Gå till innehåll

$5/10 6max: KK 3bet pot squeeze spot meh flop semideep


Recommended Posts

Utg+1 är en -10bb/100 fisk över stort sample som öppnar 29% range här, foldar runt 35% vs 3bet i den positionen o callar vs SQ ca 28%. CO lirar 27/21 med 10% 3bet över ca 600 händer, 67% fold vs 3bet, stab vs missed stab 3b pot 1/3 ggr (inga händer där han callat pre vs 3b o mötts av fcb) 77% fold vs fcb (troligen skevt sample) & 9% raise fcb.

 

Oklar över vad som är bäst linje i denna spot, betfold? Betcall & "evaluate turn"? chksyn? Chkraise (lol)? Chkfold o hata dig själv? :D Vad sätter ni för rimlig range för FI? Känns som att jag typ är marginellt ahead mot hans preflop calling range men långt efter hans range för att få in det flop?

 

 

Blinds$5/10

 

BB ($1,843.53)Posts big blind $10

UTG ($1,201)

UTG+1 ($1,762.23)

CO ($1,604)

BTN ($1,000) Dealer

SB ($1,050.25)Posts small blind $5

 

Preflop: (Pot: $15)

BB's cards: KcKs

UTG folds

UTG+1 raises to ($30)

CO calls ($30)

BTN folds

SB folds

BB raises to ($140)

UTG+1 folds

CO calls ($120)

Flop: (Pot: $335)

 

7d8c9c

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill sizea lite större pre, men checkraisa inte och checkfolda inte (obv :P). Jag börjar med ett bet och spelar poker därifrån, jag tycker den här situationen är så otroligt individuell så att det inte går att ha en standard direkt. Något du inte nämner är hur du tror att CO kommer percieva dig, något som är minst lika intressant som frågan hur du tror hans range ser ut.

 

Öppna pokerstove/flopzilla och veva runt lite tills du hittar en range du tror att CO inte isolerar/backraisar mot fisken och återkom gärna då jag tycker situationen verkar intressant och främmande då jag aldrig spelar mer än tvåhandat själv! GL. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill sizea lite större pre, men checkraisa inte och checkfolda inte (obv :P). Jag börjar med ett bet och spelar poker därifrån, jag tycker den här situationen är så otroligt individuell så att det inte går att ha en standard direkt. Något du inte nämner är hur du tror att CO kommer percieva dig, något som är minst lika intressant som frågan hur du tror hans range ser ut.

 

Öppna pokerstove/flopzilla och veva runt lite tills du hittar en range du tror att CO inte isolerar/backraisar mot fisken och återkom gärna då jag tycker situationen verkar intressant och främmande då jag aldrig spelar mer än tvåhandat själv! GL. :)

 

Tack för svar, ja, lite större size pre är nog inte fel, dock tar vi ju gärna 1 syn (inte två :) )

 

Bra du nämnde min percieved image för CO, glömde bort det. Vi har inte spelat så mkt mot varandra, tror ca hälften av samplet är dataminat, vet ej hur mkt hands han har på mig på detta nickname, fanns väl ca 10-15k hands på PTR på mitt nick där jag ser ut som den genomsnittlige Sh tag/niten :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...