkning som gør det møjligt att fortfarande livnæra sig på poker genom att spela på skatteklassade pokersidor.

Detta spelande ska då enligt mig gøras utan att behøva skatta stora belopp på fantasibelopp utan på det redovisade nettoresultatet før samtliga inkomster från sidor som inte ær skattebefriade vid årets slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nedan är min post i ämnet. Jämför den med ditt svar ovan Heltok så ser du nog vilken av oss som projicerar. Ingen idé att besvara ditt inlägg eftersom du har dina egna sanningar om vad jag står för och vad jag skrivit. Ditt svar spårar ur ganska kraftigt, det är vi nog båda överens om?

 

här var din post:

Detta var pinsamt formulerat. Så du menar att unga pokerspelare bidrar med något idag? De skattar inte utan lever på att alla övriga företagare och anställda bidrar med skatten till välfärden. Enligt mig så har det lätta pokerlivet bidragit till att det svenska samhället har tappat många unga, bevisat smarta individer som annars kunde varit ute i arbetslivet och bidragit och samtidigt börjat bygga en egen framgångsrik karriär. Vill de nu inte betala för sin dumhet och sedan knyta näven i byxan och utvandra till Thailand så är det bara positivt. För är det så så har det lätta pokerlivet förstört karaktären totalt hos dessa individer eftersom de ser det som naturligt att de även fortsättningsvis kan leva på andra och förlita sig på oss andra som bidrar i systemet.

 

men det blir sämre av att alla inte gör det som de ska.

vad SKV tycker de drabbade ska göra blir det tyvärr inte bättre av. och vem bestämmer vem som ska göra vad? centralplaneraren?

 

Att tycka att det är rätt att de som inte gjort allt som de ska drabbas av konsekvenserna för detta handlar inte ett smack om att njuta av andras misär. Det kallas rättvisa.

du kallar det rättvisa när alla får det sämre bara för att tvinga en pokerspelare att göra allt som de ska enligt en godtycklig omtolkning av en orimlig regel om skat på något som är skattefritt i sverige och eu men inte på isle of man. jag kallar det ondska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett litet tips bara Heltok. Jag vet att du ær en smart kille med ett gott intellekt men om du ska se troværdig ut i en argumentation så får du hålla dig till kærnan av vad vi diskuterar och inte dra egna sanningar, smutskasta mig som person och projicera vad jag egentligen menar och vad mina ståndpunkter ær i andra frågor. Denna diskussion har spårat ur tack vare dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill först klargöra att jag känner stor sympati för er som fått extra uppmärksamhet från skv.

1. Precis som Heltok säger så har proffsen bidragit oerhört mycket till svensk ekonomi. Dem köper lägenheter, spenderar löjligt mycket pengar på prylar, sprit, mat, etc.

Jag kan ju bara tala för mig själv och vissa andra vänner som vunnit mycket pengar, men jag skäms över hur jag spenderat väldigt mycket av mina vinster. Så kom inte och säg att man inte bidrar till svensk ekonomi. Pokerspelarna bidrar ju minst lika mycket som en vanlig svensson.

Du menar alltså att en medelpokerspelare spenderar (inte investerar och inte "har i rullen") ungefär 1MSek per år i sverige?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kungkroon, jag lider med dig. De beslogtog dina grejer alltså? Jag avstod också a-kassa, jag avstod till och med studiebidrag under studietiden av den enkla anledningen att jag drog in så mycket deg(relativt förstås) att jag ansåg mig inte ha behov av det, ännu mindre bostadsbidrag. Största anledningen till detta var ju dock för att kunna se min mor och far i ögonen och kunna komma på släktträffarna utan att bli förkastad till exil då mitt yrkesval redan var riktigt ogillad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill först klargöra att jag känner stor sympati för er som fått extra uppmärksamhet från skv.

 

Du menar alltså att en medelpokerspelare spenderar (inte investerar och inte "har i rullen") ungefär 1MSek per år i sverige?

 

Menar du att medelsvensson genererar värde motsvarande att spendera en miljon per år?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett litet tips bara Heltok. Jag vet att du ær en smart kille med ett gott intellekt men om du ska se troværdig ut i en argumentation så får du hålla dig till kærnan av vad vi diskuterar och inte dra egna sanningar, smutskasta mig som person och projicera vad jag egentligen menar och vad mina ståndpunkter ær i andra frågor. Denna diskussion har spårat ur tack vare dig.
Vad fint att du førstærker enstaka linjer och sedan projicerar utifrån dom. Læs hela meningen istællet. Detta var dessutom ett sarkastiskt svar på ditt førsta svar som redan det skulle tillrættavisa mig och tala om før mig vad som ær sanningen, din sanning.

 

men sluta tro att du är så mycket bättre än mig att du inte behöver argumentera. såhär postade jag först:

http://pokerforum.nu/forum/1725331-post409.html

enda jag gör är att reda ut lite siffror och argument.

 

sedan ballar du ut börjar totalt håna de drabbade och blir politisk. jag tar stycke för stycke i ditt svar och sågar/kommenterar dem. det är här diskussionen spårar ut för du tar åt dig av att jag ifrågasätter sig och börjar projicera dina känslor på mig för att slippa diskutera. sedan piggnar du till och inser att du kanske ändå vill debattera. jag ger svar på tal och blir kanske lite upprörd då du faktisk har skrivit rätt mycket skit om mig och många av mina vänner och att du tror att du är ett helgon som bidrar medan vi andra är utsugare. detta när det för mig är uppenbart att det är du som är den som förstör för Sverige.

 

sedan börjar du projicera igen fast strax efter inser du att du vill debattera. sedan ångrar du dig och försöker lämna debatten som segrare utan att behöva ta den.

 

aja, har gått OT tillräckligt. jag skötte det väl inte jättesnyggt jag heller. har inte tid att debattera, jag har civilingenjörsstudier att sköta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt trist att Kroon är drabbad. Från det jag läst på forumet verkar du vara en riktigt genuint fin människa med god moral så det är synd att du hamnade bland de 135. Dock ser ju inte skv till människan i detta fallet utan vill bara statuera exempel och få ett beslut på hur dessa frågor ska drivas framöver. Hoppas du kommer ur detta relativt lindrigt.

Att du och killerwolf har nekat alla bidrag som svenska samhället erbjuder betyder inte att inte väldigt många sugit ut alla kr de kan få från staten men det är stort att det finns hederliga människor trots allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Argumentet att pokerspelare har betalat en massa moms för att de har kunnat spendera mycket för att de haft mycket pengar och därför gjort av med mycket och därför visst betalat skatt känns ganska löjligt. Moms ska betalas med skattade pengar och ibland talar man om det totala skattetrycket för en löntagande i ett land.

 

Om folk hade fått välja om de skulle betala vanlig skatt och moms eller bara moms, vad tror ni de hade valt?

 

Menar du att påståendet att pokerspelare betalar skatt eftersom de betalar skatt är löjligt?

 

Ingen har påstått att de betalar skatt på samma sätt som en lönetagare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt trist att Kroon är drabbad. Från det jag läst på forumet verkar du vara en riktigt genuint fin människa med god moral så det är synd att du hamnade bland de 135. Dock ser ju inte skv till människan i detta fallet utan vill bara statuera exempel.

 

Statuera exempel? Vilket jävla trams. Det handlar om folk som medvetet skattefuskat och sådana sätter SKV dit när de kan, oavsett om det handlar om rörmokare, frisörer, pizzabagare eller pokerspelare.

 

I detta fall handlar det dessutom om folk som enkelt hade kunnat undkomma skatt lagligt (genom att spela på EU-siter), vilket gör spelarna än mindre ömkansvärda, men girighet kan uppenbarligen göra folk riktigt, riktigt korkade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att påståendet att pokerspelare betalar skatt eftersom de betalar skatt är löjligt?

 

Ingen har påstått att de betalar skatt på samma sätt som en lönetagare.

 

Nej, jag menar att försvara att man inte betalat skatt med att man betalat moms med oskattade pengar är löjligt.

 

Det är sant att skatten tas ut som inkomst av kapital men ändra då mitt påstående till att ingen skulle behöva betala skatt för det utan betala moms istället. Folk hade nog ändå valt momsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att påståendet att pokerspelare betalar skatt eftersom de betalar skatt är löjligt?

 

Ingen har påstått att de betalar skatt på samma sätt som en lönetagare.

 

Det är klart att det är löjligt att använda momsen som ett försvar. Alla skattefuskare som gör av med sina pengar i Sverige betalar moms, men det gör dem inte till mindre skattefuskare, varken i juridisk eller moralisk mening.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag menar att försvara att man inte betalat skatt med att man betalat moms med oskattade pengar är löjligt.

 

Det är sant att skatten tas ut som inkomst av kapital men ändra då mitt påstående till att ingen skulle behöva betala skatt för det utan betala moms istället. Folk hade nog ändå valt momsen.

 

Fast då får du säga att folk betalar för lite skatt för vad du anser är bra/rimligt/rättvis. Du kan ju inte säga att folk inte betalar skatt samtidigt som du medger att de betalar skatt via momsen.

 

Det är klart att det är löjligt att använda momsen som ett försvar. Alla skattefuskare som gör av med sina pengar i Sverige betalar moms, men det gör dem inte till mindre skattefuskare, varken i juridisk eller moralisk mening.

 

Fast vi diskuterade inte just det i en skattfusksituation utan huruvida pokerspelare bidrar till samhället (genom att de betalar skatt).

 

Huruvida de borde betalat skatt får vi väl se, det är knappast något som är avgjort än.

 

Vad gäller moralen och skattefusk så är det ju också en jäkla skillnad på om man inte betalar skatt baserat på ens inkomster eller om man inte betalar skatt baserat på din omsättning. Skulle du tycka det vore omoraliskt om företagare vägrade betala skatt på deras omsättning eller skulle du tycka beskattningsmetoden var omoralisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men sluta tro att du är så mycket bättre än mig att du inte behöver argumentera. såhär postade jag först:

http://pokerforum.nu/forum/1725331-post409.html

enda jag gör är att reda ut lite siffror och argument.

 

sedan ballar du ut börjar totalt håna de drabbade och blir politisk. jag tar stycke för stycke i ditt svar och sågar/kommenterar dem. det är här diskussionen spårar ut för du tar åt dig av att jag ifrågasätter sig och börjar projicera dina känslor på mig för att slippa diskutera. sedan piggnar du till och inser att du kanske ändå vill debattera. jag ger svar på tal och blir kanske lite upprörd då du faktisk har skrivit rätt mycket skit om mig och många av mina vänner och att du tror att du är ett helgon som bidrar medan vi andra är utsugare. detta när det för mig är uppenbart att det är du som är den som förstör för Sverige.

 

sedan börjar du projicera igen fast strax efter inser du att du vill debattera. sedan ångrar du dig och försöker lämna debatten som segrare utan att behöva ta den.

 

aja, har gått OT tillräckligt. jag skötte det väl inte jättesnyggt jag heller. har inte tid att debattera, jag har civilingenjörsstudier att sköta.

 

Haha værldsklass! Jag har argumenterat før det som hør till sak. Jag har ingen ambition att svara på dina inlægg som drar ivæg från kærnan i debatten och som anklagar mig før åsikter i helt andra æmnen och dessutom smutskastar mig som person. Att du sedan kommer med ett sådant hær inlægg som vad jag kan se endast har som syfte att nedværdera mina poster och få min argumentation att se "velig" ut och før att vilseleda de andra som læser så att du framstår som vinnare i diskussionen utan att ha sagt något konstruktivt i saken och dessutom førsøker placera dig på en pidestal ær inte annat æn pinsamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Statuera exempel? Vilket jävla trams. Det handlar om folk som medvetet skattefuskat och sådana sätter SKV dit när de kan, oavsett om det handlar om rörmokare, frisörer, pizzabagare eller pokerspelare.

 

I detta fall handlar det dessutom om folk som enkelt hade kunnat undkomma skatt lagligt (genom att spela på EU-siter), vilket gör spelarna än mindre ömkansvärda, men girighet kan uppenbarligen göra folk riktigt, riktigt korkade.

Ja absolut det ær ju det jag argumenterat før hela tiden. Dock går nu Skv in och statuerar exempel och då anser jag inte att kroon hør till det fåtal som de nu straffar. Hade hellre sett att de gick in hos de 135 værsta. Dock så ær ju inte det genomførbart med all anonymitet som ær i branschen så då får de ta de som de hittar identitet på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...