Gå till innehåll

Tillbaka efter några år, Jag behöver en uppdatering.


mooy

Recommended Posts

Jag har haft uppehåll från ALLT vad poker heter(utom något enstaka spel med polarna) i ca 10 år(Närmare 6-7år kanske det är, Det kändes som längre). Är nu arbetslös och tänkte ta till korten för att tjäna några kronor. Har otroligt låga krav på inkomst 200:- / dag klarar jag lätt att leva väl på.

 

När jag slutade så spelade jag $0.5/$1 NL och skötte mig ok. Efter att ha läst tråden "pokern är död" så undrar jag.

 

Är det möjligt att köra på de nivåer jag körde tidigare och överleva?

Vad ska jag satsa på?

- Bonusar

- Rakeback

- Vilka siter

- Verktyg (Jag körde PokerTracker2 förut) Är det andra som gäller nu?

- Annat

 

Som sagt har jag varit borta och behöver en kort uppdatering om pokervärlden :-)

 

(Har ändrat rubriken/text eftersom jag har dåligt koll på tid :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du menar 7-8 år när du säger "10 år" eftersom det inte fanns någon kommersiell programvara alls för "bokföring av handhistorik" 2002.

 

Låter bra. Jag har inte hållit så bra koll på år och dagar. :-)

Jag skulle ha skrivit "Ett bra tag" istället :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det möjligt att köra på de nivåer jag körde tidigare och överleva?

 

Det beror ju lite på hur mycket pengar du har, men du bör nog inte räkna med att ens vara i närheten av att slå samma games efter 10 års uppehåll. Utvecklingen har gått rätt snabbt. Jag skulle nog tippa på att du får kämpa en del på $0.05/0.1. Bäst värde på micro stakes hittar du på Svenska Spel så föreslår, precis som Schumme, att du börjar på lägsta nivåerna där och klättrar när det passar dig.

 

Vad gäller program så tycker jag du ska kolla upp pokertracker 4 eller Holdem Manager. Tror båda har trial så du kan testa dig fram. Pokerstove är gratis och nyttigt att jobba med vid sidan av borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror ju lite på hur mycket pengar du har, men du bör nog inte räkna med att ens vara i närheten av att slå samma games efter 10 års uppehåll. Utvecklingen har gått rätt snabbt. Jag skulle nog tippa på att du får kämpa en del på $0.05/0.1. Bäst värde på micro stakes hittar du på Svenska Spel så föreslår, precis som Schumme, att du börjar på lägsta nivåerna där och klättrar när det passar dig.

 

Vad gäller program så tycker jag du ska kolla upp pokertracker 4 eller Holdem Manager. Tror båda har trial så du kan testa dig fram. Pokerstove är gratis och nyttigt att jobba med vid sidan av borden.

 

Jag ska testa Svenska spels sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förslagsvis börjar du på Svenska Spel, slänger in ett par tusen och börjar på 0,25/0,50 SEK. Motståndet är ganska slappt.

 

Där bör man kunna göra 200 spänn om dan, och när du spelat ett tag så är det bara att kliva upp i nivå.

 

Låter bra. Jag ska testa Svenska spels sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...