Gå till innehåll

Spela många bord


ernstan

Recommended Posts

Hej,

 

Vi kan börja med en liknelse - bara för att du, jag eller någon du känner inte skulle klara av att spela 20 bord innebär inte att det är "auto robots". Tänk sport, det finns mycket som atleter, fotbollspelare osv kan göra som många andra inte kan osv.

 

Den typ av program du refererar till är förbjudna på PokerStars. Du kan läsa mer om vilka verktyg som är förbjudna och vilka som är tillåtna (inklusive en lista på tillåten mjukvara) på:

 

http://www.pokerstars.se/poker/room/prohibited/

 

PokerStars kommer att undersöka alla påståenden om fusk men det är inte rätt att påstå att spelare fuskar bara för att de spelar på många bord samtidigt. Har man en misstanke om någon specifik spelare anmäler man det med ett mail till supporten.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Det beror ju bara på hur många beslut du behöver tänka igenom. Ifall du har tagit alla beslut innan du får dom slipper du tar dom när du får upp bordet = bara att klicka kvar.

 

Lättare sagt än gjort dock ska tilläggas!

 

Och det här var alldeles för pedagogiskt svar på den något efterblivna frågeställningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag spelar 16-24 bord 3/6-10/20$ SH/HU NL varje dag o har gjort så i ett par år i perioder, winraten kanske inte blir lika hög bb/100 mässigt som när man 6 tablar men det går helt klart att uppnå nästintill sin fulla potential på borden som masstablare när man spelar samma regs dag in dag ut. då gör det inte så mkt att man spelar många bord.

 

dock om man vill lära sig/utvecklas som spelare eller vill gå upp till en ny nivå/spela på ett nytt nätverk är det rätt efterblivet att spela så många bord.

 

dvs spelar man smallstakes och vill bli bättre är nog att masstabla det sämsta man kan göra för att tex få lite extra rakeback

 

inte för att mina stakes är spec märkvärdiga jämfört med nosebleeds osv eller att jag hävdar att jag är komplett som spelare eller så och vill "sluta utvecklas". det jag menar bara är börjar man bunkra på en viss nivå där spelarbasen inte är spec stor så är det ganska enkelt att spela tex 24 bord med bra mjukvara om man bara tränar lite och har spelat så pass mycket poker redan att man kan ta relativt snabba beslut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25-30 bord, grr fusk! Trist och spela emot datorer...

Frågat runt och det är mkt vanligt på pokerstars.

 

Frågat runt? Det här gamla vanliga då? Förlorande spelare

sitter och drar konspirationsteorier för varandra. Hur kan det vara ALLTID vara

ett högre par ute. Varför förlorar AK ALLTID mot AQ på rivern? Varför

finns AK ALLTID ute när man har AQ? ( som då självklart ALLTID står). Varför vinner stora stackarna ALLTID? ( för att PS vill att turrarna ska ta slut fortare )

Varför vinner shortstacks som är dåliga spelare ALLTID när de går ai med typ 97 och jag synar med AQ ( för att PS motriggar bra spelare)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...
  • 3 weeks later...

Hej,

 

Notera - att spela många bord inte indikerar att det är robotar som indikerats här i tråden. Det finns ett antal verkliga spelare som spelar så här många bord.

 

Vidare, vi tolererar inte automatiserade spelare (botar) hos PokerStars. Vi har en omfattande arsenal av verktyg för att säkerhetsställa att varje spelare är en riktig person.

 

Sådan aktivitet är uttryckligen förbjuden enligt 5.5 och 5.6 av våra användarvillkor: (http://www.pokerstars.se/poker/room/tos/) som säger:

 

5.5. EXTERNA SPELARASSISTANSPROGRAM (EPA). PokerStars förbjuder sådana externa spelarassistansprogram som syftar till att ge spelare ”Orättvis Fördel”. PokerStars definition av ”Extern” är datamjukvara (annan än Programvaran) och icke-mjukvarubaserade databaser eller profiler (t ex webbsidor och prenumerationstjänster). PokerStars definition av ”Orättvis Fördel” är varje fall i vilken en Användare ansluter eller sammanställer information om andra spelare utöver sådan information som Användaren personligen kan iaktta genom Användarens eget spel. Vi uppmuntrar dig härmed att läsa Förbjuden programvara – Vanliga frågor.

 

5.6. AUTOMATISKA SPELARE (BOTS). Användandet av artificiell intelligens, däribland ”robotar”, i samband med Tjänsten är strängt förbjudet. Alla åtgärder av Användaren i relation till Tjänsten måste utföras personligen av spelare genom användargränssnittet tillgängligt genom Programvaran.

 

För mer information inklusive vanliga frågor kan du besöka vår sida om externa verktyg och tjänster på:

 

http://www.pokerstars.se/poker/room/prohibited/

 

Om man misstänker en specifik individ för att vara en bot, så rapporterar man deras användarnamn till support@pokerstasr.eu så undersöker vi dina misstankar.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars SIT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...