Gå till innehåll

pippz MTT grindar


pippz

Recommended Posts

En egenskap som väldigt många duktiga spelare delar är att de är väldigt självkritiska då det är svårt att utvecklas annars.

 

Sannolikheten att din analys att fi "har AK 90% där" är korrekt är väldigt liten. Du tycks projicera ditt eget spel på din motståndare, du har troligtvis inte i närheten med data på fi för att kunna dra en sådan slutsats.

 

Rent krasst visar du att du har väldigt låg teoretisk kunskap om spelet, vilket gör att du troligtvis aldrig skulle tjäna pengar på högre nivåer över längre tid.

 

Önskar dig all lycka med spelet, men istället för att slå ifrån dig kritik, ifrågasätt dig själv.

 

Du har ju helt klart fått ligga för lite sista tiden.

 

Jag skrev inte att fi "har AK 90% där" jag skrev att AK spelas så 90% av gångerna (av gemene man) därför luktade det AK.

 

Att sen dra slutsatsen att jag har VÄLDIGT låg teoretisk kunskap om spelet för att jag ville ha in lite åsikter om det läget.. Jösses.

 

Jag tar till mig all kritik och ser det som hjälp, det är ju det det är. När har jag slagit ifrån mig kritik? :)

 

Tror långt ifrån att mitt spel är felfritt och det finns alltid saker att lära sig. Ifrågasätta sig själv bör man göra efter varje session det är självklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 164
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du har ju helt klart fått ligga för lite sista tiden.

 

Jag skrev inte att fi "har AK 90% där" jag skrev att AK spelas så 90% av gångerna (av gemene man) därför luktade det AK.

 

Att sen dra slutsatsen att jag har VÄLDIGT låg teoretisk kunskap om spelet för att jag ville ha in lite åsikter om det läget.. Jösses.

 

Jag tar till mig all kritik och ser det som hjälp, det är ju det det är. När har jag slagit ifrån mig kritik? :)

 

Tror långt ifrån att mitt spel är felfritt och det finns alltid saker att lära sig. Ifrågasätta sig själv bör man göra efter varje session det är självklart.

 

Okej, du är mer intresserad av att försvara dig själv än att utvecklas. Jag var väl inte tillräckligt ödmjuk i mitt bemötande heller, men det är inte vår sociala kapacitet du skall ställa krav på när du ber om hjälp.

 

Jag kommer inte slösa mer tid här, men rannsaka dig själv. Faktum kvarstår: dina teoretiska kunskaper är med väldigt stor sannolikhet för dåliga för att vara en vinnande MTT-spelare långsiktigt på nivåer över de lägsta.

 

Tipset kvarstår med: Skaffa poker-stove och gå igenom en rad vanliga situationer och skaffa dig kunskap om den matematiska aspekten. Utveckla också din förståelse för ranger till något större än "han har nog AK".

 

Ledsen att jag inte är ödmjukare men det är svårt när du vänder taggarna utåt när man försöker hjälpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer inte slösa mer tid här, men rannsaka dig själv. Faktum kvarstår: dina teoretiska kunskaper är med väldigt stor sannolikhet för dåliga för att vara en vinnande MTT-spelare långsiktigt på nivåer över de lägsta.

 

Finner det humoristiskt att du står fast vid att mina kunskaper är väldigt låga och dåliga för att jag bad om tankar och åsikter kring den situationen. Har jag missat något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat ganska många 180 turrar nu med fokus på $2.5 turbo samt $4.5 vanligt format. Inatt kände jag inte av någon motrigg längre så förhoppningsvis är den fasen över. För nu iaf. :)

 

BR ligger på $487 och det ska nog kunna lappas ihop till veckoslutet.

 

Imorgon blir det inte så mycket lir online. Däremot åker en del av pokergänget till Tidaholm för att göra upp i deras månadsfinal. Det är en 500kr deep freezeout. Sist vi var där gick jag som segrare så vi får se om det blir back to back imorgon.

 

Ska bli skönt att lägga onlinegrinden åt sidan för en kväll då det var lite motigt att dra igång borden innan. Har väl mycket att göra med hur jag sprungit och efter denna sessionen känns det lite bättre.

 

Jag tänkte innan jag började att första veckan kommer bli svår och ett minus får jag nästan räkna med. Men man lär sig snabbt när man ska vara mer o minde aggressiv osv. Det finns en guide av Shaun Deeb om 180 turrar som hjälp mig en hel del.

 

http://forumserver.twoplustwo.com/23/small-stakes-mtt/shauns-beginners-guide-180s-827/

 

Hade gött nu! Nästa update blir på lördag. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat ganska många 180 turrar nu med fokus på $2.5 turbo samt $4.5 vanligt format. Inatt kände jag inte av någon motrigg längre så förhoppningsvis är den fasen över. För nu iaf. :)

 

BR ligger på $487 och det ska nog kunna lappas ihop till veckoslutet.

 

Imorgon blir det inte så mycket lir online. Däremot åker en del av pokergänget till Tidaholm för att göra upp i deras månadsfinal. Det är en 500kr deep freezeout. Sist vi var där gick jag som segrare så vi får se om det blir back to back imorgon.

 

Ska bli skönt att lägga onlinegrinden åt sidan för en kväll då det var lite motigt att dra igång borden innan. Har väl mycket att göra med hur jag sprungit och efter denna sessionen känns det lite bättre.

 

Jag tänkte innan jag började att första veckan kommer bli svår och ett minus får jag nästan räkna med. Men man lär sig snabbt när man ska vara mer o minde aggressiv osv. Det finns en guide av Shaun Deeb om 180 turrar som hjälp mig en hel del.

 

http://forumserver.twoplustwo.com/23/small-stakes-mtt/shauns-beginners-guide-180s-827/

 

Hade gött nu! Nästa update blir på lördag. :-)

 

Den guiden är skriven 2007, tveksam till att tänket håller än, men det gör det kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu första 1-3 månaderna så hoppas jag att jag ska kunna plocka ut några tusen i månaden. 5 tusen/mån skulle kännas bra den perioden. Men det är inte hela världen om det inte blir så. Sen räknar jag med att kunna plocka så jag klarar mig. Det vill säga en vanlig knegarlön på runt 15-20k.

 

Guiden håller rätt bra. Har dock insett att man måste höja aggressiviteten några snäpp från vad guiden säger. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev bara 13 deltagare i liveturren i fredags. Bubblade på 3e plats men hittade hyfsat plus på cashgamet efteråt.

 

Har spelat 4h online nu och det börjar så smått se bättre ut. Det är i slutskedet av turrarna jag faller tyvärr. T.ex. så fick jag in degen med 77 mot K3 4 handat i en 180 $4.5 och den faller mot runner runner stege. Så fort det släpper i dem lägena så kommer också dollarna trilla in känns det som.

 

Överlag så känns det bra och jag är peppad. Speciellt inför imorgon då det brukar vara bra värde på söndagar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måndag är spelfri dag och jag lyckades pallra mig till gymmet. Har varit riktigt skönt att slippa tänka poker faktiskt. Kände mig lite pressad igår när jag drog igång borden. Hade jag gjort detta bara för mig själv så hade det inte spelat så stor roll att jag låg lite back inför sista dagen men nu när jag kör denna dagboken mådde jag sämre av att gå back första veckan.

 

Jag tänker göra vad som krävs med mitt spel för att rensa dem här låga nivåerna men jag måste sluta känna mig obekväm och pressad över resultatet. Så denna veckan tänker jag inte bry mig. Jag nollställer inför veckan och spelar min bästa poker. Mer kan jag inte göra.

 

Imorgon kommer jag köra på med $2.5, $3.5 och $4.5 180 manna och hoppas på lite mer flyt. Framför allt i slutet på dem. Som MTT spelare är det ju så oerhört viktigt att nå top 3 då typ 60% av pengarna ligger där.

 

BR: $410

Nu ser jag fram emot den här veckan :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En egenskap som väldigt många duktiga spelare delar är att de är väldigt självkritiska då det är svårt att utvecklas annars.

 

Rent krasst visar du att du har väldigt låg teoretisk kunskap om spelet, vilket gör att du troligtvis aldrig skulle tjäna pengar på högre nivåer över längre tid.

 

Önskar dig all lycka med spelet, men istället för att slå ifrån dig kritik, ifrågasätt dig själv.

 

+1

 

Plussar på alla kommentarer om självkritik! Du vet antagligen vart du har brister, men vågar inte riktigt ta tag i dem.

Var inte rädd för att rasera din egen eller andras bild av dig själv som pokerspelare. Det gör inget om det finns matematiska grejer som du vet att du "ska" fatta, men egentligen inte gör.

Se till att åtminstone lära dig allt som du själv har förstått att du borde kunna.

 

Addon ska i princip alltid göras när addon är större än startstack.

 

Lycka till :D

 

+1

 

Du har ju helt klart fått ligga för lite sista tiden.

okänt

 

Jag skrev inte att fi "har AK 90% där" jag skrev att AK spelas så 90% av gångerna (av gemene man) därför luktade det AK.

 

ok

 

Att sen dra slutsatsen att jag har VÄLDIGT låg teoretisk kunskap om spelet för att jag ville ha in lite åsikter om det läget.. Jösses.

 

känns helt rimligt och tillomed väldigt troligt efter vad vi läst i denna dagbok

 

Jag tar till mig all kritik nej och ser det som hjälp, det är ju det det är.(fast du behöver den inte?) När har jag slagit ifrån mig kritik? :)direkt och varje gång hittils ungefär

 

 

Tror långt ifrån att mitt spel är felfritt och det finns alltid saker att lära sig. Ifrågasätta sig själv bör man göra efter varje session det är självklart. Du kanske ifrågasätter dina beslut och dina reads, men antagligen är varje spot du funderar mycket på en marginell spot och marginella spottar är just, marginella, dina brister ligger mycket tidigare och är garanterat stora

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu första 1-3 månaderna så hoppas jag att jag ska kunna plocka ut några tusen i månaden. 5 tusen/mån skulle kännas bra den perioden. Men det är inte hela världen om det inte blir så. Sen räknar jag med att kunna plocka så jag klarar mig. Det vill säga en vanlig knegarlön på runt 15-20k.

 

Guiden håller rätt bra. Har dock insett att man måste höja aggressiviteten några snäpp från vad guiden säger. :)

 

Låt oss göra en liten beräkning på dina mål

 

Antaganden:

Avergare Buy.in $3.50 = 23.2kr

Tid: 25 dagars spelande / månad (Vet att du gett dig ledigt ibland).

Revenue On Investment: 50% (vädligt bra över en lång period=många turneringar) Detta blir det svåra...

Mål:15-20k kr / månad på 40 turneringar / dag (läste nånstans att du skulle spela 40 turneringar om dagen).

 

Månad 1:

BR Managment: $750 / $3.5 = ungf. 215 buyins / helt ok rulle

Innebär att du tjänar i snitt 11.6 kr / turnering. -> 40x25x11.6 = 11600 kr / månad.

Minus 5k du tar ut månad 1: 11600(resultat månad1)+5000(org.bankrulle)-5000(uttag1) = BR:11600 efter månad 1.

 

Månad 2

BR 1750$ / 215(buyin krav) = ny avg buyin månad 2 = 8$ eller 53kr

ROI Lär sjunka lite eftersom det lär vara lite svårare motstånd här om ändå inte så stor skillnad. Antag 40%.

0.4x53= 21.2kr i snitt / turngering.

40x25x21.2 = 21200 kr / månad.

 

Känns rätt sjukt egentligen.

När jag började uträkningen tänkte jag inte det skulle gå med 40 turrar / dag på så låg nivå , men det ska ju tydligen gå.

 

Lycka till.

Gäller bara att spela bra nu så du når 50% ROI!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för engagemanget NorthQ :)

 

Ja så som du har räknat ville jag att det skulle gå i den bästa av världar. :)

 

Nu får vi börja andra veckan lite efter schemat men det är sådant som händer.

Det är ingen större fara då jag har räknat med att det kan vara trögt ett tag.

 

Ett plus är att det är rätt lätt att få ihop 40 turrar på en dag har jag märkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt oss göra en liten beräkning på dina mål

 

Antaganden:

Avergare Buy.in $3.50 = 23.2kr

Tid: 25 dagars spelande / månad (Vet att du gett dig ledigt ibland).

Revenue On Investment: 50% (vädligt bra över en lång period=många turneringar) Detta blir det svåra...

Mål:15-20k kr / månad på 40 turneringar / dag (läste nånstans att du skulle spela 40 turneringar om dagen).

 

Månad 1:

BR Managment: $750 / $3.5 = ungf. 215 buyins / helt ok rulle

Innebär att du tjänar i snitt 11.6 kr / turnering. -> 40x25x11.6 = 11600 kr / månad.

Minus 5k du tar ut månad 1: 11600(resultat månad1)+5000(org.bankrulle)-5000(uttag1) = BR:11600 efter månad 1.

 

Månad 2

BR 1750$ / 215(buyin krav) = ny avg buyin månad 2 = 8$ eller 53kr

ROI Lär sjunka lite eftersom det lär vara lite svårare motstånd här om ändå inte så stor skillnad. Antag 40%.

0.4x53= 21.2kr i snitt / turngering.

40x25x21.2 = 21200 kr / månad.

 

Känns rätt sjukt egentligen.

När jag började uträkningen tänkte jag inte det skulle gå med 40 turrar / dag på så låg nivå , men det ska ju tydligen gå.

 

Lycka till.

Gäller bara att spela bra nu så du når 50% ROI!

 

Låter kanon, tyvärr så är det nog extremt osannolikt att någon kan hålla en roi på 50% när majoriteten av spelade turneringar består av turbos, särskilt när man masstablar 15+ bord... Rätta mig om jag har fel men tror inte det finns något pro som haft över 30% roi i just 180-man-turbos över ett sample på 10 000+ turrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt klart jättesvårt.. För några år sedan vet jag att de bästa siktade på upp mot 100% i 180s men det är nog inte många som når 50% nuförtiden.

 

Får helt enkelt hoppas på klonk i en större mtt.. Försöker ju ändå spela några om dagen med över 1k-2k pers i. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt klart jättesvårt.. För några år sedan vet jag att de bästa siktade på upp mot 100% i 180s men det är nog inte många som når 50% nuförtiden.

 

Får helt enkelt hoppas på klonk i en större mtt.. Försöker ju ändå spela några om dagen med över 1k-2k pers i. :)

 

Ska ju som sagt försöka med samma.

Har börjat planera lite löst på att köra 75% 180-man, 25% schemalagda mtts, börjar med en avgBI på $5 (startbankroll $2000) och kommer sikta på 50h per vecka / 1000 turrar per månad. Med detta hoppas jag kunna snitta +5000kr per månad som enbart går till bankrollbygge. Dvs inget kommer tas ut för levnadskostnader.

 

Så kommer alltså ha i princip samma upplägg med den enda skillnaden att jag istället siktar lite under förhoppningarna medan du siktar lite över :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En relativt kort första session är strax klar. Bubblade i 2 st $3.5R 180s men slog till med en förstaplats i en 180s $2.5.

 

Kändes bra och det var nära att det lossnade fullt ut denna gången. En första plats i $3.5R är ändå +$500 så det kommer vara gött när första vinsten trillar in där.

 

+$68 med en turre kvar denna sessionen.

 

Nu gäller det att det fortsätter flyta på sen.. Har inte gått plus en enda kvällssession än. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter kanon, tyvärr så är det nog extremt osannolikt att någon kan hålla en roi på 50% när majoriteten av spelade turneringar består av turbos, särskilt när man masstablar 15+ bord... Rätta mig om jag har fel men tror inte det finns något pro som haft över 30% roi i just 180-man-turbos över ett sample på 10 000+ turrar.

 

180-manna som 180-manna? Det är väl inte så att de allra allra bästa spelar lägst? Det är viss skillnad på $2.50 och $30 och det är nog väldigt få som spelar 10 000 turrar på $2.50 och plussar tusentals inköp, utan en tanke på att gå upp i nivå. Jag vet de som har 20% på 45-manna (+15 bord) på några nivåer över de vi snackar om. Lättare att få högre ROI på 180-manna, samt lägre nivå. Det är nog alltså långt ifrån omöjligt att nå 50%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska ju som sagt försöka med samma.

Har börjat planera lite löst på att köra 75% 180-man, 25% schemalagda mtts, börjar med en avgBI på $5 (startbankroll $2000) och kommer sikta på 50h per vecka / 1000 turrar per månad. Med detta hoppas jag kunna snitta +5000kr per månad som enbart går till bankrollbygge. Dvs inget kommer tas ut för levnadskostnader.

 

Så kommer alltså ha i princip samma upplägg med den enda skillnaden att jag istället siktar lite under förhoppningarna medan du siktar lite över :)

 

Förstår inte riktigt vad som är lockande med att grinda för dryga 20kr/timme?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...